BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9986
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door indobesar » 22 okt 2011, 16:48

Remmen tijdens onderstuur... :duh:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Hielke » 22 okt 2011, 17:37

indobesar schreef:Remmen tijdens onderstuur... :duh:
Hogeschoolremmen voor gevorderden. Daar ben jij nog niet aan toe Indobesar :strong:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9428
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Bert ///M3 » 22 okt 2011, 18:28

Remmen bij onderstuur is op zich prima. Je verschuift een beetje gewicht naar de voorwielen.

Alleen vraagt het wat finesse. Als je instuurt met een iets te hoge snelheid en je remt licht bij dan werkt het wel. Rem je iets harder dan kan je een auto ook in overstuur krijgen, ligt een beetje aan de balans van de auto. Trap je met je volle gewicht op het rempedaal dan ga je weer ondersturend rechtdoor. Banden die volledig met remmen belast zijn hebben namelijk geen zijwaardse grip over.

Ga je ineens gewoon rechtdoor ipv de bocht om doordat je voorwielen even hun grip kwijt raken wil even je stuur recht zetten en weer insturen ook helpen. Remmen doe je eigenlijk alleen maar als je langzaam naar buiten gedrukt word.

KoenM
Berichten: 1837
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door KoenM » 22 okt 2011, 19:24

Is het niet zo dat je kont om kan komen wanneer je bij overstuur plotseling van vol gas, naar totaal geen gas gaat?

Lijkt me ook niet echt prettig..

indobesar
Berichten: 9986
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door indobesar » 22 okt 2011, 19:39

Hielke schreef:
indobesar schreef:Remmen tijdens onderstuur... :duh:
Hogeschoolremmen voor gevorderden. Daar ben jij nog niet aan toe Indobesar :strong:
Klopt, alhoewel ik rijtraining volgde bij SKRD.... :shakeit:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9428
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Bert ///M3 » 22 okt 2011, 20:06

KoenM schreef:Is het niet zo dat je kont om kan komen wanneer je bij overstuur plotseling van vol gas, naar totaal geen gas gaat?

Lijkt me ook niet echt prettig..
Als je overstuurt dan komt je kont al omzetten. Meestal is de reden dat je vol gas geeft ook de reden dat dat gebeurd. Dus vol gas blijven houden is dan ook niet echt de oplossing :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35092
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door JP » 22 okt 2011, 20:31

indobesar schreef:
Hielke schreef:
indobesar schreef:Remmen tijdens onderstuur... :duh:
Hogeschoolremmen voor gevorderden. Daar ben jij nog niet aan toe Indobesar :strong:
Klopt, alhoewel ik rijtraining volgde bij SKRD.... :shakeit:
Gaaf die training, toch?

Ben benieuwd of hij volgend jaar de Evora gaat gebruiken voor zijn rijtrainingen.....of misschien toch een 1M?

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Hielke » 22 okt 2011, 20:33

Er komt nu wel weer heel veel theorie voorbij mannen.

Omslaande konten, onderstuurd de strontbulten in, niet bijremmen, wel bijremmen. Maar in de praktijk maakt het voor RS3 en 1M ontzettend weinig uit hoe idioot je doet, de veiligheidssystemen redden je toch wel. En soms ongemerkt, zo goed werken ze tegenwoordig.

Wat de testers van Fifth Gear zeggen is dat tijdens enthousiast bochtenwerk de Audi meer een meer over z'n voorbanden begint te glijden. That's all. Jij als bestuurder wordt dan gedwongen tempo terug te nemen, en in het geval van circuitwerk betekent dit dat de grens die je probeert te verkennen door de techniek te snel bereikt wordt. Aldus zoals een M3 zich op het circuit gedraagt. En dat is weinig entertainend.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Sperdy » 22 okt 2011, 21:39

Maar Hielke, die RS3 is wel dik 3 sec. langzamer, met zelfde gewicht, met zelfde power en koppel. Dat onderstuur van die RS3 dwingt de zeer ervaren bestuurder om langzamer te rijden. Of de bestuurder moet leren met dir RS3 om te gaan (om even snel als de M te gaan) of de afstelling van het onderstel van de RS3 is toch niet goed als je er echt voor gaat zitten. Ik zie dat onderstuur voor echt pittig gebruik, dus niet daily, als een minpunt van de RS 3. Ookal vind ik echt de RS3 een begeerlijke fantastische turbobeul van jewelste, dus een heerlijke kar. Massa van de rijders - ook zoals ik - zal zich prima vermaken met een RS3, o jawel. Dus dat de RS3, inderdaad bij steeds warmer wordende banden, te sterk onderstuurt is, is voor de massa geen probleem omdat de grens ontzettend ver weg ligt. Geldt ook voor de 1M trouwens.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Snipe » 23 okt 2011, 12:26

FerdiACS1 schreef:Massa van de rijders - ook zoals ik - zal zich prima vermaken met een RS3, o jawel.
Er zijn geen rijders die zich vermaken met de RS3. Er is nog steeds geen enkel exemplaar in NL gearriveerd, namelijk. De NL-introductie zou in mei zijn, toen in augustus, toen in oktober en nu weten ze het niet bij Audi.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 23 okt 2011, 12:37

huh? is er nog geen RS3 in NL?
dacht dat die ondertussen allang rond reden in NL...strange.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35092
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door JP » 23 okt 2011, 12:45

Rijden al meerdere klanten mee rond hoor. Al zal PON wel geen hebben in de perspoule (of hoe dat heet)

KoenM
Berichten: 1837
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door KoenM » 23 okt 2011, 13:27

Afbeelding
Deze lijkt me toch redelijk Nederlands;)
Ook gelijk op de ring gespot :lol:
Laatst gewijzigd door KoenM op 23 okt 2011, 13:34, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 35092
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door JP » 23 okt 2011, 13:32

Nederland was juist het eerste land met een 3-deurs RS3

Afbeelding

Ok, niet het kenteken natrekken.... :bag:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Snipe » 23 okt 2011, 13:59

JP schreef:Rijden al meerdere klanten mee rond hoor. Al zal PON wel geen hebben in de perspoule (of hoe dat heet)
Ze hebben inderdaad geen persdemo, maar ze zeiden erbij dat er nog überhaupt geen RS3's in NL waren. Maar ik heb het verder niet gecontroleerd, dus als het niet klopt vind ik het ook goed ;-)

Gebruikersavatar
Bart //M
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:23

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Bart //M » 23 okt 2011, 14:29

rijdt er niet iemand zo'n ding met een 'mijn auto' topic hier op df?

KoenM
Berichten: 1837
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door KoenM » 23 okt 2011, 14:33

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=100" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn er dus sowieso al 2 in Nederland..

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Macboy » 23 okt 2011, 20:41

RS3 met 3-deuren was ook veel gaver !

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12614
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Downforce Hans » 23 okt 2011, 20:50

FerdiACS1 schreef:Maar Hielke, die RS3 is wel dik 3 sec. langzamer, met zelfde gewicht, met zelfde power en koppel. Dat onderstuur van die RS3 dwingt de zeer ervaren bestuurder om langzamer te rijden. Of de bestuurder moet leren met dir RS3 om te gaan (om even snel als de M te gaan) of de afstelling van het onderstel van de RS3 is toch niet goed als je er echt voor gaat zitten. Ik zie dat onderstuur voor echt pittig gebruik, dus niet daily, als een minpunt van de RS 3. Ookal vind ik echt de RS3 een begeerlijke fantastische turbobeul van jewelste, dus een heerlijke kar. Massa van de rijders - ook zoals ik - zal zich prima vermaken met een RS3, o jawel. Dus dat de RS3, inderdaad bij steeds warmer wordende banden, te sterk onderstuurt is, is voor de massa geen probleem omdat de grens ontzettend ver weg ligt. Geldt ook voor de 1M trouwens.
Twee type rijders en dan een tijd neer laten zetten op een circuit in twee verschillende auto`s gaat nergens over.
Die Tiff had gewoon met beide auto`s zo net mogelijk over dat circuit moeten rijden, dan had je wat geweten.
Dat hondenhok had alsnog sneller geweest maar geen 3 seconden.
Verder kan ik me helemaal in het verhaal van Ferdi vinden.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9083
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Joop » 23 okt 2011, 23:09

Dat laatste vraag ik me af...

...Mark Higgins zou als geen ander moeten weten hoe hij met een vierwielaangedreven auto moet rijden; net als Tiff dat met een achterwielaangedreven auto zou moeten...

...'t zal elkaar niet veel maken lijkt mij.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Hielke » 23 okt 2011, 23:27

Joop schreef:Dat laatste vraag ik me af...

...Mark Higgins zou als geen ander moeten weten hoe hij met een vierwielaangedreven auto moet rijden; net als Tiff dat met een achterwielaangedreven auto zou moeten...

...'t zal elkaar niet veel maken lijkt mij.
Rallyrijders die niets van circuitrijden snappen, je zou ze de kost moeten geven.

Natuurlijk hadden die rondetijden door eenzelfde rijder neergezet moeten worden. Verschil was dan kleiner geweest. In hoeverre de RS3 weet te entertainen blijft de vraag.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9083
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Joop » 24 okt 2011, 00:03

Hielke schreef:...
Natuurlijk hadden die rondetijden door eenzelfde rijder neergezet moeten worden. ...
Is uiteindelijk wel het meest zuivere...

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Harrie » 24 okt 2011, 08:01

Tiff reed met de 1M veel strakkere lijnen, waar Higgens al driftend de bochten door wil (zoals een rallyrijder dat over het algemeen doet). En volgens mij is dat niet de snelste manier op een circuit.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Michel P » 24 okt 2011, 09:36

Hielke schreef:
Joop schreef:Dat laatste vraag ik me af...

...Mark Higgins zou als geen ander moeten weten hoe hij met een vierwielaangedreven auto moet rijden; net als Tiff dat met een achterwielaangedreven auto zou moeten...

...'t zal elkaar niet veel maken lijkt mij.
Rallyrijders die niets van circuitrijden snappen, je zou ze de kost moeten geven.

Natuurlijk hadden die rondetijden door eenzelfde rijder neergezet moeten worden. Verschil was dan kleiner geweest. In hoeverre de RS3 weet te entertainen blijft de vraag.
Higgens is niet de eerste de beste, zie ook die beelden in de STI, hij kan wel wat met een 4wd lijkt me. Maar eens, die Higgens had ook met de 1M moeten sturen.

Verder erg leuk circuit.

Michel

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Mathieu » 24 okt 2011, 09:54

Harrie schreef:Tiff reed met de 1M veel strakkere lijnen, waar Higgens al driftend de bochten door wil (zoals een rallyrijder dat over het algemeen doet). En volgens mij is dat niet de snelste manier op een circuit.
Higgins probeerde met de trukendoos het niet gewenste onderstuur op te heffen. En volgens mij hield hij er goed de pace in ondanks de handrem. Andere optie was 'de slakkengang' door de bocht omdat de voorbanden geen tractie meer hadden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten