De GMC ben ik mee bezig geweest. Die is, denk ik, erg leuk als je zelf erg goed kan lassen. Dat moet ik laten doen en dat gaat serieus in de papieren lopen. Motor moet helemaal uit elkaar, onbekend wat voor bak erachter zit. Die is afgevinkt. De rode is niet mijn smaak. De ideale basis is een pickup die roestvrij is. Zo’n exemplaar wat al 15 jaar stilstaat. gisteren bericht gehad dat ze er eentje uit 1976 gevonden hebben. Die is roestvrij, maar niet helemaal naar mijn zin. Er zit een kop op van een 1989-1991 pickup. Daar gaan ze dan eerst dit mee doen:
Omdat ie toch uit elkaar gaat wordt er nu gezocht naar een bijpassende roestvrije kop. Is niet heel bijzonder, schermen, motorkap en paravaan. Dat is dan weer een minder probleem daar, plaatwerk genoeg, alleen de complete shortbeds worden schaars.
Dan wordt ie gespoten in de gewenste kleur en preventief behandeld tegen de roest. Auto wordt opgebouwd met nieuwe rubbers, geluidsisolatie e.d. Dan gaat het iets lander duren, maar dan is ie wel goed. Ben aan alle kanten gewaarschuwd dat “Amerikaans” restaureren toch wel een andere standaard is dan wat nodig is voor het Nederlands klimaat. Niet alleen door de mensen die hier hun brood mee verdienen, maar ook door ervaringsdeskundigen. Veel auto’s in de VS vallen ook af omdat er best nog e.a. niet naar mijn zin is. Een 5.7V8 met 3-traps automaat bijv. maakt met sommige achterassen 3300 toeren met 100 km/u. Vind 2000 met 110 km/u wel aantrekkelijker. Dat kan nu dus nog worden aangepast.
Eind deze week maar eens om tafel voor een begroting met planning. Voordeel is ook dat de container uit de VS wellicht nog wat ruimte over heeft voor wat leuke goodies, zoals een leuke combi motor/bak
Gr Ron