Youp, snap nou eens dat Hielke de federal expert is met duizenden testkilometers en circuitkilometers, hij is zo goed dat die zo bij federal als expert aan de gang kan en dan komt dit niet meer voor hoorYoup schreef:Kuch, zure reacties?Hielke schreef:Youp, ik snap je zure reacties niet. En waarom je een foto van jezelf plaatst begrijp ik ook niet. Als het aan jou en je medestanders ligt dan was dit topic niet eens van start gekomen. Boeit die discussie je niet, blijf hier dan weg.
Als je niet snapt dat de reacties van de afgelopen dagen nou juist om de testmethode gaan, dat het heel vanzelfsprekend is dat bij die methode vraagtekens gezet moeten worden, dat de geloofwaardigheid van de uitkomst van zo'n methode natuurlijk betwijfeld kan worden, dan is dat niet best.
Een kind kan bedenken dat de scheuren het gevolg van een produktiefout zijn. Er valt helemaal niets op Zandvoort te testen. Enige dat van belang is, is of Federal die produktiefout onder contrôle heeft, en dat de huidige batch banden goed is. Dan kan wat mij betreft de band weer gepromoot worden.
Donder toch op man, je hebt je statement -tot uitputtens toe- duidelijk gemaakt. Het is klaar. De bal ligt bij Federal. Wacht gewoon eens geduldig af voordat je weer begint te stoken met premature conclusies en speculaties.
Federal 595RS-R topic
- Luco
- Berichten: 29518
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Federal 595RS-R topic
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Federal 595RS-R topic
Het spijt me Luco, ik heb heel het topic gevolgd, maar ik begin me langzamerhand gruwelijk te ergeren aan de attitude van onze bandenexpert. Kritisch zijn is een ding, blijven doorjanken is heel wat anders...
Maar ik zal me er niet meer mee bemoeien, want daar wordt toch gretig gebruik van gemaakt...
Maar ik zal me er niet meer mee bemoeien, want daar wordt toch gretig gebruik van gemaakt...
- Luco
- Berichten: 29518
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Federal 595RS-R topic
+10000000000000000000000000000000Youp schreef:Het spijt me Luco, ik heb heel het topic gevolgd, maar ik begin me langzamerhand gruwelijk te ergeren aan de attitude van onze bandenexpert. Kritisch zijn is een ding, blijven doorjanken is heel wat anders...
Maar ik zal me er niet meer mee bemoeien, want daar wordt toch gretig gebruik van gemaakt...
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Federal 595RS-R topic
Kijk eens, verbroedering! Mijn hart zingt
Heeft het topic nu al iets positiefs opgeleverd
Heeft het topic nu al iets positiefs opgeleverd
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Federal 595RS-R topic
Ik lees net op Northloop dat Dale van RSR zegt de Federal bazen van het weekend op de ring waren. Hij weet volgens mij echter niks van de problemen aangezien hij nogal enthousiast is
We do have the boss of Federal Motorsports as our guest this weekend though, and we've been testing some totally awesome tyres. B)
We do have the boss of Federal Motorsports as our guest this weekend though, and we've been testing some totally awesome tyres. B)
- Bram
- Berichten: 16726
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Federal 595RS-R topic
partyondude schreef:Ik zag gisteren een zilveren Smart rijden met stickers van GTautoparts en Federal erop, bestuurder van een jaar of eind 40, omgeving Best.
Heb ik dhr Klapband nou gespot
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Federal 595RS-R topic
Van een duits MINI forum:
Also langsam gibt es Klarheit bezüglich des Reifens.
Am Sonntag an der NS sprach mich Christoph Penisch (Geschäftsführer von ProTrack) an. Er hatte einen Motorsport Techniker von Federal aus Korea im Schlepptau.
Fakt 1 : Der 595 RSR ist kein SEMI Slick !!! / Er wurde irrtümlich in Deutschland so vertrieben. Der Reifen baut auf ner normalen Strassenkarkasse auf und NICHT auf nem Semi.
Daher ist die Flanke zwar steif (UHP Reifen) aber nicht hart genug. Der Reifen mag es gar nicht wenn er überfahren wird und der Grip reist dann ab und es kommt zu Beschädigungen.
Der LI 83 gibt dem Reifen dann den Rest (....ob es gefährlich ist?!?)
Der UHP-Straßenreifen 595RS-R erregte bereits kurz nach seiner Einführung weltweit Aufsehen. In vielen Ländern außerhalb Europas wurde er Sieger der spektakulären Drift-Challenge. >>
In Deutschland ist er ideal als Clubsportreifen. Auch bei feuchten Bedingungen bietet er ein gutes Gripniveau.
Universelle Einsetzbarkeit in Kombination mit dem hervorragenden Preis-Leistungsverhältnis wird auch Rallyefahrer begeistern.
Die Beschreibung auf der Homepage wurde bereits auch geändert...s.o
Um die Flanke des Reifens zu stabilisieren enpfiehlt Federal einen warem Luftdruck von +0,4 bar warm zu Serie!
(Ich komm damit nicht klar weil zu wenig Feedback im Lenkrad, aber meiner hält trotzdem Recht gut warm 2,1 vorne / 2,0 hinten R53 )
Also all in all : UHP zu nem fairen Preis der überfahren nicht mag.
PS: Federal empfiehlt auf jeden Fall 215/45/17 fürn Mini im Track Mode! (Nur diese Grösse wird es in Zukunft als Semi FZ202 geben)
Ich denke man sollte versuchen die Karosse auf diese Größe anzupassen....dann stehen einem alle Reifen dieser Welt zur Verfügung.
Niet al te veel nieuws. Het is dus geen semi en het beste is om een maatje met wat meer draagkracht en/of wat meer bars erin te pompen
Also langsam gibt es Klarheit bezüglich des Reifens.
Am Sonntag an der NS sprach mich Christoph Penisch (Geschäftsführer von ProTrack) an. Er hatte einen Motorsport Techniker von Federal aus Korea im Schlepptau.
Fakt 1 : Der 595 RSR ist kein SEMI Slick !!! / Er wurde irrtümlich in Deutschland so vertrieben. Der Reifen baut auf ner normalen Strassenkarkasse auf und NICHT auf nem Semi.
Daher ist die Flanke zwar steif (UHP Reifen) aber nicht hart genug. Der Reifen mag es gar nicht wenn er überfahren wird und der Grip reist dann ab und es kommt zu Beschädigungen.
Der LI 83 gibt dem Reifen dann den Rest (....ob es gefährlich ist?!?)
Der UHP-Straßenreifen 595RS-R erregte bereits kurz nach seiner Einführung weltweit Aufsehen. In vielen Ländern außerhalb Europas wurde er Sieger der spektakulären Drift-Challenge. >>
In Deutschland ist er ideal als Clubsportreifen. Auch bei feuchten Bedingungen bietet er ein gutes Gripniveau.
Universelle Einsetzbarkeit in Kombination mit dem hervorragenden Preis-Leistungsverhältnis wird auch Rallyefahrer begeistern.
Die Beschreibung auf der Homepage wurde bereits auch geändert...s.o
Um die Flanke des Reifens zu stabilisieren enpfiehlt Federal einen warem Luftdruck von +0,4 bar warm zu Serie!
(Ich komm damit nicht klar weil zu wenig Feedback im Lenkrad, aber meiner hält trotzdem Recht gut warm 2,1 vorne / 2,0 hinten R53 )
Also all in all : UHP zu nem fairen Preis der überfahren nicht mag.
PS: Federal empfiehlt auf jeden Fall 215/45/17 fürn Mini im Track Mode! (Nur diese Grösse wird es in Zukunft als Semi FZ202 geben)
Ich denke man sollte versuchen die Karosse auf diese Größe anzupassen....dann stehen einem alle Reifen dieser Welt zur Verfügung.
Niet al te veel nieuws. Het is dus geen semi en het beste is om een maatje met wat meer draagkracht en/of wat meer bars erin te pompen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Federal 595RS-R topic
wat ik niet begrijp en regelmatig tegen kom is dit...
de 1 adverteert met deze band als Federal 595 RS-R
http://www.rarerims.co.uk/wheelshop_tyr ... t=595+RS-R" onclick="window.open(this.href);return false;

en de andere site adverteert met de ons bekende meer semislick achtige>>
http://www.demon-tweeks.co.uk/Motorspor ... /1790/7903" onclick="window.open(this.href);return false;

de 1 adverteert met deze band als Federal 595 RS-R
http://www.rarerims.co.uk/wheelshop_tyr ... t=595+RS-R" onclick="window.open(this.href);return false;
en de andere site adverteert met de ons bekende meer semislick achtige>>
http://www.demon-tweeks.co.uk/Motorspor ... /1790/7903" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Federal 595RS-R topic
Dat het geen semi slick is mag al lang bekend zijn. Op de .com website van Federal is de band nooit als semi slick aangeboden. Daar worden twee hele andere banden als echte semi slicks aangeboden.
Maar ik val in herhaling, ik heb dit al meerdere keren gezegd.
Dat de band door "überfahren", over de gripgrens heen rijden, beschadigd kan raken door over de breedte van het loopvlak scheuren te gaan vertonen blijft vreemd. Ik heb dat met A merk banden nog nooit gehoord. Wel dat er happen uit de zijkant van het loopvlak werden genomen, maar nog nooit dat er een extreme vorm van scheuring op ging treden.
We wachten het verhaal van de Federal testers van Zandvoort maar weer af.
Maar ik val in herhaling, ik heb dit al meerdere keren gezegd.
Dat de band door "überfahren", over de gripgrens heen rijden, beschadigd kan raken door over de breedte van het loopvlak scheuren te gaan vertonen blijft vreemd. Ik heb dat met A merk banden nog nooit gehoord. Wel dat er happen uit de zijkant van het loopvlak werden genomen, maar nog nooit dat er een extreme vorm van scheuring op ging treden.
We wachten het verhaal van de Federal testers van Zandvoort maar weer af.
- Jan-Sietze
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 30 mar 2011, 20:49
- Locatie: Wirdum
Re: Federal 595RS-R topic
En het is weer maandag...
- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Federal 595RS-R topic
Wanneer zouden de mensen van Federal naar Nederland komen? Iemand hier al iets van vernomen?
Ben toch erg benieuwd wat uit de bus komt na die dag.
Ben toch erg benieuwd wat uit de bus komt na die dag.
- Bram
- Berichten: 16726
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Federal 595RS-R topic
partyondude schreef:Ik zag gisteren een zilveren Smart rijden met stickers van GTautoparts en Federal erop, bestuurder van een jaar of eind 40, omgeving Best.
Heb ik dhr Klapband nou gespot
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Federal 595RS-R topic
REEEEPOOSSST partyboy
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Federal 595RS-R topic
Wat wil je daarmee zeggen? Er wordt echt niet iedere maandagmorgen een lading scheurende Federals geproduceerd.....Jan-Sietze schreef:En het is weer maandag...
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Federal 595RS-R topic
updates ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Federal 595RS-R topic
Ik heb een bericht van Cees ontvangen:
De Taiwanezen hadden een positief bezoek afgelegd, binnenkort komen ze met een schriftelijke verklaring.
Het is belangrijk dat iedereen die problemen heeft met zijn banden dit ook claimt bij zijn leverancier. Ook als die banden bijvoorbeeld in Engeland, Duitsland of Frankrijk zijn gekocht. Zonder een claim bij de leverancier is er ook geen klacht die opgelost kan worden.
Cees zal mij op de hoogte houden.
ps zeikopmerkingen achterwege laten aub, want dan heb ik geen zin meer om te updaten
De Taiwanezen hadden een positief bezoek afgelegd, binnenkort komen ze met een schriftelijke verklaring.
Het is belangrijk dat iedereen die problemen heeft met zijn banden dit ook claimt bij zijn leverancier. Ook als die banden bijvoorbeeld in Engeland, Duitsland of Frankrijk zijn gekocht. Zonder een claim bij de leverancier is er ook geen klacht die opgelost kan worden.
Cees zal mij op de hoogte houden.
ps zeikopmerkingen achterwege laten aub, want dan heb ik geen zin meer om te updaten
- Mark 320iS
- Berichten: 2909
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Federal 595RS-R topic
Rico, bedankt voor de update. Dit wordt gewaardeerd!RVV schreef:Ik heb een bericht van Cees ontvangen:
De Taiwanezen hadden een positief bezoek afgelegd, binnenkort komen ze met een schriftelijke verklaring.
Het is belangrijk dat iedereen die problemen heeft met zijn banden dit ook claimt bij zijn leverancier. Ook als die banden bijvoorbeeld in Engeland, Duitsland of Frankrijk zijn gekocht. Zonder een claim bij de leverancier is er ook geen klacht die opgelost kan worden.
Cees zal mij op de hoogte houden.
ps zeikopmerkingen achterwege laten aub, want dan heb ik geen zin meer om te updaten
- Jesper
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Federal 595RS-R topic
Idd, wordt zeer zeker gewaardeerd! 
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Federal 595RS-R topic
Klopt. Maar mijn r888's zijn vandaag lekker aangekomen :banaan:
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Federal 595RS-R topic
Ik heb iets gehoord van een test van Federal 595 RSR's onder een Aprisco BMW op Assen. De Federals waren 2 seconden langzamer dan de Toyo 888's die standaard onder de Aprisco's zitten. Na de test vertoonden de Federals ook de reeds veel geziene scheurvorming. De leverancier van de banden was aanwezig.
Van de Federals onder de M3 cup auto's is er nog geen één geklapt. Dit volgens de leverancier. Was het wel gebeurd dan was dit vast wel bekend geworden.
Federal Taiwan werkt aan een oplossing voor de scheurvorming.
Van de Federals onder de M3 cup auto's is er nog geen één geklapt. Dit volgens de leverancier. Was het wel gebeurd dan was dit vast wel bekend geworden.
Federal Taiwan werkt aan een oplossing voor de scheurvorming.
- Bert ///M3
- Berichten: 9426
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Federal 595RS-R topic
Ik heb die zelfde scheuren ook in de RSR's die op mijn straatauto zitten. Dus het is niet alleen het geval bij circuitgebruik. Die banden die er bij mij op zitten hebben nog nooit een circuit gezien.
- Bram
- Berichten: 16726
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Federal 595RS-R topic
no shit sherlockTim N schreef:REEEEPOOSSST partyboy
-
Emiel
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Federal 595RS-R topic
2 seconden is best veel op 2:05/2:10 per rondje ( weet zo de bmw ronde tijden niet )Hielke schreef:Ik heb iets gehoord van een test van Federal 595 RSR's onder een Aprisco BMW op Assen. De Federals waren 2 seconden langzamer dan de Toyo 888's die standaard onder de Aprisco's zitten.
Dan komt de band dus echt in de categorie straatband ?
-
Andre
- Berichten: 11437
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Federal 595RS-R topic
Bridstone Re050 op de GT3 is ook ongeveer 2 sec langzamer op Assen dan de semi slick van michelin.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Federal 595RS-R topic
Op zich vind ik dat juist een nette prestatie voor een band die geen echte semi is. Ben alleen benieuwd wat het verschil is na 5 ronden.Emiel schreef:2 seconden is best veel op 2:05/2:10 per rondje ( weet zo de bmw ronde tijden niet )Hielke schreef:Ik heb iets gehoord van een test van Federal 595 RSR's onder een Aprisco BMW op Assen. De Federals waren 2 seconden langzamer dan de Toyo 888's die standaard onder de Aprisco's zitten.
Dan komt de band dus echt in de categorie straatband ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
