Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Prins Claus †
Auto: Tuscon familiecontainer

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Prins Claus † » 09 okt 2009, 19:56

luco hornsveld schreef:Vrijdag plofte er een blok bij ze, krukas dwars door midden, heel de nacht zijn ze bezig geweest en een half uur voor de race van zaterdag liep de motor weer, petje af voor deze heren :thumbup:
Ik heb een foto van het blok gezien. Was inderdaad behoorlijk aan gort!

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

MartijnS

Bericht door MartijnS » 23 okt 2009, 17:31

Geenstijl is de sponsor geworden van de DSC.

Zie http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... .html#more" onclick="window.open(this.href);return false;

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 23 okt 2009, 18:07

Haha, ik lees het ook net. Vind het wel grappig! :mrgreen:

berry

Bericht door berry » 25 okt 2009, 15:56

Prins Claus † schreef:
Rico schreef:
Jordy van Kouwen schreef:Nu schiet me overigens te binnen dat ze met een nieuwe body zouden gaan rijden....die van de huidige Megane Trophy...
Zijn dit dan inderdaad de oude bodydelen die symbolisch bij de sponsor de plomp ingaan?
Hmmmm.....

kuch.. inderdaad Megane staat op dit moment in Spanje waar de nieuwe body word opgebouwd..
Afbeelding

M.vr.gr.,
Sander.
lutsers zijn t ook...

die gozer die hun dat blok verkocht/reviseerde is met de noorderzon vertrokken :mrgreen:

daarbij rijdt delahaye met een zelfde wagen veel betere rondetijden en een klasse hoger ingedeelt(zou me niks verwonderden als pieter daarvoor gezorgt heeft, die jongens kunnen echt niet rijden!!)

Luco

Bericht door Luco » 25 okt 2009, 21:22

Jij kan het natuurlijk allemaal beter :thumbup: :thumbup: :bag:

RJay

Bericht door RJay » 25 okt 2009, 21:42

Ik ruik een nieuwe king of track challenge :mrgreen:

berry

Bericht door berry » 25 okt 2009, 22:10

luco hornsveld schreef:Jij kan het natuurlijk allemaal beter :thumbup: :thumbup: :bag:
jij bent toch met die sticker :
''als we deze auto niet hadden gehad waren we miljonair'' ofzoiets...

ik ree dezelfde rondetijden als jochen bij de trainingen met de megane trophy @ spa dit jaar
en aangezien jochen ''als hij al kon rijden'' altijd hoger stond dan rene en pieter, (niks slechts over rene btw, pieter is wel een misselijke)
neem ik aan dat k t beter kan :p

daarbij is een raceklasse waarbij een vent van in de 50-60 alles wint niet serieus te nemen (hoe oud is henk nu precies eigenlijk?)
jochen was verleden jaar 2e ondanks dat hij 3 races gemist had :shock: henk had ze wel allemaal gehaald
:bignews: zegt genoeg toch..

volgend jaar lekker belcar (trekt samen met dsmc) rijden jullie volgend jaar wel dsc??
volgens mij gaat het flink leeglopen daar..

:whistle: breezahtaal ge-edit
Laatst gewijzigd door berry op 25 okt 2009, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom V

Bericht door Tom V » 25 okt 2009, 23:16

@ Berry, ik moet je verhaal echt 5 keer lezen voordat ik er iets van snap. Kun je normale zinnen maken, leest een stuk prettiger?

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 08:16

@ We zullen zien wat jij volgend jaar presteert met de clio.

Het gaat denk ik niet leeglopen maar er komen auto's bij waar ik misschien niet op zit te wachten dus ga me ook eens verdiepen in de Belgische endurance cup.

Andre

Bericht door Andre » 26 okt 2009, 10:58

Ja is inderdaad wel jammer dat er 10 brl lights and 10 brl v6 bijkomen. Ik zie liever nog wat meer verschillende merken. Misschien als de dutch GT4 ooit stopt dat er dan weer wat andere auto s bijkomen.

Hielke

Bericht door Hielke » 26 okt 2009, 19:02

Er mankeert wel meer aan de DSC.

Afgelopen weekend op Assen rijdt de snelste SS1 rijder een 1.47,4 terwijl de snelste SS2 rijder een 1.48,2 rijdt. Natuurlijk heeft die SS2 rijder een JR auto tot z'n beschikking. En ze komen er nog mee weg ook. Op deze manier (en door andere dingen) lukt het me niet die serie ook maar bij benadering serieus te nemen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 okt 2009, 19:09

Hielke schreef:Er mankeert wel meer aan de DSC.

Afgelopen weekend op Assen rijdt de snelste SS1 rijder een 1.47,4 terwijl de snelste SS2 rijder een 1.48,2 rijdt. Natuurlijk heeft die SS2 rijder een JR auto tot z'n beschikking. En ze komen er nog mee weg ook. Op deze manier (en door andere dingen) lukt het me niet die serie ook maar bij benadering serieus te nemen.
Volgens mij probeer je dat nu al een jaar duidelijk te maken en die boodschap is nu ook wel doorgekomen. :thumbup: next..........

Hielke

Bericht door Hielke » 26 okt 2009, 19:15

Een jaar? Minstens twee jaar.

Vind het sociologisch/psychologisch ontzettend boeiend. Hoe een hele kudde van met name self made man (ondernemers) die de DSC serie bevolken zich als kleine kinderen voor de gek laten houden. Duizenden en duizenden euro's worden zinloos verspild om de DSC als karikatuur van een echte race-serie, in z'n huidige vorm voort te laten bestaan.

Dat mag zo af en toe toch wel eens gezegd worden Hans.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 19:20

Denk je nu echt dat het in een andere klasse beter is Hielke???
Verder waren de weersomstandigheden erg wisselend en aangezien jij er niet bij was kan je er ook niet over oordelen.
En je zegt dat je niemand persoonlijk aanvalt, maar op deze manier val je een heleboel mensen hier aan die plezier in de DSC hebben.

DUS HOU ER NOU EENS MEE OP MAN

Hielke

Bericht door Hielke » 26 okt 2009, 19:36

Luco, toe zeg. Je weet inmiddels toch dat ik me door niets en niemand laat vertellen wat ik wel en wat ik niet mag zeggen.

Je heftige reactie richting mij is totaal misplaatst. Als je boos wilt worden en recht wilt maken wat krom is moet je bij de organisatie van de DSC zijn. En als het je echt niks uitmaakt dan kun je mijn post ook gewoon negeren of zeggen dat het om de lol en de sfeer gaat en dat ik er niets van snap.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 19:50

Hielke schreef:Luco, toe zeg. Je weet inmiddels toch dat ik me door niets en niemand laat vertellen wat ik wel en wat ik niet mag zeggen.

Je heftige reactie richting mij is totaal misplaatst. Als je boos wilt worden en recht wilt maken wat krom is moet je bij de organisatie van de DSC zijn. En als het je echt niks uitmaakt dan kun je mijn post ook gewoon negeren of zeggen dat het om de lol en de sfeer gaat en dat ik er niets van snap.
Jij hebt er een persoonlijk iets van gemaakt en je begint zo langzamerhand heel erg vervelend te worden.
Negeren gaat niet omdat je heel df ermee vol spamt.
Maar zoals ik al eerder zei
De mensen met de grootste bek staan aan de kant of zijn er nooit.
Verder reageer je als gewoonlijk weer op 1 zin, er staat ook nog wat boven.
Je moet echt gewoon eens ophuden met je kinderachtige gezeik :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 okt 2009, 20:00

Dat volspammen valt wel wat mee, overdrijven is ook een vak. :)

Ik kan afwijkende meningen meestal wel waarderen, eenheidsworst is ook zo saai. 8) Heb overigens ook respect en bewondering voor de (financiële) risico's die jij loopt Luco met je deelname. Hoop dat je volgend jaar alles weer voorelkaar krijgt.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 20:07

Wouter81 schreef:Dat volspammen valt wel wat mee, overdrijven is ook een vak. :)

Ik kan afwijkende meningen meestal wel waarderen, eenheidsworst is ook zo saai. 8) Heb overigens ook respect en bewondering voor de (financiële) risico's die jij loopt Luco met je deelname. Hoop dat je volgend jaar alles weer voorelkaar krijgt.
Een afwijkende of andere mening kan ik ook zeker waarderen, maar niet op de manier die nu gedaan wordt.
Ten eerste pretendeert die te weten wat er allemaal gebeurd en wie illegaal zou zijn en niet en verder doet die erg denigrerend met bv deze zin
Hoe een hele kudde van met name self made man (ondernemers)
.
Ik hoop voor Hielke dat die zeker nooit komt kijken in de DSC.
Als die de tent in komt waar ik rij zal ik hem er iig persoonlijk uitzetten, want ik vind het nu gewoon een naar mannetje worden wat bewust deze uitspreken doet om anderen te zieken.
Wordt eens volwassen man en kijk dan eerst eens naar de tijden van het hele seizioen en andere deelnemers van de SS2.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 okt 2009, 20:20

Misschien zit hij er wel heel erg mee dat hij geen self made man is, wie zal het zeggen :hmmm:

Ik vind het alleen zo jammer dat hij het maar blijft herhalen.........
Het ondermijnt zo de gedachte van mensen die het idee hebben dat het zo`n slimme man is.
Het 2 jaar lang herhalen van je standpunt is op den duur zo'n zwaktebod.

Ik denk ook dat Hielke stiekem al jaren helemaal niet meer naar autosport kijkt zijn standpunt kennende.

Grtz,Hans

berry

Bericht door berry » 26 okt 2009, 20:34

er zijn absoluut wat mindere punten maar komop!
vanuit financieel oogpunt is het een mooie klasse, je bereikt veel fans en eventuele sponsors.

zeker de brl komt erbij, maar er vertrekken ook een paar grote namen..

vreemd vind ik :
donovan rijdt zonder powerlogger(iig op spa toen)
esra mag zonder motorkap rijden.
henk moest halverwege t seizoen 25 kilo erbij slepen?? is gelukkig uiteindelijk niet doorgegaan.
nadat dick henk te kakken zette door de uitzending en bekendmaking van diskwalificatie, gaat hij m de reet likken door m een uitzending te geven...
over jochen werd gezeurd dat hij teveel in beeld was??(waarschijnlijk door de mensen die hun zendtijd moeten kopen om in beeld te komen )
auto's werden geweerd door dick omdatie ze lelijk vond :mrgreen: komop er rijdt een mantis mee!lelijker dan dat ding gaat niet!!(en die betaald ooknog s geen inschrijfgeld)

wij waren erbij en zeurde er wel over bij dick...en dr zijn wel meer mensen die gezeurd hebben hoor, vergis je daar niet in!
een beetje tegengas moet er zijn...beetje het fia tegen de rijders verhaal he :D

maarja wat wil je??
t lijkt me absoluut niet makelijk om zoveel verschillende auto's eerlijk tussen elkaar te zetten..
vaak ook omdat indd bij een revisie wel eens wat extra pk's erbij gepakt worden.. wat wil je??pieter rijdt met een cosworth blok, opgebouwd door een of andere foute arabier. terwijl hij zegt een ''fabrieksteam'' te zijn
diezelfde arabier is m toevallig wel gepeerd toen het blok laats voor de 2de keer kapotliep
als je hierover gaat zeuren moet je maar lekker cliocup, swiftcup, meganetrophy, brl ofzo gaan rijden. want de jongens die valsspelen hebben toch uiteindelijk alleen zichzelf ermee..

Andre

Bericht door Andre » 26 okt 2009, 20:56

Jullie slachten hielke wel heel erg af nu:)

Bij mij mag ie altijd in de pitbox komen. Iedereen mag zeggen wat ie wil. Vrijheid van meningsuiting heet dat.

Ik heb deze issue ook nog even met hans besproken. En tuurlijk kan je zeggen we weten het nu wel. Maar soms word het wel even vergeten hoe het werkelijk zit en dan hebben we hielke die ons er nog even weer op wijst.

En luco jij voelt je aangesproken ik heb ook veel dsc gereden moet ik mij dan door hielke ook aangesproken voelen. Nee tuurlijk niet sterker nog van de week zit ik weer aan de koffie met hem of we staan mekaar af te matten op de tennisbaan waar ik mega klop krijg.

Ik zie de DSC heel anders voor mij is de DSC een uitdaging voor mens en machine. Afgelopen zondag een super race gehad starten van achter gespind recovery en winnen met een 130i snellere rondetijden neertzetten als de JR auto met seqbak en veel meer pk. Een pak strafseconden erbij die ik uiteindelijk te danken heb aan de discussies die hier plaatsvinden, want normaal krijgen gast rijders 15 sec en nu kreeg ik 40 sec. Ik loop niet eens meer naar de organisatie toe ik slik het allemaal als zoete koek. Met 1 minuut en 25 straf sec tegen de JR auto met 1 minuut en 10 straf sec gewoon winnen met een bijna showroom auto geprepareerd voor 90 procent door wouter en mij en hulp van de beier en peter claassen voor het onderstel. Dit laat zien wat wij in onze mars hebben met boerenverstand.

Eerlijkheid en gelijkheid in race klasses bestaan bijna niet. Het is een drama in de GT4 cup het was een drama in de 130i cup. Wie rijdt het meest illigaal is winnaar. Veel succes voor de mensen die daar veel geld in willen steken ik niet meer.

Ik gooi het over een hele andere boeg. Ik zoek het in simpelheid van het bouwen van raceauto met de juiste onderdelen en juiste afstelling om zo dingen te laten zien waar iedereen van denkt hoe is dat mogelijk. Ik wouter en peter C. hebben dat zondag laten zien en dat gevoel neemt niemand ons af.

Dit was een fantastische mogelijkheid om het potentieel even te tonen dus wat voor klasse de dsc ook mag zijn. De Vries Boerenverstand engineering stond weer in de voorste gelederen. :)

Zo heb ik dat in 2003 ook laten zien met kenteken auto en zo heb ik dat in 2009 finale race weer laten zien.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 21:04

Andre respect voor je prestatie maar jouw 130i is verre van standaard, dus doe nu niet net of je een standaard 130i hebt.

Ander onderstel
Andere draagarmen
Carbon dak
Wie weet wat je nog meer hebt gedaan, dus jouw 130i is niet te vergelijken met de andere 130i auto's die meerijden.
Verder is de 130i op de auto van Nick en Koen na gewoon de snelste auto in de sportklasse.

Andre

Bericht door Andre » 26 okt 2009, 21:12

Die auto kost nog geen 40k euro luco.

De Vries Boerenverstand Engineering.

Geen racemotor orginele ECU gewoon toerenbegrenzer bij 6900 toeren orginele diff overbrenging etc etc.

Tuurlijk ga ik shoppen voor onderdelen.

Maar onder de motorkap is het gewoon een showroom auto niks meer en niks minder. Dit is geen draadje in vergelijk tot andere deelnemers. Ik laat alleen zien wat wij kunnen maken dat in combinate met mijn ervaring. Met een GTR gewoon het hele DSC GT veld weg te rijden dat zijn voor mij de krenten in de pap.

Het is mijn insteek naar de DSC toe. Dit is mijn uitdaging. Showroom auto incl De Vries Boerenverstand Engineering en winnen en weer naar huis en ze zien ons volgend jaar of misschien over 5 jaar wel weer eens terug. Ik ga ook zeker niet een compleet seizoen in de DSC rijden daar heb ik A geen budget voor en dat is mijn insteek totaal niet van mijn eigen geld. Ik gebruik liever mijn geld om in later stadium weer een nieuw project in te gaan het nog een keer over doen.
Laatst gewijzigd door Andre op 26 okt 2009, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 21:15

Sorry, maar diff is niet standaard, dat heb je zelf lopen verkondigen, jouw auto is net zo illegaal als de andere die telken beschuldigd worden, want 2 seconden sneller als de anderen kan niet.
Nu rij jij dezelfde tijden en dan kan het wel en ben jij NIET illegaal maar die anderen wel.

Vreemde logica zeg :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 26 okt 2009, 21:17

luco hornsveld schreef:Sorry, maar diff is niet standaard
Er staat diff overbreningen ;)

*voelde de hele discussie voor het weekend eigenlijk al aankomen*

Plaats reactie