Hoi Raymond, zie mijn draadje: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=700" onclick="window.open(this.href);return false;raymondw schreef:Voor dat geld zou ik direct een nieuwe bestellen; toegegeven, een nieuwe binnen-en buiten rotor kosten de helft,maar het is een E30 M3 en die ziet ook hogere toerentallen. De pomp van een M30B35 kost 540 Euro ex BTW en dat is andere koek. Voor mijn E34 M5 zou ik daar toe bereid zijn, maar een E32 die nooit echt belast gaat worden?Tristan schreef:Mijn oliepomp (S14B23) ziet er qua slijtage hetzelfde uit maar ga toch een nieuwe bestellen. Echter deze is voor de S14 een stuk goedkoper, €304,79 ex BTW en dan nog € 43,90 ex BTW voor de ketting. Maar ik heb nooit gedacht aan revisie dus waar doe ik goed aan?
Note: Laat die ketting zitten; deze zit achter de distributieketting die je dan eerst moet verwijderen. Daarvoor moet je het distributie deksel verwijderen en de duplex distributie ketting laten zakken om voldoende ruimte te krijgen om de simplex oliepomp ketting te verwisselen.
Tenzij je de gehele distributie wilt vervangen, is het echt niet zinvol om te doen, vooral omdat nieuwe kettingen op gebruikte tandwielen nooit goed samengaan. Wel is het een goede gelegenheid om de tandwielen van de krukas te inspecteren, dat maakt het verwijderen van het distributiedeksel wel de moeite waard, maar verder?!
Blok ligt momenteel uit elkaar voor revisie en gaat compleet nieuwe distributieset in, incl. ketting, geleiders en spanners. Ketting is iets opgerekt en er gaat idd een nieuwe kettingwiel op.