Het grote 'DF racefiets' topic
- Petrolhead Tom
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Klopt. Over dat laatste heb ik zelfs een apart topic geopend.
- Max V
edit: Woops, mosterd na de maaltijd deze post
- RobS
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364529" onclick="window.open(this.href);return false;
Aanradertje, voor mij was het echt een eye opener, de tour van Bauke, het hele Belkin team is een amateuristische bende...
Aanradertje, voor mij was het echt een eye opener, de tour van Bauke, het hele Belkin team is een amateuristische bende...
-
- Auto: Renooit
Dit dus. Ik kwam het laatst tijdens het zappen tegen, ik viel er midden in dus heb hem niet uitgekeken omdat ik het geheel nog wou zien. Maar man man man, ik dacht op gegeven moment dat ik zat te kijken naar een voetbal training van de F-jes bij de plaatselijke voetbalvereniging om de hoekRobS schreef:http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364529

- RobS
Met een goede aanpak, tactiek, rolverdeling, normale teambesprekingen valt er zoveel meer uit te halen. Ik heb me er echt aan zitten ergeren. Het is een prachtteam, met prima rijders maar de aansturing ervan is echt een aanfluiting.
- ///Joost
Lol...dat viel me ook wel wat op ja. Al moet ik zeggen dat ik verwacht dat het er van de buitenkant bij meer teams rooskleuriger uitziet dan het is. Ik heb best wel wat gezien achter de schermen in de racerij, ook op hoog niveau. En daar is het ook niet allemaal pracht en praal, wat wel op TV zo lijkt. In het wielrennen kun je best wel bepaalde overeenkomsten zien. Dure coach-bussen, teamauto's, materialen, kleding...maar van binnen een grote bende.RobS schreef:Met een goede aanpak, tactiek, rolverdeling, normale teambesprekingen valt er zoveel meer uit te halen. Ik heb me er echt aan zitten ergeren. Het is een prachtteam, met prima rijders maar de aansturing ervan is echt een aanfluiting.
Maar effe iets veel belangrijkers... m'n bandjes zijn binnen...Dit weekend meteen de vuurdoop geven in de Vogezen.

- RobS
Een heel simpel voorbeeldje, de bocht waarin Bauke bijna in de hekken rijdt. Als ploegleider is het toch heel simpel om een kaartje van het parcours (van de tijdrit) voor je neus te hebben en aan Bauke door te geven waar de bochten zitten. Ipv "Kom op hè jongen" en meer van dat soort tenenkrommende teksten. En dan ook nog roepen: "Goeie bocht Bauke.."///Joost schreef:Lol...dat viel me ook wel wat op ja. Al moet ik zeggen dat ik verwacht dat het er van de buitenkant bij meer teams rooskleuriger uitziet dan het is. Ik heb best wel wat gezien achter de schermen in de racerij, ook op hoog niveau. En daar is het ook niet allemaal pracht en praal, wat wel op TV zo lijkt. In het wielrennen kun je best wel bepaalde overeenkomsten zien. Dure coach-bussen, teamauto's, materialen, kleding...maar van binnen een grote bende.RobS schreef:Met een goede aanpak, tactiek, rolverdeling, normale teambesprekingen valt er zoveel meer uit te halen. Ik heb me er echt aan zitten ergeren. Het is een prachtteam, met prima rijders maar de aansturing ervan is echt een aanfluiting.

Topbandjes!Maar effe iets veel belangrijkers... m'n bandjes zijn binnen...Dit weekend meteen de vuurdoop geven in de Vogezen.
- ///Joost
Rob, rijd jij met 23 of 25 mm, want dat is natuurlijk ook weer zo'n heerlijk discussiepunt. Ik heb voornamelijk gekozen voor 25 (heb ik nu ook) ivm de slechte wegen/fietspaden rondom Eindhoven. Al moet ik zeggen, mijn ritje van gisteren door Meerhoven/Veldhoven/Wintelre area had wel heerlijk nieuwe paden. Daar ga ik vaker fietsen!
- RobS
Ik had nog 2x 23mm nieuw liggen, nu nog 1x 23mm (nog van voor de 25mm hype
) en wilde ook 25mm gaan proberen als deze op zijn.
Dat mooie rode asfalt zoeft inderdaad heerlijk , ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Slow lane, de stukken waar ze nu bezig zijn hebben ook dat lekkere asfalt, met hopelijk maar heel weinig stoplichten en waarschijnlijk goed verlicht moet dit een leuk rondje worden voor in de avonduurtjes, een leuk tijdritrondje van 32km.
http://www.brainportavenue.nl/projects/slowlane/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat mooie rode asfalt zoeft inderdaad heerlijk , ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Slow lane, de stukken waar ze nu bezig zijn hebben ook dat lekkere asfalt, met hopelijk maar heel weinig stoplichten en waarschijnlijk goed verlicht moet dit een leuk rondje worden voor in de avonduurtjes, een leuk tijdritrondje van 32km.
http://www.brainportavenue.nl/projects/slowlane/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Slowlane is een geplande, ongeveer 32 kilometer lange fietsroute in en om Eindhoven. In de regio Eindhoven ligt een aantal economische toplocaties, zoals de High Tech Campus, de TU/e, ASML en Philips Healthcare op relatief geringe afstand (5-10 km) van elkaar. Het is de bedoeling deze locaties via een 4 meter breed hoogwaardig fietspad met elkaar te verbinden. Daarbij is het belangrijk dat het aantal conflicten met andere verkeersstromen minimaal is. Het project heeft ook nadrukkelijk een groene kant: behalve dat de routes veelal door een natuurrijke zone lopen wordt de Slowlane ook gebruikt om de Ecologische Verbindingszone te versterken.
De voorziene route loopt van de High Tech Campus langs het Afwateringskanaal en het Beatrixkanaal in noordwestelijke richting naar Best. Vervolgens gaat de route langs het Wilhelminakanaal oostelijk naar Ekkersrijt. Via het Dommeldal en de TU/e wordt dan het centrum van Eindhoven bereikt. Vandaar kan via het al bestaande fietspad de High Tech Campus bereikt worden. Er zijn aftakkingen gepland naar ASML in Veldhoven en Philips Healthcare in Best.
Als eerste is in 2012 een doorgang onder de Oirschotsedijk gerealiseerd. Hierdoor is de gevaarlijke oversteek in de route langs het Beatrixkanaal verleden tijd. Vanwege de herkenbaarheid wordt Slowlane op een eigen, uniforme manier uitgevoerd. In begin 2012 zijn wij betrokken geweest bij het evalueren van een aantal mogelijke uitvoeringsvormen. Daarbij hebben wij er succesvol voor gepleit de geplande middengeleiders in het fietspad niet te realiseren. Rond de onderdoorgang van de Oirschotsedijk is een aantal proefstroken aangelegd, in asfalt en beton, met verschillende kleuren en met verschillende soorten zijbanden. De Fietsersbond Eindhoven heeft er vanwege de herkenbaarheid van het straatbeeld bij de gemeente op aangedrongen de slowlane in rood asfalt uit te voeren.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Klinkt goed zeg
Komend weekend de Mergelheuvelland 2 daagse, eerste keer fietsen sinds de Dolomieten

Komend weekend de Mergelheuvelland 2 daagse, eerste keer fietsen sinds de Dolomieten

- Petrolhead Tom
Nou, vrijdag en zaterdag met kantoor in Amsterdam gezeten dus vandaag leek het mij wel een goed idee om even een stuk te gaan fietsen om alle alcohol te verbranden. Vriendinlief had een nieuwe route bedacht en de bedoeling was om die te gaan rijden.
Het liep toch even anders. Binnen tien kilometer ben ik geschept door een auto en in de sloot terecht gekomen. Doordat ik viel is mijn vriendin, die achter mij reed, ook gevallen. Het ging allemaal erg snel. We kamen aanfietsen en ik zag in een zijpad een groene Skoda Octavia staan, die reed achteruit de weg op en was van plan zijn weg te vervolgen. Op het moment dat ik bijna naast hem ben stuurt de man steeds verder naar rechts bijna met zijn voorwielen de berm in. Ik kon niks meer doen en werd dus de sloot ingeduwd. De man reed rustig verder en was zich van geen kwaad bewust. Gelukkig kan ik extreem hard schreeuwen en heb ik de aandacht van de man weten te trekken. Hij kwam daarna schuldbewust aanlopen en bood direct zijn excuses aan. Mijn vriendin lag nog op de grond die was vooral erg geschrokken. Zoals het er nu uitziet heeft zij haar elleboog gekneusd.
Ik ben een beetje stram. Heb het idee dat mijn knie een optater heeft gehad en dat mijn lies het hele gebeuren niet zo fijn vond.
Shifter staat ook scheef. Daar moet de fietsenmaker maar even naar kijken. Bijzondere ervaring die ik niet per se had hoeven hebben.
Het liep toch even anders. Binnen tien kilometer ben ik geschept door een auto en in de sloot terecht gekomen. Doordat ik viel is mijn vriendin, die achter mij reed, ook gevallen. Het ging allemaal erg snel. We kamen aanfietsen en ik zag in een zijpad een groene Skoda Octavia staan, die reed achteruit de weg op en was van plan zijn weg te vervolgen. Op het moment dat ik bijna naast hem ben stuurt de man steeds verder naar rechts bijna met zijn voorwielen de berm in. Ik kon niks meer doen en werd dus de sloot ingeduwd. De man reed rustig verder en was zich van geen kwaad bewust. Gelukkig kan ik extreem hard schreeuwen en heb ik de aandacht van de man weten te trekken. Hij kwam daarna schuldbewust aanlopen en bood direct zijn excuses aan. Mijn vriendin lag nog op de grond die was vooral erg geschrokken. Zoals het er nu uitziet heeft zij haar elleboog gekneusd.
Ik ben een beetje stram. Heb het idee dat mijn knie een optater heeft gehad en dat mijn lies het hele gebeuren niet zo fijn vond.
Shifter staat ook scheef. Daar moet de fietsenmaker maar even naar kijken. Bijzondere ervaring die ik niet per se had hoeven hebben.

-
OnlineBram
Mooi waardeloos zeg! Hoop dat je er lichamelijk niets aan over houdt.
Gisteren de eerste dag van de Mergelheuvelland 2 daagse gefietst.
http://app.strava.com/activities/83874308
Ging prima, na 100 km werden de klimmetjes wat gemener en ging de vermoeidheid een rol spelen, maar was over het algemeen goed te doen, de Dolomieten training zat er nog wel een beetje in.
De tweee dag hebben ze mogen houden van me, vond het bier drinken op de camping gisteravond veel te leuk
Gisteren de eerste dag van de Mergelheuvelland 2 daagse gefietst.
http://app.strava.com/activities/83874308
Ging prima, na 100 km werden de klimmetjes wat gemener en ging de vermoeidheid een rol spelen, maar was over het algemeen goed te doen, de Dolomieten training zat er nog wel een beetje in.
De tweee dag hebben ze mogen houden van me, vond het bier drinken op de camping gisteravond veel te leuk

- ///Joost
Zo zeg...Vandaag clubkampioenschap gehad van het CTWT op de Nedereindse Berg. Het ging weer lekker hard. Voor mijn eerste wedstrijd deed ik het voor mijn gevoel niet slecht.
In de B (lees: langzame) groep gedeeld 4e geeindigd in de tijdrit op 2 sec van de winnaar en 5e in de wegrace van de 15. Overall dus een mooie 5e plek. Volgend jaar podium en iets minder kopwerk doen...Ik ga nu een biertje doen. Truste!
In de B (lees: langzame) groep gedeeld 4e geeindigd in de tijdrit op 2 sec van de winnaar en 5e in de wegrace van de 15. Overall dus een mooie 5e plek. Volgend jaar podium en iets minder kopwerk doen...Ik ga nu een biertje doen. Truste!
- RobS
Heb je daar een licentie voor nodig? Hoe werkt zoiets?///Joost schreef:Zo zeg...Vandaag clubkampioenschap gehad van het CTWT op de Nedereindse Berg. Het ging weer lekker hard. Voor mijn eerste wedstrijd deed ik het voor mijn gevoel niet slecht.
- ///Joost
Ik heb nog geen licentie, maar wil wel in de Sportklasse gaan rijden volgend jaar (paar wedstrijdjes hier en daar). Ik ben wel lid van CTWT (wielertoerist.nl) en dus ook van de KNWU (de club meldt je aan bij de KNWU), maar op het moment nog licentie-loos. CTWT is een club waarbij het forum het 'clubhuis' is. Dit is precies wat ik zocht omdat je verder geen verplichtingen hebt qua trainen of wedstrijden i.t.t. 'fysieke' clubs.RobS schreef:Heb je daar een licentie voor nodig? Hoe werkt zoiets?///Joost schreef:Zo zeg...Vandaag clubkampioenschap gehad van het CTWT op de Nedereindse Berg. Het ging weer lekker hard. Voor mijn eerste wedstrijd deed ik het voor mijn gevoel niet slecht.
De wedstrijd van afgelopen zondag was het jaarlijks clubkampioenschap van alle leden. Wel jammer dat van de 150 leden er maar een stuk of 30 op komen dagen voor het CK. Veel leden zijn dan ook puur lid voor de licentie en de kledingkorting. Lidmaatschap is iets van 30 euro per jaar. Ik kan het je echt aanraden. Er zijn ook best wat leden in onze omgeving actief.
- Tim N
Zijn er ook MTB-ers binnen DF aanwezig? Of is daar een topic voor? (onder rally dan denk ik
)

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Binnen dit topic komt MTB ook zo nu en dan aan de orde. Ik ben zowel op de racert alswel op de MTB te vinden (al houdt mijn knie me nu al meer dan een maand aan de kant
)

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Hier nog een MTBer!
Heb voor het gemak een nieuw topic aangemaakt: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=28883" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb voor het gemak een nieuw topic aangemaakt: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=28883" onclick="window.open(this.href);return false;
- busby
binnenkort weer iets voor de lange winteravonden
http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... ler-38619/
http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... ler-38619/
- ///Joost
Deze winter ga ik een klein projectje aanpakken. Ik heb voor een leuke prijs een complete Sram Red groep op de kop getikt. Wel gebruikt, maar dat doet er niet toe. Een fiets is om op te fietsen. Ik denk alleen wel dat ik de voorderailleur nog ga vervangen voor een Force met een stalen kooi omdat de 'oude' Red met Ti kooi bekend staat wat te flexen under load. De cranks heb ik dan weer apart gekocht en zijn een Cannondale branded BB30 Sram Red van een C'dale System Six. Zelf heb ik een CAAD 9-5.
Mijn eigen (105) componenten zet ik over op een nieuwe fiets van een vriend.
Leuk! Is weer es wat anders dan sleutelen aan een 6 cylinder.
Mijn eigen (105) componenten zet ik over op een nieuwe fiets van een vriend.
Leuk! Is weer es wat anders dan sleutelen aan een 6 cylinder.

- RobS
Kijk ook eens naar de SRAM Red Yaw voor derailleur, afstellen na wisselen van bladen zou niet meer nodig zijn. Deze staat ook nog op mijn winter verlanglijstje 

- ///Joost
Ik heb inderdaad ook erg goede dingen gehoord over de nieuwe Red groep. Ik probeerde echter een beetje het budget in bedwang te houden, maar als je eenmaal bezig bent...RobS schreef:Kijk ook eens naar de SRAM Red Yaw voor derailleur, afstellen na wisselen van bladen zou niet meer nodig zijn. Deze staat ook nog op mijn winter verlanglijstje

Ergens een 2 for 1 scoren?

-
OnlineBram
- RobS
Als je een 2 for 1 deal kan vinden dan doe ik mee
Ga je ook nog nieuwe wielen nemen?

- ///Joost
Nemen...nemen... Jij praat erover alsof je effe een zak jonagold haalt bij de Appie...
Laten we zeggen dat het inderdaad op mijn lijstje staat. Ik ben echter bang dat het nog even niet in het budget zit. Misschien tegen het voorjaar als het seizoen weer begint en de zon weer begint te schijnen...Een mooi setje Cosmic Carbone lijkt me wel wat.

Laten we zeggen dat het inderdaad op mijn lijstje staat. Ik ben echter bang dat het nog even niet in het budget zit. Misschien tegen het voorjaar als het seizoen weer begint en de zon weer begint te schijnen...Een mooi setje Cosmic Carbone lijkt me wel wat.