Alpina BMW
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Alpina BMW
idd, mooi hoor, al ben ik niet zo'n fan van dat grijs achtige kleur interieur...
wel een prachtige bak om te hebben als je een touring zoekt.
prijs ook netjes vind ik voor zoiets bijzonders
wel een prachtige bak om te hebben als je een touring zoekt.
prijs ook netjes vind ik voor zoiets bijzonders

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Alpina BMW
valt me nu pas op en schijnbaar hebben niet alle B8 het?

Alpina-Zusatzinstrumente?
best apart...weet nog wel van de E30 die ze in 1 van de luchttoevoer kanalen plaatsten.
voor de rest trouwens ook een fraaie kar...



http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... res=EXPORT
Alpina-Zusatzinstrumente?
best apart...weet nog wel van de E30 die ze in 1 van de luchttoevoer kanalen plaatsten.
voor de rest trouwens ook een fraaie kar...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... res=EXPORT
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Alpina BMW
inderdaad al vaker gezien bij een E36 
mooi zo'n B8

mooi zo'n B8

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Alpina BMW
Echt prachtig!
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Alpina BMW
More pics please.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Alpina BMW
kwam het tegen toen ik wat anders zocht, vond de foto echt mooi,
de stance en de wielen/banden in de wielkasten, bijna perfectie
de stance en de wielen/banden in de wielkasten, bijna perfectie

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alpina BMW
Hoort eigenlijk niet in dit draadje thuis: het is een e46 330Ci met compressor en Alpina spulletjes...

Maakt hem niet minder lekker
Al vind ik die blauw gestickerde spaken geen porem. Zijn 19" van een e92:







Maakt hem niet minder lekker

8.5 215/35 hankook et36 with 15mm spacers, and 9.5 235/35 toyo t1r et36 with 13mm spacers
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Alpina BMW
ook prachtig en mooie stance, gaat denk allemaal maar net goed qua aanlopen en door kuilen in de weg?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alpina BMW
Da's dus dezelfde die jij postte hè? Maar dat had je wel door 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Alpina BMW
ik zat wel een paar keer heen en weer te switchenFreudeamFahren schreef:Da's dus dezelfde die jij postte hè? Maar dat had je wel door

doch bij die andere dacht ik dat het meer een echte was omdat ik er niks meer van wist. (ging er dus van uit)
had het dus niet door

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Alpina BMW
Spaken zijn zo te zien niet bestickert, maar denk dat het binnen velgbed blauw gespoten is wat reflecteert op de spaken.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alpina BMW
Assumption is the mother of all f*ck ups
Aldus de eigenaar op e46fanatics, toen hij gevraagd werd of de spaken blauw gespoten waren:

wdeerfield nope these are custom ordered vinyls, oracle blue metalic vinyl, it was a pain in the ass to stick them to spokes, i spedna about 10-12hours to finish 4 wheels, they are specialy fited only to one side off spokes.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Alpina BMW
Ah idd nu je dat post is idd zichtbaar dat enkel een zijde beplakt is (en jij handelde uit voorkennis dus haha)
Idd niet mooi, maar ach zet maar neer wat een lekkere kar
Idd niet mooi, maar ach zet maar neer wat een lekkere kar
- Joop
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alpina BMW
(Foto's in Wallpaperformaat)Alpina E30 B6 2.8, the car that gave Alpina its identity
The BMW E30 323i based Alpina B6 2.8/1 is one of those Alpina’s that are neither mentioned nor considered when looking for a special Alpina. Just as the Alpina B10 3.5 E34, E28 B9, E39 B10 3.2, it’s an almostly forgotten and certainly undervalued car. It was the predecessor to the Alpina B6 3.5 and 3.5s, which are more sought-after and better known nowadays. With the arrival of the 2.7 Alpina based on the small six, the 2.8 was discontinued.
Alpina basically utilised a C1 2.3 and added the BMW M30 2.8 out of the 528i. With the usual Alpina modifications, it made about 30 hp more and took 6.9 seconds to reach 100 km/h and topped out at 231 kph. Front brakes were upgraded, using Girling calipers.
So it could be said, that in retrospect, a B6 2.8 was the thing to have only before the 3.5 and 2.7 arrived. However, as can be seen with the Porsche 911 993, it’s often the cars that are at first questioned that prove pretty interesting 20-odd years later. Although the 2.7 had the weight benefit and the edge on paper, the 2.8 has some advantages over the succeeding Alpina C2 in real-life.
By using the M30, Alpina received an engine that arguably suites its brand character better than the 2.7 or 2.5 did. Our experience with both M20 engines, is that they have quite the high-rev personality, redlining above 6500 rpm. The agressive cam and engine management gave it more of a BMW M- feel rather than what we now consider Alpina-esque driveability. I usually think of Alpina as being much more a contender to AMG than to BMW M, with often-used wood trim (even on E30′s) and most models on offer with automatic gearbox too. The Z8 Alpina is a modern-day example of how Alpina feels that driveability prevails over having the highest numbers on power or acceleration. A Z8 is basically a Motorsport roadster, where Alpina put the emphasis on Roadster rather than Motorsport. With BMW introducing the M3, Alpina already had the B6 2.8 replaced by the C2 2.7, which means that the car shown here in the pictures has been the strongest and fastest E30 on sale since introduction in 1983.
Without knowing it, Alpina actually created the niche they operate in today even before it was a niche. This B6 2.8 was launched to be the fastest E30 on sale, but it was caught-up (in chronological order) by the Alpina B6 3.5, Alpina C2 2.7 and BMW E30 M3. So the car wandered into the territory most buyers seek in an Alpina these days, being a rare, very driveable, fast reliable car. It may have only been the fastest 3-series on the planet for 14 months, but it sure is one of the nicest to drive. The M30 gives plenty of torque and has an amazing sound, fitting the Alpina nomenclature better than the C2 2.5 or 2.7. If we look at todays Alpina’s, the same can be said. None of them tops the scales compared to their BMW M-models counterparts, but for the real connaisseurs, the prints on paper are only half the truth. A good B10 3.5 can outrun a mediocre E34 M5. A B10 3.2 is much more agile than a 540i. An E30 B6 2.8 will give any E30 M3 a run for its money.
People who get hung up on numbers will never be interested in Alpina’s, but the real drivers who care about real-world performance and seek just that little bit of exclusiveness and recognition by other real drivers, will be very pleased with this 2.8. A very suitable daily driver, that’s more real-life fast than an E30 M3 90% of the time. I like to think this isn’t the Alpina that became obsolete a year after its intro, but the Alpina that started the whole direction Alpina moved into the next three decades. Still a very clear direction, which is more than can be said of BMW Motorsport these days!
Car shown is a 1985 model, one of 259 cars.
Words by Wout, photography by Max Earey.
Bron: http://wheelmen.wordpress.com/2012/02/1 ... ld-choice/
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Alpina BMW
wat een scherpe en mooie platen, helemaal vol op het scherm...
heb nu ook eindelijk een groter scherm, werd gek van het heen en weer kijken, nu mooi vol en groot.
heb nu ook eindelijk een groter scherm, werd gek van het heen en weer kijken, nu mooi vol en groot.
-
Online
- Berichten: 1833
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Alpina BMW
Prachtig..
Alleen een setje zwarte kentekenplaten ontbreekt.
Alleen een setje zwarte kentekenplaten ontbreekt.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Alpina BMW
Prachtig die B6
Ik herinner me nog een AV test tussen deze en de M3 die toen net op de markt kwam. De B6 was zoveel puurder en rauwer dan de M3, echt een getunede auto 


- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Alpina BMW
Bedankt voor de link Joop! Leuk stukje en uber foto's. Mijn koffiepauze was weer goed!!Joop schreef: Bron: http://wheelmen.wordpress.com/2012/02/1 ... ld-choice/

- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: Alpina BMW
Strakke rondetijd van de alpina b3 gt3 door sportauto : 7,49 zelfde tijd als de gts
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alpina BMW
Die blauwe E46 Alpina is porno, vooral met dat been ...........
Ligt iets te laag, maar de stance is onwaarschijnlijk fraai........
Dan die teller naalden van die B6, allemachtig, wild word je er toch van...........
Een E30 heeft een speciaal plekje ...........de kar waar ik mijn rijlessen in had, mijn rijbewijs haalde...........onvergetelijk.......

Dan die teller naalden van die B6, allemachtig, wild word je er toch van...........

Een E30 heeft een speciaal plekje ...........de kar waar ik mijn rijlessen in had, mijn rijbewijs haalde...........onvergetelijk.......
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 13 gasten