Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *09-04: bedrading klaar*
Ach het lijkt moeilijker dan het is, het gaat in beide gevallen om de aansturing van de airco dus men pakt beide schema's erbij, pleegt een beetje vergelijkend warenonderzoek en komt er achter hoe de vork in de steel zit. In vergelijking met wat sommigen aan de boom van hun racer doen is dit nog kinderspel.
- Roy RS
dus bij de volgende meeting kunnen we de Calibra verwachten?
- InjectTheVenom
HA! Dan moet ik toch eerst de goede O-ringen voor de kachelradiator en airco verdamper als de bliksem hebben want ik kreeg vandaag ronde en te dikke exemplaren geleverd in plaats van degene met een vlakke vorm ondanks dat ik de correcte nummers door gegeven had 

- InjectTheVenom
Deze laten nog weer even op zich wachten helaas maar een troost is dat het ernaar uit ziet dat ik alsnog een helemaal intacte (gebruikte) ontwasemingsstrip gevonden heb 

- InjectTheVenom
Vraagje aan de handige doe-het-zelvers, normaalgesproken zit deze afwerkstrip met een soort lijm of kit aan de dashboard kas vast maar dit is wel gelijk de oorzaak van de optredende scheuren omdat het plastic niet kan "werken" onder de invloed van warmte en trillingen. Weet iemand of er een industriële dubbelzijdige tape bestaat die in de nabijheid van een warmtebron vast blijft zitten, zo ja waar moet ik dan kijken?
- L@urens
Er zijn tapes tot 120C, van 3M dacht ik. De automaterialenhandel of bouwmarkt.InjectTheVenom schreef:Vraagje aan de handige doe-het-zelvers, normaalgesproken zit deze afwerkstrip met een soort lijm of kit aan de dashboard kas vast maar dit is wel gelijk de oorzaak van de optredende scheuren omdat het plastic niet kan "werken" onder de invloed van warmte en trillingen. Weet iemand of er een industriële dubbelzijdige tape bestaat die in de nabijheid van een warmtebron vast blijft zitten, zo ja waar moet ik dan kijken?
- InjectTheVenom
Dat zal dan de 3M tape met rode folie zijn die tot 90 graden gaat volgens de verkoper bij de automaterialenzaak, nummer 80322 PT1100 black?
- InjectTheVenom
Vanmiddag een hernieuwde poging ondernomen met nieuwe ringen voor de airco verdamper en het kachelhuis zit nu definitief op z'n plek wat met de nieuwe schroeven vele malen beter verliep als de demontage, alleen onder de auto aan het brandschot nog 3 schroeven doen en de koelslangen weer op de buizen van de kachelradiator drukken.
Een mooie gebruikte ontwasemingsstrip is inmiddels ook bezorgd, moet alleen nog even zien dat de bij de dubbelzijdige tape horende applicator (3M 4298 of het nieuwe nummer 06396) ergens vandaan getoverd kan worden, als iemand een 3M automotive verdeler weet die dit op voorraad heeft graag even laten weten.
Bij demontage van het achterste vloertappijt gedeelte heb ik het eerste geld op de auto verdiend door de vonst van een 1 DM munstuk

Een mooie gebruikte ontwasemingsstrip is inmiddels ook bezorgd, moet alleen nog even zien dat de bij de dubbelzijdige tape horende applicator (3M 4298 of het nieuwe nummer 06396) ergens vandaan getoverd kan worden, als iemand een 3M automotive verdeler weet die dit op voorraad heeft graag even laten weten.
Bij demontage van het achterste vloertappijt gedeelte heb ik het eerste geld op de auto verdiend door de vonst van een 1 DM munstuk

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *24-04: geld verdiend!*
Zo vond ik een briefje van 10.000 Italiaanse Lire in mijn auto. Maar dat bleek maar 5 Euro waard te zijn. 

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Het 3M deel ligt in ieder geval niet bij één van onze klanten op voorraad.
Wij hebben hem in ieder geval in de afgelopen jaren niet verkocht, en dan zijn wij de importeur/groothandel.
Denk dus dat je je geluk moet beproeven op e-Bay o.i.d.
Wij hebben hem in ieder geval in de afgelopen jaren niet verkocht, en dan zijn wij de importeur/groothandel.
- Roy RS
ah, hij was klaar? Nu kun je natuurlijk weer opnieuw beginnen!
http://www.autoblog.nl/nieuws/politie-a ... post-58667" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.nl/nieuws/politie-a ... post-58667" onclick="window.open(this.href);return false;
- 053
Hier nog eentje:
http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/ ... nnen-video" onclick="window.open(this.href);return false;
Stereotype bevestigd
http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/ ... nnen-video" onclick="window.open(this.href);return false;
Stereotype bevestigd

- InjectTheVenom
Moet jij Luco niet assisteren bij zijn bouwklussen met die verzameling steigerbalken van jeRoy RS schreef:ah, hij was klaar? Nu kun je natuurlijk weer opnieuw beginnen!

Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 26 apr 2013, 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- InjectTheVenom
Heb je hem ook weer053 schreef:Hier nog eentje:
Stereotype bevestigd

- InjectTheVenom
Net inderdaad gedaan en het lijkt er op dat het alleen nog in Amerika verkocht word.. er komen nu een paar losse pakjes voor een goede prijs mijn kant op.Eric H schreef:Het 3M deel ligt in ieder geval niet bij één van onze klanten op voorraad.
Gebruikte ontwasemingsstrip bleek helaas niet de goede te zijn dus eerder deze week dan maar alsnog de Lenk cover bij de spuiter afgeleverd die hem in de kleur van het dashboard gaat spuiten met dezelfde zijdematt glanzende finish, als het toch aftermarket moet dan zo dicht mogelijk bij de OEM look.
- InjectTheVenom
Vraagje voor de detailers, hieronder volgen enkele foto's van de vloerbekleding hoe en waarmee kan ik deze het beste reinigen zodat de kleur er weer fris en helder uit komt te zien?

Hoe pak ik deze ietwat gerafelde vouwnaad aan?

En dit gerafelde gedeelte?

Hoe pak ik deze ietwat gerafelde vouwnaad aan?
En dit gerafelde gedeelte?
- Joopieboy
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-04: detailers, in her
Het allerbeste is om een extractor te huren en daarmee je tapijt netjes te reinigen, veel beter als dat krijg je het niet.
- InjectTheVenom
En dan in de tank voor het reinigingsmiddel een spul als Swissvax Fabric, APC+, Autoglym Interior Shampoo, Meguiars Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner of Meguiars All Purpose Cleaner doen?
- Joopieboy
Naar mijn mening maakt de keuze qua APC niet zo heel veel uit, is puur hoeveel het kost, de geur, en een beetje de werking. Ik gebruik gewoon vrij cheape APC die ik in dozen koop bij de leverancier van de Volvo, is op citroen basis en ruikt ook wel sterk naar citroen, maar werkt gewoon goed en is met een paar euro de spuitflacon niet echt heel erg duur.
-
Tapijtreiniger huren bij boels kan ook, zelfde principe. Waar woon je? Ik heb nog zat APC staan.
Haartjes kan jen het beste scheren met zo een klein apparaatje van de action, die eigenlijk zijn gemaakt voor banken enzo.
Haartjes kan jen het beste scheren met zo een klein apparaatje van de action, die eigenlijk zijn gemaakt voor banken enzo.
- InjectTheVenom
Net ten zuiden van je, regio Venray. Wil toch graag voor een wat beter merk gaan dus wil morgen gaan kijken voor de Swissvax of Meguiars goedjesmark123 schreef:Tapijtreiniger huren bij boels kan ook, zelfde principe. Waar woon je? Ik heb nog zat APC staan.

- 328Ti
Hier staat digitaal je auto dus.
Leuk project maar wat een werk. Je hebt wel leuke opties erop die niet iedere calibra heeft. Ik vond het destijds een super wegligging en lekkere sound ( akoestiek )
Veel succes en ben benieuwd naar het eindresultaat (ben ook benieuwd naar evt. verlaging en velgen)
P.s. Dit was mijn waggie destijds(traanplaat heb ik nog liggen mocht je interesse hebben
):

Leuk project maar wat een werk. Je hebt wel leuke opties erop die niet iedere calibra heeft. Ik vond het destijds een super wegligging en lekkere sound ( akoestiek )
Veel succes en ben benieuwd naar het eindresultaat (ben ook benieuwd naar evt. verlaging en velgen)
P.s. Dit was mijn waggie destijds(traanplaat heb ik nog liggen mocht je interesse hebben

- JP
Profesioneel en bewerkt zodat het naderhand minder snel weer vies wordt.
http://www.chemdryfredriks.nl/werkgebied" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chemdryfredriks.nl/werkgebied" onclick="window.open(this.href);return false;
- InjectTheVenom
Wat zou zoiets moeten kosten voor het in de foto's getoonde?JP schreef:Profesioneel en bewerkt zodat het naderhand minder snel weer vies wordt.
- InjectTheVenom
Ik zit zelf te denken aan het volgende:
- met de stoomcleaner over alle delen heen
- als dit bijna opgedroogd is de Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner er overheen en met de All Surface Interior Brush flink schrobben
- goed het vuil afnemen met een handdoek tot het er goed uit ziet
- nog een keer met de stoomcleaner er overheen
- nog een keer goed afnemen met de handdoek
- schone/droge handdoek nemen om de zaak goed droog te wrijven
- met de stoomcleaner over alle delen heen
- als dit bijna opgedroogd is de Heavy Duty Carpet & Interior Cleaner er overheen en met de All Surface Interior Brush flink schrobben
- goed het vuil afnemen met een handdoek tot het er goed uit ziet
- nog een keer met de stoomcleaner er overheen
- nog een keer goed afnemen met de handdoek
- schone/droge handdoek nemen om de zaak goed droog te wrijven