Horloge / Horloges topic
- Luco
Re: Horloge / Horloges topic
die vind ik dan wel weer mooi
-
Het 2013 model is iets anders, ben er nog niet helemaal uit welke ik het mooist vind.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Erg fraai idd, je kan ook gaan buurten bij Lange & Söhne, die hebben ook dit soort stijlen........

Niet zo van de Romeinse cijfers, maar dit is wel erg lekker;

Niet zo van de Romeinse cijfers, maar dit is wel erg lekker;
- Luco
Die bovenste twee zijn toch een stuk drukker.
-
Plus het prijsverschil met een Lange is ook nogal fors, voordeel van de GO is dat ie in staal verkrijgbaar is en daardoor een stuk vriendelijker qua prijs. (Heb sowieso niet zoveel met goud/platina)
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Die is wel gaaf jaRobin schreef:Als Ché en Castro Rolexen droegen is 'n Omega natuurlijk zo neutraal als 'n 458 midbend op 10% gaspedaal:)Bram schreef:
Kan zo'n Omega wel in de linkse kringen? Of moet je dan toch meer de D66 kant op?
Als je nou gewoon even doorspaart doe dan 'n DeepSea.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dubbele.Bram schreef:Die is wel gaaf jaRobin schreef:Als Ché en Castro Rolexen droegen is 'n Omega natuurlijk zo neutraal als 'n 458 midbend op 10% gaspedaal:)Bram schreef:
Kan zo'n Omega wel in de linkse kringen? Of moet je dan toch meer de D66 kant op?
Als je nou gewoon even doorspaart doe dan 'n DeepSea.Wat kost zo'n klok dan?

- Bram
Hehehe ok, iets te heftig voor mij 

-
Maar dan de hamvraag: Schrijft ie ook het dubbele af? 
@Bram: Voor de afwisseling zijn deze straps ook mooi voor een PO (IMHO):

bradystraps.com

bradystraps.com
- Robertdj
Gisae schreef:Die certina moet echt nodig op een mooie bruin lederen bandje.
Niet helemaal tevreden met het resultaat, deze nato is helaas lichter dan ik dacht en de missende mm valt nu helemaal erg op. Maargoed, meer gekocht voor een toekomstige klok waarbij de lug wel 20mm is.
Dit was overigens mijn 3e bestelling bij natostrapco.com, superzaak, 5 dagen geleden besteld, echt een aanrader.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dit vind ik nu weer een mooie klok, strak, simpel, rustig;

http://www.oris.ch/en/watches/oris-arti ... -4-22-20fc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oris.ch/en/watches/oris-arti ... -4-22-20fc" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomgtr
Gaaf ding zeg. Alleen zal Bram wel de secondewijzer missen. Ik vind Oris echt leuke klokken maken.
- Bram
Missen? Volgens mij heeft die er 2 

- Robertdj
Zie net dat de PO gereserveerd is, Bram? 
Mooie Oris trouwens! Grappig trouwens dat ze op de website zeggen dat het Oris 674 uurwerk in de basis een ETA 7750 is. Vanaf die prijsklasse proberen ze meestal te verstoppen dat er een generieke basis in zit.

Mooie Oris trouwens! Grappig trouwens dat ze op de website zeggen dat het Oris 674 uurwerk in de basis een ETA 7750 is. Vanaf die prijsklasse proberen ze meestal te verstoppen dat er een generieke basis in zit.
- Bram
Jup, maar niet door mij, wel contact gehad 

-
Hij staat prominent in m'n etalage.Robertdj schreef:Mooie Oris trouwens! Grappig trouwens dat ze op de website zeggen dat het Oris 674 uurwerk in de basis een ETA 7750 is. Vanaf die prijsklasse proberen ze meestal te verstoppen dat er een generieke basis in zit.

- RVV
Ik vind die A symmetrische wijzerplaat indeling van de GO en Lange echt niks. Veel te onduidelijk om af te lezen. VInd het ook weinig logisch qua indeling.
-
+1 . A symmetrie in 'n wijzerplaat is bij mij not done. En Romeinse cijfers ook.RVV schreef:Ik vind die A symmetrische wijzerplaat indeling van de GO en Lange echt niks. Veel te onduidelijk om af te lezen. VInd het ook weinig logisch qua indeling.
Lange is prima spul(met IWC engineering tot stand gekomen 20 jaar terug zegmaar na de val van de Muur) , maar er zijn maar 'n paar die ik echt 'mooi' vind. GO vind ik een soortement van Lange kloon en heb er totaal niks mee. IK vind het een manier van de Swatch Group om 'replica' Langes aan de man te brengen zwartwit.
Uurwerken zijn wel mooi afgewerkt natuurlijk, maar dat mag ook wel voor de centen...
- Bram
Fraaie combi, heb ik nog niet eerder gezienSurferboy schreef:Maar dan de hamvraag: Schrijft ie ook het dubbele af?
bradystraps.com

- dvh
Bram schreef:Jup, maar niet door mij, wel contact gehad
- Bijlagen
-
- image.jpg (27.74 KiB) 2153 keer bekeken
- Bram

Laat ik nou maar gewoon mijn geduld bewaren en door sparen

-
Voor een DeepSea of 'n ceramische Sub. Raak je ook veel makkelijker voor 'hetzelfde geld of beter' kwijt.Bram schreef:![]()
Laat ik nou maar gewoon mijn geduld bewaren en door sparen
Omega moet je voordelig aankomen en in 't achterhoofd houden dat ie dan nog kan gaan afschrijven....
- romo
Robin schreef:Hij staat prominent in m'n etalage.Robertdj schreef:Mooie Oris trouwens! Grappig trouwens dat ze op de website zeggen dat het Oris 674 uurwerk in de basis een ETA 7750 is. Vanaf die prijsklasse proberen ze meestal te verstoppen dat er een generieke basis in zit.Beetje moderne Speedmaster look. Dik ding voor de centen vind ik.
Met 44mm is ie met een tikkie te groot (voor mijn pols), model is skitterend IMHO............anders kwam ik zeker even bij je buurten voor het betere pas en meetwerk

- dvh
Robert, iets voor u ?
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15, ... sg-1736322" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15, ... sg-1736322" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robertdj
Al gespot, maar wil, vanwege de onderdelenvoorziening, een 1861 uurwerk met boekjes. Dus waarschijnlijk wordt het een nieuwe. Alles wat ik 2e hands tegenkom heeft (in mijn ogen) onderhoud nodig, waardoor de prijs al wat minder interessant is.
edit: Zou alleen een 861 willen als het bouwjaar 1989 (geboortejaar) is, maar dat wordt nogal lastig in Nederland.
David, zag ik nou goed dat je je Omega alweer zat bent?
edit: Zou alleen een 861 willen als het bouwjaar 1989 (geboortejaar) is, maar dat wordt nogal lastig in Nederland.

David, zag ik nou goed dat je je Omega alweer zat bent?