Horloge / Horloges topic
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Horloge / Horloges topic
Die rode wijzer op de 12, staat volgens mij altijd daar, tenzij je de chronograph aanzet 

- RVV
Dat is toch bij alle chrono's zo?!
- Downforce Hans
Ja Rico, ik was hem daar al eerder ff kwijt in dit topic..........begrijp het ook niet helemaal....
- Elmar
Ik vind de nieuwe rainbow erg mooi, ook qua maat past mij dat beter dan de originele.
Helaas heeft ie er wel een tachymeter op zitten, dat maakt het bij veel chrono's net te druk, imo.
Helaas heeft ie er wel een tachymeter op zitten, dat maakt het bij veel chrono's net te druk, imo.
-
- Auto: M3P, 130i
Heb het al eens eerder gepost, super mooie klok. Wil graag eerst irl zien, echter Limited Edition dus ligt niet overal, zoals Kerkhof (Eindhoven).
-
Dat hoort zo. Zou juist een fail zijn als het andersom is. Het is een chronograaf, dus die moet je zelf starten en stoppen... vanwege afleesbaarheid wil je dan de grote wijzer laten lopen.Bram schreef:Gaaf, maar helaas heeft die last van de 'secondewijzer' fail
- Bram
Hmm, ik meen het ooit ergens eens anders te hebben gezien. Anyway, vind het daardoor niet mooi 

- Downforce Hans
Bram schreef:Hmm, ik meen het ooit ergens eens anders te hebben gezien. Anyway, vind het daardoor niet mooi

Wat jij gezien heb waren de wijzers op je Turkse rolex die scheef vastgeplakt waren.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi ding, maar vind zo op 't eerste gezicht de standaarduitvoering rustiger. Dit is net wat te overdreven denk ik. Ook de rubber 'autoband' vind ik niet echt origineel(Chopard MM) en eigenlijk niet bij een 'rustig' 'horlogemakersmerk' als Zenith staan...
@Bram gewoon de grote secondewijzer op de '12' starten en door laten lopen. Ik snap je punt dus ook niet. Het zijn chronografen, met een functie. Start-Stop-/terug naar nul(12)
@Bram gewoon de grote secondewijzer op de '12' starten en door laten lopen. Ik snap je punt dus ook niet. Het zijn chronografen, met een functie. Start-Stop-/terug naar nul(12)
- Bram
Sja, iets met smaak en twisten, ieder z'n ding.
- dvh
Ik vind het helemaal niks.
Zenith heeft fraaie klokken. Maar bovenstaande komt niet voor in mijn rijtje.
Zenith heeft fraaie klokken. Maar bovenstaande komt niet voor in mijn rijtje.
- RVV
Zonder er nou grappig of lullig over te doen, hoe zie jij het dan graag? Een grote centrale secondewijzer is zo'n beetje de essentie voor het meten van tijdseenheden. Bovendien kun je de grote secondewijzer gewoon verplaatsen. Door hem te laten stoppen op de gewenste plek. Zie voorbeeld;Bram schreef:Sja, iets met smaak en twisten, ieder z'n ding.
- Bijlagen
-
- image.jpg (222.85 KiB) 1331 keer bekeken
- Downforce Hans
Ik begrijp die Bram ook niet hoor.......volgens mij ziet hij dingen die niet bestaan....... 

- Bram
Ik ben geen grote fan van chrono's RicoRVV schreef:Zonder er nou grappig of lullig over te doen, hoe zie jij het dan graag? Een grote centrale secondewijzer is zo'n beetje de essentie voor het meten van tijdseenheden. Bovendien kun je de grote secondewijzer gewoon verplaatsen. Door hem te laten stoppen op de gewenste plek. Zie voorbeeld;Bram schreef:Sja, iets met smaak en twisten, ieder z'n ding.

Doet er verder ook niet toe. De secondewijzer fail is blijkbaar alleen bij mij van toepassing

- RVV
AH oké dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Een drie wijzer uurwerk is idd veel rustiger.
- Bram
Exact
Kom ik vanzelf weer bij de Omega uit

Kom ik vanzelf weer bij de Omega uit

- RVV
Ondanks dat de meeste van mijn horloges chrono's zijn gaat mijn voorkeur ook uit naar een 3 wijzer uurwerk.
-
Ik ben ook meer van de 3 wijzer(duik)modellen. Maar als ik door de jaren heen kijk wat puur qua look m'n mooiste klok was is 't misschien wel deze, de 1999 Ref 3713 IWC Doppelchrono, 42mm. Toen 'n enorme klok, nu redelijk tot groot.
Gewoon prachtig qua layout en Rattrapante/Schleppzeiger techniek. Wel 'basis' Valjoux 7750 maar heel mooi....

Beetje te groot qua formaat...
Gewoon prachtig qua layout en Rattrapante/Schleppzeiger techniek. Wel 'basis' Valjoux 7750 maar heel mooi....
Beetje te groot qua formaat...

Laatst gewijzigd door Robin op 10 jul 2013, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bram
Even het plaatje gerepareerdRobin schreef:Ik ben ook meer van de 3 wijzer(duik)modellen. Maar als ik door de jaren heen kijk wat puur qua look m'n mooiste klok was is 't misschien wel deze, de 1999 Ref 3713 IWC Doppelchrono, 42mm. Toen 'n enorme klok, nu redelijk tot groot.
Gewoon prachtig qua layout en Rattrapante/schleppzeiger techniek. Wel 'basis' Valjoux 7750 maar heel mooi....

Fraaie klok ja, zeker. Wat is dat voor techniek, rattrapante?
-
Er staan nu 2 wijzers op de 12, dus dat vind jij niet leuk Bram:)
Je drukt op de bovenste knop, hij gaat lopen, na een gegeven aantal seconden druk je op de linker bij de 10 . De ene wijzer blijft staan(tussentijd) en de andere loopt gewoon door. Druk je de linker bij de 10 weer in springt de tussentijdwijzer weer hop naar de lopende. Voor tussentijden. Heel stoer en mooie tecnhiek...
Vanaf 3:30:
[YouTube]www.youtube.com/watch?v=ZJ9I8o8r__Y[/YouTube]
Je drukt op de bovenste knop, hij gaat lopen, na een gegeven aantal seconden druk je op de linker bij de 10 . De ene wijzer blijft staan(tussentijd) en de andere loopt gewoon door. Druk je de linker bij de 10 weer in springt de tussentijdwijzer weer hop naar de lopende. Voor tussentijden. Heel stoer en mooie tecnhiek...
Vanaf 3:30:
[YouTube]www.youtube.com/watch?v=ZJ9I8o8r__Y[/YouTube]
Laatst gewijzigd door Robin op 10 jul 2013, 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bram
Klopt, dat vind ik dan dus dubbel zo lelijk
De techniek erachter kan ik uiteraard wel waarderen

De techniek erachter kan ik uiteraard wel waarderen

-
Nou zoek 't lekker uit met die youtube zooi. Hij wil niet:(
- Robertdj
Op de day/date na is dat zeker een fraaie klok! Zeker op deze foto, op andere foto's lijkt de bezel nogal breed.
Chrono techniek is verder gewoon gaaf, dat de grote secondewijzer niet soepel meeloopt neem ik voor lief, daar heb ik de Certina voor.
Chrono techniek is verder gewoon gaaf, dat de grote secondewijzer niet soepel meeloopt neem ik voor lief, daar heb ik de Certina voor.
- Bram
Robin schreef:Nou zoek 't lekker uit met die youtube zooi. Hij wil niet:(
Deze?
-
Ja die:)