+1Ruben schreef:Hou eens op Robin H. Jouw plaat blijft ook behoorlijk hangen. Perry, geef eens antwoord op de laatste vraag van Hielke. Leuk de stellingname die je in neemt. Maar zodra Hielke het concreet maakt reageer je niet. Hoeft ook niet, maar had dan ook niet de stelling gemaakt. Om het dan opeens op woordkeuze te gooien vind ik buitengewoon flauw.
BMW 1 Serie M Coupé
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW 1 Serie M Coupé
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Klopt. Je zult 'm me moeten brengen zoals je eerder van plan was een auto naar Spa en later concreet naar Heerenveen en Groningen te brengen.Snipe schreef:Ruben, die vraag is al zo vaak beantwoord. Het antwoord is: hij is welkom, maar het past niet in zijn situatie. Hielke is af en toe een uurtje beschikbaar. In die tijd een auto ophalen, testen, fotograferen, filmen en weer terugbrengen gaat natuurlijk niet lukken. Dat geeft verder niet, maar erover door blijven jammeren heeft dan natuurlijk weinig zin.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Jongens stop hier mee.
Ik zie de copy paste al weer op het gummen forum staan. Bij de AH kunnen ze de schappen paprika chips zo snel niet aanrukken.
Ik merk het hier ook vaak. Het modder gooien is intressanter dan discusseren over auto 's. Half df zit ook op gummen dus in de basis is er niet heel veel veranderd.
Ik zie de copy paste al weer op het gummen forum staan. Bij de AH kunnen ze de schappen paprika chips zo snel niet aanrukken.
Ik merk het hier ook vaak. Het modder gooien is intressanter dan discusseren over auto 's. Half df zit ook op gummen dus in de basis is er niet heel veel veranderd.
-
Wouter81
- Berichten: 9533
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zit wel wat in. Ben ook door DF gevraagd destijds (begin vorig jaar) om te komen testen. Lijkt me erg leuk (ook al vaker gedaan voor ene Daan, kuch) maar toch afgezegd omdat ik er niet voldoende tijd voor kan vrijmaken (zakelijk druk en privé ook druk). Dan moet je ook eerlijk zijn naar elkaar toe.Snipe schreef:Ruben, die vraag is al zo vaak beantwoord. Het antwoord is: hij is welkom, maar het past niet in zijn situatie. Hielke is af en toe een uurtje beschikbaar. In die tijd een auto ophalen, testen, fotograferen, filmen en weer terugbrengen gaat natuurlijk niet lukken. Dat geeft verder niet, maar erover door blijven jammeren heeft dan natuurlijk weinig zin.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zoals je weet zit ik in Fryslân momenteel. Eindelijk heb ik mijn kans om mee te doen aan de Friese twistenAndre schreef:Jongens stop hier mee.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Laten we het dan maar even over auto's hebben. Dat mag ook wel eens op DF. Woka heeft met dat afschuwelijke striping niknokhok van Kelleners gereden.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zqiIiRuVI0Y&hd=1[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zqiIiRuVI0Y&hd=1[/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
toch wel leuk als je zo al die verschillende modellen mag testen 
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ja, Wouter heeft wel een geinig baantje 
- MartijnGizmo
- Berichten: 13056
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Het betekent tevens dattie urenlang met mij op vliegvelden en in vliegtuigen doorbrengt, daar wordt niemand vrolijk van... 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
hey dus jij zit ook bij de gang
leuk en hebben ze een goede fotograaf aan.
leuk en hebben ze een goede fotograaf aan.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Het enige wat al die tuners doen is turbo druk verhogen. En wat krijg je dan een groter turbo gat. Niet iets wat ik zou doen.
Beste is een beter uitlaat systeem zodat ie nog sneller bij de les is. Maar zoveel mogelijk van verhogen turbo druk afblijven is mijn idee.
Beste is een beter uitlaat systeem zodat ie nog sneller bij de les is. Maar zoveel mogelijk van verhogen turbo druk afblijven is mijn idee.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
dat ben ik wel met je eens, een "groter" turbogat is minder direct etc.
doch als je geen grotere turbo's gebruikt maar alleen de druk wat hoger zet zul je daar geen last van hebben, wel iets meer van het elastiek gevoel vanwege iets langere tijd max opbouwen (grens verlegd)
wat jij ook zegt, paar dikke downpipes als dat past zou hem nog makkelijker kunnen opspoelen, of een beetje van bijde
boven de 400pk is ook wel vragen om elders wat in te leveren, doch als je wat delen verfijnd kun je wellicht en een snelle respons van de turbo's houden en iets meer power mocht je dat graag willen.
doch als je geen grotere turbo's gebruikt maar alleen de druk wat hoger zet zul je daar geen last van hebben, wel iets meer van het elastiek gevoel vanwege iets langere tijd max opbouwen (grens verlegd)
wat jij ook zegt, paar dikke downpipes als dat past zou hem nog makkelijker kunnen opspoelen, of een beetje van bijde
boven de 400pk is ook wel vragen om elders wat in te leveren, doch als je wat delen verfijnd kun je wellicht en een snelle respons van de turbo's houden en iets meer power mocht je dat graag willen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
SuperVelgen. Vind echt dat de 1M aftermarket velgen kan gebruiken !

- Rivanov
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Scheelt dat Martijn geen foto's maakt, maar filmt..GTRene schreef:hey dus jij zit ook bij de gang![]()
leuk en hebben ze een goede fotograaf aan.
- Rivanov
- Berichten: 1459
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Staat nu overigens een VO 1M Coupe in Echt bij De Maassche..
En m'n baas is er over aan het denken om een zwarte 1M te nemen!

En m'n baas is er over aan het denken om een zwarte 1M te nemen!
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Vandaag maar met de 130i naar het werk geweest.
Als de 1M rijdt als een 130i++ (geoptimaliseerder onderstel, sperdiff) en eruit ziet als een ///M (interieur & exterieur) kan het niet slecht zijn.
Alleen die turbo he
Mark.
Als de 1M rijdt als een 130i++ (geoptimaliseerder onderstel, sperdiff) en eruit ziet als een ///M (interieur & exterieur) kan het niet slecht zijn.
Alleen die turbo he
Mark.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Andre schreef:Het enige wat al die tuners doen is turbo druk verhogen. En wat krijg je dan een groter turbo gat. Niet iets wat ik zou doen.
Beste is een beter uitlaat systeem zodat ie nog sneller bij de les is. Maar zoveel mogelijk van verhogen turbo druk afblijven is mijn idee.
Doet ACS dat ook? En deze;
http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/ ... fst-450-pk" onclick="window.open(this.href);return false;
Uitlaatsysteem..........denk je dan aan Akrapovic?
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Mooi verslag Robin, ik heb zelf maar even kunnen rijden, maar het verschil tussen de M3 en een 1M is gelijk voelbaar, mn het sturen en koppelingsgedrag waren zeer positieve punten IMHO
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
ik denk dat Akrapovic alleen vanaf de kat ofzo levert? das ook goed natuurlijk, maar je moet voor vele turbo's in elk geval, zorgen dat je een dikke afvoer krijgt meteen vanaf de turbo's zodat de lucht sneller weg kan en de turbo vrijer kan spoelen en dus sneller op druk isromo schreef:Andre schreef:Het enige wat al die tuners doen is turbo druk verhogen. En wat krijg je dan een groter turbo gat. Niet iets wat ik zou doen.
Beste is een beter uitlaat systeem zodat ie nog sneller bij de les is. Maar zoveel mogelijk van verhogen turbo druk afblijven is mijn idee.
Doet ACS dat ook? En deze;
http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/ ... fst-450-pk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Uitlaatsysteem..........denk je dan aan Akrapovic?
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
http://www.supersprint.com/en/doc-s-2-5 ... pment.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Daaruit;

Daaruit;
13 July 2011, Pictures, dyno charts, infos about the new exhaust system for the BMW 1M
June the 23rd we received the BMW E82 1 series M Coupè for the development of a full exhaust system, after a trip that brought it from the UK to the Nurburgring, then to the KW Suspensions factory and finally to our facilities.
As usual, we tested it on the MAHA dyno, with very good results, 359 hp, compared to the conservatively claimed 340 hp.
The Supersprint system has less restrictions, different downpipes with no cats, HJS sport cats placed downstream, under the car, a centre silencer and a transversal rear exhaust with dual round, 80mm, slash cut endtips.
The quality and good design of the new system brought a healty gain: 370 hp and 544 nm of torque were the final results of the dyno testing.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nieuwe Akrapovic uitlaatsystemen voor de BMW 1M.
Met de nieuwe BMW M1 levert het merk weer een coupé zoals deze zou moeten zijn: een compacte auto die puur en bloedsnel is.
De zescilinder met turbo zorgt voor 340 pk en schiet de auto binnen 5 seconden naar de 100 km/u. Het Beierse merk heeft ervoor gezorgd
dat de auto de begeerlijke badge van M GmbH verdient.
Akrapovic heeft uitgebreid getest door de huidige safety car van de MotoGP te voorzien van een uitlaatsysteem. Voor straatversie van de 1M
heeft Akrapovic nu zowel een Slip-on systeem als een compleet Evolution systeem in titanium ontwikkeld. Het systeem levert niet alleen meer
vermogen en koppel, maar geeft de auto ook een spectaculaire geluid. *Daarnaast wordt het vermogen evenwichtig opgebouwd en reageert
de auto nog directer!
*
De vier titanium of carbon tail pipes hebben een diameter van 100 mm en geven de auto niet alleen een geweldig geluid, maar ook een
exclusieve uitstraling. Naast het uitlaatsysteem levert Akrapovic optioneel een downpipe voor nog meer extra vermogen en een wireless valve kit
waarmee de bestuurder het geluid zelf aan kan passen doormiddel van een afstandbediening in de auto.
*
Daarnaast geven de carbon en titanium tailpipes de auto de exclusieve uitstraling die het verdiend.* Het Evolution systeem zorgt voor ruim
20 pk extra vermogen en een gewichtsbesparing van meer dan 20 kg!
*
Hieronder de verkoop klant ex BTW prijzen
BMW 1M********* SLIP-ON SYSTEEM***************** ********* ** €* 1.514,00
BMW 1M********* EVOLUTION SYSTEEM ********** *********** *€* 3.169,00
BMW 1M********* CARBON OF TITANIUM TAILPIPES****** €*** *990,00
BMW 1M********* WIRELESS KIT (optional)********************* €** **590,00
BMW 1M********* DOWN PIPE (optional)************************* €**** 590,00
*
De systemen zijn vanaf september leverbaar via uw dealer!
*
*
Met vriendelijke groeten,
*
GP Products BV
*
Nieuwsgierig geworden naar de Akrapovic producten? Kijk dan op http://www.akrapovic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of mail naar car@akrapovic.nl
*
Benieuwd of die claim van +20PK hard te maken valt, Andre, kom der es in................
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Evo Magazine - Running 1M in Fast Fleet
The latest copy of Evo mag has just arrived on my doormat. They are running a 1M on long term test for six months. Not much to report in this issue, except "...I grabbed a blissful 15 minutes pushing the 1M hard on a fabulous B-road and it was one of the best 15 minutes of my life. In fact, on my return I emailed BMW and asked if we could keep the car for longer than the planned six months. Much longer..."
Hielke, even een mailtje sturen.............
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Specs;
Vooral de geluidsmeting is even interessant ivm met de gehoorde "dreun", voor de goede orde zou je de meetwaardes van de M3 er langs moeten leggen, maar die heb ik zo snel niet;

Vooral de geluidsmeting is even interessant ivm met de gehoorde "dreun", voor de goede orde zou je de meetwaardes van de M3 er langs moeten leggen, maar die heb ik zo snel niet;
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Als je voor de full monthy gaat, kosst zo'n systeem 5400 euro?
- JP
- Berichten: 35097
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW 1 Serie M Coupé
De tailpipes zitten nooit bij de uitlaat in de prijs inbegrepen, dus die moet je altijd nog bijtellen (en de BTW)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
