BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Michel P

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Michel P » 18 jul 2011, 14:44

Ruben schreef:Hou eens op Robin H. Jouw plaat blijft ook behoorlijk hangen. Perry, geef eens antwoord op de laatste vraag van Hielke. Leuk de stellingname die je in neemt. Maar zodra Hielke het concreet maakt reageer je niet. Hoeft ook niet, maar had dan ook niet de stelling gemaakt. Om het dan opeens op woordkeuze te gooien vind ik buitengewoon flauw.
+1

Hielke

Bericht door Hielke » 18 jul 2011, 15:09

Snipe schreef:Ruben, die vraag is al zo vaak beantwoord. Het antwoord is: hij is welkom, maar het past niet in zijn situatie. Hielke is af en toe een uurtje beschikbaar. In die tijd een auto ophalen, testen, fotograferen, filmen en weer terugbrengen gaat natuurlijk niet lukken. Dat geeft verder niet, maar erover door blijven jammeren heeft dan natuurlijk weinig zin.
Klopt. Je zult 'm me moeten brengen zoals je eerder van plan was een auto naar Spa en later concreet naar Heerenveen en Groningen te brengen.

Andre

Bericht door Andre » 18 jul 2011, 15:10

Jongens stop hier mee.

Ik zie de copy paste al weer op het gummen forum staan. Bij de AH kunnen ze de schappen paprika chips zo snel niet aanrukken.

Ik merk het hier ook vaak. Het modder gooien is intressanter dan discusseren over auto 's. Half df zit ook op gummen dus in de basis is er niet heel veel veranderd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 18 jul 2011, 15:12

Snipe schreef:Ruben, die vraag is al zo vaak beantwoord. Het antwoord is: hij is welkom, maar het past niet in zijn situatie. Hielke is af en toe een uurtje beschikbaar. In die tijd een auto ophalen, testen, fotograferen, filmen en weer terugbrengen gaat natuurlijk niet lukken. Dat geeft verder niet, maar erover door blijven jammeren heeft dan natuurlijk weinig zin.
Zit wel wat in. Ben ook door DF gevraagd destijds (begin vorig jaar) om te komen testen. Lijkt me erg leuk (ook al vaker gedaan voor ene Daan, kuch) maar toch afgezegd omdat ik er niet voldoende tijd voor kan vrijmaken (zakelijk druk en privé ook druk). Dan moet je ook eerlijk zijn naar elkaar toe.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 jul 2011, 15:13

Andre schreef:Jongens stop hier mee.
Zoals je weet zit ik in Fryslân momenteel. Eindelijk heb ik mijn kans om mee te doen aan de Friese twisten ;-)

Snipe

Bericht door Snipe » 18 jul 2011, 17:03

Laten we het dan maar even over auto's hebben. Dat mag ook wel eens op DF. Woka heeft met dat afschuwelijke striping niknokhok van Kelleners gereden.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zqiIiRuVI0Y&hd=1[/youtube]

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jul 2011, 17:15

toch wel leuk als je zo al die verschillende modellen mag testen :D

Snipe

Bericht door Snipe » 18 jul 2011, 17:19

Ja, Wouter heeft wel een geinig baantje ;-)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 18 jul 2011, 18:09

Het betekent tevens dattie urenlang met mij op vliegvelden en in vliegtuigen doorbrengt, daar wordt niemand vrolijk van... :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jul 2011, 18:33

hey dus jij zit ook bij de gang :wink:
leuk en hebben ze een goede fotograaf aan.

Andre

Bericht door Andre » 18 jul 2011, 18:44

Het enige wat al die tuners doen is turbo druk verhogen. En wat krijg je dan een groter turbo gat. Niet iets wat ik zou doen.

Beste is een beter uitlaat systeem zodat ie nog sneller bij de les is. Maar zoveel mogelijk van verhogen turbo druk afblijven is mijn idee.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jul 2011, 18:55

dat ben ik wel met je eens, een "groter" turbogat is minder direct etc.
doch als je geen grotere turbo's gebruikt maar alleen de druk wat hoger zet zul je daar geen last van hebben, wel iets meer van het elastiek gevoel vanwege iets langere tijd max opbouwen (grens verlegd)

wat jij ook zegt, paar dikke downpipes als dat past zou hem nog makkelijker kunnen opspoelen, of een beetje van bijde :D
boven de 400pk is ook wel vragen om elders wat in te leveren, doch als je wat delen verfijnd kun je wellicht en een snelle respons van de turbo's houden en iets meer power mocht je dat graag willen.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 jul 2011, 19:17

SuperVelgen. Vind echt dat de 1M aftermarket velgen kan gebruiken !

Afbeelding

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 18 jul 2011, 19:29

GTRene schreef:hey dus jij zit ook bij de gang :wink:
leuk en hebben ze een goede fotograaf aan.
Scheelt dat Martijn geen foto's maakt, maar filmt.. ;)

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 18 jul 2011, 19:31

Staat nu overigens een VO 1M Coupe in Echt bij De Maassche..

En m'n baas is er over aan het denken om een zwarte 1M te nemen! :crazy: :wave: :crazy:

markk

Bericht door markk » 18 jul 2011, 19:33

Vandaag maar met de 130i naar het werk geweest.

Als de 1M rijdt als een 130i++ (geoptimaliseerder onderstel, sperdiff) en eruit ziet als een ///M (interieur & exterieur) kan het niet slecht zijn.

Alleen die turbo he ;-)

Mark.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 jul 2011, 19:48

Andre schreef:Het enige wat al die tuners doen is turbo druk verhogen. En wat krijg je dan een groter turbo gat. Niet iets wat ik zou doen.

Beste is een beter uitlaat systeem zodat ie nog sneller bij de les is. Maar zoveel mogelijk van verhogen turbo druk afblijven is mijn idee.

Doet ACS dat ook? En deze;

http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/ ... fst-450-pk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uitlaatsysteem..........denk je dan aan Akrapovic?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 jul 2011, 19:50

Mooi verslag Robin, ik heb zelf maar even kunnen rijden, maar het verschil tussen de M3 en een 1M is gelijk voelbaar, mn het sturen en koppelingsgedrag waren zeer positieve punten IMHO

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jul 2011, 20:14

romo schreef:
Andre schreef:Het enige wat al die tuners doen is turbo druk verhogen. En wat krijg je dan een groter turbo gat. Niet iets wat ik zou doen.

Doet ACS dat ook? En deze;

http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/ ... fst-450-pk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Uitlaatsysteem..........denk je dan aan Akrapovic?
ik denk dat Akrapovic alleen vanaf de kat ofzo levert? das ook goed natuurlijk, maar je moet voor vele turbo's in elk geval, zorgen dat je een dikke afvoer krijgt meteen vanaf de turbo's zodat de lucht sneller weg kan en de turbo vrijer kan spoelen en dus sneller op druk is :hungry:

romo

Bericht door romo » 18 jul 2011, 20:34

http://www.supersprint.com/en/doc-s-2-5 ... pment.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Daaruit;
13 July 2011, Pictures, dyno charts, infos about the new exhaust system for the BMW 1M

June the 23rd we received the BMW E82 1 series M Coupè for the development of a full exhaust system, after a trip that brought it from the UK to the Nurburgring, then to the KW Suspensions factory and finally to our facilities.

As usual, we tested it on the MAHA dyno, with very good results, 359 hp, compared to the conservatively claimed 340 hp.
The Supersprint system has less restrictions, different downpipes with no cats, HJS sport cats placed downstream, under the car, a centre silencer and a transversal rear exhaust with dual round, 80mm, slash cut endtips.
The quality and good design of the new system brought a healty gain: 370 hp and 544 nm of torque were the final results of the dyno testing.

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 18 jul 2011, 20:45

Nieuwe Akrapovic uitlaatsystemen voor de BMW 1M.

Met de nieuwe BMW M1 levert het merk weer een coupé zoals deze zou moeten zijn: een compacte auto die puur en bloedsnel is.
De zescilinder met turbo zorgt voor 340 pk en schiet de auto binnen 5 seconden naar de 100 km/u. Het Beierse merk heeft ervoor gezorgd
dat de auto de begeerlijke badge van M GmbH verdient.

Akrapovic heeft uitgebreid getest door de huidige safety car van de MotoGP te voorzien van een uitlaatsysteem. Voor straatversie van de 1M
heeft Akrapovic nu zowel een Slip-on systeem als een compleet Evolution systeem in titanium ontwikkeld. Het systeem levert niet alleen meer
vermogen en koppel, maar geeft de auto ook een spectaculaire geluid. *Daarnaast wordt het vermogen evenwichtig opgebouwd en reageert
de auto nog directer!
*
De vier titanium of carbon tail pipes hebben een diameter van 100 mm en geven de auto niet alleen een geweldig geluid, maar ook een
exclusieve uitstraling. Naast het uitlaatsysteem levert Akrapovic optioneel een downpipe voor nog meer extra vermogen en een wireless valve kit
waarmee de bestuurder het geluid zelf aan kan passen doormiddel van een afstandbediening in de auto.
*
Daarnaast geven de carbon en titanium tailpipes de auto de exclusieve uitstraling die het verdiend.* Het Evolution systeem zorgt voor ruim
20 pk extra vermogen en een gewichtsbesparing van meer dan 20 kg!
*
Hieronder de verkoop klant ex BTW prijzen
BMW 1M********* SLIP-ON SYSTEEM***************** ********* ** €* 1.514,00
BMW 1M********* EVOLUTION SYSTEEM ********** *********** *€* 3.169,00
BMW 1M********* CARBON OF TITANIUM TAILPIPES****** €*** *990,00
BMW 1M********* WIRELESS KIT (optional)********************* €** **590,00
BMW 1M********* DOWN PIPE (optional)************************* €**** 590,00
*
De systemen zijn vanaf september leverbaar via uw dealer!
*
*
Met vriendelijke groeten,
*
GP Products BV
*
Nieuwsgierig geworden naar de Akrapovic producten? Kijk dan op http://www.akrapovic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of mail naar car@akrapovic.nl
*

Benieuwd of die claim van +20PK hard te maken valt, Andre, kom der es in................

romo

Bericht door romo » 18 jul 2011, 20:48

Evo Magazine - Running 1M in Fast Fleet
The latest copy of Evo mag has just arrived on my doormat. They are running a 1M on long term test for six months. Not much to report in this issue, except "...I grabbed a blissful 15 minutes pushing the 1M hard on a fabulous B-road and it was one of the best 15 minutes of my life. In fact, on my return I emailed BMW and asked if we could keep the car for longer than the planned six months. Much longer..." :-)

Hielke, even een mailtje sturen............. :wink:

romo

Bericht door romo » 18 jul 2011, 20:52

Specs;

Vooral de geluidsmeting is even interessant ivm met de gehoorde "dreun", voor de goede orde zou je de meetwaardes van de M3 er langs moeten leggen, maar die heb ik zo snel niet;

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 18 jul 2011, 20:54

Als je voor de full monthy gaat, kosst zo'n systeem 5400 euro?

JP

Bericht door JP » 18 jul 2011, 20:57

De tailpipes zitten nooit bij de uitlaat in de prijs inbegrepen, dus die moet je altijd nog bijtellen (en de BTW)

Plaats reactie