Hehe nee, die persoon dacht ook serieus dat het kwaad kan als je abs gebruikt...wjn schreef:Je maakt een geintje hoop ik?
(dat is toch voor het geval je een ongeluk krijgt?)
Hehe nee, die persoon dacht ook serieus dat het kwaad kan als je abs gebruikt...wjn schreef:Je maakt een geintje hoop ik?
Ja, het was weer zwaar weer de laatste dagenromo schreef:klopt natuurlijk . Ik had m'n gedachten bij de omstandigheden van de laaste dagen.
dikke +1 en dus prima voor mijn 318i... ik heb hiervoor eens michelin energy savers gehad (zaten er al onder) en idd die hadden stukken minder grip bij droog en nat en al helemaal bij sneeuw dan mijn huidige vredestein quatrac III'sDennis Cavallino schreef:Met mijn Saab 900 Classic reed ik een paar jaar (bijna 3) lang met Fulda Montero 2 M&S banden rond. Slijtage? Lol, na 60.000 km waren ze nog goed voor nog 1 zomer en APK.
Grip? Prima onder zo'n auto, ook bij 40 graden buitentemperatuur op de Col de Turini.
Voor een sportwagen is 't niet je van het, maar voor 99% van 't klootjesvolk zou 't prima werken.
Op mijn Jeep zit voor ook standaard M&S en achter ga ik dat ook doen. Gewoon heel 't jaar met M&S is prima op zo'n kar. Ook ideaal als je af en toe op onverhard rijdt.
Nogmaals, op een messcherp sturende auto waarmee je G-krachten wilt voelen in iedere bocht zou ik niet het hele jaar op M&S banden willen rijden, maar voor 'gewone' auto's werkt het heel erg goed.
Ze maken niet meer herrie, het verbruik is nagenoeg hetzelfde, ze piepen niet en ze smeren ook niet zolang je er geen trackday mee doet. Wel zet ik ze altijd een paar tienden Bar hoger, maar dat doe ik met zomerbanden ook.
Dus: Liever heel 't jaar op M&S banden, dan heel het jaar op zomerbanden.
En het zijn OP ZEKER betere banden dan al die ECO-banden. Die grippen onder geen enkele omstandigheid... niet in de zomer, niet in de regen en al helemaal niet in de winter. En die piepen wel.
Mensen die nu nog op ECO banden rijden moeten ze 't rijbewijs afpakken.
Wagenparkbeheerders die nog auto's hebben rondrijden met ECO banden moeten ze taakstraffen geven.
In de sneeuw?Robin Hartog schreef:Mijn vader heeft winterbanden op de Ford, ik voel dat ik meer grip heb met de Panda op zomerbandjes.
Dunnere bandjes op de Panda? Ik denk dat de bandbreedte zeker zo veel invloed heeft op de grip als het type band.Robin Hartog schreef:Mijn vader heeft winterbanden op de Ford, ik voel dat ik meer grip heb met de Panda op zomerbandjes.