ps. Ruurlo <> Deventer is kort bij hoor schroom je niet
Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Ik ben er net even bij gaan kijken en ik moet zeggen, 't is een hele verbetering. Vooral de andere motorkap geeft hem een veel agressievere uitstraling: de standaard vlakke (en enorme) Z4-kap is veel softer. De kleur komt in onze donkere parkeergarage niet echt goed uit.
Helaas vandaag geen tijd om even een rondje te maken
Helaas vandaag geen tijd om even een rondje te maken
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Hij is nogal ranzig gereden door de regen van gisteren en verkeerd daardoor optisch niet in optimale staat.De kleur komt in onze donkere parkeergarage niet echt goed uit.
De grootste verbetering zit 'm in het rijden. De auto komt veel volwassener over dan eerst. Hij is erg koersvast, reageert direct op stuurcommando's, is gretig in bochten (met name dankzij het sperdifferentieel) en hij kan met elk wegdek overweg. In mijn beleving (ik schat mijn voertuigbeheersing niet al te hoog in) reageert hij soms best wel overstuurd (niet door meteen uit te breken maar doordat hij scherper instuurt dan ik verwacht, geholpen door de achterwielen). Dit is iig veel leuker dan een auto die rechtdoor wil waar je een bocht in gedachte had.
Op het laatste stuk op mijn route naar kantoor ligt een redelijke nare klinkerweg. Mijn 330i kan door op Koni FSD's al een stuk beter mee overweg dan met de standaarddempers. De Reigers hebben er helemaal geen moeite mee en dat in een klein karretje zoals de Z4. 270 per uur over hobbelig asfalt op de Oberhausen Straight gaat ook moeiteloos. De dempers houden de wielen altijd aan de grond, hij gaat nooit stuiteren. Tegelijkertijd rolt hij nauwelijks om de lengteas. Simpele dingen zoals van rijstrook wisselen zijn al een genot. Ook hier heeft hij totaal geen moeite meer om diepe sporen te kruisen. Vroeger moest ik het stuur stevig ter hand nemen om de auto op de gewenste koers te houden.
Het kan ongetwijfeld nog iets scherper met wat meer feedback, maar voor gebruik op de openbare weg vind ik de huidige afstelling compromisloos.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Kijk, daar is zo'n auto pur sang voor bedoeld.Femme schreef:Ik heb heerlijk open gereden bij 30 graden in de stralende zon, met 270 op de teller, met bliksem aan de hemel na een regenbui, bij nacht. Ik heb van allerlei wegen gezien. Top top top.
Om jou met een brede grijns achter het stuur te laten zitten.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Mooi hoor.Femme schreef:Hij is nogal ranzig gereden door de regen van gisteren en verkeerd daardoor optisch niet in optimale staat.De kleur komt in onze donkere parkeergarage niet echt goed uit.
De grootste verbetering zit 'm in het rijden. De auto komt veel volwassener over dan eerst. Hij is erg koersvast, reageert direct op stuurcommando's, is gretig in bochten (met name dankzij het sperdifferentieel) en hij kan met elk wegdek overweg. In mijn beleving (ik schat mijn voertuigbeheersing niet al te hoog in) reageert hij soms best wel overstuurd (niet door meteen uit te breken maar doordat hij scherper instuurt dan ik verwacht, geholpen door de achterwielen). Dit is iig veel leuker dan een auto die rechtdoor wil waar je een bocht in gedachte had.
Op het laatste stuk op mijn route naar kantoor ligt een redelijke nare klinkerweg. Mijn 330i kan door op Koni FSD's al een stuk beter mee overweg dan met de standaarddempers. De Reigers hebben er helemaal geen moeite mee en dat in een klein karretje zoals de Z4. 270 per uur over hobbelig asfalt op de Oberhausen Straight gaat ook moeiteloos. De dempers houden de wielen altijd aan de grond, hij gaat nooit stuiteren. Tegelijkertijd rolt hij nauwelijks om de lengteas. Simpele dingen zoals van rijstrook wisselen zijn al een genot. Ook hier heeft hij totaal geen moeite meer om diepe sporen te kruisen. Vroeger moest ik het stuur stevig ter hand nemen om de auto op de gewenste koers te houden.
Het kan ongetwijfeld nog iets scherper met wat meer feedback, maar voor gebruik op de openbare weg vind ik de huidige afstelling compromisloos.
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Daar wil ik ook zijn, nu!Femme schreef:[img=700,432:700:432]http://tweakers.net/ext/f/akkM5BMNl6hoR ... e/full.jpg[/img]
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Baidu [Spider], bartje325i, PetervdH, ron36 en 23 gasten
