Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
jos_br

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door jos_br » 16 jul 2026, 18:53

Das zeker een net gebruik....., én netjes dat je je zolang in kunt houden!

Jos.

Daan

Bericht door Daan » 16 jul 2026, 18:59

Heb een paar weken terug zelfs 1050km range gezien op het display. Tufte naar Strasbourg die dag met afgevulde 90 liter tank. Weinig stukken gehad waar ik serieus tempo kon maken helaas. Is ivm met de grote tank niet schokkend qua ‘laag’ verbruik uiteraard, maar wel een bijzonder gezicht.

Mooi van die Manthey uitlijning trouwens!

jos_br

Bericht door jos_br » 16 jul 2026, 19:13

Daan schreef: 16 jul 2026, 18:59 Heb een paar weken terug zelfs 1050km range gezien op het display. Tufte naar Strasbourg die dag met afgevulde 90 liter tank. Weinig stukken gehad waar ik serieus tempo kon maken helaas. Is ivm met de grote tank niet schokkend qua ‘laag’ verbruik uiteraard, maar wel een bijzonder gezicht.

De TTrs van ons geeft ook altijd een heel positieve range op. Om de een of andere reden heb ik die nog nooit gehaald. Weet niet of ze bij Porsche een soort betere/ betrouwbare berekening kunnen maken?

Jos.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 jul 2026, 19:45

Oh dat is serieus zuinig haha

Daan

Bericht door Daan » 16 jul 2026, 20:33

jos_br schreef: 16 jul 2026, 19:13
Daan schreef: 16 jul 2026, 18:59 Heb een paar weken terug zelfs 1050km range gezien op het display. Tufte naar Strasbourg die dag met afgevulde 90 liter tank. Weinig stukken gehad waar ik serieus tempo kon maken helaas. Is ivm met de grote tank niet schokkend qua ‘laag’ verbruik uiteraard, maar wel een bijzonder gezicht.

De TTrs van ons geeft ook altijd een heel positieve range op. Om de een of andere reden heb ik die nog nooit gehaald. Weet niet of ze bij Porsche een soort betere/ betrouwbare berekening kunnen maken?

Jos.
Als ik dat tempo aan zou houden zeker. Ik heb zo wel eens dik 800km gereden met nog niet eens een tank advies in het display. Die dagen na Strasbourg ging het een stuk harder met de tank trouwens door de Vogezen en later zuid Duitsland heen ;-).

Enrico

Bericht door Enrico » 17 jul 2026, 19:06

De GTS zit er gemiddeld 2-3% naast met de daadwerkelijk verbruik. Hij is dus positiever dan de werkelijkheid bij een gemiddeld tankbeurt van 39L bij en tank van max 64.

Plaats reactie