Nou...na 30km begint de achterkant wat zacht aan te voelen en dan krijg je al zo'n naar gevoel in je onderbuik. Na een paar 100m was het dan gebeurd...lek...en ook nog eens voor de eerste keer dit jaar (in zo'n 2500km). Nou vind ik lek rijden niet zo heel erg, buiten het feit dat je gore handen krijgt en tijd verliest. Afijn, ik heb altijd de spulletjes bij me: extra binnenband, 1 CO2 patroon, mini-pompje en als dat allemaal nog niet genoeg is een klein setje plakspullen.
Nou, eerst die oude band eruit en de buitenband nakijken. Er zat inderdaad een piepklein steentje doorheen. Nieuwe binnenband erin gedaan en CO2 patroon erop. Ik duwde echter de patroon niet hard genoeg aan op het ventiel waardoor het hele ding leegstroomde langs het ventiel af.

Nou goed...pompen dan maar...Huppakee...fantastisch mini BBB pompje erop en pompen. Ik pomp...en ik pomp...en ik pomp...maar er gebeurt niks. Ik kijken, is het topje van het ventiel gewoon compleet afgebroken op het pinnetje. Nou die band was dus ook naar de cholera.

Allerallerlaatste redmiddel. De oude band plakken in de miezerende regen (sta je dan in Boxtel tussen de boeren). Helaas waren de goden mij vandaag niet gunstig gezind. Ik had al lang niet meer het plaksetje gebruikt danwel gecontroleerd. Het tubetje met solutie was compleet vervlogen, de plakkertjes waren uitgedroogd, alleen het schuurpapiertje werkte nog opperbest. dat dan weer wel!

Kortom...Ms. ///Joost gebeld om me op te halen met de ///M. Ik weet dat dat rode bakbeest namelijk nooit weigert (de auto dus).

Gelukkig is het over een paar minuten zaterdag de 14e.