Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
///Joost

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door ///Joost » 13 sep 2013, 23:52

Om het maar even over fietsen te hebben in de zin van het werkwoord...Ik dacht laat ik het lot eens tarten en op vrijdag de 13e gaan trappen.

Nou...na 30km begint de achterkant wat zacht aan te voelen en dan krijg je al zo'n naar gevoel in je onderbuik. Na een paar 100m was het dan gebeurd...lek...en ook nog eens voor de eerste keer dit jaar (in zo'n 2500km). Nou vind ik lek rijden niet zo heel erg, buiten het feit dat je gore handen krijgt en tijd verliest. Afijn, ik heb altijd de spulletjes bij me: extra binnenband, 1 CO2 patroon, mini-pompje en als dat allemaal nog niet genoeg is een klein setje plakspullen.
Nou, eerst die oude band eruit en de buitenband nakijken. Er zat inderdaad een piepklein steentje doorheen. Nieuwe binnenband erin gedaan en CO2 patroon erop. Ik duwde echter de patroon niet hard genoeg aan op het ventiel waardoor het hele ding leegstroomde langs het ventiel af. :wtf:
Nou goed...pompen dan maar...Huppakee...fantastisch mini BBB pompje erop en pompen. Ik pomp...en ik pomp...en ik pomp...maar er gebeurt niks. Ik kijken, is het topje van het ventiel gewoon compleet afgebroken op het pinnetje. Nou die band was dus ook naar de cholera. :wtf: nummer2
Allerallerlaatste redmiddel. De oude band plakken in de miezerende regen (sta je dan in Boxtel tussen de boeren). Helaas waren de goden mij vandaag niet gunstig gezind. Ik had al lang niet meer het plaksetje gebruikt danwel gecontroleerd. Het tubetje met solutie was compleet vervlogen, de plakkertjes waren uitgedroogd, alleen het schuurpapiertje werkte nog opperbest. dat dan weer wel! :coffee:

Kortom...Ms. ///Joost gebeld om me op te halen met de ///M. Ik weet dat dat rode bakbeest namelijk nooit weigert (de auto dus). :angel:

Gelukkig is het over een paar minuten zaterdag de 14e.

RobS

Bericht door RobS » 14 sep 2013, 08:24

Mooi moment om een setje gp4000s aan te schaffen. Met mijn huidige setje nog niet lek gereden. Dik 5k km sinds eind vorig jaar.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 sep 2013, 09:26

Die ga ik ook nog aanschaffen op niet al te lange termijn.

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 sep 2013, 10:33

Exact mijn gedachtegang! Ik hoor er veel positieve verhalen over!

Wat doen jullie trouwens in de wintertijd? Fietsen jullie de hele winter door? Ga je de Tacx op? Ik ben zelf aan het kijken voor een Tacx. Ik vind in de regen rijden niet zo'n punt (een buitje hier en daar). Maar op dagen zoals nu waar het de hele morgen regent, wil ik niet afhankelijk zijn van het weer. Ik ben benieuwd...

O ja, ik heb geen MTB.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 14 sep 2013, 12:43

///Joost schreef:Exact mijn gedachtegang! Ik hoor er veel positieve verhalen over!

Wat doen jullie trouwens in de wintertijd? Fietsen jullie de hele winter door? Ga je de Tacx op? Ik ben zelf aan het kijken voor een Tacx. Ik vind in de regen rijden niet zo'n punt (een buitje hier en daar). Maar op dagen zoals nu waar het de hele morgen regent, wil ik niet afhankelijk zijn van het weer. Ik ben benieuwd...

O ja, ik heb geen MTB.
Ik fiets op zich de hele winter door zolang het niet regent en het niet vriest, dat heet ik ga op zaterdag of zondag een eind fietsen. Door het weer kan het dan voorkomen dat ik een paar weken niet buiten kom met de fiets. Om je conditie dan te onderhouden is een Tacx dan ideaal. Ik heb er sinds een paar weken een, de satori. Moet zeggen dat het wel saai is hoor, en warm omdat je geen rijwind krijgt.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 sep 2013, 15:43

Laatst mijn Gopro op de fiets gemonteerd. Kleine timelapse gemaakt. Helaas was de camera een stukje voor huis leeg. :tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 sep 2013, 15:53

Leuk filmpje! GP4kS banden zijn trouwens besteld! :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 sep 2013, 15:55

///Joost schreef:Leuk filmpje! GP4kS banden zijn trouwens besteld! :D
Thanks! Waar heb je ze besteld Joost?

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 14 sep 2013, 20:04

In de winter voornamelijk op de MTB, afgelopen winter ongenadig hard op m'n bek gegaan met de racert waardoor ik dik 5 maanden last heb gehad van mijn schouder. Nu gaat in de winterperiode de racert naar zolder en gebruik ik alleen de MTB.

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 sep 2013, 23:33

Petrolhead Tom schreef:
///Joost schreef:Leuk filmpje! GP4kS banden zijn trouwens besteld! :D
Thanks! Waar heb je ze besteld Joost?
Futurumshop. Ik heb daar vaker besteld en goede ervaringen mee. Overigens zag ik vanavond dat m'n remblokken achter gaar zijn en dat m'n ketting ook z'n langste tijd gehad heeft. Leuk winterwerkje.

RobS

Bericht door RobS » 15 sep 2013, 12:40

Ik fiets zoveel mogelijk buiten door, als er echt ijs/sneeuw ligt pak ik wat vaker een spinninglesje in de sportschool. Tacx heb ik gehad maar daar ben ik niet voor gemaakt, is echt te saai voor mij, zelfs met muziek of films op de laptop.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 15 sep 2013, 14:56

Net even 45 km hier in Zuid Frankrijk in de benen gezet. Heerlijk fietsen, vele malen leuker dan in NL.

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 sep 2013, 16:23

matthyssie schreef:Net even 45 km hier in Zuid Frankrijk in de benen gezet. Heerlijk fietsen, vele malen leuker dan in NL.
Ja, maak ons maar lekker! ;) Geniet ervan!!

Joop

Bericht door Joop » 15 sep 2013, 16:44

Wij moeten hier maar weer met 14-15gr tegen de wind in... :nah:

...net ook nog even een blokje om geweest. Begint ook weer wat frisser te worden, volgende keer de beenstukken ook maar meenemen denk ik ;-)

DDX

Bericht door DDX » 15 sep 2013, 16:52

Vanmorgen last minute besloten om de Knetemann te gaan doen. (voorspelling zagen er voor hele dag prima uit)
Flinke prijs (25 euro) maar wel prima geregeld allemaal.
Begin 2 keer misgereden. (1e keer met flinke groep paar honderd meter)
En daarna nog even toen ik alleen aan het rijden was, miste pijl en zag in de verte eaen groepje fietsen.... (na 2km had ik het idee dat het mis ging, dus maar omgedraaid)

http://www.strava.com/activities/82607898" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik snap nu waarom ik niet naar m'n werk ga op de fiets, geen fun om door Amsterdam te rijden. (heen en terugweg)

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 sep 2013, 17:40

Knetemann had ik eigenlijk ook op m'n lijstje staan, maar is er niet van gekomen. Was de rit wel mooi onderweg?

DDX

Bericht door DDX » 15 sep 2013, 17:46

Hoop polder en water ;)
En start/finish in olympisch stadion is toch weer ff wat speciaals.

2e deel van rit leuke groepje gevonden die beetje zelfde tempo reed als ik, scheelt wel als je niet continu moet inhouden of harder wilt gaan en dan weer alleen rijd. (1e deel zat ik steeds groepjes in te halen, soms ff erachter hangen)

Volgende week dam tot dam, hopenlijk beetje zelfde weer.

matthyssie

Bericht door matthyssie » 15 sep 2013, 19:05

///Joost schreef:
matthyssie schreef:Net even 45 km hier in Zuid Frankrijk in de benen gezet. Heerlijk fietsen, vele malen leuker dan in NL.
Ja, maak ons maar lekker! ;) Geniet ervan!!
Hehe Thanks!

Ik zal aan jullie denken als ik na het fietsen lekker ons eigen zwembad in spring... :mrgreen:

Ik merk overigens wel dat ik een tijdje niet meer gefietst heb. Dat icm de heuvels/bergen en de warmte sloopt je wel...

S-RS
Auto: Renooit

Bericht door S-RS » 15 sep 2013, 19:30

Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met een afneembare bagagedrager die je enkel bevestigd aan de zadelpen?

Bijvoorbeeld deze:
Afbeelding

Ik fiets regelmatig op en neer tussen het huis van mijn ouders en m'n studenten kamer. Maar 80km enkele reis met een tas op m'n rug vind ik helemaal niets. Weegt toch al gauw 8 kilo en dat irriteert behoorlijk.

Waar ik een beetje mee zit is dat mijn zadelpen van carbon is. Gaat deze het niet begeven door de krachten die er op komen te staan?

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 sep 2013, 23:07

Geen directe ervaring met zo'n bagagedrager, maar ik kan me indenken dat er een behoorlijk moment op die zadelpen komt te staan. Ik zou toch denk ik voor de rugtasoptie gaan.

Overigens...iemand de GP van Quebec en zojuist Montreal gekeken op Eurosport? Was weer een mooie finish van Sagan. Die gast is echt een klasse apart. Gesink heeft zich ook hier weer goed in de kijker gereden.

matthyssie

Bericht door matthyssie » 16 sep 2013, 12:08

///Joost schreef:Geen directe ervaring met zo'n bagagedrager, maar ik kan me indenken dat er een behoorlijk moment op die zadelpen komt te staan. Ik zou toch denk ik voor de rugtasoptie gaan.

Overigens...iemand de GP van Quebec en zojuist Montreal gekeken op Eurosport? Was weer een mooie finish van Sagan. Die gast is echt een klasse apart. Gesink heeft zich ook hier weer goed in de kijker gereden.
Joost, ik zie op de Strava app dat er hier een Joost Schut heeft gefietst, omgeving Goudargues. Ben jij dat toevallig? :wink:

///Joost

Bericht door ///Joost » 16 sep 2013, 13:59

matthyssie schreef:
///Joost schreef:Geen directe ervaring met zo'n bagagedrager, maar ik kan me indenken dat er een behoorlijk moment op die zadelpen komt te staan. Ik zou toch denk ik voor de rugtasoptie gaan.

Joost, ik zie op de Strava app dat er hier een Joost Schut heeft gefietst, omgeving Goudargues. Ben jij dat toevallig? :wink:
Nope! Dat ben ik niet. Ik ben echter wel op Strava te vinden. ;)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 sep 2013, 14:00

Die Horner. Je verwacht het niet. Dat prof peloton leert het nooit.

busby

Bericht door busby » 16 sep 2013, 21:44

Niet te snel oordelen, zie onderstaand bericht....

http://www.cyclingnews.com/news/usada-n ... -as-missed

///Joost

Bericht door ///Joost » 17 sep 2013, 15:08

We zullen zien. Hij zegt nog 2-3 jaar door te gaan. Dat Wiggins de tour won was enigszins geloofwaardig omdat hij z'n complete voorbereiding daarop aanpaste. Voor Horner liggen de zaken anders. Ondanks z'n magere palmares (voor iemand die meedoet voor de prijzen), wint ie zo even de ronde van Spanje. Ik kan niet anders dan er een wrang gevoel aan overhouden...sorry.

Wat ik wel weer apart vind, is dat op de USA forums er weinig 'veroordeeld' wordt. Daarentegen is Horner natuurlijk 'innocent until proven guilty'.

Overigens hoor ik niemand praten over de overname van het Euskaltel team door niemand minder dan Fernando Alonso. Dat is toch wel het grootste wielernieuws van de laaste tijd, zo niet van het jaar. Een leuke boost (no pun intended) voor de wielersport!

Plaats reactie