Zou dat niet Noordwijk zijn geweest als jij in Zandvoort stond?KW schreef:Zelfs Scheveningen was te zien alsof het maar een km weg was.
Fotografie
- Fernando
Re: Fotografie
- markk
nr4: Geweldige zonsondergang met veel kleuren en dan die silhouetten in beeld. Prachtig !
Mark.
Mark.
-
Rebel
Ik vind foto 1 geweldig. Leuke sfeer en eens keer niet geënsceneerd. Met name dat laatste vind ik vaak het mooie aan fotografie.
- frankv
Een prachtige zonsondergang!
Hier een voorbeeld van hoe verschillende conversies naar zwartwit een foto kunnen veranderen:
kleur:

playing ground in color by frnkvizr, on Flickr
zwart wit met rood filter (en wat contrast / curves / vignettering):

playing ground in B&W v1 by frnkvizr, on Flickr
zwart wit met blauw filter:

playing ground in B&W v2 by frnkvizr, on Flickr
Welke spreekt je het meeste aan?
Hier een voorbeeld van hoe verschillende conversies naar zwartwit een foto kunnen veranderen:
kleur:
playing ground in color by frnkvizr, on Flickr
zwart wit met rood filter (en wat contrast / curves / vignettering):
playing ground in B&W v1 by frnkvizr, on Flickr
zwart wit met blauw filter:
playing ground in B&W v2 by frnkvizr, on Flickr
Welke spreekt je het meeste aan?
-
Xave30
Zwart wit met rood filter (en wat contrast / curves / vignettering) doet het voor mij. Voornamelijk door detail in wolken.
- markk
Eerste (met rood filter) -> zit meer contrast in en dat is met z/w meestal erg mooi.
Mark.
Mark.
- KW
Thanx allemaal 

En een maand of 2 terug was ik in Scheveningen, en in het noordpuntje staat een iets hoger gelegen uitkijk'toren' in de duinrand. Vanaf daar konden we Katwijk, Noordwijk, Zandvoort EN IJmuiden zelfs zien. Ja torens en rook van IJmuiden zien vanaf Scheveningen. Verbaasde me er echt over maar het was echt zo
Vanaf Zandvoort kun je ook de havenkranen en schoorstenen van Hoek van Holland zien.
Even pics bij gezocht
Niet heel fotografisch geweldig dus maar even als linkje.
Dit is de toren. We stonden onderaan langs dat muurtje, dus gewoon op duin-hoogte
http://i11.photobucket.com/albums/a155/ ... G_5425.jpg
Hier zie je Katwijk en Noordwijk
http://i11.photobucket.com/albums/a155/ ... G_5442.jpg
En hier zie je Zandvoort en links nog net zichtbaar IJmuiden
http://i11.photobucket.com/albums/a155/ ... G_5443.jpg
En idd, geen enkele foto is bewerkt. Dat je met een 'compact cam' (Powershot S3-IS, 6MP, 36-432 mm zoom) toch nog zulke foto's kan makenRebel schreef:Ik vind foto 1 geweldig. Leuke sfeer en eens keer niet geënsceneerd. Met name dat laatste vind ik vaak het mooie aan fotografie.
Het was echt helder.Fernando schreef:Zou dat niet Noordwijk zijn geweest als jij in Zandvoort stond?KW schreef:Zelfs Scheveningen was te zien alsof het maar een km weg was.
En een maand of 2 terug was ik in Scheveningen, en in het noordpuntje staat een iets hoger gelegen uitkijk'toren' in de duinrand. Vanaf daar konden we Katwijk, Noordwijk, Zandvoort EN IJmuiden zelfs zien. Ja torens en rook van IJmuiden zien vanaf Scheveningen. Verbaasde me er echt over maar het was echt zo
Even pics bij gezocht
Dit is de toren. We stonden onderaan langs dat muurtje, dus gewoon op duin-hoogte
http://i11.photobucket.com/albums/a155/ ... G_5425.jpg
Hier zie je Katwijk en Noordwijk
http://i11.photobucket.com/albums/a155/ ... G_5442.jpg
En hier zie je Zandvoort en links nog net zichtbaar IJmuiden
http://i11.photobucket.com/albums/a155/ ... G_5443.jpg
- Hielke
Agree, ontzettend mooi.markk schreef:Eerste (met rood filter) -> zit meer contrast in en dat is met z/w meestal erg mooi.
Mark.
Die huwelijksreportage vond ik ook erg goed gelukt Markk. Wat is zo'n 135 een toplens.
- markk
Dank. 135 f2.0 DC is idd erg, erg, leuk en juist ook goed geschikt voor huwelijken. Jammergenoeg erna niets meer mee gedaan...
Mark.
Mark.
- Mathieu
La Douce France

- KW
2 en 3 voor mij. 1 en 4 vind ik net wat te rommelig ogen (maar toch ook mooie platen).
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Vandaag "vroeg" wakker na de nachtdienst en de camera nog maar even van de fisheye op de camera geschroefd.

Net de lens scherp gesteld, vond meneer het nodig om me een kopje te geven:

Een ronde ton wordt echt "rond"

Alle foto's zijn trouwens onbewerkt, dus dit is puur de kwaliteit van de Lensbaby Scout met Fisheye en mijn Canon 1000D
Net de lens scherp gesteld, vond meneer het nodig om me een kopje te geven:
Een ronde ton wordt echt "rond"
Alle foto's zijn trouwens onbewerkt, dus dit is puur de kwaliteit van de Lensbaby Scout met Fisheye en mijn Canon 1000D
- Dennis Cavallino
Dan moet je nog even een keer de tijd nemen om de afstudeervideo van Marijke te komen zien. Die had mensen als een soort voyeur gefilmd, via spiegelglas van een gebouw midden in de stad. Het levert de meest prachtige beelden op als mensen wél de camera zien, maar níet doorhebben dat zijzelf gefilmd worden. Niet voor niets was ze door de jury als 2e beoordeeld van alle kunstacademie afstudeerders. Mensen vinden 't prachtig om ongeneerd naar anderen te kijken.Rebel schreef:Ik vind foto 1 geweldig. Leuke sfeer en eens keer niet geënsceneerd. Met name dat laatste vind ik vaak het mooie aan fotografie.
-
Rebel
Geweldig concept Cav. Gebruik maken van de refectie van het spiegelglas om mensen te observeren.
Niks mooier dan op een terrasje "apen kijken"
Ik zei het al eerder, sinds iedereen een digitale camara heeft, worden we overspoeld met foto's. Duizenden afbeeldingen waardoor je afgestompt raakt. Vroeger was een foto nog enigzins uniek, nu is dat geheel anders.
Met name de geënsceneerde foto's doen me weinig tot niks meer. Ik betrap me er zelf ook nog vaak op dat ik dergelijke foto's maak, en het is ook geen kritiek op andere. Het is gewoon mijn mening, hoe ik het ervaar.
Statieportretten, boring-landscapes, say-cheese-pictures, auto schuin op landweggetje/auto op brug/auto voor boom, etc. Allemaal mooi en niks mis mee. Maar echt wenkbrauwen fronsen zul je er maar zelden bij doen.
Soms zijn die gewone dagelijkse dingen, of die unieke "blink of an eye"-momenten zoveel spannender om na te kijken.
Nogmaals het is geen kritiek op voorgaande foto's. Het is een verklaring waarom ik bewust de 1e foto het mooiste vond van die serie. Daarnaast blijft het allemaal een kwestie van smaak, en daar valt niet over te twisten
Niks mooier dan op een terrasje "apen kijken"
Ik zei het al eerder, sinds iedereen een digitale camara heeft, worden we overspoeld met foto's. Duizenden afbeeldingen waardoor je afgestompt raakt. Vroeger was een foto nog enigzins uniek, nu is dat geheel anders.
Met name de geënsceneerde foto's doen me weinig tot niks meer. Ik betrap me er zelf ook nog vaak op dat ik dergelijke foto's maak, en het is ook geen kritiek op andere. Het is gewoon mijn mening, hoe ik het ervaar.
Statieportretten, boring-landscapes, say-cheese-pictures, auto schuin op landweggetje/auto op brug/auto voor boom, etc. Allemaal mooi en niks mis mee. Maar echt wenkbrauwen fronsen zul je er maar zelden bij doen.
Soms zijn die gewone dagelijkse dingen, of die unieke "blink of an eye"-momenten zoveel spannender om na te kijken.
Nogmaals het is geen kritiek op voorgaande foto's. Het is een verklaring waarom ik bewust de 1e foto het mooiste vond van die serie. Daarnaast blijft het allemaal een kwestie van smaak, en daar valt niet over te twisten
- MartijnGizmo
Wat ben ik toch nog steeds fan van m'n Olympus PEN... Gisteren maakte ik alweer per ongeluk een leuk plaatje, toen ik de LEGO-creatie die ik van een vriend voor m'n verjaardag kreeg (je bent nooit te oud voor dit spul
) ff wilde vastleggen:

Modified LEGO Motorcycle 8051 by MartijnKoevoets, on Flickr
Modified LEGO Motorcycle 8051 by MartijnKoevoets, on Flickr
- dvh
Like the lower one !
Achtergrond geshopped of een creatief plekkie gezocht?
Stuur had alleen recht moeten staan imho. Net wat fraaier geweest !
Vette shopper verder
Achtergrond geshopped of een creatief plekkie gezocht?
Stuur had alleen recht moeten staan imho. Net wat fraaier geweest !
Vette shopper verder
- MartijnGizmo
Bovenste uit het slaapkamerraam, onderste gewoon op het plat dak hier... Stuur hoort natuurlijk schuin in de richting waarin de motort 'hangt'! 
- markk
Onderste foto Martijn. Erg leuk. Technisch lego trouwens ook 
Mark.
Mark.
-
Rebel
Voor jou gelden bovenstaande opmerkingen uiteraard niet. Bij jouw is iedere foto top. Jij bent de ongekroonde koning der fotografie. Ik ben in ieder geval zwaar fan van je foto's en volg je werk op diverse sites.
- Hielke
Ben ik wel met je eens. Er is ontzettend veel van hetzelfde. Vaak ook nog van matige kwaliteit omdat iedereen eraan gewend is geraakt alles op het internet neer te plempen.Rebel schreef:
De echte pareltjes blijven gelukkig altijd plezier geven.
- MartijnGizmo
Dank u, dank u... de eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik nauwelijks nog foto's maak. Althans, de tijden dat ik er gewoon op uit trok om leuke fotootjes te maken liggen toch wel ver achter me. Dat is dan weer het nadeel van professioneel met camera's in de weer zijn.Rebel schreef:Martijn
Voor jou gelden bovenstaande opmerkingen uiteraard niet. Bij jouw is iedere foto top. Jij bent de ongekroonde koning der fotografie. Ik ben in ieder geval zwaar fan van je foto's en volg je werk op diverse sites.
-
Andre
We zijn nog geen toppers qua fotografie en dat worden we ook niet maar we mogen het toch proberen.
Vandaag gemaakt met 650D

Laatst gewijzigd door Andre op 20 jul 2012, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rupie
- markk
Laatste vind ik erg leuk Andre. je zou 'em wel nog wat meer kunnen bewerken qua contrast e.d.
@ Ruben: 500px op ipad is geweldig. Helaas crashed ie wel vaak. Mooie foto ook.
Mark.
@ Ruben: 500px op ipad is geweldig. Helaas crashed ie wel vaak. Mooie foto ook.
Mark.
- FreudeamFahren
Hier nog een foto n00b die toch een camera vastgehouden heeft. De foto's zijn saai qua compositie, maar het doel was ook vooral om de auto helder op de plaat te zetten voor een advertentie. Verder zijn ze volledig onbewerkt. En snap ik ondertussen waarom mensen Flickr gebruiken ipv Photobucket, want wat scherp is als ik een foto rechtstreeks open vanaf mijn harde schijf, is onscherp na het uploaden naar Photobucket. Vreemd.
1-

2-

3-

4-

5-

6-

1-
2-
3-
4-
5-
6-