Grappig die heb ik net sinds zaterdag in huis. Had al de Traxxas Monsterjam maar de Stampede VXL 4x4 is oppermachtig.MartijnS schreef:Mooie foto's van dat waterskieën!
Zaterdag zelf wat foto's gemaakt van een RC, best geinig om te doen![]()
Fotografie
- Macboy
Re: Fotografie
-
Xave30
Erg, erg nice MartijnS.
@ Markk- Nrs. 1,2 en 8 zijn uber. Nr. 5 .....tja..........
--
De afgelopen dagen wat gerotzooid met mijn nieuwe Sigma telezoom. Hierbij een paar van vanmiddag op perron 4 Amsterdam CS. Zo uit de hand in JPEG:
1.

2a.

2b.

3.

@ Markk- Nrs. 1,2 en 8 zijn uber. Nr. 5 .....tja..........
--
De afgelopen dagen wat gerotzooid met mijn nieuwe Sigma telezoom. Hierbij een paar van vanmiddag op perron 4 Amsterdam CS. Zo uit de hand in JPEG:
1.
2a.
2b.
3.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 26 jun 2012, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
Mooi, belichting vindt ik erg bijzonder, en daardoor spreek direct de sfeer me aan.
Mark
Mark
-
ErikS
Nr 1 is geweldig! :strong:
- dvh
Nr1 en 2 zijn het beste, alleen is 2 scheef.
Ik kijk normaal gesproken helemaal niet zo naar de daadwerkelijke kwaliteit v/d foto ( alhoewel 3 en 4 wel erg korrelig zijn ).
Maar de sfeer die het geeft dmv de kleuren en de compositie , dat vind ik persoonlijk het belangrijkste aan een mooie foto.
Nr1 pakt je daarom gelijk. Sfeer, gelijk jaren 30 gevoel. Belichting pakt goed uit, foto is mooi recht en de compositie is goed.
Ik kijk normaal gesproken helemaal niet zo naar de daadwerkelijke kwaliteit v/d foto ( alhoewel 3 en 4 wel erg korrelig zijn ).
Maar de sfeer die het geeft dmv de kleuren en de compositie , dat vind ik persoonlijk het belangrijkste aan een mooie foto.
Nr1 pakt je daarom gelijk. Sfeer, gelijk jaren 30 gevoel. Belichting pakt goed uit, foto is mooi recht en de compositie is goed.
-
Xave30
Thnx heren.
Met "3" bedoel je 2b. en "4" 3?
Verder heb ik geen kans gehad om veel in RAW te schieten ivm vertrek trein. Misschien straks die ene in RAW bewerken.
That is correct Sir Dvh. Alle foto's zijn onbewerkt dus ook geen horizon rechtgezet.dvh schreef: [...] alleen is 2 scheef. [...]
Met "3" bedoel je 2b. en "4" 3?
Verder heb ik geen kans gehad om veel in RAW te schieten ivm vertrek trein. Misschien straks die ene in RAW bewerken.
- KW
Heel gaaf, vooral 1 natuurlijk. Zowel compositie als belichting erg goed.
De jaren-30 sfeer die hierboven genoemd werd zag ik er ook in. Behalve het missen van de stoomtreinen
Aan foto 4 (nr 3) kun je trouwens goed zien dat die sporen helemaal niet recht zijn, lol.
De jaren-30 sfeer die hierboven genoemd werd zag ik er ook in. Behalve het missen van de stoomtreinen
Aan foto 4 (nr 3) kun je trouwens goed zien dat die sporen helemaal niet recht zijn, lol.
-
MartijnS
1 en 2 zijn echt mooi 
-
WireWess
@Mark vette wakeboard pics !
@Martijn, hier in de buurt heb je een racebaan voor van die wagentjes, ik had mezelf lelijk vergist in de snelheid
Dus des te meer respect voor deze pics erg tof!
@Xave, mooi licht al is het wel veel van hetzelfde plekje.
@Mark, voor het maken van een trouwboek werd ik laatst door een fotograaf op deze website gewezen: http://kissweddingbooks.com/SWAT/ en hun bieden ook een "gratis" gebruik aan, heb er zelf alleen nog geen ervaring mee, wellicht iets voor jou om even naar te kijken?
@Martijn, hier in de buurt heb je een racebaan voor van die wagentjes, ik had mezelf lelijk vergist in de snelheid
@Xave, mooi licht al is het wel veel van hetzelfde plekje.
@Mark, voor het maken van een trouwboek werd ik laatst door een fotograaf op deze website gewezen: http://kissweddingbooks.com/SWAT/ en hun bieden ook een "gratis" gebruik aan, heb er zelf alleen nog geen ervaring mee, wellicht iets voor jou om even naar te kijken?
-
Xave30
@ MartijnS - Dank je.
Thnx man.

KW schreef: Aan foto 4 (nr 3) kun je trouwens goed zien dat die sporen helemaal niet recht zijn, lol.
So true.WireWess schreef: @Xave, mooi licht al is het wel veel van hetzelfde plekje.
- dvh
Even wat probeersels.

Iphone4 + Cs6
Iphone4 + Cs6
- markk
@DvH: Eerste vind ik erg mooi. Maar ik heb ook wat met donkere vrouwen en lichte (blauw, groen, grijs) ogen 
@WireWes: Dank voor de tip. Zal er eens naar kijken. Probleem met veel online aanbieders is dat ze alleen maar output genereren die je bij hun kunt printen. En ik wil gewoon een hi-res pdf als output...
Mark.
@WireWes: Dank voor de tip. Zal er eens naar kijken. Probleem met veel online aanbieders is dat ze alleen maar output genereren die je bij hun kunt printen. En ik wil gewoon een hi-res pdf als output...
Mark.
-
Xave30
Inneresting Dvh
- dvh
thnx Mark & Xav
Vriendin is er weer blij mee
Vriendin is er weer blij mee
- Dennis Cavallino
Erg cool man!
Enige dat stoort is die pluk haar die horizontaal door 't beeld komt. Alsof er een streep in je foto zit.
Knappe Iphone foto's kan ik altijd ERG waarderen.
Enige dat stoort is die pluk haar die horizontaal door 't beeld komt. Alsof er een streep in je foto zit.
Knappe Iphone foto's kan ik altijd ERG waarderen.
-
ErikS
Ik zou ze wel eens een stuk kleiner willen zien....
Zie nu net teveel details die net te grof zijn....
Ik denk dat de foto in een klein formaat geniaal zal zijn.
Zie nu net teveel details die net te grof zijn....
Ik denk dat de foto in een klein formaat geniaal zal zijn.
- dvh
Gewoon wat verder van het scherm gaan staanErikS schreef:Ik zou ze wel eens een stuk kleiner willen zien....
.
-
Xave30
Haahahhh Dvh
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Wat onbewerkte foto's van Goodwood Festival of Speed van vandaag:

Ja weet het van de strobalen, maar de fotoplaats was verre van perfect:

Ja weet het van de strobalen, maar de fotoplaats was verre van perfect:
- dvh
Nice cars !
Anyway, nog een vriendin ! Alleen aan deze mag ik niet komen

Ook weer Iphone4 + cs6.
De korrel van de immers slechte iphone camera krijg ik niet lekker weg.
Anyway, nog een vriendin ! Alleen aan deze mag ik niet komen
Ook weer Iphone4 + cs6.
De korrel van de immers slechte iphone camera krijg ik niet lekker weg.
- frankv
- dvh
Je ziet toch behoorlijk wat kraters zitten !
- KW
Hoeveel x zoom en hoeveel MP heeft je camera dat je die maan zo onwijs groot in beeld krijgt?
Met mijn 6 MP en 12x zoom blijft het toch nog een zoekplaatje...
Met mijn 6 MP en 12x zoom blijft het toch nog een zoekplaatje...
- MartijnGizmo
Aantal keer zoom is alleen het verschil dus de wijdste en langste brandpuntsafstand, dus dat zegt helemaal niets... 
Uit de beschrijving op Flickr:
Maar vooruit: 135 x 2 op een 2x crop camera maakt een 35mm-equivalent van 540mm.
Uit de beschrijving op Flickr:
1x zoom dus...blue moon shot with the Canon FD 135/2.0 plus 2xB extender, aperture set at f8
Maar vooruit: 135 x 2 op een 2x crop camera maakt een 35mm-equivalent van 540mm.
- KW
Lol ok, al die termen zeggen me helemaal niks... mijn cam is 32-432 mm dus 540 is maar iets meer. Zal wel veel MP's zijn dan?MartijnGizmo schreef:Aantal keer zoom is alleen het verschil dus de wijdste en langste brandpuntsafstand, dus dat zegt helemaal niets...
Uit de beschrijving op Flickr:1x zoom dus...blue moon shot with the Canon FD 135/2.0 plus 2xB extender, aperture set at f8![]()