Horloge / Horloges topic
- dvh
Re: Horloge / Horloges topic
Ik zou bij serieuze interesse die juwelier tegenover me eens bellen.
Voor wat hondertjes meer heb je een nieuwe ( ik dacht 26/2700 ) .. Maar kan me vergissen..
Voor wat hondertjes meer heb je een nieuwe ( ik dacht 26/2700 ) .. Maar kan me vergissen..
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Die Speedmaster lag er dus al in januari met een -40% kaartje ernaast, toen ik daar hopeloos verliefd werd op de Seamaster PO 

- dvh
36xx... Zag geen kortingskaartje.
Maar als 40% mogelijk is... Koopje !?
Maar als 40% mogelijk is... Koopje !?
- Bijlagen
-
- image.jpg (211.64 KiB) 1276 keer bekeken
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Kopen 'we' nu de KORTING of kopen 'we' nu de KLOK...

- Robertdj
Robin, zie jij of het een numbered edition 39.7mm(311.32.40.30.01.001) is?
Lijkt er wel op namelijk, qua afmeting interessant, maar limited marketing edition en daarmee ruk qua restwaarde? En historisch correct?
Lijkt er wel op namelijk, qua afmeting interessant, maar limited marketing edition en daarmee ruk qua restwaarde? En historisch correct?
- Robin
Omega en expliciete Limited Editions loop ik met 'n grote boog omheen inderdaad. Dit is dus 'n kleinere re -edition van 't 1962 model lees ik. Dat zal dan historisch correct zijn. De originele Moonwatch was /is groter. 42mm. Daar zou ik altijd voor gaan...Robertdj schreef:Robin, zie jij of het een numbered edition 39.7mm(311.32.40.30.01.001) is?
Over 't model in de etalage, warom dan zoveel korting want ze raken 'm niet kwijt?
Beste is 'n 1861 hesalite dicht achterdeksel 42mm Moonwatch op staal imo. Is de 'voordeliger'versie en 't makkelijks wederverkoopbaar en historisch correct. Dacht je dat ze op de Moon met glazen achterdeksels liepen:)
- dvh
Ik koop helemaal niks.Robin schreef:Kopen 'we' nu de KORTING of kopen 'we' nu de KLOK...
Maar mocht Robert hiermee geholpen zijn.. Het was maar een tip.
Een loze wellicht..
Don't shoot the messenger

- Robertdj
Hij heeft ook saffier glas, wat zo historisch incorrect is als mogelijk...
Ik wil overigens het liefst geen stalen bandje, leer vind ik fijner, is geen dealbreker overigens. Ook best om er een leren bandje bij te halen om af en toe te wisselen.
Oja, ik hecht niet veel waarde aan nieuw. 2e hands met boekjes en recent onderhoud voor een zachter prijsje (2k+) zie ik liever. 861 of 1861 (geen 863, 1863) is mij om het even.
Even een lompe vraag, hoe zit het met 'afdingen' bij juweliers? Welke marge kan je vanuit gaan? 0-5-10%?
Ik wil overigens het liefst geen stalen bandje, leer vind ik fijner, is geen dealbreker overigens. Ook best om er een leren bandje bij te halen om af en toe te wisselen.
Oja, ik hecht niet veel waarde aan nieuw. 2e hands met boekjes en recent onderhoud voor een zachter prijsje (2k+) zie ik liever. 861 of 1861 (geen 863, 1863) is mij om het even.
Even een lompe vraag, hoe zit het met 'afdingen' bij juweliers? Welke marge kan je vanuit gaan? 0-5-10%?
- Robin
Ik ben niet de moeilijkste als 't om afdingen gaat en de persoon is integer(dus niet schermen met: Ik haal 't anders op internet voor 30% eraf in Singapore...wegwezen dan) dan hebben we gauw genoeg 'n deal vaak....
Maar 'n 10% kan er wel inzitten en je krijgt dan de service van de juwelier die ook meer voor je doet dan bedrijf XYZ geleverd via Singapore mocht er 'n garantiekwestie zijn....
Maar 'n 10% kan er wel inzitten en je krijgt dan de service van de juwelier die ook meer voor je doet dan bedrijf XYZ geleverd via Singapore mocht er 'n garantiekwestie zijn....
- Robertdj
Via internet doe ik sowieso niet bij zulke bedragen, de Certina heb ik destijds bij Punte gehaald. Die 10% extra kosten heb ik vrij snel enorm veel plezier van gehad toen ik de kroon eruit trok
En hij onder garantie terug naar de fabriek kon. Niets voor mij om dat zelf te moeten regelen. En dan heb je het over een kwart v/d waarde van een Speedmaster.
Daarnaast is het voortraject ook wat waard, passen, twijfelen, knoop doorhakken en zelf ophalen ipv afhankelijk te zijn van de grillen van de douane en een lompe bezorger.

Daarnaast is het voortraject ook wat waard, passen, twijfelen, knoop doorhakken en zelf ophalen ipv afhankelijk te zijn van de grillen van de douane en een lompe bezorger.
- MParallel
- Auto: BMW
Ben wel benieuwd waarom dan precies.Robin schreef:Omega en expliciete Limited Editions loop ik met 'n grote boog omheen inderdaad.
- Robin
MParallel schreef:Ben wel benieuwd waarom dan precies.Robin schreef:Omega en expliciete Limited Editions loop ik met 'n grote boog omheen inderdaad.
Omdat Omega te geforceerd te werk gaat met hun James Bond en Moonwatch dingen. Overal limiteds van. Zodat 't bijna UNlimited wordt... OOk zijn die limiteds dan voorzien van 'limited'kenmerken op de dial(vreselijk) en caseback. Te vergezocht en overdreven.
Als je iets limiteds doet moet je 't 'gewoon' doen en (bijv per jaar) 1000/1500/3000 stuks van 'n bepaald model. Spoeling dun houden. Vraag en aanbod. Zonder dat 't er dik bovenop ligt met 'limited' overal.
Panerai is daarin wél 'n meester. Omega(en IWC, die doen 't ook op de Omega manier) niet echt. Prijsvastheid van die laatste 2 is beduidend minder dan van die eerste...
Jaar of 7/8 (?) geleden werd 'Omegamania' gecreeerd. Op veilingen rezen de prijzen van 'speciale' oudere Omega's de pan uit. Een beetje zoals bepaalde Rolexen, Patek's en Panerais op veilingen doen)
Bleek later dat op die veilingen de Omega fabriek(Swatch Group dus) die klokken voor enorme bedragen kunstmatig opgedreven , (terug) had gekocht....
-
Hoe zit dat precies met Panerai? Oplage ligt per jaar vast toch, maar is de vraag hoeveel jaar ze doorgaan... op paar modellen na die maar één jaar in productie gaan.
Mijn PAM is in een oplage van 2000 en genummerd.. maar je moet ook naar de jaarcode kijken oid?
Hele limited gebeuren zegt mij ook niet zoveel.. wil gewoon het beste en als die GT3 van de lopende band komt is dat ook fine for me..
Mijn PAM is in een oplage van 2000 en genummerd.. maar je moet ook naar de jaarcode kijken oid?
Hele limited gebeuren zegt mij ook niet zoveel.. wil gewoon het beste en als die GT3 van de lopende band komt is dat ook fine for me..

- Robin
Tom het gaat met 'n eerste serienr connected 'n jaar (JKLMN etc) was me ook nooit duidelijk, maar zetten achterop wel bij nr 402/1500 en adhv dat eerste en 't jaarnummer weet je wanner en hoe en wat.
Oris Depth Gauge binnen, enorme kolos. Speciaal ding voor 'n redelijke prijs. CHRONOS, vooraanstaand Duits horlogeblad gaat 'm in de volgende Juli Ausgabe testen:

Oris Depth Gauge binnen, enorme kolos. Speciaal ding voor 'n redelijke prijs. CHRONOS, vooraanstaand Duits horlogeblad gaat 'm in de volgende Juli Ausgabe testen:
-
DIE is gaaf.
- Robin
Huge ding hoor Erik En zwaar:)
Je zinkt er zo mee naar de booiem dat je je kan afvragen hoe die? Te diep:)
Quizz. Wie 't eerst ALLE namen van deze Rolexdragers noemt krijgt van mij 'n viruele Raket:)

Quizz. Wie 't eerst ALLE namen van deze Rolexdragers noemt krijgt van mij 'n viruele Raket:)
- dvh
Elvis !
Who cares about the rest
Mooi ding die Oris! Maar way to big voor mij.
Who cares about the rest

Mooi ding die Oris! Maar way to big voor mij.
- Mathieu
PicassoRobin schreef:Huge ding hoor Erik En zwaar:)
Elvis
Sophia Loren
Eisenhower
Stewart
Woods
De Niro
Brando
Federer
Luther King
- Robin
Een Raket voor Matti!

- RVV
Robin schreef:Huge ding hoor Erik En zwaar:)
In vergelijk tot de Deepsea? Qua afmeting en gewicht? Maak eens een wristshot.
- Robin
46mm. DS is 43m.
http://www.oris.ch/en/watches/oris-aqui ... 5-4154-set" onclick="window.open(this.href);return false;
Een wristshot van iemand:

http://www.oris.ch/en/watches/oris-aqui ... 5-4154-set" onclick="window.open(this.href);return false;

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Dat is, eeeh, fors!Robin schreef:46mm. DS is 43m.

- Robin
- RVV
Zo! Dat is een serieus ding zeg!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer