BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door GTRene » 08 jul 2011, 14:54

mmm voor mij nog steeds Zwart, en wit als 2de keus.

trouwens als je deze foto zo bekijkt wat lijkt zo'n spiegel dan groot :shocking:
ja dat moet voor type goedkeuring geloof ik?
anyway denk dat zo'n DTM spiegel zoiets van de e30 zeg maar, een stuk beter zal staan.

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 08 jul 2011, 14:59

Knot schreef:Over 3 jaar is deze hype allang weer over joh, dan moet iedereen persé weer de 108qti msport

Dat denk ik ook, Je kunt nu vrij knappe Z4M coupe's krijgen. Neem deze..

http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/7830529" onclick="window.open(this.href);return false;

35000,- 4 jaar oud en nog geen 50000 km gedraaid. 2 jaar premium garantie er op.

Geen hond die hem nu wil, en 4 jaar geleden viel iedereen er bij in katzwijm. Denk dat het de 1M dan niet anders zal vergaan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 jul 2011, 15:02

Bij inruil ja, bij verkoop natuurlijk weer niet. Zoek i-net er maar eens op na, weing auto's die na 4 jaar minder dan 50% kosten. Kijk voor de grap eens naar een 130i. 20+ makkelijk en die zijn dan van 2006.
Tristan schreef:
Knot schreef:Ervaring leert toch dat de prijs na 4 jaar pas op 50% zit...
Was dat maar waar. Mijn 123d is nu bijna 3 jaar oud maar krijg nog maar iets meer dan 1/3 van de nieuwprijs. Oke, wel km-stand van 130K, maar goed, wel diesel.

Arthur

Bericht door Arthur » 08 jul 2011, 15:06

Staat nu 3 maand te koop. Wat een nieuwprijs trouwens?
BPM € 32.809
Indicatieve aanschafprijs € 127.795
97-KTR-2
Dacht dat dingen tegen de 100k nieuw waren en deze loopt niet over van opties, toch?
RVV schreef:
Knot schreef:Over 3 jaar is deze hype allang weer over joh, dan moet iedereen persé weer de 108qti msport

http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/7830529" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

35000,- 4 jaar oud en nog geen 50000 km gedraaid. 2 jaar premium garantie er op.

Geen hond die hem nu wil, en 4 jaar geleden viel iedereen er bij in katzwijm. Denk dat het de 1M dan niet anders zal vergaan.

RVV

Bericht door RVV » 08 jul 2011, 15:10

Nieuw zaten ze in 2006 rond de 80K in NL. Deze is (relatief) vrij kaal inderdaad.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jul 2011, 15:13

RVV schreef:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/7830529" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

ben ik het niet helemaal mee eens, de Z4M coupe is een 2 zitter en een veel kleinere groep...
de 1M wordt door een veel grotere groep gewaardeerd en beter inzetbaar als all round ivm de 4 zit plaatsen.

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 08 jul 2011, 15:13

RVV schreef:
Ferdi beweert dat met de ACS chip, de BMW garantie behouden blijft..............FWIW....................nou, daar wil ik het fijne wel verder vanweten uiteraard.........
Nu wil ik verder niet tegen Ferdinand ingaan. Maar 2 weken terug zaten Andre en ik even bij de Beier te praten met een verkoper en die begon helemaal te steigeren toen we over chippen begonnen.

BMW schijnt sinds begin dit jaar een systeem te hebben (Julius Caesar) waarbij ze elke auto die in onderhoud is aan een kast hangen die chiptuning zal detecteren . De auto krijgt dan gelijk een stempel mee. Gechipt, komt nooit meer in aanmerking voor verkoop als premium selectie. (voormalig huisselectie). Op inruil kost je dat in ieder geval een paar duizend euro volgens de verkoper. Want een premium selectie auto heef met zijn 2 jaar garantie een zekere meerwaarde. Ik begon uiteraard over hoe het dan zat bij bijvoorbeeld een Snitzer getunde variant waar BMW garant voor staat. De verkoper zei dat het systeem gewoon standaard alle getunde auto's een stempel meegeeft. Er wordt niet naar het label van de tuner gekeken. Alle BMW verkopers in NL kunnen in het systeem zien of de auto als die eenmaal aan de kast is gehangen een 'Julius Ceasar' stempel heeft meegekregen. Eenmaal 'besmet' altijd 'besmet'.

Misschien kunnen de BMW verkopers, service medewerkers hier op het forum meer over vertellen?
Dit kan wel kloppen. Alle auto's worden tegenwoordig aan de computer gehangen die in directe verbinding staat met BMW Duitsland. Die kan dus met alles meekijken. Volgens mij kunnen ze het zelfs zien als je tijdelijk de originele software weer terug zet als je naar de garage gaat.

Arthur

Bericht door Arthur » 08 jul 2011, 15:14

Bangmakerij.

Tristan

Bericht door Tristan » 08 jul 2011, 15:20

Volgens mij tuner is zijn software in de motormanagement niet te lezen door een BMW dealer. Ik heb ook geen reactie gehad van de dealer. Wel is de auto pas gechipped nadat de 2 jaar garantie voorbij was.

Andre

Bericht door Andre » 08 jul 2011, 15:23

Probeer het eens arthur met een nieuwe bmw zou ik zeggen.

Ik tune helemaal niks aan de 1M motor. Ook geen schnitzer. Voor mij is ie snel genoeg.

RVV

Bericht door RVV » 08 jul 2011, 15:30

Bangmakerij of niet. Denk dat je van te voren een goed afgewogen keuze moet maken. Voorbeeldje die 330d van mij met automaat.. oke al dik buiten welke garantie dan ook. Maar het advies hiero is om hem niet te laten chippen. Dat advies neem ik dan wel weer van harte aan.

Maar voor wat betreft BMW. Ik denk dat BMW de turbo (chip) toekomst goed wil indekken. In tegenstelling tot PON VAG is BMW NL nooit een voorstander van het chippen geweest. Dealers bedekte dit wel eens door intern onder coulance of met truukjes garantiezaken op te lossen. Maar daar komen ze niet mee weg als eenmaal in het systeem staat dat die auto Julius Ceasar besmet is. Ik denk ook dat een klant zich aardig bedonderd zal voelen als dealer A zegt,, niks aan het handje.. doe maar.. maar later bij dealer B fiks de deksel op zijn neus krijgt als de verkoper in het systeem ziet dat de auto (ooit) gechipt is en daarom 4000 euro minder inruil geeft omdat die auto niet meer als premium selectie verkocht kan worden.

Verkoper gaf tijdens het gesprek een paar voorbeelden zoals een X5 rijder die na controle 5K minder terug kreeg op zijn X5. Maar de verkoper zei, ik sta ook met de rug tegen de muur want ik kan die auto hoe goed ie ook is niet meer als premium selectie te koop zetten. Moet hem dan doorstoten naar de handel en die geeft ook niet de hoofdprijs.

In vond het wel plausibel klinken.

Overigens. is het helemaal niet nodig om die 1M te chippen.

Arthur

Bericht door Arthur » 08 jul 2011, 15:32

Als ik het nodig zou vinden, om een nieuwe BMW te tunen, zou ik dat zeker doen. Liefst onder garantie natuurlijk, dat wel. Maar ik denk, ik zeg dus dat ik dat denk, dat het bangmakerij is. Dat ze dat helemaal niet kunnen zien. En als de goedgelovige Thomas dat meteen gelooft van de 1e de beste verkoper dan heeft deze beste man het meteen gewonnen voor de werkplaats.
Nu zal jouw verkoper de beste van BMW zijn maar over het algemeen weten de verkopers minder dan de kopers. Zeker de kopers op DF.
Vandaar mijn ongestoelde mening :)
Ik denk ook dat een 1M mij snel zat is, dus dat zou idd niet nodig zijn.
Ik heb wel diverse nieuwe VAG produkten (sorry voor het vloeken) laten tunen door mensen die niet officieel erkend worden door de importeur.
Andre schreef:Probeer het eens arthur met een nieuwe bmw zou ik zeggen.

Ik tune helemaal niks aan de 1M motor. Ook geen schnitzer. Voor mij is ie snel genoeg.

RVV

Bericht door RVV » 08 jul 2011, 15:32

Tristan schreef:Volgens mij tuner is zijn software in de motormanagement niet te lezen door een BMW dealer. Ik heb ook geen reactie gehad van de dealer. Wel is de auto pas gechipped nadat de 2 jaar garantie voorbij was.

Waar gerommeld wordt blijven sporen achter, die sporen worden gedecteerd volgens het systeem. Wat ik wel begreep is dat het systeem dit jaar in is gegaan. En ze werken ergens met een grens, auto's van voor een bepaald jaar geld dit niet voor. Logisch ook want dat kom je toen ook niet weten.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jul 2011, 15:37

Maar die garantie van Schnitzer zou wel in Duitsland van toepassing kunnen zijn natuurlijk.

Michel

Arthur

Bericht door Arthur » 08 jul 2011, 15:39

Wat moet ik me bij dat Julius Ceasar stempel voorstellen, Rico. Mooie truuk van zo'n verkoper om weer minder inruil te geven. Hij wist dat natuurlijk al van die X5, vaste klant geweest?
Kortom, ik geloof het niet zomaar. Feit blijft dat als je er zelf niet achter staat je het niet moet doen. Geldt zeker voor jouw 330d. Als de bak er niet tegen kan moet je het laten. Alhoewel, je kunt een gok wagen. Je weet toch niet wanneer het komt. Dan heb je hem misschien niet meer. Of eerst kijken wat een nieuwe bak kost en kijken of je dat de moeite waard vind.
Maar ook een 330d hoefde van mij niet gechipt te worden.
VAG meuk moet wel, ander komt het niet mee in het verkeer :mrgreen:

Arthur

Bericht door Arthur » 08 jul 2011, 15:40

Wie weet. Volgens mij ondersteunt, bijvoorbeeld, VW Duitsland het tunen niet en VW NL wel.
Michel P schreef:Maar die garantie van Schnitzer zou wel in Duitsland van toepassing kunnen zijn natuurlijk.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 08 jul 2011, 15:43

Arthur geen idee of die man de eerste de beste verkoper is.. wat wel zo is, is dat ze bij desbetreffende dealer ook nooit zo moeilijk deden over het onderwerp tunen. Ze stuurde hun klanten ook gewoon door naar Ziptuning. Maar nu doen ze er wel wat overspannen over (dat tunen). Dus zal ergens wel iets van kloppen lijkt me.

Volgens de verkoper staat elke BMW die in onderhoud is bij de BMW dealer (elke BMW waar garantie op zit) in het systeem. Worden sporen ontdekt door die kast. Dan krijgt desbetreffende auto een grote melding in het scherm waarop staat dat ie Julius Ceaser besmet is. Elke verkoper, werkplaatsmedewerker die een auto in het systeem kan nakijken, ongeacht bij welke dealer ziet die melding staan. (aldus die verkoper).

Maar misschien is het wel een broodje aap.. Erik, K, Thijs v H kunnen hier vast meer over vertellen of in ieder geval dit verhaal bevestigen danwel ontkrachten.

Maargoed afwegingen.. zoals ik begreep van Romo was het allemaal gaan voor maximale zekerheid ed.. mijn advies was eigenlijk naar hem gericht.

Tom

Bericht door Tom » 08 jul 2011, 15:44

Lijkt mij ook een stukje bangmakerij. Maar goed. AC Schnitzer kan natuurlijk de garantie overnemen hé.

Arthur

Bericht door Arthur » 08 jul 2011, 15:48

Rico, je moet niet alles letterlijk nemen, bijvoorbeeld die verkoper. Da's gewoon om het verhaaltje compleet te maken :wink:
Iets anders: als het idd zo is lijkt het me erg fijn als dat systeem zelf een foutje maakt. Maar ja, bij de dealer maken ze geen fouten :tooth:

RVV

Bericht door RVV » 08 jul 2011, 15:48

Tom schreef:Lijkt mij ook een stukje bangmakerij. Maar goed. AC Schnitzer kan natuurlijk de garantie overnemen hé.
Jawel, alleen nemen die niet het verschil in mindere inruil over omdat de auto niet als premium selectie verkocht kan worden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jul 2011, 15:50

@Rico,

Vooralsnog doe ik niets, eerst maar eens met de kar knallen en kijken hoe ie mij IRL vermaakt...........zal niet tegenvallen schat ik in :lol:

Verder ben ik wel van het origineel, dus de kans dat er iets aan gaat gebeuren schat ik niet erg hoog in......

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jul 2011, 15:52

Andre schreef:Probeer het eens arthur met een nieuwe bmw zou ik zeggen.

Als ie voor jou snel genoeg is, dan moet ik mijn standpunt waarschijnlijk heroverwegen......... :lollerdelol: :whistle:

RVV

Bericht door RVV » 08 jul 2011, 15:54

Arthur schreef:Rico, je moet niet alles letterlijk nemen, bijvoorbeeld die verkoper. Da's gewoon om het verhaaltje compleet te maken :wink:
Iets anders: als het idd zo is lijkt het me erg fijn als dat systeem zelf een foutje maakt. Maar ja, bij de dealer maken ze geen fouten :tooth:

Arthur, die verkoper speelde verder geen rol in een aankoop/verkoop van een auto. Verhaal kwam ook zijdelings ter sprake.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 08 jul 2011, 15:56

RVV schreef:Arthur geen idee of die man de eerste de beste verkoper is.. wat wel zo is, is dat ze bij desbetreffende dealer ook nooit zo moeilijk deden over het onderwerp tunen. Ze stuurde hun klanten ook gewoon door naar Ziptuning. Maar nu doen ze er wel wat overspannen over (dat tunen). Dus zal ergens wel iets van kloppen lijkt me.

Volgens de verkoper staat elke BMW die in onderhoud is bij de BMW dealer (elke BMW waar garantie op zit) in het systeem. Worden sporen ontdekt door die kast. Dan krijgt desbetreffende auto een grote melding in het scherm waarop staat dat ie Julius Ceaser besmet is. Elke verkoper, werkplaatsmedewerker die een auto in het systeem kan nakijken, ongeacht bij welke dealer ziet die melding staan. (aldus die verkoper).

Maar misschien is het wel een broodje aap.. Erik, K, Thijs v H kunnen hier vast meer over vertellen of in ieder geval dit verhaal bevestigen danwel ontkrachten.

Maargoed afwegingen.. zoals ik begreep van Romo was het allemaal gaan voor maximale zekerheid ed.. mijn advies was eigenlijk naar hem gericht.
Is inderdaad geen broodje aap Rico ;)

Als een auto gechipped is en komt in de werkplaats voor garantie al is het niet iets elektronisch gaat de auto toch aan de kast en wordt er een diagnose protocol gemaakt. Daarin wordt ook de tuning uitgelezen.

romo

Bericht door romo » 08 jul 2011, 15:58

Duidelijke taal Erik.........

Ik laat hem mooi origineel.................nog een lekker ding op de voorstoel en mij hoor je nergens meer over :angel: :whistle:

Plaats reactie