trouwens als je deze foto zo bekijkt wat lijkt zo'n spiegel dan groot
ja dat moet voor type goedkeuring geloof ik?
anyway denk dat zo'n DTM spiegel zoiets van de e30 zeg maar, een stuk beter zal staan.
Knot schreef:Over 3 jaar is deze hype allang weer over joh, dan moet iedereen persé weer de 108qti msport
Tristan schreef:Was dat maar waar. Mijn 123d is nu bijna 3 jaar oud maar krijg nog maar iets meer dan 1/3 van de nieuwprijs. Oke, wel km-stand van 130K, maar goed, wel diesel.Knot schreef:Ervaring leert toch dat de prijs na 4 jaar pas op 50% zit...
RVV schreef:Knot schreef:Over 3 jaar is deze hype allang weer over joh, dan moet iedereen persé weer de 108qti msport
Dat denk ik ook, Je kunt nu vrij knappe Z4M coupe's krijgen. Neem deze..
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/7830529" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
35000,- 4 jaar oud en nog geen 50000 km gedraaid. 2 jaar premium garantie er op.
Geen hond die hem nu wil, en 4 jaar geleden viel iedereen er bij in katzwijm. Denk dat het de 1M dan niet anders zal vergaan.
ben ik het niet helemaal mee eens, de Z4M coupe is een 2 zitter en een veel kleinere groep...RVV schreef:Knot schreef:Over 3 jaar is deze hype allang weer over joh, dan moet iedereen persé weer de 108qti msport
Dat denk ik ook, Je kunt nu vrij knappe Z4M coupe's krijgen. Neem deze..
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z4/7830529" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
35000,- 4 jaar oud en nog geen 50000 km gedraaid. 2 jaar premium garantie er op.
Geen hond die hem nu wil, en 4 jaar geleden viel iedereen er bij in katzwijm. Denk dat het de 1M dan niet anders zal vergaan.
Dit kan wel kloppen. Alle auto's worden tegenwoordig aan de computer gehangen die in directe verbinding staat met BMW Duitsland. Die kan dus met alles meekijken. Volgens mij kunnen ze het zelfs zien als je tijdelijk de originele software weer terug zet als je naar de garage gaat.RVV schreef:Nu wil ik verder niet tegen Ferdinand ingaan. Maar 2 weken terug zaten Andre en ik even bij de Beier te praten met een verkoper en die begon helemaal te steigeren toen we over chippen begonnen.Ferdi beweert dat met de ACS chip, de BMW garantie behouden blijft..............FWIW....................nou, daar wil ik het fijne wel verder vanweten uiteraard.........
BMW schijnt sinds begin dit jaar een systeem te hebben (Julius Caesar) waarbij ze elke auto die in onderhoud is aan een kast hangen die chiptuning zal detecteren . De auto krijgt dan gelijk een stempel mee. Gechipt, komt nooit meer in aanmerking voor verkoop als premium selectie. (voormalig huisselectie). Op inruil kost je dat in ieder geval een paar duizend euro volgens de verkoper. Want een premium selectie auto heef met zijn 2 jaar garantie een zekere meerwaarde. Ik begon uiteraard over hoe het dan zat bij bijvoorbeeld een Snitzer getunde variant waar BMW garant voor staat. De verkoper zei dat het systeem gewoon standaard alle getunde auto's een stempel meegeeft. Er wordt niet naar het label van de tuner gekeken. Alle BMW verkopers in NL kunnen in het systeem zien of de auto als die eenmaal aan de kast is gehangen een 'Julius Ceasar' stempel heeft meegekregen. Eenmaal 'besmet' altijd 'besmet'.
Misschien kunnen de BMW verkopers, service medewerkers hier op het forum meer over vertellen?
Andre schreef:Probeer het eens arthur met een nieuwe bmw zou ik zeggen.
Ik tune helemaal niks aan de 1M motor. Ook geen schnitzer. Voor mij is ie snel genoeg.
Tristan schreef:Volgens mij tuner is zijn software in de motormanagement niet te lezen door een BMW dealer. Ik heb ook geen reactie gehad van de dealer. Wel is de auto pas gechipped nadat de 2 jaar garantie voorbij was.
Michel P schreef:Maar die garantie van Schnitzer zou wel in Duitsland van toepassing kunnen zijn natuurlijk.
Michel
Jawel, alleen nemen die niet het verschil in mindere inruil over omdat de auto niet als premium selectie verkocht kan worden.Tom schreef:Lijkt mij ook een stukje bangmakerij. Maar goed. AC Schnitzer kan natuurlijk de garantie overnemen hé.
Als ie voor jou snel genoeg is, dan moet ik mijn standpunt waarschijnlijk heroverwegen.........Andre schreef:Probeer het eens arthur met een nieuwe bmw zou ik zeggen.
Ik tune helemaal niks aan de 1M motor. Ook geen schnitzer. Voor mij is ie snel genoeg.
Arthur schreef:Rico, je moet niet alles letterlijk nemen, bijvoorbeeld die verkoper. Da's gewoon om het verhaaltje compleet te maken![]()
Iets anders: als het idd zo is lijkt het me erg fijn als dat systeem zelf een foutje maakt. Maar ja, bij de dealer maken ze geen fouten
Is inderdaad geen broodje aap RicoRVV schreef:Arthur geen idee of die man de eerste de beste verkoper is.. wat wel zo is, is dat ze bij desbetreffende dealer ook nooit zo moeilijk deden over het onderwerp tunen. Ze stuurde hun klanten ook gewoon door naar Ziptuning. Maar nu doen ze er wel wat overspannen over (dat tunen). Dus zal ergens wel iets van kloppen lijkt me.
Volgens de verkoper staat elke BMW die in onderhoud is bij de BMW dealer (elke BMW waar garantie op zit) in het systeem. Worden sporen ontdekt door die kast. Dan krijgt desbetreffende auto een grote melding in het scherm waarop staat dat ie Julius Ceaser besmet is. Elke verkoper, werkplaatsmedewerker die een auto in het systeem kan nakijken, ongeacht bij welke dealer ziet die melding staan. (aldus die verkoper).
Maar misschien is het wel een broodje aap.. Erik, K, Thijs v H kunnen hier vast meer over vertellen of in ieder geval dit verhaal bevestigen danwel ontkrachten.
Maargoed afwegingen.. zoals ik begreep van Romo was het allemaal gaan voor maximale zekerheid ed.. mijn advies was eigenlijk naar hem gericht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten