Ik heb trouwens in de 325i 10w40. Warm rijden en rammen, altijd! Al dik 20dkm geen problemen alleen Vanos aan revisie toe.
Mark Nauta - ///M power + Lexus CT200h
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: Mark Nauta - ///M power
Ik ram mijn huidige setje 225-ers er doorheen. Voorwielen vast nieuwe bandjes om leggen icm aanschaf andere set velgen. En dan heb ik 2 setjes voor de achterkant, niet extreem veel profiel meer. Stuk is stuk
Rammen met dat hok.
Ik heb trouwens in de 325i 10w40. Warm rijden en rammen, altijd! Al dik 20dkm geen problemen alleen Vanos aan revisie toe.
- Laurens
Goed bezigSteven Nauta schreef:Ik ram mijn huidige setje 225-ers er doorheen. Voorwielen vast nieuwe bandjes om leggen icm aanschaf andere set velgen. En dan heb ik 2 setjes voor de achterkant, niet extreem veel profiel meer. Stuk is stukRammen met dat hok.
Heb ondertussen een hele stapel 195/65 15 bij elkaar gespaard voor de E34
5 zondagen achter elkaar driften zal aardig wat banden gaan kosten denk ik
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Hoe zit dan dan nu eigenlijk met het verschil in gevoel als je met een andere bandenmaat gaat driften? Normaal staat ie op 245, stel ik ga driften op 205. Hoe is dat dan anders? Ik wil het natuurlijk ook leren om in situaties op de weg goed te kunnen reageren/anticiperen, maar dan moet het tijdens de driftdag natuurlijk niet opeens compleet anders aanvoelen.
Nu dus inderdaad een setje staal met 205 wielen zoeken voor de driftdag. Moet ik dan nog rekening houden met de ET-waarde??
@ Erik, dat setje van die link is wel nice ja, al heb ik aan 2 wielen wel genoeg. Mijn voorwielen hou ik gewoon de originele 17" met Michelin Pilot Sport op.
Nu dus inderdaad een setje staal met 205 wielen zoeken voor de driftdag. Moet ik dan nog rekening houden met de ET-waarde??
@ Erik, dat setje van die link is wel nice ja, al heb ik aan 2 wielen wel genoeg. Mijn voorwielen hou ik gewoon de originele 17" met Michelin Pilot Sport op.
- Hugo Bos
Voor een E36 heb je een redelijk hoge ET waarde nodig, ik geloof ET37 ofzo.
Met 205 bandjes zal je sneller je grip verliezen waardoor je dus sneller in een drift terecht zult komen. 't Zal dus minder listig worden. Ik zou niet direct een nadeel kunnen noemen.
Met 205 bandjes zal je sneller je grip verliezen waardoor je dus sneller in een drift terecht zult komen. 't Zal dus minder listig worden. Ik zou niet direct een nadeel kunnen noemen.
- Laurens
2 achterbanden vind ik erg krap, als je met nieuw begint geen probleem tenzij je lek rijdt natuurlijk... Maar gebruikte banden haal ik nog geen halve dag mee. Laatste keer in de sneeuw was het na 3 uurtjes spelen tot op het draad versleten, nu is de E34 wel een stukje zwaarder....Mark Nauta schreef:Hoe zit dan dan nu eigenlijk met het verschil in gevoel als je met een andere bandenmaat gaat driften? Normaal staat ie op 245, stel ik ga driften op 205. Hoe is dat dan anders? Ik wil het natuurlijk ook leren om in situaties op de weg goed te kunnen reageren/anticiperen, maar dan moet het tijdens de driftdag natuurlijk niet opeens compleet anders aanvoelen.
- Mark Nauta
Ik doe maar een halve dag. Steven en ik delen onze tijd met de 325 en de M3.
- Laurens
Ah ok dan moet het met 2 banden per auto wel goedkomen 
- Mark Nauta
Kleine update.
Eergisteren even met de M3 naar de garage geweest. Zat een vreemd geluid in de auto wanneer ik krachtig remde. En ook als ik vlak daarna weer optrok. Bleek dat het oliepeil van de stuurbekrachtigingspomp te laag was. Als ik dus krachtig remde schoot de olie er uit en draaide die wat droger. Dat hoorde je dus duidelijk omdat de pomp meedraait op de motor. Nieuwe olie erin heeft dit probleem verholpen, en ook een al wat langer aanwezig zijnde piep bij het sturen is hiermee verdwenen. Prima weer zo!!!
Gisteren APK, en geen enkel probleem aangetroffen. De auto was tip-top in orde en is weer klaar voor een nieuw jaartje rijplezier. Wel moesten er andere banden onder. Bij de APK had ik even 2 wielen van Steven eronder, maar vandaag heb ik direct de eigen wielen van andere banden laten voorzien. Aangezien de Michelin Pilot Sport 1 niet meer gemaakt wordt, en ook 2e hands niet echt goed te vinden is, ben ik nu achter overgestapt op Continental Sport Contact 2. Weet niet of dat 100% de beste banden zijn, maar ik denk dat ze voor mijn gebruik prima volstaan. We kunnen er in ieder geval weer mooi wat km's tegenaan
.
Eergisteren even met de M3 naar de garage geweest. Zat een vreemd geluid in de auto wanneer ik krachtig remde. En ook als ik vlak daarna weer optrok. Bleek dat het oliepeil van de stuurbekrachtigingspomp te laag was. Als ik dus krachtig remde schoot de olie er uit en draaide die wat droger. Dat hoorde je dus duidelijk omdat de pomp meedraait op de motor. Nieuwe olie erin heeft dit probleem verholpen, en ook een al wat langer aanwezig zijnde piep bij het sturen is hiermee verdwenen. Prima weer zo!!!
Gisteren APK, en geen enkel probleem aangetroffen. De auto was tip-top in orde en is weer klaar voor een nieuw jaartje rijplezier. Wel moesten er andere banden onder. Bij de APK had ik even 2 wielen van Steven eronder, maar vandaag heb ik direct de eigen wielen van andere banden laten voorzien. Aangezien de Michelin Pilot Sport 1 niet meer gemaakt wordt, en ook 2e hands niet echt goed te vinden is, ben ik nu achter overgestapt op Continental Sport Contact 2. Weet niet of dat 100% de beste banden zijn, maar ik denk dat ze voor mijn gebruik prima volstaan. We kunnen er in ieder geval weer mooi wat km's tegenaan
- MartijnGizmo
Geen Wanli's? 
-
Steven N.
Ik heb 2 setjes Motorsport velgen met banden liggen die er 8 feb doorheen gaan 
- Mark Nauta
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Motorsport velgen ook erg mooi vond op de M3. Met de driftdag gaan de bandjes eraan ja
.
-
Metchu
:twisted: don't do drugs, smoke rubber!
- Pescatore
Kijk, zo mogen we het graag zienMark Nauta schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Motorsport velgen ook erg mooi vond op de M3. Met de driftdag gaan de bandjes eraan ja.
In een later stadium een kooi, intrax onderstel, powerflex zwart en semi's monteren en je kan gaan proberen Elmar bij te benen
-
Xave30
Interesting shot Luuk.
Was het ruit maar ietjes schoner.
Was het ruit maar ietjes schoner.
- Tom V
Neejoh, die M3 is gewoon de ranzigheid zelve.
-
Luuk
Mark is gewoon een poetser! Het bewijs:
[vimeo]http://www.vimeo.com/3225461[/vimeo]
Fraaie pirouette ook!
[vimeo]http://www.vimeo.com/3225461[/vimeo]
Fraaie pirouette ook!
- Casper
Hehe, poetsen rules 
Is dat trouwens de Vanos die je hoort?
Is dat trouwens de Vanos die je hoort?
-
Christoph
Hahah ouwe poetser

-
Steven N.
LOL @ ouwe poetsnicht.. Piroutte ook erg mooi, uitvoering een 8, techniek een 9, moeilijkheidgraad een 7,5.
-
Metchu
Steven Nauta schreef:. Piroutte ook erg mooi, uitvoering een 8, techniek een 9, moeilijkheidgraad een 7,5.
hahaha dat was het eerste wat ik wilde typen, die pirouette! 8) 8)
-
Xave30
Leuk
Wat een mooie beeld Luuk.
[mierenneukerij]
:o @ 0:09 die doek van het grond pakken en niet eerst even uitschudden. Foei Mark
[/mierenneukerij]
Wat een mooie beeld Luuk.
[mierenneukerij]
[/mierenneukerij]
- @iko
Dat is een oude googelaarstrucXave30 schreef:
![]()
:o @ 0:09 die doek van het grond pakken en niet eerst even uitschudden. Foei Mark
![]()