Ariel Atom 2 Supercharged. 205 is ook weer weg...

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: Ariel Atom 2 Supercharged. AAAAND IT'S GONE

Bericht door Petrolhead Tom » 26 mei 2014, 22:19

Riceaux schreef:Zo'n 205 GTI moet wel heel goed zijn dat jullie die adviseren ipv een GT3. :tooth:
205 Rallye he. ;) Ik snap dat wel. Het gaat om het gevoel dat een auto je geeft. Dat is niet te koop. ;)

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 26 mei 2014, 22:21

Wat een onzin, 205 vs GT3 :bag: ...

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 26 mei 2014, 22:26

Inderdaad, vorig weekend 4 rondjes Ring bij Marius gepassagierd in de 997 GT3. Ik wilde daarna mijn 205 GTi (die ook nog eens fors sneller is dan een standaard GTi) direct de sloot in duwen :). Wat een traag hok met een belabberde wegligging en geluid is zo'n 205 GTi dan :(.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 mei 2014, 22:29

jongens, rustig maar, just to be very clear. Ik vind eender welke 205 totaal onvergelijkbaar tov een GT3, het enige wat ik aangegeven heb is dat ik 100% vanuit nostalgie zo'n rallye heel graag eens zou bezitten, wat enkel en alleen zou doen als er geen nette GT3's te koop zijn binnen mijn budget, het is geen keuze of-of. Als ik een Rallye koop en er komt een nette GT3 binnen mijn budget dan koop ik die ook en gaat de Rallye wellicht weer aan de kant. Ik heb absoluut geen illusie dat een 205, mij in ieder geval, een fractie van de lol gaat geven dan die ik van een GT3 zou krijgen. Ik vind ze enkel mooi...10 sec naar 100 en top op 200 is niet mijn kopje thee meer.

Ik ga niet kiezen tussen een 205 of een GT3, het is puur nostalgie dat ik een 205 overweeg en het is puur DF dat ik een GT3 wil...

Roy RS

Bericht door Roy RS » 26 mei 2014, 22:31

liefde maakt blind, dus wil ik een 205, een GT3 kies ik met mijn volle verstand :D

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 26 mei 2014, 22:40

Met zo´n 205 kun je lekker aan je bochten werken zonder dat je grote financiele risico´s loopt.
http://www.gummen.org/forum/showthread. ... s-ringtool" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekker voor erbij. :df:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 26 mei 2014, 22:44

smiley schreef:Met zo´n 205 kun je lekker aan je bochten werken zonder dat je grote financiele risico´s loopt.
http://www.gummen.org/forum/showthread. ... s-ringtool" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekker voor erbij. :df:
Kijk, dat dan weer wel :thumbup: , voor erbij helemaal goed (imo) ...

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 mei 2014, 09:22

Roy RS schreef:liefde maakt blind, dus wil ik een 205, een GT3 kies ik met mijn volle verstand :D
Als je dan echt zo ontzettend graag zo'n Rallye zou willen, waarom koop je die dan niet, puur voor de heb en als blijvertje? Als je in het segment van GT3 aan het bladeren bent, kan het niet aand die 8-9k liggen toch?

jacobt

Bericht door jacobt » 27 mei 2014, 09:50

///Joost schreef:
Roy RS schreef:liefde maakt blind, dus wil ik een 205, een GT3 kies ik met mijn volle verstand :D
Als je dan echt zo ontzettend graag zo'n Rallye zou willen, waarom koop je die dan niet, puur voor de heb en als blijvertje? Als je in het segment van GT3 aan het bladeren bent, kan het niet aand die 8-9k liggen toch?
Dat is grote onzin Joost. Met een gt3 heb je nog een paar duizend reserve nodig voor tegenslagen, maar veel liefhebbers kopen een auto binnen hun budget, iedereen heeft een Max budget waarbij je niet zomaar 9k extra uitgeeft.

martll

Bericht door martll » 27 mei 2014, 09:53

+ grotere garage nodig. :lol:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 27 mei 2014, 09:56

///Joost schreef:

Dat is wat ik zeg, als het op korte termijn niks met een opvolger wordt, dan koop ik zo'n hok en als ik daarna iets anders koop op niveau, dan gaat de 205 weer weg. Beide zou wellicht financieel nog wel kunnen, maar ik heb 2 garageboxen, 1 voor de auto en 1 voor 4 brommers en wat fietsen/werkplaatsje/brugje, dus nóg een garage wordt me (lees mijn vrouw) echt te gortig, ergens moet het ook gewoon goed zijn. ik wil maar 1 hobby auto. En daarnaast heeft Jaap een goed punt, een GT3 kost me gewoon heel mijn "hobby budget' en dat is mede de reden dat de Rallye dan weer weg moet...ik heb ook nog een sociaal leven dat geld kost.

Wat me tegen houd is dat er natuurlijk net die ene GT3 met mijn naam erop voorbij komt op de dag dat de Rallye gekocht is of net erna en ik moet hem importeren en dat vind ik altijd zo'n rompslomp...dus ik blijf eerst even zoeken. Vanavond ga ik al naar 1 exemplaar kijken...ben benieuwd

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 mei 2014, 10:33

jacobt schreef: Dat is grote onzin Joost. Met een gt3 heb je nog een paar duizend reserve nodig voor tegenslagen, maar veel liefhebbers kopen een auto binnen hun budget, iedereen heeft een Max budget waarbij je niet zomaar 9k extra uitgeeft.
Buiten het feit dat ik je zin niet helemaal snap, niks onzin. Welke zijn er dunner gezaaid? 205 Rallye in perfecte staat of GT3'tjes? Zo'n 205 koop je dan voor de heb en daar zullen dus weinig kilometers op komen (anders schiet je het doel voorbij natuurlijk). ;)

Als hij met zo veel emotie een 205 wil, dan moet ie zo'n ding gewoon kopen als de plek er voor is. Je vindt ze gewoon bijna niet meer in nieuwstaat.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 27 mei 2014, 10:40

///Joost schreef:
jacobt schreef: Dat is grote onzin Joost. Met een gt3 heb je nog een paar duizend reserve nodig voor tegenslagen, maar veel liefhebbers kopen een auto binnen hun budget, iedereen heeft een Max budget waarbij je niet zomaar 9k extra uitgeeft.
Buiten het feit dat ik je zin niet helemaal snap, niks onzin. Welke zijn er dunner gezaaid? 205 Rallye in perfecte staat of GT3'tjes? Zo'n 205 koop je dan voor de heb en daar zullen dus weinig kilometers op komen (anders schiet je het doel voorbij natuurlijk). ;)

Als hij met zo veel emotie een 205 wil, dan moet ie zo'n ding gewoon kopen als de plek er voor is. Je vindt ze gewoon bijna niet meer in nieuwstaat.

Jaap snapt het juist heel goed, want ik heb het hem zelf verteld. Ik zou graag eens zo'n 205 bezitten, maar veel graag(er) heb ik een GT3 en ik kan simpelweg niet beiden bezitten qua ruimte én financiele middelen. Die 9-11k die een perfecte op NL platen kost heb ik gewoon nodig voor mijn gevoel als reserve geld op de bank. Ik wil dat geld niet in nóg een auto hebben zitten.
het is simpelweg keuzes maken, koop ik nu een 205, dan zet ik daarmee de GT3 ofwel op een lange termijn, ofwel heb ik de 205 zo kort dat ik hem net zo goed niet kan kopen. De GT3 (of Viper, CSL, Z06 enz) wens is groter dan de 205, dus richt ik me daar op voorlopig.

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 mei 2014, 10:41

Roy RS schreef: De GT3 (of Viper, CSL, Z06 enz) wens is groter dan de 205
Dan zijn we uitgepraat. :tooth:

SteV6

Bericht door SteV6 » 27 mei 2014, 22:27

Op EPMA (met de Speedsterclub) wilde de eigenaar van een zilveren 996-1 GT3 zijn Porsche ruilen met mijn LeMans Grüne Speedster.

Dus zoek een LeMans Grüne Speedster en je kan zo ruilen tegen die GT3 ... Smiley kan vast wel terugvinden wie de eigenaar van de GT3 is. Ik kan het me niet meer herinneren :oops:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 28 mei 2014, 10:26

gisteren avond bij een particulier naar een gele clubsport wezen kijken en we komen er financieel niet uit, hij heeft hem dan ook niet te koop en hoeft er niet echt vanaf, dus wil de hoofdprijs of hij houdt hem aan...jammer, deze was me op het lijf geschreven.
Er staat verder eigenlijk niks leuks te koop op het moment, dus geen idee wat ik moet doen nu...lijkt erop dat ik werkelijk geduld moet gaan leren hebben.
Ik heb sinds mijn 18e nog nooit een week zonder hobby auto gezeten, nu lijkt het erop dat het wel eens wat langer kan duren...wat een ellende :D , de hele winter stond er altijd wel 1 of 2 te koop die interessant leken, nu niets meer in het budget.

WJ

Bericht door WJ » 28 mei 2014, 13:28

2 kuipjes en een 205 gti kopen voor 3k euro.
En daar 2 weken/maanden plezier mee hebben tot je tegen komt wat je zoekt. :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mei 2014, 13:50

keek net ff op mobile bij een 205 Rallye :shock:
wat een prijzen.

dacht ook ff bij de 106 Rallye kijken, die kosten bijna niks.

de 205 rallye wordt dus goed gewaardeerd zo lijkt, zelf ook ooit zo'n ding gehad.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 28 mei 2014, 14:34

Voor die centen raak je 'm ook weer zo kwijt.

Tim N

Bericht door Tim N » 29 mei 2014, 14:08

Niet naar de prijs kijken, maar dat interieur :hot:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/pe ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 31 mei 2014, 22:44

SteV6 schreef:Op EPMA (met de Speedsterclub) wilde de eigenaar van een zilveren 996-1 GT3 zijn Porsche ruilen met mijn LeMans Grüne Speedster.
We hebben nog een rondje gebietst bij elkaar toen.
Die porsche kon daar zijn krachten echt niet kwijt. Die man moet eens een echt circuit met dat ding gaan doen.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 01 jun 2014, 17:06

En weer een 205 GTi erbij in onze stad :). Veel plezier ermee :df:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 01 jun 2014, 18:48

Zag trouwens deze GT3 bij Leitner staan. Hoewel je een nieuw speeltje hebt opgehaald, dit niks? :tooth:

http://www.autoleitner.nl/automobielen/ ... t-metallic" onclick="window.open(this.href);return false;

markk

Bericht door markk » 01 jun 2014, 18:51

Ja die heb ik ook al zien staan. Prachtig ding zo te zien op de foto's.
Mark.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 01 jun 2014, 19:53

Zo, net een 205 opgehaald voor erbij, nu kan ik wat ringrondjes rijden totdat 'mijn' GT3 op mijn pad komt. Het is een 205 clubsport :D met kooitje en een ordinaire herriepijp van sebring (of zoiets). Goeie ideeen hebben jullie soms, dit tast t budget niet aan, maar houd me wel van de straat...of eigenlijk niet

Eerst dacht ik dat ie stuk was, maar toen ik weer gewend was aan slechts 130 pk , toen vond ik t toch wel aardig rijden...

@Paskal: nu kunnen we n 205 meet in Helmond doen...maar op de ring is misschien leuker :df:
@Martijn, Leitner vraagt teveel, maar wel n lekker dingetje

@205 eigenaren: herriepijp ruilen voor een originele demper? Deze klinkt wel als een 1200pk supra, ploffen, herrie alles erop en eraan...vond ik 10 jaar geleden misschien wel leuk...nu niet meer

Plaats reactie