Algemeen Aprisco cup topic

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Andre

Re: Algemeen Aprisco cup topic

Bericht door Andre » 10 okt 2011, 13:13

Tristan schreef:@Andre en Wouter: Kwamen jullie nog tegen op de terugweg thv Vervier.

Zou kunnen we kwamen veel racers onderweg tegen. Even toeteren.:)

Reind

Bericht door Reind » 10 okt 2011, 13:52

SPA was top. Ik heb met een pole en 2 overwinningen weer goed gescoord voor het kampioenschap :df: . Het was weer als vanouds gezellig met ons allen in twee MEGA pitboxen. Toch leuk dat we het allemaal zo goed met elkaar kunnen vinden. We krijgen vaak opmerkingen vanuit andere hoeken dat ze het zo apart vinden dat er bij ons zo’n goeie sfeer hangt. :beer:

VT
Ik had nooit op een nat Spa gereden. Zoals iedereen die dat nog nooit mee heeft gemaakt, had ik van tevoren wat gezonde spanning. Het circuit is minder veilig dan Assen en met bochten als Eua Rouge en Blancimont is het toch een beetje aftasten en niet meteen kill en attack. Na de pit exit voelde ik in de eerste bocht al dat de grip zich duidelijk naast de ideale lijn bevond (net als Assen dus). Ik zat meteen in een lekker ritme en zag de tijden zakken van 3:30 naar 3:28 – 3:26 – 3:23. Ik stapte na de training de auto uit en mijn monteur vroeg of ik een stuk had afgesneden. Ik was 4 seconden sneller dan nr2. Das een mooi begin.

QF
Ik stond bij de vooropstelling een beetje in het midden. Dat is geen lekkere uitgangspositie voor de QF dus had me voorgenomen helemaal terug te laten zakken. Maar met een veld van 45 man duurde dat erg lang om vervolgens op het gas te gaan en binnen no time 10 aygotjes tegen te komen. Daarom besloot ik om binnen te komen om de pittijd te checken. Vervolgens weer de baan op en mijn tanden in het stuur gezet. Dat ging heel aardig maar ik had in al mijn ronden verkeer. Maar met een 3:23.2 was de pole binnen. Op de weegschaal was ik overigens gewoon een dikke 1380 kilo. Overigens had ik de 3de tijd overall en daarmee stonden er twee mustangs achter me en was ik bij voorbaat al iets los van de Aprisco's.

R1
Ik had een goede start en stuurde als 3de de eerste bocht in maar raakte heel licht een silhouette die me klaarblijkelijk niet zag. Hierdoor knalde een van de twee mustangs me direct voorbij voor Eau Rouge. Samen met de mustangs reed ik makkelijk bij het veld weg. Die mustangs hadden op het natte spa een wegligging als een krant maar met 340pk maakte ze dat op de rechte stukken heel snel weer goed. Hierdoor ontstond een prachtige strijd (vastgelegd op film). Op een gegeven moment het risico maar een beetje uit de weg gegaan want het ging er soms behoorlijk lomp op, en iets gelost. Na de pit had ik iets van 20sec op nummer twee en heb het rustig aan gedaan. Toch nog een 3:22,6 gereden maar er zat nog wel wat meer in. Na de race bleek Andre een 3:21,4 gereden te hebben wat ze de snelste rondetijd en een extra punt. Had ik dat geweten was ik er nog even voor gaan zitten. Maargoed P1 was een feit ik was uitermate tevreden.

R2
De baan was nat maar wel opdrogend. De vooropstelling was ter hoogte van Eau Rouge en die leek al aardig op te drogen. Op het laatste moment hebben we de bandenspanning laten zakken omdat we bang waren dat de deze anders misschien te snel zou oplopen op een droge baan. Dit was een domme zet omdat de baan nog lang niet droog was. Ik had een slechte start (ook omdat op het laatste moment en mustang op snelheid me nog net kon uitremmen maar de bocht daarna verprutste en ik er achter zat) waardoor ik als tweede Aprisco Eau Rouge in dook. Daarna stuurde de auto erg slecht en kwam Marc snel dichtbij en kon me ook inhalen. Ik heb lopen gooien en smijten met de auto om een beetje temperatuur in die banden te krijgen. Na een aantal ronden werd het beter en kon ik Marc terugpakken. Na de pitstop lag Andre een seconden of 5 voor mijn en ik was vastberaden om naar hem toe te rijden. Echter kwam er een eerder gespinde Silhouette achterop die op een nog redelijk natte baan sneller was op zijn regenbanden en me inhaalde. Daarna werd het echter droger en was ik sneller. Hij maakte ook wat foutjes en ik moest er voorbij om überhaupt nog in de buurt van Andre te komen. Daar heb ik in totaal 20min over gedaan. En telkens als ik er weer naast zat stak die vent een duimpje op omdat hij het zo mooi vond. Heel frustrerend. Maargoed, in de laatste ronde viel Andre terug door een kapotte bak en weer ik alsnog 1ste.

KoenM

Bericht door KoenM » 10 okt 2011, 14:11

Mooie verhalen :)
Klinkt als een geslaagd weekend :thumbup:

Marc32

Bericht door Marc32 » 10 okt 2011, 18:43

Alle uitslagen. Aprisco is klasse E.

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=725131" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 10 okt 2011, 19:02

Leuke verhalen om te lezen en mooie resultaten :thumbup:

@Andre en Wouter: Mocht het nog eens voorkomen dat julie met een lekke band komen te staan in de buurt van Maastricht bel mij dan! Werk tegenwoordig op nog geen 5 min van de Geuselt in Maastricht (A2) en bandjes zijn zo te regelen!

Andre

Bericht door Andre » 10 okt 2011, 21:54

ok houden we in de gaten. Thx.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 okt 2011, 23:40

wat een avontuur weer :lol:
verder, goed gereden mannen :thumbup:

Wouter

Bericht door Wouter » 10 okt 2011, 23:57

Was zeker een top weekend. heel veel gezelligheid en mooi gereden.

Hier alvast een filmpje met het eerste deel van de zondag race.
Ik kon goed weg komen bij de start maar zat daarna soms toch in de knoei met de Zilhouette bmw's

Het 2de deel met andre die alles in de eco stand rijdt vanwege een kapotte versnellingsbak komt zo snel mogelijk

Marc32

Bericht door Marc32 » 11 okt 2011, 00:53

Gaaf Wouter, je was in de 2e race al weer een stukje sneller dan de eerste race, volgens mij. Wat had ik graag bij jou in je bumper gehangen ( samen met reind ) voor wat strijd. Ik kreeg het niet voor elkaar en kon ook niet goed overweg met een Mustang die wat ritme bij me weghaalde in het bochtenwerk. Jammer, maar je hebt mooi gereden dit deel van de race! Verheug me op de ander beelden en ik moet rap wat regelen voor mijn eigen tuut voor wat beelden. Is zooo leuk!

Reind

Bericht door Reind » 11 okt 2011, 09:20

Mooie beelden Wouter. Grappig om te zien dat jullie auto zoveel grip heeft in vergelijking met mijn auto in de beginfase van de race. Jij kan eigenlijk gelijk al de ideale lijn pakken. Dat was voor mij in de begin echt een No Go area. Vraag maar aan Marc. Toch apart hoeveel er in de banden/bandenspanning kan zitten met dit soort omstandigheden.

Ik zie dat ook jij veel last heb gehad van die oranje Zilhouette. Onbegrijpelijk dat we ongeveer net zo snel waren ondanks dat die auto's 500kilo lichter zijn, meer dan 200pk hebben en ook nogeens op regenbanden staan :bag: Ik heb de laatste fase echt enorm veel last gehad van die oranje auto.

Ondanks het gewicht loopt jullie karretje nog aardig goed door. :D

Marc32

Bericht door Marc32 » 11 okt 2011, 10:00

Reind schreef:Mooie beelden Wouter. Grappig om te zien dat jullie auto zoveel grip heeft in vergelijking met mijn auto in de beginfase van de race. Jij kan eigenlijk gelijk al de ideale lijn pakken. Dat was voor mij in de begin echt een No Go area. Vraag maar aan Marc. Toch apart hoeveel er in de banden/bandenspanning kan zitten met dit soort omstandigheden.
Ondanks het gewicht loopt jullie karretje nog aardig goed door. :D

Hahaha, ja Reind, jij zwalkte ( veel overstuur ) werkelijk van de ene bocht naar de andere bocht in het begin. :D Daar kon ik dankbaar gebruik van maken, maar later had je het spoor weer te pakken en kwam je me weer voorbij. Het viel mij ook op in het filmpje dat Wouter soms wat meer op de droge race lijn zat dan de regenlijn. En ja, Wouter is ( volgens mij ) veel lichter dan Andre, dus met het strafgewicht viel het wel mee.... :wink: Desalniettemin blijkt maar weer dat de rijder de doorslaggevende factor is voor een goede rondetijd, waarmee ik dus het resultaat van Wouter niet wil onderschatten!!

Andre

Bericht door Andre » 11 okt 2011, 10:28

Marc op Assen zorg ik dat jij een camera er in krijgt. Maar dan moet je wel een beetje gas geven:)

Marc32

Bericht door Marc32 » 11 okt 2011, 10:40

Andre schreef:Marc op Assen zorg ik dat jij een camera er in krijgt. Maar dan moet je wel een beetje gas geven:)
Hahahahaha!!! Ik wil zelf ook zo´n camera kopen en ik was van plan ´m alleen op de hoedenplank de te zetten... :wink:

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2011, 12:43

Je zou toch denken dat die zilhouettes harder moeten kunnen?
Of is de wegligging zo beroerd?

Reind

Bericht door Reind » 11 okt 2011, 13:38

Het probleem zit zoals wel vaker in de stoel

Marc32

Bericht door Marc32 » 11 okt 2011, 13:45

Reind schreef:Het probleem zit zoals wel vaker in de stoel

Zit ie niet lekker dan? :tong:

Hielke

Bericht door Hielke » 11 okt 2011, 19:15

Weinig close racing deze keer.

Gelukkig komt Assen nog twee keer aan bod :D

Laurens

Bericht door Laurens » 11 okt 2011, 19:31

Zo ook weer even tijd om hier wat te posten.

Weekend Spa was erg leuk helaas voor de auto wat minder.
Ik reed dit keer samen met Hans Berwers, voor hem de eerste keer Spa en dan gelijk op het nat dus de kans om voorin te eindigen waren wat kleiner maar zeker wel een heel leuk weekend gehad.
De zaterdag race was vooral glibberen en glijden, voor het eerst met deze auto in de regen dus geen idee wat er qua afstellingen moest gebeuren dus op de gok wat gedaan. Dat bleek achteraf zeker niet de beste setup. Ik mocht starten en bleef rond de 10e positie hangen met weinig strijd, behalve met de auto zelf.
De stint van Hans ging goed tot de laatste ronde. Voor Les Combes weigeren de remmen van de Aprisco achter ons. Gelukkig voor ons zat er nog een Mustang tussen die de grootste klap op ving maar toch raakte de achterkant die van ons en zat vervolgens het achterscherm flink plat.
Geluk bij een ongeluk was het de laatste ronde en konden we toch finishen met een aanlopend wiel.

Na flink wat persen en slaan was de auto weer een beetje in model en konden we het zondag opnieuw proberen. Dit keer mocht Hans van start. Toch wat geschrokken van zaterdag kwam hij na 25 minuten binnen op de 20e plaats. Ik had wat te doen dus. Dit keer een opdrogende baan en veel betere afstelling zorgde voor dezelfde tijden als de top en een 9e plek.

Spa blijft een erg gave baan en hoop dat we volgend jaar weer een keer Spa kunnen doen.

Voor het eerst ook maar is een camera erin gehangen, helaas geen beelden van de crash maar wel stukje van de inhaal race zondag.

Knot

Bericht door Knot » 11 okt 2011, 19:51

Toch mooi om beelden te zien hoor Laurens!

En zoals Andre altijd zegt, alles opnemen ook in geval van discussie kan je het dan terug kijken.

Laurens

Bericht door Laurens » 11 okt 2011, 20:02

Ja precies, kon gelijk van de zaterdag race laten zien hoe ik door 7 man wordt ingehaald onder code 60 mja dat blijft dan bij een waarschuwing...

daNpy

Bericht door daNpy » 11 okt 2011, 22:04

Mooie verhalen mannen!
En Reind gefeliciteerd! Netjes gedaan :)

Marc32

Bericht door Marc32 » 11 okt 2011, 23:14

Laurens schreef:Ja precies, kon gelijk van de zaterdag race laten zien hoe ik door 7 man wordt ingehaald onder code 60 mja dat blijft dan bij een waarschuwing...
O ja? Ook Aprisco's? Ik werd ook ingehaald door die plastic bakken tijdens paars.

Ach ja, de wedstrijdleiding had zijn handen vol aan alle auto's. Eerste race werd er wel gecontroleerd op de tracklimits. De tweede zeker niet!!! Zelfs met camera beelden in de hand is het maar de vraag of je je gram kan halen. Wedstrijdleiding kan zich zelfs permitteren om de verkeerde auto een drive trough te geven en dat achteraf dan niet compenseert. De beste manier om je er niet aan te ergeren is zorgen dat je er niet mee te maken krijgt...hoe moeilijk dat ook kan zijn.

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2011, 23:23

Nou moet ik wel zeggen dat het voor een wedstrijdleiding ook niet meevalt op Spa, ze krijgen hun info van de baanposten en de vaste cameras, en die info is met name op spa niet altijd even compleet of duidelijk.

jan.t

Bericht door jan.t » 12 okt 2011, 06:16

was idd een super leuk weekend..weer een hoop bijgeleerd qua rijden.
Dit is een goed leerjaar voor ons rookie team.
Verder mooie verslagen en leuke beelden. Jammer dat mijn videosysteem op dit moment niet meer werkt.
Maar ga het snel weer voor elkaar maken dan kan ik ook nog wat filmpjes vanuit het middenveld laten zien :D

Reind

Bericht door Reind » 12 okt 2011, 12:50

Zijn er nog foto´s gemaakt??

Plaats reactie