SPA was top. Ik heb met een pole en 2 overwinningen weer goed gescoord voor het kampioenschap

. Het was weer als vanouds gezellig met ons allen in twee MEGA pitboxen. Toch leuk dat we het allemaal zo goed met elkaar kunnen vinden. We krijgen vaak opmerkingen vanuit andere hoeken dat ze het zo apart vinden dat er bij ons zo’n goeie sfeer hangt.
VT
Ik had nooit op een nat Spa gereden. Zoals iedereen die dat nog nooit mee heeft gemaakt, had ik van tevoren wat gezonde spanning. Het circuit is minder veilig dan Assen en met bochten als Eua Rouge en Blancimont is het toch een beetje aftasten en niet meteen kill en attack. Na de pit exit voelde ik in de eerste bocht al dat de grip zich duidelijk naast de ideale lijn bevond (net als Assen dus). Ik zat meteen in een lekker ritme en zag de tijden zakken van 3:30 naar 3:28 – 3:26 – 3:23. Ik stapte na de training de auto uit en mijn monteur vroeg of ik een stuk had afgesneden. Ik was 4 seconden sneller dan nr2. Das een mooi begin.
QF
Ik stond bij de vooropstelling een beetje in het midden. Dat is geen lekkere uitgangspositie voor de QF dus had me voorgenomen helemaal terug te laten zakken. Maar met een veld van 45 man duurde dat erg lang om vervolgens op het gas te gaan en binnen no time 10 aygotjes tegen te komen. Daarom besloot ik om binnen te komen om de pittijd te checken. Vervolgens weer de baan op en mijn tanden in het stuur gezet. Dat ging heel aardig maar ik had in al mijn ronden verkeer. Maar met een 3:23.2 was de pole binnen. Op de weegschaal was ik overigens gewoon een dikke 1380 kilo. Overigens had ik de 3de tijd overall en daarmee stonden er twee mustangs achter me en was ik bij voorbaat al iets los van de Aprisco's.
R1
Ik had een goede start en stuurde als 3de de eerste bocht in maar raakte heel licht een silhouette die me klaarblijkelijk niet zag. Hierdoor knalde een van de twee mustangs me direct voorbij voor Eau Rouge. Samen met de mustangs reed ik makkelijk bij het veld weg. Die mustangs hadden op het natte spa een wegligging als een krant maar met 340pk maakte ze dat op de rechte stukken heel snel weer goed. Hierdoor ontstond een prachtige strijd (vastgelegd op film). Op een gegeven moment het risico maar een beetje uit de weg gegaan want het ging er soms behoorlijk lomp op, en iets gelost. Na de pit had ik iets van 20sec op nummer twee en heb het rustig aan gedaan. Toch nog een 3:22,6 gereden maar er zat nog wel wat meer in. Na de race bleek Andre een 3:21,4 gereden te hebben wat ze de snelste rondetijd en een extra punt. Had ik dat geweten was ik er nog even voor gaan zitten. Maargoed P1 was een feit ik was uitermate tevreden.
R2
De baan was nat maar wel opdrogend. De vooropstelling was ter hoogte van Eau Rouge en die leek al aardig op te drogen. Op het laatste moment hebben we de bandenspanning laten zakken omdat we bang waren dat de deze anders misschien te snel zou oplopen op een droge baan. Dit was een domme zet omdat de baan nog lang niet droog was. Ik had een slechte start (ook omdat op het laatste moment en mustang op snelheid me nog net kon uitremmen maar de bocht daarna verprutste en ik er achter zat) waardoor ik als tweede Aprisco Eau Rouge in dook. Daarna stuurde de auto erg slecht en kwam Marc snel dichtbij en kon me ook inhalen. Ik heb lopen gooien en smijten met de auto om een beetje temperatuur in die banden te krijgen. Na een aantal ronden werd het beter en kon ik Marc terugpakken. Na de pitstop lag Andre een seconden of 5 voor mijn en ik was vastberaden om naar hem toe te rijden. Echter kwam er een eerder gespinde Silhouette achterop die op een nog redelijk natte baan sneller was op zijn regenbanden en me inhaalde. Daarna werd het echter droger en was ik sneller. Hij maakte ook wat foutjes en ik moest er voorbij om überhaupt nog in de buurt van Andre te komen. Daar heb ik in totaal 20min over gedaan. En telkens als ik er weer naast zat stak die vent een duimpje op omdat hij het zo mooi vond. Heel frustrerend. Maargoed, in de laatste ronde viel Andre terug door een kapotte bak en weer ik alsnog 1ste.