Mijn grootste kritiek op de 1-serie is altijd de afstemming van het onderstel geweest. Vering en demping pasten niet bij elkaar. De ingaande slag van de schokdempers was te hard en de uitgaande slag te slap. Het gevolg hiervan was dat de auto vaak een onzekere, losse, indruk van de achterpartij gaf terwijl dit meestal niet eens het geval was. Met uitzondering van echt slechte stukken weg, want dan kon de auto soms vreemde stappen opzij zetten. Andere auto's, BMW's en andere merken, deden het op hetzelfde stuk weg met dezelfde snelheid dan wel goed. Een blunder van formaat als je het mij vraagt. Ik durf de vinger niet precies op de zere plek te leggen maar heb altijd de indruk gekregen dat de onderstellen teveel op de Nürburgring waren afgesteld. De Ring mag dan een moeilijke baan voor onderstellen zijn, in het echte leven en op echt slechte wegen kan het er nog veel beroerder aan toe gaan.
De nieuwe 130i met M sport onderstel is, voorzover ik het in de korte rit heb kunnen ondervinden, van een hele andere orde. Een veel en veel betere orde. Het is wel duidelijk dat sinds 2 jaar Nederlanders het bij de onderstelafdelingen van BMW München voor het zeggen hebben

De 3-deurs is een fraaie verschijning. Niet mooier dan de 5-deurs, een beetje sjieker misschien, maar met een veel comfortabeler instap voor de bestuurder en bijrijder. Zelfs bij de 3-serie sedan vind ik de B-stijl een hindernis bij het instappen. Bij de 1-serie kan ie zelfs bij het rijden hinderlijk aanwezig zijn. Van dat al is in de 3 deurs 1-serie niet langer sprake. Je hebt het gevoel nu in een veel grotere auto te vertoeven. Lekker. Als Andre 'm heeft ingereden zullen er van zijn hand wel meer verslagen volgen. Ik ben er nu al tevreden mee