Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *14-02: spuitwerk klaar*
Bij aankoop is het me niet gelukt om die te bemachtigen evenals bij een poging om via het RDW contact met de enige Nederlandse eigenaar voor mij dus heb ik als alternatief in het verslag alle werkzaamheden vanaf aankoop tot en met nu verwerkt, het is helaas niet anders.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *14-02: spuitwerk klaar*
Kan je dat bij de dealer niet nagaan? Je kan toch aangeven dat het om een restauratieproject gaat ennje alles graag compleet zou willen hebben
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *14-02: spuitwerk klaar*
Looking good ITV! 

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *14-02: spuitwerk klaar*
Hij is voor zover ik weet altijd bij een universeel bedrijf onderhouden, lijkt me niet dat het dan iets gaat worden?
Op een eerder punt had ik besloten om de sluitdelen van de motorkap te laten verchromen toen de doelstelling nog niet op 100% OEM stond maar gaandeweg heb ik besloten wel die kant op te gaan, vanmorgen zijn er dus nieuwe delen afgeleverd waar ik gelijk een nieuwe motorkapstok bij had besteld... inclusief een splinternieuwe lederen pookknop met schakelpatroon plaatje bovenop


Op een eerder punt had ik besloten om de sluitdelen van de motorkap te laten verchromen toen de doelstelling nog niet op 100% OEM stond maar gaandeweg heb ik besloten wel die kant op te gaan, vanmorgen zijn er dus nieuwe delen afgeleverd waar ik gelijk een nieuwe motorkapstok bij had besteld... inclusief een splinternieuwe lederen pookknop met schakelpatroon plaatje bovenop

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *21-02: nog meer delen*
Ik dacht al...Je hebt al lang niks meer gekocht. 
Goed bezig!

Goed bezig!
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *21-02: nog meer delen*
Je bent pas klaar met kopen als alles op de doelstellingen lijst afgevinkt kan worden
Het beestje staat inmiddels op zijn logeerplek, morgen alleen nog even de dubbele TL units installeren zodat ik tijdens de opbouw voldoende licht op mijn handen heb en eventueel een kacheltje neer zetten.

Het beestje staat inmiddels op zijn logeerplek, morgen alleen nog even de dubbele TL units installeren zodat ik tijdens de opbouw voldoende licht op mijn handen heb en eventueel een kacheltje neer zetten.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *21-02: nog meer delen*
Vrijwel alle aanbouwdelen van het dashboard zijn er inmiddels af, alleen het handschoenkastje is nog aan het tegenwerken. Nu nog uit zien te vinden hoe de bestuurders airbag van het stuur af moet en de tellerkabel van de bak af schroeven zodat de klok er uit kan.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *21-02: nog meer delen*
Ik mis even iets...wat gaat er met het dashboard gebeuren??InjectTheVenom schreef:Vrijwel alle aanbouwdelen van het dashboard zijn er inmiddels af, alleen het handschoenkastje is nog aan het tegenwerken. Nu nog uit zien te vinden hoe de bestuurders airbag van het stuur af moet en de tellerkabel van de bak af schroeven zodat de klok er uit kan.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *21-02: nog meer delen*
Het kachelhuis moet omgewisseld worden omdat het onderdrukgebeuren niet over te zetten is op de behuizing die in de auto zit, bediening gaat dan niet meer met bowdenkabels maar met vacuüm///Joost schreef:Ik mis even iets...wat gaat er met het dashboard gebeuren??InjectTheVenom schreef:Vrijwel alle aanbouwdelen van het dashboard zijn er inmiddels af, alleen het handschoenkastje is nog aan het tegenwerken. Nu nog uit zien te vinden hoe de bestuurders airbag van het stuur af moet en de tellerkabel van de bak af schroeven zodat de klok er uit kan.

Bovendien kan ik de op meerdere plekken gescheurde ontwasemingsstrip dan gemakkelijker vervangen, enigste andere optie hiervoor is dat de voorruit er uit moet en dat gaat dus even niet gebeuren.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *21-02: nog meer delen*
Vandaag flink op kunnen schieten, ik krijg alleen het handschoenkastje nog steeds niet los (zit ergens vast waar het niet zichtbaar is) en ik moet het stuurwiel los zien te rammen dan is de kas zover dat hij er uit kan.
Einde dag 1, de tellerklok ging er gelukkig uit zonder de kabel op de bak los te halen.

In eerste instantie wilde ik dit wel doen want gemakkelijker, hoop alleen dat ik hier niets verkeerd gedaan heb met het plaatje waardoor er nu bijvoorbeeld een wormwiel in de bak gedonderd is
Alles was knap slecht zichtbaar.

Einde dag 1, de tellerklok ging er gelukkig uit zonder de kabel op de bak los te halen.
In eerste instantie wilde ik dit wel doen want gemakkelijker, hoop alleen dat ik hier niets verkeerd gedaan heb met het plaatje waardoor er nu bijvoorbeeld een wormwiel in de bak gedonderd is

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *27-02: dash kan bijna lo
Halverwege dag 2. Ben goed opgeschoten en ga dalijk een begin maken aan de transplantatie.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-02: stuur en dash los
wat een zooi
lekker gepuzzel denk


lekker gepuzzel denk

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-02: stuur en dash los
ga je ook je stoelen nog herbekleden?
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-02: stuur en dash los
Rene, voor vandaag is het mooi geweest dus ik begin morgen pas met de feitelijke puzzel na een controle op schades en ongewenste knipsels van de auto-eigen draadboom.
De stoelen die hier zichtbaar zijn gaan het veld ruimen voor exemplaren die in een veel betere staat verkeren (is aardig goedkoper als herbekleden), voordat ze er in gaan volgt er nog een colourlock behandeling maar eerst moet deze hele spaghetti tot een goed en werkend einde gebracht worden.
De stoelen die hier zichtbaar zijn gaan het veld ruimen voor exemplaren die in een veel betere staat verkeren (is aardig goedkoper als herbekleden), voordat ze er in gaan volgt er nog een colourlock behandeling maar eerst moet deze hele spaghetti tot een goed en werkend einde gebracht worden.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-02: stuur en dash los
Colourlock doen als het wat warmer is of in de woonkamer het best, en rustig aan en dunne laagjes (ook niet teveel haha) en dan komt het wel goed. Herbekleden is idd vrij duur maar stel dat je bekleding slecht is is dat wel een optie.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-02: stuur en dash los
Ik zou ook nog eens nadenken over herbekleden. Als je er al zo veel geld tegenaan klapt zou nieuwe heerlijk ruikende nieuwe bekleding m wel afmaken. 

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-02: stuur en dash los
Kijk maar een aantal pagina's terug wat er voor een fractie van het bedrag (lees: een nulletje minder) al klaar staat, dan is de beslissing heel snel gemaakt///Joost schreef:Ik zou ook nog eens nadenken over herbekleden. Als je er al zo veel geld tegenaan klapt zou nieuwe heerlijk ruikende nieuwe bekleding m wel afmaken.

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-02: stuur en dash los
Ik zat je maar wat te stangen.InjectTheVenom schreef:Kijk maar een aantal pagina's terug wat er voor een fractie van het bedrag (lees: een nulletje minder) al klaar staat, dan is de beslissing heel snel gemaakt///Joost schreef:Ik zou ook nog eens nadenken over herbekleden. Als je er al zo veel geld tegenaan klapt zou nieuwe heerlijk ruikende nieuwe bekleding m wel afmaken.

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-02: stuur en dash los
Weet ik, daarom volgde er ook een beleefde verwijzing naar de foto's///Joost schreef:Ik zat je maar wat te stangen.InjectTheVenom schreef:Kijk maar een aantal pagina's terug wat er voor een fractie van het bedrag (lees: een nulletje minder) al klaar staat, dan is de beslissing heel snel gemaakt///Joost schreef:Ik zou ook nog eens nadenken over herbekleden. Als je er al zo veel geld tegenaan klapt zou nieuwe heerlijk ruikende nieuwe bekleding m wel afmaken.

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-02: stuur en dash los
Het kachelhuis hangt sinds vanmiddag op 1 leiding na helemaal los, moet hiervoor morgen even achter een korte steeksleutel 32 aan waarna de conversie kan beginnen.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *28-02: stuur en dash los
Son of a @#*&^%#@% eens maar NOOIT weer haal ik een kachelhuis uit een Calibra, werkelijk alles zat tegen van 1 enkel schroefje in de motorruimte die met veel pijn en moeite los ging (zowel kwa bereikbaarheid als dat hij gewoon ontzettend stroef ging) tot 2 andere die even lang zijn en zo mogelijk nog minder goed los kwamen. Waarom moeten alle moderne rateldoppen trouwens uitsparingen op de hoekpunten hebben????
Zowel de kachelradiator als airco radiator kwamen daarna gelukkig goed vrij en gaan met een beetje geluk volgende week naar een gespecialiseerd bedrijf om gereinigd en gecontroleerd te worden, om daarna in de onderdrukbehuizing plaats te nemen die hopelijk wat makkelijker op z'n plek wil gaan.
Oh en de steeksleutel bleek uiteindelijk niet nodig te zijn omdat hij alleen nog aan 3 suf lange schroeven vast zat, alle 3 in de motorruimte die op de rug liggend met zo veel pijn en moeite los gingen waarbij ik Roy een stevige portie concurrentie gegeven heb wat betreft scheldwoorden (maar dan van de Hollandse variant
).
Zowel de kachelradiator als airco radiator kwamen daarna gelukkig goed vrij en gaan met een beetje geluk volgende week naar een gespecialiseerd bedrijf om gereinigd en gecontroleerd te worden, om daarna in de onderdrukbehuizing plaats te nemen die hopelijk wat makkelijker op z'n plek wil gaan.
Oh en de steeksleutel bleek uiteindelijk niet nodig te zijn omdat hij alleen nog aan 3 suf lange schroeven vast zat, alle 3 in de motorruimte die op de rug liggend met zo veel pijn en moeite los gingen waarbij ik Roy een stevige portie concurrentie gegeven heb wat betreft scheldwoorden (maar dan van de Hollandse variant

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *08-03: zo die kachel is

Maar des te blijer ben je als het dan uiteindelijk los is. Volgens mij is er trouwens geen enkele auto waar de kachelradiateur op een bereikbare plek zit.

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *08-03: zo die kachel is
Bij mij is hij juist goed bereikbaar aan de zijkant, het is alleen minder dat hij zo dicht op de bodemplaat zit dat je creatief zou moeten zijn om de resterende koelvloeistof op te vangen.
- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *08-03: zo die kachel is
Volvo 850 / SVC70 30 min werk als je het al een x eerder hebt gedaan///Joost schreef:Zo herkenbaar...
Maar des te blijer ben je als het dan uiteindelijk los is. Volgens mij is er trouwens geen enkele auto waar de kachelradiateur op een bereikbare plek zit.
Maar bij de meeste auto's is het idd een hel

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *08-03: zo die kachel is
mooi he, ik ga strakjes mijn radiator vervangen en zocht even op hoe ik hem moest vullen, staat er idd:
kachel op hoogste stand zetten...
ikke dus werkelijk nadenken van "die knop heb ik eigenlijk nooit gezien"...
maar goed, bij mij zit ie in ieder geval niet op zo'n onbereikbare plek, dat dan weer niet!
succes met dit vervelende klusje, het kan niet enkel makkelijk gaan, soms moet er wat uitdaging aan zitten...
kachel op hoogste stand zetten...
ikke dus werkelijk nadenken van "die knop heb ik eigenlijk nooit gezien"...
maar goed, bij mij zit ie in ieder geval niet op zo'n onbereikbare plek, dat dan weer niet!

succes met dit vervelende klusje, het kan niet enkel makkelijk gaan, soms moet er wat uitdaging aan zitten...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] en 1 gast