Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Wel of geen auto kopen in het huidige economische klimaat ?

Ja, zonder voorbehoud, ik was het toch al van plan.
41
34%
Ja, maar ik neem alle tijd en koop niet de eerste de beste auto die ik leuk vind.
38
31%
Nee, tenminste niet binnen een jaar, eerst maar eens afwachten hoe het loopt.
16
13%
Nee, zeker de komende 3 á 4 jaar niet. Mijn huidige auto is nog goed genoeg.
17
14%
Nee, ik rij hem op tot aan het hek van de sloperij.
10
8%

Totaal aantal stemmen: 122

Panda de Beer

Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Bericht door Panda de Beer » 19 jun 2009, 16:59

Rico schreef: Waarom doen dealers zoiets niet ? Oke het kost tijd en geld.. maar dat kost een verkoper die de hele dag in een showroom op een klant wacht ook.
Jup, en wie heeft doordeweeks onder werktijd tijd om een showroom te bezoeken?
Als je echt klantvriendelijk wil zijn zorg je ervoor dat je 's avonds en op zondag open bent voor je klanten. Al hoorde ik een bevriende verkoper zeggen dat hij op de koopavond eigenlijk nooit iemand binnenkreeg. Dat kán er natuurlijk aan liggen dat geen hond weet dat sommige autodealers koopavonden hebben. Ik iig niet.

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jun 2009, 17:05

Panda de Beer schreef:
Rico schreef: Waarom doen dealers zoiets niet ? Oke het kost tijd en geld.. maar dat kost een verkoper die de hele dag in een showroom op een klant wacht ook.
Jup, en wie heeft doordeweeks onder werktijd tijd om een showroom te bezoeken?
Als je echt klantvriendelijk wil zijn zorg je ervoor dat je 's avonds en op zondag open bent voor je klanten. Al hoorde ik een bevriende verkoper zeggen dat hij op de koopavond eigenlijk nooit iemand binnenkreeg. Dat kán er natuurlijk aan liggen dat geen hond weet dat sommige autodealers koopavonden hebben. Ik iig niet.
Al die idioten die een lease-auto moeten zoeken 'm onder werktijd uit.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 jun 2009, 17:11

Uiteraard. Als je van de baas een auto moet rijden zoek je hem ook uit in zijn tijd. Onderhoud in zijn tijd. Tanken in zijn tijd. Alles in zijn tijd. In je eigen tijd ga je dan verre reizen maken met de auto, uitlenen aan Jan en alleman, voor taxi spelen en shag halen in Luxemburg. Dan kun je snel een nieuwe uitzoeken en begin je weer met de baas zijn tijd :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jun 2009, 17:16

Met dank voor deze autobiografische toevoeging van Arthur.

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 19 jun 2009, 17:25

In het algemeen komt de branche op mij heel conservatief en passief over. Passieve sales, werkplaats die zich niet als aftersales opstelt, zeer traditioneel in verkoopstimulering (korting, autorai, bloemetje op de motorkap, 2e paasdag open). Dat zijn dingen die voor de DF-er als de 'gewone' consument belangrijk zijn.

Natuurlijk heeft het leasen zonder dealer voorkeur het in sommige situaties lastig gemaakt om het nut van de inspanningen van een dealer te kunnen onderbouwen. Maar ik denk dat er veel (medewerkers van) autobedrijven te gemakkelijk/lui zijn geworden.

Rupie

Bericht door Rupie » 19 jun 2009, 17:27

Arthur schreef:Uiteraard. Als je van de baas een auto moet rijden zoek je hem ook uit in zijn tijd. Onderhoud in zijn tijd. Tanken in zijn tijd. Alles in zijn tijd. In je eigen tijd ga je dan verre reizen maken met de auto, uitlenen aan Jan en alleman, voor taxi spelen en shag halen in Luxemburg. Dan kun je snel een nieuwe uitzoeken en begin je weer met de baas zijn tijd :mrgreen:
Top :thumbup:

Jammer dat ik heb aangegeven dat ik geen prive kilometers rij :protest: :thnx:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 jun 2009, 19:02

"De branche" zal het wel anders zien maar een heleboel van deze mensen weten niet om te gaan met de telefoon en het internet. Snappen niet dat kopers uit het hele land komen tegenwoordig. Niet alleen de plaatselijke autorijder. Of heeft het er (nog steeds) mee te maken dat ze liever geen auto verkopen omdat 'ie niet in onderhoud komt bij hen zelf?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 jun 2009, 16:16

Ben het met jullie eens heel bedrijven zijn heel erg traditioneel! En je moet je rayon voor gebruik zien als heel Nederland je winkel is 24uur per dag open lang leve Internet, 50% van onze gebruikt verkopen is buiten ons rayon.

Ach en er zijn heel veel tools te gebruiken online voor bepaling welke voorraad moet je hebben staan, ik kan bijvoorbeeld zien per type, kleur etc. wat er in ons rayon gebruikt wordt verkocht.

Voorbeeld:

Stel ik heb 4 Corolla van 2005 staan maar in ons rayon is er vorige maand alleen maar 2002 en 2003 verkocht heb ik een verkeerde voorraad staan daar kan je ontzettend veel mee. Ik ben ook ervan overtuigd dat dom je inruilers neerzetten niet werkt. Het kan soms zo zijn dat ik bijv. 2006 type en uitvoering van modellen direct aan de handel verkoop en 2001 , 2002 van dat type aankoop.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jun 2009, 16:23

Als je je als dealer actief op internet gaat verkopen, wordt heel Nederland je afzetgebied. Kom je dan (contractueel) in de knoop met de importeur of andere dealers van hetzelfde merk of is dat geen punt?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 jun 2009, 18:57

Uiteraard kennen we zoiets als een rayon en je respecteerd een rayon laat ik het zo zeggen. Voor nieuwe auto's heeft het niet zoveel zin vindt waarom zou ik via Internet een koper heel veel korting geven ongeveer niets verdienen en zie die persoon nooit meer terug voor onderhoudt ed. maak dan een mooi voorstel voor een loyale klant. Ik kan me wel voorstellen dat als je doelstelling na 6maanden op 20% zit dat je gekke sprongen gaat maken maar goed ik doe dat niet....dan maar 1 nieuwe auto minder.....wat schiet je ermee op om toch een nieuwe te kunnen verkopen en je hebt heel duur ingeruilt.......daar schiet je niets mee op...nee verkopen is soms beter.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 jun 2009, 19:47

Jammer...
De wereldwijde recessie heeft een nieuw slachtoffer geëist in autoland. Het eigenzinnige in Nederland gevestigde Carver Europe heeft faillissement aangevraagd.
Carver Europe is het onderdeel van de organisatie die verantwoordelijk is voor de in- en verkoop en de garantie van de eigenzinnige driewielers. Er zijn nog onderdelen voor ongeveer honderd auto’s, waarvan de assemblage in Duitsland plaatsvindt.
Wim Verheul, directeur van DVC Technologies, bevestigt het treurige nieuws: “De Carver is met z’n prijs van 45.000 tot 55.000 euro een nogal conjunctuurgevoelige auto. We verwachtten er jaarlijks 500 te verkopen, maar door de recessie ligt het aantal nu veel lager. Het gebrek aan orders heeft ons merk de das omgedaan.”
Het bedrijf heeft de patenten voor de kanteltechniek ondergebracht in een engineeringdivisie, die een faillissement bespaard is gebleven: “We zijn bezig met meerdere interessante projecten. Bijvoorbeeld een kantelende quad, die een einde maakt aan het lastige rijgedrag van deze vierwielers. Verder werken we aan een ambulance met ons kantelmechanisme. Dit moet ervoor zorgen dat de patiënt en de verpleegkundigen niet heen en weer worden geslingerd in de bochten. We hebben voor deze projecten wel snel een investeerder nodig,” aldus Wim Verheul.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 jun 2009, 19:59

duifjes.com schreef:Uiteraard kennen we zoiets als een rayon en je respecteerd een rayon laat ik het zo zeggen. Voor nieuwe auto's heeft het niet zoveel zin vindt waarom zou ik via Internet een koper heel veel korting geven ongeveer niets verdienen en zie die persoon nooit meer terug voor onderhoudt ed. maak dan een mooi voorstel voor een loyale klant. Ik kan me wel voorstellen dat als je doelstelling na 6maanden op 20% zit dat je gekke sprongen gaat maken maar goed ik doe dat niet....dan maar 1 nieuwe auto minder.....wat schiet je ermee op om toch een nieuwe te kunnen verkopen en je hebt heel duur ingeruilt.......daar schiet je niets mee op...nee verkopen is soms beter.
Als eerste kun je er wel geld mee verdienen om de goedkoopste te zijn maar uiteindelijk draai je je eigen branche/merk de nek om. Korte termijn denken dus en waar begon die crisis nou mee? :hmmm: :lol: Je hebt wel een gezonde visie Jacco imho :wink:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 03 jul 2009, 15:58

Vorig weekend bij Autodrome in Hoogeveen geweest om te kijken of er nog wat van de boedel interessant zou zijn. Spul genoeg, alleen waren de prijzen er ook naar. Sommige mensen bieden tegen elkaar op zo lijkt het wel, of vergeten simpelweg dat er ook nog BTW en opgeld betaald moet worden (19% en 16%), waardoor die auto van 5.000 euro toch nog 6.900 euro kost voor je 'm mee krijgt. Bij de tools (daar ging het mij om) zelfde laken pak. Al is zo'n brug die in de grond verzinkt wel heeeel erg tempting.
Anyhow, vond het wel indrukwekkend, waren 2 grote panden, 3 werkplaatsen, zooi auto's en echt alles gaat dan weg he, auto's, computers, reclame, magazijninhoud, koffiemachines, the lot.

That said, min of meer in dezelfde categorie (alleen geen 'handel'):

Pactor *vrachtwagen)trailers (werken 230 man) in Ommen is gisteren failliet verklaard :? . Is zo'n beetje Nederlands grootste trailerfabrikant en produceren er duizenden per jaar :| .

RVV

Bericht door RVV » 05 jul 2009, 08:54

Carver is ook failliet.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 jul 2009, 23:08

Heb je er ooit wel eens een in het wild gezien?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 05 jul 2009, 23:35

Vorige maand mijn eerste in Den Haag op de Koningskade. Blijft een raar gezicht om de auto te zien kantelen in de bocht.
Snipe schreef:Heb je er ooit wel eens een in het wild gezien?

Snipe

Bericht door Snipe » 05 jul 2009, 23:41

Ik heb er één keer een zien rijden. Inderdaad een merkwaardig gezicht, maar het lijkt me wel cool om erin te rijden. Dat kan nog, want ze zijn maar gedeeltelijk failliet.

Hans

Bericht door Hans » 06 jul 2009, 08:53

'Kroymans-top drukte sportauto's achterover' door Martijn Koolhoven

HILVERSUM - Enkele topbestuurders van het failliete Kroymans-imperium worden er door de financieringsmaatschappijen van beschuldigd dat zij, met de deconfiture van de onderneming in aantocht, 24 peperdure Jaguars, Ferrari's, Aston Martins, Maserati's en BMW's hebben laten verdwijnen.

De bolides waren bij de firma's Armac en Asel gefinancierd, maar zijn, aldus hun advocaat mr. W. van Andel, "niet meer traceerbaar".

De sportwagens waren alle eigendom van de financieringsmaatschappijen, maar zijn sinds het faillissement spoorloos verdwenen, zo stelt de advocaat.

"Daarnaast heeft Asel moeten constateren dat de haar in eigendom toebehorende klassieke Ferrari 250 GTO ("de GTO") - u wel bekend - ontdaan is van haar motor en dat, ondanks meerdere verzoeken daartoe, niemand een duidelijk antwoord geeft op de vraag waar de motor zich thans bevindt", zo stelt de advocaat in een schrijven aan de Kroymans-top.

De GTO is de klassieke raceauto, waar Frits Kroymans mee wilde gaan racen, maar vlak voor het faillissement door de leasemaatschappijen in beslag werd genomen. Met originele motor zou de GTO circa 22 miljoen euro waard zijn, zonder zou de waarde blijven steken bij circa 15 euro miljoen. Bovendien beschuldigen de leasemaatschappijen de Kroymans-bestuurders ervan dat zij de "software en het stuur" van de Ferrari Formule 1-auto van Frits Kroymans achterover hebben gedrukt. De auto haalde ooit de overwinning op het Amerikaanse circuit van Indianapolis.

Gestolen

"De auto's zijn verkocht en het geld is gestolen", zo stelt woordvoerder Jeroen Sparrow namens de financieringsmaatschappijen Armac en Asel. "Wij zullen een detectivebureau inschakelen en verder alles in het werk stellen om de zaak boven water te krijgen. Wij zullen echt alles uit de kast halen om het geld terug te krijgen. Vergelijk het met een woning die je verkoopt zonder de hypotheek bij de bank af te lossen. Dat is echt heel ernstig."

Kroymans' rechterhand, jurist en woordvoerder Tjeerd Meijer noemt de beschuldigingen van de financieringsmaatschappijen 'lariekoek'. Meijer: "Het is wat er gebeurt als auto's zijn gefinancierd en een faillissement komt dan als een hakbijl. Kroymans werkte met lijsten van verkochte en aangekochte auto's en dan werd er met Armac afgerekend met incasso. Ook kort voor het faillissement is dat nog gebeurd, alleen de laatste betaling niet wegens de surseance van betaling waarin de onderneming kwam. Wij hebben de advocaten uitvoerig gemotiveerd en gedocumenteerd laten weten waar de auto's zijn gebleven." Meijer noemt het ook onzin dat de GTO niet meer de originele motor zou bevatten.

Woordvoerder Sparrow laat weten dat er 'alle reden' is voor nader onderzoek. "De onderste steen moet boven."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4334 ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false;

ErikS

Bericht door ErikS » 06 jul 2009, 09:03

Snipe schreef:Heb je er ooit wel eens een in het wild gezien?
Afgelopen week voor het eerst, Was wel ff raar opkijken zeg!

Kwam over een rotonde in Barneveld! :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 08 okt 2009, 17:11

lekkere berichten....
Curatoren verdenken Kroymans van fraude
Uitgegeven: 8 oktober 2009 10:43
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2009 10:43
HILVERSUM - De curatoren van het failliete Kroymans vermoeden dat fraude is gepleegd omdat kort voordat het autoconcern op de fles ging gezonde bedrijfsonderdelen werden verkocht.

Dat blijkt donderdag uit het eerste faillissementsverslag van de curatoren Cees de Jong en Frits Kemp.

In juridische termen heet deze verboden handelswijze 'paulianeus'. In januari is een aantal bedrijven, waaronder Parts, Kroymans Industrieel Divisie en ARM Stokvis uit de Kroymans Groep gelicht en voor een gezamenlijke prijs van 1 euro verkocht aan Citadel Enterprises, een zusterbedrijf van Kroymans.

Twee maanden later werd Kroymans failliet verklaard.

''Daardoor zijn schuldeisers benadeeld. Het verhaalbaar vermogen voor crediteuren is hierdoor afgenomen'', zei De Jong.

De curatoren menen dat de transactie alle kenmerken heeft van paulianeus handelen. Zij gaan de gewraakte handelswijze voorleggen aan de rechter in een poging de transactie terug te draaien.
© ANP
http://www.nu.nl/economie/2097795/-cura ... raude.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 23 dec 2009, 17:12

Kroymans opnieuw in het nieuws: http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... j_Kroymans" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 dec 2009, 21:39

Klinkt niet best, niet voor Kroymans, niet voor de betrokken banken................

Niall

Bericht door Niall » 30 jan 2010, 08:21

Gisteren weer het eea meegemaakt :bag:

Pa moest zijn nieuwe leaseauto ophalen bij de leverende dealer, was in dit geval drogenbos nabij Brussel volgens mij zo een beetje de grootste van de omgeving. Glazenpaleis met alle modellen mercedes.

Wij hadden om 14:30 een afspraak om de auto op te halen, dus netjes om 14:30 bij de receptie gemeld dat we er waren. Paar minuten later komt er een dame ons halen voor de papier kraam, kom maar mee naar mijn kantoor. Eenmaal daar niets een koffie aangeboden gekregen, maar ala pa dacht ok zometeen dit afwerken en dan uitleg over de auto en weg.
Zij papierkraam geregeld, optie lijst gecontroleerd met de bestelling van de leasemij en alles was in orde. Zegt ze ik zal de spullen bij mijn collega neerleggen, die zal U zo ophalen en de auto uitleggen maar in de tussentijd kunt u daarbuiten zitten en oh ja de koffieautomaat is bij de ingang als u koffie lust :roll:

Dus wij koffiehalen, komen er gewoon wegwerpbekers uit. Tja je verwacht voor een premiumbrand toch beter. Intussen was het al bijna 15:00 en niemand te bekennen voor de aflevering, mensen liepen door de showrooms maar geen verkoper of receptionist die ze aansprak ook al waren ze duidelijk geinteresseerd. Gok dat het zo een 5 verschillende potentiele klanten waren die zo naar buiten liepen.

Inmiddels was het 15:15 en pa zegt als het nog langer duurt rijden we weer naar huis :hammer: Uiteindelijk komt om 15:30 iemand aanzetten van ja ik moet u auto afleveren, pa zegt ik had om 14:30 een afspraak, ja meneer ik ben vandaag alleen door ziektes. Zegt pa terug en die verkopers die daar achter zijn bureau zitten niets te doen :bag: Nee die doen geen afleveringen. Dus wij naar de auto toe wil die heel veel gaan uitleggen, zegt pa hoe werkt de navigatie en de airco, daar heb ik voorlopig genoeg aan want ik heb nog meer afspraken vandaag.
Uiteindelijk om 16:00 naar huis gereden door de files rondom brussel en antwerpen en onderweg gespeeld met de instellingen, zei tegen pa, gaan we zondag wel even een paar uur zitten om alles in te stellen.

Conclusie; Snap wel waarom zulke premium dealers niets verkopen met zo een service :please: Maar zijn nieuwe E-klasse bevalt hem uitstekend, wereld van verschil met zijn vorige C en de E-klasse van de oude generatie.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 jan 2010, 08:45

:bag:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 jan 2010, 09:19

Idd dat soort dingen kan ik niet begrijpen......

Plaats reactie