Peric schreef:Het probleem is dat mensen denken dat ze met winterbanden net zo kunnen rijden als op zomerbanden op het droog. Ik reed gister op de 3e baan waar een spoor was op de A12, met een gangetje van 80. Komt er een mongool op de 4e baan waar zeker een paar millimeter sneeuw lag langszwaaien met zeker 100-110.. Zal vast winterbanden er onder gehad hebben, 'dus er kon niets gebeuren'..Femme schreef:Ik ben vanavond overigens nog een familie tegengekomen die met een voorwielaandrijver van de weg was geraakt (auto stond vast in de berm, gelukkig geen bomen in de buurt) ondanks winterbanden.
Heb je ervaring met winterbanden in de sneeuw? Je kan echt gecontroleerd veel harder rijden, en die 100-110 is dan echt geen enkel probleem. Juist het remvermogen neemt enorm toe t.o.v. standaard banden.
Van mij mogen ze het verplicht stellen iedereen verplicht op winterbanden van 1 december tot 1 maart. Ik erger me rot aan al die mogolen die 15-25 km per uur rijden omdat met geen winterbanden heeft, idem buiten de bebouwde kom, 45-55 rijden........... zeer maar dan ook zeer storend..
Michel