
Het grote 996 (occasion) draadje
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
De 964 was haar tijd kennelijk vooruit. Zag die middentunnel en zo'n mooie had ik niet in m'n 993. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
ik hou ze ook niet allemaal uit elkaar
heb zelf dan zo'n 930 en 964 coupe gehad (geen cabrio's)
maar weet daar nog maar weinig van, had niet gedacht dat die 996 cabrio zo anders was trouwens en ik werd wat op het verkeerde been gezet en mede daardoor MarkS ook wat denk
maar zo te zien is er in elk geval meer ruimte achterin dan dat je zo op het eerste moment denkt in zo'n 911.

heb zelf dan zo'n 930 en 964 coupe gehad (geen cabrio's)
maar weet daar nog maar weinig van, had niet gedacht dat die 996 cabrio zo anders was trouwens en ik werd wat op het verkeerde been gezet en mede daardoor MarkS ook wat denk

maar zo te zien is er in elk geval meer ruimte achterin dan dat je zo op het eerste moment denkt in zo'n 911.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Heb 6 jaar een 3.2 Carrera gehad. Daarna een 993 Carrera en nu een 993 met wat meer vermogen. Ook wel eens een 996 Carrera 4S cabrio mee gehad. Maar had de 964 beter niet kunnen overslaan, blijkt nu. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
993 met wat mer vermogen?
vertel
die 964 die ik had die had ook wat meer vermogen en wat dikkere motor, een 300pk 3.8 ipv de 3.6 250pk

vertel

die 964 die ik had die had ook wat meer vermogen en wat dikkere motor, een 300pk 3.8 ipv de 3.6 250pk
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
993 turbo uit 1998 met cargraphic stage 1 (eigenlijk vooral gedaan voor het geluid)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
klinkt goed 

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Tiptronic is waar klote in een 996...langzaam schakelen....Roberto schreef:Poe wat een prijzen zeg!
Het jeukt hier toch ook al een tijdje qua 996, en met dit soort prijzen lijkt het me echt een heerlijke daily...
Wat direct opvalt is het grote aantal tiptronic bakken, is er iemand die iets meer over het schakel gedrag kan zeggen? (snelheid van schakelen, reactiesnelheid op handmatig schakelen, etc.)
Het voelt als vloeken in de kerk maar als daily is zo'n tip bak misschien zo gek nog niet?
- markk
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Tiptronic is K*T.
Maar dan vind ik van alle automaten, zelfs SMG, DSG, PDK, etc. Tiptronic is echt nog gewoon een "oude" automaat bak.
Anekdote: Ging proefrijden in BoxsterS. Was alleen een tiptronic demo. Ging zwaar teleurgesteld terug. Vervolgens lieten ze me proefrijden in een handbak Boxster 2.7 (geen S). Daarna een BoxsterS handbak besteld.
Mark.
Maar dan vind ik van alle automaten, zelfs SMG, DSG, PDK, etc. Tiptronic is echt nog gewoon een "oude" automaat bak.
Anekdote: Ging proefrijden in BoxsterS. Was alleen een tiptronic demo. Ging zwaar teleurgesteld terug. Vervolgens lieten ze me proefrijden in een handbak Boxster 2.7 (geen S). Daarna een BoxsterS handbak besteld.
Mark.
- Roberto
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 15 feb 2013, 13:18
- Locatie: Grunn
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Bedankt: MarkS, Marc R, Markk met de info over de tiptronic bakken! (toeval?
)
Aangezien mijn voorkeur dan vrijwel zeker uit gaat naar een targa i.c.m. handbak zal het nog wel even zoeken worden maar das geen punt.
Laatst een 6-serie bekeken waarin de zitruimte achterin ook behoorlijk tegen viel! Daarnaast zou ik deze voorzien van een LPG installatie waarna de kofferbakruimte ook beperkt/ vergelijkbaar is. (Cabriolet waarschijnlijk hetzelfde verhaal?)
Ineens lijkt een 911 behoorlijk praktisch als je een coupe als daily zoekt

Aangezien mijn voorkeur dan vrijwel zeker uit gaat naar een targa i.c.m. handbak zal het nog wel even zoeken worden maar das geen punt.
Laatst een 6-serie bekeken waarin de zitruimte achterin ook behoorlijk tegen viel! Daarnaast zou ik deze voorzien van een LPG installatie waarna de kofferbakruimte ook beperkt/ vergelijkbaar is. (Cabriolet waarschijnlijk hetzelfde verhaal?)
Ineens lijkt een 911 behoorlijk praktisch als je een coupe als daily zoekt

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
ik heb geen flauw benul hoe zoiets schakelt en of hoe rap
wellicht dat de moderne tiptronics ook wat rapper zijn, natuurlijk niet zo rap als bv DSG PDK maar kan zomaar leuk zijn....kun je bv ook nog kiezen voor een sport programma qua schakelen?

wellicht dat de moderne tiptronics ook wat rapper zijn, natuurlijk niet zo rap als bv DSG PDK maar kan zomaar leuk zijn....kun je bv ook nog kiezen voor een sport programma qua schakelen?
- Knot
- Berichten: 40421
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Ik weet het nog van de sprintjes in 2006 op de A31, 996 tiptronic vs E36 M3 was niks omdat die tiptronic dan nog gaat terugschakelen, was een groot drama om vanaf 100 een net sprintje te trekken.
- Arthur
- Berichten: 43393
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Dat was dat jaar dat ik m'n Focus ST nog had. Daar is ook ergens een filmpje van vanuit die 996. Als dat die 996 tiptronic was dan had 'ie zelfs heel veel moeite om een Focus ST los te rijden. Bijna verwaarloosbaar 

- Knot
- Berichten: 40421
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Bekende van Maik toch ofzo?
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Lijkt er op dat hij wat moeilijk verkoopt, in prijs gestegen dus.....Vlokmans schreef:Thanks. Ik denk dat ik wel weet welke je bedoelt nu ik dit zo lees. Wat Rene zegt....behoorlijk in prijs gezakt (in ieder geval), maar de vraag is wat de status van het huidige blok is.Knot schreef:Helaas geen kenteken erbij maar was in Uden bij iemand met ook veel dikke wagens, verkoop in opdracht van een Amsterdamse advocaat die m had ingeruild met verkoop van zijn 997 maar wilde weer een 3.0 of een 964.
Onderhoud bij vakgarage, geen Porsche specialist, raam rechts deed het niet, staat van de auto was niet top, wel scherp voor 16k toen, met rvs sportuitlaat in 2010 ofzo gemonteerd door Porsche centrum amsterdam a bijna 2000 euro.
Ik heb m laten staan toen, en als het m is dan heb ik me een motorplof bespaard rond de 2 ton.....
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Het is niet bij te houden, zo van €13950,- naar €12500,-
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/po ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Een van de mooiste 996-en op dit moment.
Een van de mooiste 996-en op dit moment.
-
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Dat was ik in de 996. Was een Carrera met tiptronic. Wat een drama...... Ik ben volledig afgeknapt op de 996. Traag schakelen, zoekerig gedrag op hoge snelheid....drama! Nooit in de 996Gt3 gereden, die zou wel goed moeten zijn. Pdk vind ik zoveel beter dan tiptronic. Boxster Spyder met PDK is echt geweldig om te rijden. Leukste auto die ik ooit gereden heb op de 997 GT3 RS na dan.Knot schreef:Ik weet het nog van de sprintjes in 2006 op de A31, 996 tiptronic vs E36 M3 was niks omdat die tiptronic dan nog gaat terugschakelen, was een groot drama om vanaf 100 een net sprintje te trekken.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Een 911, zelfs een 996, is niet "zoekerig" op hoge snelheid. Althans hoort dat niet te zijn.
Kan ook gewoon een mindere auto zijn geweest. Heb wel eens 3x een verschillende 993 Carrera na elkaar gereden. 3 totaal verschillende auto's.
Kan ook gewoon een mindere auto zijn geweest. Heb wel eens 3x een verschillende 993 Carrera na elkaar gereden. 3 totaal verschillende auto's.
-
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Nee, dat hoort zeker niet. Ik heb er twee gereden. Carrera 2 en 4, beide auto's gaven me geen zeker gevoel. Ook heb ik een 997 turbo gereden, die reed perfect. Het kan zijn dat ik twee mindere 996-en gereden heb. Het kan aan de afstelling/uitlijning gelegen hebben.MarkS schreef:Een 911, zelfs een 996, is niet "zoekerig" op hoge snelheid. Althans hoort dat niet te zijn.
Kan ook gewoon een mindere auto zijn geweest. Heb wel eens 3x een verschillende 993 Carrera na elkaar gereden. 3 totaal verschillende auto's.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Uitlijning, banden en staat van onderhoud zijn volgens mij bepalend voor het rijgedrag.
Als daar iets niet goed van is, reageert iedere 911 er sneller op in rijgedrag dan een auto met de motor op een normale plaats.
Vandaag in een 997 gt3 mk1 gereden, was ook zoekerig in de neus, bij vollast gaf hij weinig vertrouwen.
De 997 gt3 reed op semislicks en had PCCB. Zou dus strak moeten sturen, ook aan deze auto mankeerde iets.
Uitlijning was niet in orde.
Ik heb een standaard 996 c2 gereden, deze was op alle snelheden erg goed.
Mijn gt3 was eerst ook niet helemaal strak in rijgedrag, na uitlijning, nieuwe draagarmen én goede banden is alles oké
De 996 is tegenwoordig al aardig op leeftijd zodat verouderd onderstel ook wel eens van invloed kunnen zijn m.i.
Als daar iets niet goed van is, reageert iedere 911 er sneller op in rijgedrag dan een auto met de motor op een normale plaats.
Vandaag in een 997 gt3 mk1 gereden, was ook zoekerig in de neus, bij vollast gaf hij weinig vertrouwen.
De 997 gt3 reed op semislicks en had PCCB. Zou dus strak moeten sturen, ook aan deze auto mankeerde iets.
Uitlijning was niet in orde.
Ik heb een standaard 996 c2 gereden, deze was op alle snelheden erg goed.
Mijn gt3 was eerst ook niet helemaal strak in rijgedrag, na uitlijning, nieuwe draagarmen én goede banden is alles oké
De 996 is tegenwoordig al aardig op leeftijd zodat verouderd onderstel ook wel eens van invloed kunnen zijn m.i.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
die oudjes waren gevoelig als je de tank bijna leeg had
met de tank bijna vol reed ie een stukje prettiger op hoge snelheden, denk dat ze dat allemaal wel wat hebben, maar de nwere een stuk minder denk?
ben nooit verder gekomen dan in een 964, ja heb in 2 GT3 996 gezeten, maar de zit (destijds) vond ik zo tegen vallen dat ik geen test rit hoefde

met de tank bijna vol reed ie een stukje prettiger op hoge snelheden, denk dat ze dat allemaal wel wat hebben, maar de nwere een stuk minder denk?
ben nooit verder gekomen dan in een 964, ja heb in 2 GT3 996 gezeten, maar de zit (destijds) vond ik zo tegen vallen dat ik geen test rit hoefde

-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
http://opcclassics.nl/auto/porsche-996-gt3rs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een mooie 996 gt3 rs voor inmiddels 150.000 euro.
En een 996 mk1 gt3 voor 85000 euro
http://www.porschecentrumleusden.nl/por ... 97150.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een mooie 996 gt3 rs voor inmiddels 150.000 euro.
En een 996 mk1 gt3 voor 85000 euro
http://www.porschecentrumleusden.nl/por ... 97150.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- markk
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
996 mkI GT3 voor 85k ?
Toegeven, op de foto's ziet ie er mooi en uit en er staat niks op. Maar eh, met 50/60k zou dat toch echt wel moeten ophouden IMHO.
Mark.

Toegeven, op de foto's ziet ie er mooi en uit en er staat niks op. Maar eh, met 50/60k zou dat toch echt wel moeten ophouden IMHO.
Mark.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
58153,00 euro is de gemiddelde vraagprijs afgelopen 1,5 jaar voor alle gt3's (996) die te koop stonden.
Dus voor een topper wordt echt meer gevraagd dan 50/60k.
Dus voor een topper wordt echt meer gevraagd dan 50/60k.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Ik heb er geen studie van gemaakt maar vraagprijs maakt nog geen verkoopprijs.
Die in Leusden heeft amper gereden. Wel een mooie collectors item.
Bij Leitner staat ook een hele mooie met net 40k op de teller voor minder dan 60K (vraagprijs).
Die in Leusden heeft amper gereden. Wel een mooie collectors item.
Bij Leitner staat ook een hele mooie met net 40k op de teller voor minder dan 60K (vraagprijs).