Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RobS

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door RobS » 06 sep 2013, 15:33

S-RS schreef:Voor de liefhebbers van pakjes: http://www.aliexpress.com/store/410946.
Wij hebben er deze week één binnen gekregen om te testen wat de kwaliteit was, en dat valt niets tegen voor 23 euro. Wat het op de lange termijn gaat doen weet ik niet, maar voor dat geld kun je voor elke ritje bijna wel een nieuwe aantrekken :)

Dit weekend nog een paar bestellen!
Voor korte ritjes kan zo'n broek inderdaad perfect, voor langere tochten zou ik toch echt wat anders aan doen. Ik weet niet hoe graag je nog pijnloos wil zitten naderhand :D De zemen in die broeken zijn van bedroevende kwaliteit.

RobS

Bericht door RobS » 06 sep 2013, 17:22

17mm, lijkt er nog niet beter op te worden :bag:

S-RS
Auto: Renooit

Bericht door S-RS » 06 sep 2013, 19:00

RobS schreef:
S-RS schreef:Voor de liefhebbers van pakjes: http://www.aliexpress.com/store/410946.
Wij hebben er deze week één binnen gekregen om te testen wat de kwaliteit was, en dat valt niets tegen voor 23 euro. Wat het op de lange termijn gaat doen weet ik niet, maar voor dat geld kun je voor elke ritje bijna wel een nieuwe aantrekken :)

Dit weekend nog een paar bestellen!
Voor korte ritjes kan zo'n broek inderdaad perfect, voor langere tochten zou ik toch echt wat anders aan doen. Ik weet niet hoe graag je nog pijnloos wil zitten naderhand :D De zemen in die broeken zijn van bedroevende kwaliteit.

Ja daar heb je gelijk in! Zal de zeem eens testen als ik m'n eigen pakje heb. Ik heb ook een aantal originele teampakjes en die zemen zijn inderdaad perfect. Na 11,5 uur marmotte niets geen pijn :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 sep 2013, 19:37

Wel echt naatje van dat weer. Ik ga morgen op de heenweg nog even langs de Decathlon een regenjasje scoren. :tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 sep 2013, 18:36

21mm het wordt er niet beter op! Ik ben nu in Nurburg. We hebben ons al ingeschreven en vanmiddag op de heenweg bij de Decahtlon nog even wat regenkleding gescoord. Perfect dus. Wij hebben er zin in. Rennhotel is ook bijzonder mooi! Super vriendelijke uitbater. Ik ben tevreden! Jammer van het weer maar dat is dan niet anders. Zometeen naar de Pistenklause eten. :hungry:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 sep 2013, 18:40

:thumbup:

RobS

Bericht door RobS » 07 sep 2013, 18:47

Ik ga het er toch maar op wagen :P Dan maar een paar drupjes, m'n ass-saver is al geïnstalleerd. :thumbup:

Joop

Bericht door Joop » 07 sep 2013, 19:37

Lastig, lastig...

...waarschijnlijk dat ik morgen met spijt de laatste haren uit m'n kop trek als het weer leek mee te vallen. Maar ik neem de gok toch niet.

Witte fiets zwaait de witte vlag...

Better luck next year. Rob en Tom (en vriendin natuurlijk) succes morgen. :thumbup:

DDX

Bericht door DDX » 07 sep 2013, 20:53

Succes (en sterkte in de regen) aan de mensen die morgen gaan fietsen over de ring.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 sep 2013, 21:32

Cool Rob! Ik weet trouwens niet of wij om tien uur bij de rotonde gaan redden. De planning is nog een beetje warrig voor morgen en het kan goed zijn dat we morgen aan een rondje bezig zijn om dat tijdstip.

RobS

Bericht door RobS » 08 sep 2013, 09:45

Grmbl, wekker netjes gezet op 5:50 zodat ik nog 10 minuten kon snoozen, heb ik het ding uit gezet ipv gesnoozed :bag: gaat 'm niet meer worden vandaag dus :wtf:

Bram

Bericht door Bram » 08 sep 2013, 10:43

:roflol:

:bag:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 sep 2013, 11:12

Wij hebben één rondje gedaan. Man man man wat afzien. Berg op is dus echt berg op. Ik vond het zwaar afzien. Een paar bevroren voeten helpen ook niet echt. Volgend jaar zeker weer! :hungry: Maar dan wel beter getraind.

http://app.strava.com/activities/80902945

Joop

Bericht door Joop » 08 sep 2013, 12:02

Op een rondje gehouden??

Het is zeker een slooprondje met name Hohe Acht. Dat kun je met de auto ook wel merken op sommige stukken, laat staan als je zelf in de weer moet... :hot: :D

69 door Fuchsröhre naar beneden is wel netjes hoor met nat wegdek en nieuwe fiets... :thumbup:
RobS schreef:Grmbl, wekker netjes gezet op 5:50 zodat ik nog 10 minuten kon snoozen, heb ik het ding uit gezet ipv gesnoozed :bag: gaat 'm niet meer worden vandaag dus :wtf:
Strakke actie Rob... :slapen: :coffee:
...had mij ook kunnen overkomen overigens.

RobS

Bericht door RobS » 08 sep 2013, 13:40

Netjes Tom, was het druk?

Ik heb de fiets maar weer uit de auto gehaald, 34 er vanaf, 39 er weer op en een lokaal rondje gereden.

http://app.strava.com/activities/80937443" onclick="window.open(this.href);return false;

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 sep 2013, 15:00

RobS schreef:Netjes Tom, was het druk?

Ik heb de fiets maar weer uit de auto gehaald, 34 er vanaf, 39 er weer op en een lokaal rondje gereden.

http://app.strava.com/activities/80937443" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat denk je? Geen flikker te doen! Echt perfect! Nu weer thuis.

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 sep 2013, 18:53

Petrolhead Tom schreef:
RobS schreef:Netjes Tom, was het druk?

Wat denk je? Geen flikker te doen! Echt perfect! Nu weer thuis.
Pfft...Respect kerel!

Bram

Bericht door Bram » 08 sep 2013, 18:55

:thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 sep 2013, 20:09

Ik zal nog even wat uitgebreider reageren.

Gisteren aan het eind van de middag aangekomen in Nurburg. Rad am Ring werd al van een flinke afstand aangegeven en dus was het niet lastig te vinden waar we ons in moesten schrijven. Voordat we bij het hotel ingecheckt hadden dus maar eerst even ingeschreven. De pitboxen stonden perfect duidelijk aangegeven, het inschrijf formulier was ook erg duidelijk en de kosten vielen mij ook alleszins mee. Voor de 25 euro die de inschrijving kostte kreeg je een startnummer, een paar kortingsbonnen en een gratis malt biertje. Prima dus. Het malt biertje was niet te zuipen dat was dan weer jammer.

Daarna even naar de Lidl om nog een paar vernsaperingen te scoren en daarna naar het hotel. Ik kan het rennhotel in Nurburg iedereen aanbevelen! Wat een perfecte service! Zo heb ik het nog niet meegemaakt. Ik vroeg of ik de fietsen in de hotelkamer even in elkaar mocht zetten. Ze waren immers nog schoon en ik moest nog even een teller monteren op de fiets van mijn vriendin. Dat vond de eigenaar niet zo'n goed idee maar hij had een beter idee. We mochten de fietsen wel in de garage zetten. Perfect! (er stond ook nog een heerlijke S1000RR BMW motor :love: ). Na het inkwartieren lekker wezen eten bij de Pistenklause en daarna een biertje doen in de hotelbar.

De Nurburgring is de enige plek op aarde waar je midden in de nacht gewekt kunt worden door een volgas voorblij blaffende Ferrari of Porsche. Echt te gek! Het weer was helaas wat minder te gek. De race is zelfs nog stilgelegd van 6 tot 8:30 uur.

Vanmorgen maar even vroeg opgestaan en echt heerlijk ontbeten. Aankleden en gaan met die banaan! Het weer was niet perfect maar daardoor was het wel lekker rustig. Het eerste gedeelte van de baan gaat mooi naar beneden dus dat was genieten! :df: Paar keer aanzetten en je zit weer boven de 50. Lachen!

Na Adenau werd het anders. Man man man wat afzien. Ik ben nog steeds niet helemaal hersteld van een licht griepje. Mijn vriendin ook niet dus we konden het wel merken berg op. Ik heb de hele weg kunnen fietsen zij heeft een stukje moeten lopen. Aan het eind van het rondje regende het nog steeds dus hebben we besloten om het maar bij één rondje te laten.

Volgend jaar hopelijk weer, maar dan met wat meer kilometers in de benen. :hungry:

Joop

Bericht door Joop » 08 sep 2013, 22:37

Nice write up Tom! :thumbup:

Volgend jaar hopelijk droog.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 sep 2013, 23:09

Ik hoop ook dat het door gaat en droog is.

@bram hoe bevallen jou de Fulcrum 3? Inmiddels een mooie ratel?

Bram

Bericht door Bram » 08 sep 2013, 23:30

Prima wielen hoor, ratel blijft bescheiden :)

DDX

Bericht door DDX » 08 sep 2013, 23:38

Heb zelf ook sinds 2 weken fulcrum 3 wielen, maar die hoor je echt amper.
(in vergelijking met m'n andere set gipiemme tecno 020 waar je echt een ratel hoort)

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 sep 2013, 09:15

Het team waar ik bij fiets had 3 teams gemaakt voor de 24 uurs variant. Man, man, wat een verhalen zeg. Het weer schijnt echt verschrikkelijk te zijn geweest. Regen, mist, zelfs ambulances die af en aan reden door alle valpartijen.
Het levert smakelijke verhalen op voor de thuisblijvers, maar voor de deelnemers is het allemaal geen pretje geweest. Wel diep respect voor alle deelnemers!
De foto's die ik heb gezien zijn wel mooi.

http://www.sportograf.com/bestof/2142/

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 sep 2013, 09:23

Ware helden!

Plaats reactie