Algemeen Aprisco cup topic
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Leuk Marc, je pakt het seizoen en voorbereidingen goed aan. Waren er nog meer Aprisco's en wat waren je tijden?
- Knot
- Berichten: 40103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Ziet er goed uit Marc!
Wel verschil in lef hoor, komen ze je hard voorbij en daarna hang je weer op de bumper in het begin
Wel verschil in lef hoor, komen ze je hard voorbij en daarna hang je weer op de bumper in het begin

- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Ja, er waren nog vier Aprisco´s. O.a. nr 40 en nr 25 ( ik noem hier maar geen namen) Balen voor nr40 want die had in de eerste sessie al motorpech en kon zijn auto niet meer inzetten. Ik begreep dat ze de eerste sessie al een 3:06 reden, die die hebben vast ook nog verbetering gevonden.Reind schreef: Waren er nog meer Aprisco's en wat waren je tijden?
Ik reed mijn snelste ronde in 3:02.1xx. Maar van de pakweg 70 rondjes die ik heb gereden, waren er maar vier in de 3:02. Alles moest dan wel meezitten. De chicane voor start finish bijvoorbeeld kon ik veel op verliezen. Even inhouden op Eau Rouge kost je gauw .5 tot 1 seconde!! Ik kon ( na wat trainen) wel vrij regelmatig hoge 3:03, lage 3:04 rijden als ik vrij baan had.
Ja, Knot, Eau Rouge kan volgas!! Het kostte mij 6 rondjes voordat ik het durfde..

- Luco
- Berichten: 29339
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Marc, we hebben maar weinig gezien van je 70 rondjes, dus zie het niet als kritiek
Na het lange rechte stuk omhoog kan je de rechts,links,rechts combinatie veel verder over de curbs nemen. net je buitenwielen op het asfalt houden en de rest naast de baan, daar kan je veel mee winnen.

Na het lange rechte stuk omhoog kan je de rechts,links,rechts combinatie veel verder over de curbs nemen. net je buitenwielen op het asfalt houden en de rest naast de baan, daar kan je veel mee winnen.
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Tips zijn welkom! Die curbs zo nemen als jij zegt, heb ik niet gedaan. Het is idd een lastige combinatie. Ik heb op meerder plekken op het circuit geprobeerd om afwisselnd wel en niet de curbs mee te nemen. Op de curbs had ik veel last van wielspin en dacht dat het daardoor wellicht beter was als ik er vanaf bleef. Maar dat was zo ongunstig voor ideale lijn, wat je ook zag in de tijden, dat ik toch maar curbs ben gaan pakken.Luco schreef:Marc, we hebben maar weinig gezien van je 70 rondjes, dus zie het niet als kritiek![]()
Na het lange rechte stuk omhoog kan je de rechts,links,rechts combinatie veel verder over de curbs nemen. net je buitenwielen op het asfalt houden en de rest naast de baan, daar kan je veel mee winnen.
Zo´n links rechts combinatie vind ik sowieso lastig te beheersen. Op het moment dat je van richting moet veranderen, kreeg ik bij te heftig insturen een overstuur reactie en bij een vloeiende beweging haalde ik dan vaak de apex niet. Dus dan probeerde ik de vlg keer het met minder snelheid en dat hielp ook niet met de tijden, hoewel de combinatie wel beter te rijden was...
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Je moet m rijden als 1 grote S daar bovenaan en zo vroeg mogelijk op 't gas - ruim voor de laatste rechter. Hoge curbs op Spa zullen zonder sper idd tractieverlies geven.Marc32 schreef:Zo´n links rechts combinatie vind ik sowieso lastig te beheersen. Op het moment dat je van richting moet veranderen, kreeg ik bij te heftig insturen een overstuur reactie en bij een vloeiende beweging haalde ik dan vaak de apex niet. Dus dan probeerde ik de vlg keer het met minder snelheid en dat hielp ook niet met de tijden, hoewel de combinatie wel beter te rijden was...
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Na de rechts linkse ging ik wel even vol op het gas maar liftte ( voor de helft, dus hield wel gas ) dan voor de apex, om dan na de apex zsm weer vol op het gas te gaan. Had m dus niet vol op het gas voor de laatste apex.L@urens schreef:[Je moet m rijden als 1 grote S daar bovenaan en zo vroeg mogelijk op 't gas - ruim voor de laatste rechter. Hoge curbs op Spa zullen zonder sper idd tractieverlies geven.
Op het filmpje is het geluid niet geweldig, zodat je niet goed hoort wanneer er weer vol gas gegeven wordt.
- Cpee
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 12 jan 2011, 09:03
- Locatie: Veendam
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Aangezien dat 2 oktober niet doorgaat. Is de eerst volgende datum al bekend dat er weer een race gereden word op Assen?
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Tijdens de briefing werd 13 november verteld.
-
- Berichten: 11397
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Ja 13 nov is mooi ruk. Dan is er ook een extra Driftdag.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Dan sla je toch een wedstrijdje over:)
- Hielke
- Berichten: 11634
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Ja.Reind schreef:Dan sla je toch een wedstrijdje over:)
Wat is nou zo'n kampioenschap in vergelijking met een middagje slippen

- Cpee
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 12 jan 2011, 09:03
- Locatie: Veendam
Re: Algemeen Aprisco cup topic


- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Is 13 november ook voor het kampioenschap dan? Of is het alleen een beetje beuken..??
:

- Luco
- Berichten: 29339
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Jullie kunnen die dag eventueel uitroepen totMarc32 schreef:Is 13 november ook voor het kampioenschap dan? Of is het alleen een beetje beuken..??:
DE TAPPEL BEUKDAG

- Knot
- Berichten: 40103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Doe mij maar een wildcard dan 

- Luco
- Berichten: 29339
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Plak ik wel voor 1 keer een bmw logo op de patrol 
- Cpee
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 12 jan 2011, 09:03
- Locatie: Veendam
Re: Algemeen Aprisco cup topic
En en en en.......:
Hoe was Spa?
Hoe was Spa?
- Knot
- Berichten: 40103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Denk dat Andre en Wouter weinig wielspin hadden in zn 5....
- Cpee
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 12 jan 2011, 09:03
- Locatie: Veendam
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Dat kan goed zijn of dat kan slecht zijn 

- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Versnellingsbak verrot, begreep ik. Slecht dus...Cpee schreef:Dat kan goed zijn of dat kan slecht zijn
Jij hebt niet gereden?
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Spa was spectaculair. Erg druk op de paddock, veel auto's in 1 box, organisatie had het af en toe moeilijk, maar een rondje over de baan maakte alles goed!
Voor mij was het een geslaagd weekend. Twee keer derde geworden. Twee weken geleden nog getest op Spa, maar dat was op een droge baan. De regenlijnen waren mij nog niet bekend en dat was dus wel even spannend of ik die snel kon vinden. Want veel tijd om te oefenen had je niet. Een rondje duurt al gauw 3,5 minuut en dan kom je in een training van 25 minuten niet vaak dezelfde bocht tegen. Toch bleek ook hier dat de buitenkant van de bocht vaak de beste grip te geven en kon zelfs in de vrije trainig de 2e tijd neerzetten. In de TT werd het de 5e tijd. Lachen, want er was er 1 tje bij die had doodleuk zijn regenbanden er op gezet. Hij stond na afloop 4e of 5e dacht ik, maar werd natuurlijk teruggefloten. De beste man had nog nooit zo goed gekwalificeert!!
De race was spectaculair! Startopstelling was volgens kwalificatie, ongeacht klasse. Dus het veld ging in 1 keer los. Pff, richting Eua Rouge met een spray aan water voor je neus, heb je geen andere keus dan vertrouwen op je concurrenten dat ze geen brokken maken. En dat ging prima. Ik had een slechte start. Dat blijkt wel iest waar ik echt beter in moet worden. Zowel in nat als droog lijk ik niet weg te komen. Maar kon het in de eerste ronde weer goed maken. In het begin had ik nog wat last van de Mustangs want die lijken minder snel in de bochten en veel sneller op de rechte stukken. Maar na 2 rondjes is dat probleem er niet meer. Al snel kwam er code paars. Ik zag het niet. Maar als het veld voor je nagenoeg stil staat, kom je daar snel achter. ..
Bij het opheffen van paars raakte ik in de eerste bocht behoorlijk dwars en bij het corrigeren deed mijn auto niks meer. Bleek ik met het lustig er op los zwaaien tijdens het sturen, mijn hoofdschakelaar te hebben uitgegooid. Gelukkig zak ik het snel genoeg en kon weer verder en moets een inhaalslag maaken. dat lukte en kon, mede door uitval van de nummer 33, 3e worden.
Tweede race was weer met dezelfde omstandigheden tijdens de start. Nat dus. Wederom kwam ik slecht van mijn plek maar kon al in de eerste ronde terug naar de 3e plek. Ook hier in de beginfase code paars. Nu kon ik wel goed anahaken na het opheffen. Na een aantal ronden kwam nummer 33 op mij af...en snel. Echter, nadat hij mij gepasseerd had, ging hij niet veel sneller meer en kon ik aanhaken. Dat werd een leuk gevecht! Toegegeven, we hebben elkaar niet geraakt. Hij was duidelijker sneller op Eau Rouge ( gas loslaten doet ie niet aan...) maar in het laatste deel richting Blanchimont was ik weer sneller. UIteindelij kon ik ene gaatje slaan en kon hij ook het niet meer goed maken met ziojn snelheid op ER. Darana lekhij het even op te geven. Totdat ik voor de chicane, voor het rechte stuk bij S/F, mij verremde. Aklthans, dat dacht ik, want de auto schoot door. Ik kon de auto mooi recht houden, totdat ik weer wil de insturen. Dat ging niet. Heel zwaar. Was mijn auto afgeslagen!! Niet begrepen waar dat door gekomen was. Hadden namelijk de hoofdschakelaar na de eerste race al verandert. Dus opnieuw gestart, en ja, toen was H.T. weer net voor me.
Ik had nog 3 ronden om dat weer ongedaan te maken en dat is me gelukt. Nogmaals, het moet gezegd worden, een vlekkeloze strijd gehad met hem! Heb hem dat ook gezegd!
Ik hoorde door de radio dat de firma de Vries averij op liep, maar zelfs met alleen een 5e versnelling kon hij de race afmaken!!
Geweldig weekend dus. Maar ook veel gezelligheid. Genoten van alle enthousiatelingen die passie hebben voor de autosport en dat graag willen delen. Beelden heb ik helaas niet. Ik moet mijn camera systeem eens gaan aanpassen. Want het is zo leuk om het terug te zien.
Voor mij was het een geslaagd weekend. Twee keer derde geworden. Twee weken geleden nog getest op Spa, maar dat was op een droge baan. De regenlijnen waren mij nog niet bekend en dat was dus wel even spannend of ik die snel kon vinden. Want veel tijd om te oefenen had je niet. Een rondje duurt al gauw 3,5 minuut en dan kom je in een training van 25 minuten niet vaak dezelfde bocht tegen. Toch bleek ook hier dat de buitenkant van de bocht vaak de beste grip te geven en kon zelfs in de vrije trainig de 2e tijd neerzetten. In de TT werd het de 5e tijd. Lachen, want er was er 1 tje bij die had doodleuk zijn regenbanden er op gezet. Hij stond na afloop 4e of 5e dacht ik, maar werd natuurlijk teruggefloten. De beste man had nog nooit zo goed gekwalificeert!!

De race was spectaculair! Startopstelling was volgens kwalificatie, ongeacht klasse. Dus het veld ging in 1 keer los. Pff, richting Eua Rouge met een spray aan water voor je neus, heb je geen andere keus dan vertrouwen op je concurrenten dat ze geen brokken maken. En dat ging prima. Ik had een slechte start. Dat blijkt wel iest waar ik echt beter in moet worden. Zowel in nat als droog lijk ik niet weg te komen. Maar kon het in de eerste ronde weer goed maken. In het begin had ik nog wat last van de Mustangs want die lijken minder snel in de bochten en veel sneller op de rechte stukken. Maar na 2 rondjes is dat probleem er niet meer. Al snel kwam er code paars. Ik zag het niet. Maar als het veld voor je nagenoeg stil staat, kom je daar snel achter. ..

Tweede race was weer met dezelfde omstandigheden tijdens de start. Nat dus. Wederom kwam ik slecht van mijn plek maar kon al in de eerste ronde terug naar de 3e plek. Ook hier in de beginfase code paars. Nu kon ik wel goed anahaken na het opheffen. Na een aantal ronden kwam nummer 33 op mij af...en snel. Echter, nadat hij mij gepasseerd had, ging hij niet veel sneller meer en kon ik aanhaken. Dat werd een leuk gevecht! Toegegeven, we hebben elkaar niet geraakt. Hij was duidelijker sneller op Eau Rouge ( gas loslaten doet ie niet aan...) maar in het laatste deel richting Blanchimont was ik weer sneller. UIteindelij kon ik ene gaatje slaan en kon hij ook het niet meer goed maken met ziojn snelheid op ER. Darana lekhij het even op te geven. Totdat ik voor de chicane, voor het rechte stuk bij S/F, mij verremde. Aklthans, dat dacht ik, want de auto schoot door. Ik kon de auto mooi recht houden, totdat ik weer wil de insturen. Dat ging niet. Heel zwaar. Was mijn auto afgeslagen!! Niet begrepen waar dat door gekomen was. Hadden namelijk de hoofdschakelaar na de eerste race al verandert. Dus opnieuw gestart, en ja, toen was H.T. weer net voor me.

Ik hoorde door de radio dat de firma de Vries averij op liep, maar zelfs met alleen een 5e versnelling kon hij de race afmaken!!
Geweldig weekend dus. Maar ook veel gezelligheid. Genoten van alle enthousiatelingen die passie hebben voor de autosport en dat graag willen delen. Beelden heb ik helaas niet. Ik moet mijn camera systeem eens gaan aanpassen. Want het is zo leuk om het terug te zien.
-
- Berichten: 11397
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Spa was MEGA.
Vrijdag eerst naar Assen daar de race auto ophalen en alles inpakken. Gezellig nog een bak koffie voor we weggingen. We hadden een lange reis voor de boeg met ca. 100km per uur naar spa. 150km voor een spa een grote plof, band van de kar explodeerde. Dre had zowel 2 reserve banden voor de bus als 2 reserve banden voor de kar meegenomen. Dus we dachten dat zit wel goed. We stonden op de vlucht strook voor een tunnel best wel link. Maar wat echt super is dat ze ergens op een meldkamer via camera beelden het zagen en dat ze 1 rijstrook afsloten, zodat we de band in redelijke veiligheid konden wisselen. We zagen al gauw dat het niet alleen 1 band die weg was maar dat de andere ook niet best meer was. Dus alle 2 wisselen. Betekend geen reserve banden meer. Wouter en Peter iedereen afbellen en uiteindelijk in Maastricht iemand gevonden die 12 inch banden had. Alleen was de maat wat anders. Zonder reserve banden is het niet leuk om af te reizen dus dan maar 4 nieuwe met dezelfde maat. Dat was gelukkig goed opgelost.
Vrijdag auto s afgeladen het was een mega drukte daar en voordat je in de pit box staat ben je zo 3 uren verder. Reind kwam ook binnen en vroeg s avonds om een biertje. Dat had ik wel mee. Reind hoeveel moet je hebben stuk of 2 om mee te beginnen:) Heb er later nog 2 in kunnen krijgen. Was eigenlijk net te weinig.
We hadden 2 huisjes gehuurd in Landal greenparks waar we vrijdag avond heen gingen met het complete team. Veel gezelligheid een biertje en dre cola light:) en vele sterke verhalen en winden.
Zaterdag ochtend vroeg naar het circuit met de kruid dampen van gister avond nog in de neus.
Ik heb Wouter de vrije training laten laten rijden. Het was behoorlijk nat op Spa en ik zei tegen wouter niet binnen komen maximale ronden rijden en de baan zo snel mogelijk leren.
Ik deed de quali maar had dus nog geen ronde gereden met een aprisco daar. Ik kwam al snel in me ritme en het ging ronde na ronde een paar tiende sneller. Laatste ronden waren het snelst maar had geen vrije ronde meer. Uiteindelijk een 2e tijd in de Aprisco Cup met 90 kg ballast. Eigenlijk nog meer ik was 1421 kg op de weegschaal veel te zwaar dus en op Spa werkt dat mega door. Dus voor de race snel gewicht eruit.
Race 1
Wouter ging de start doen. Ik zag dat ie veel wiel spin had naar schakelen 2e versnelling. Verloor wat plekken en de ruitenwissers weigerden ook nog. (wat later het wel weer deed hmmm) Maar wouter reed toch weer naar de 3e plek. Na de wissel kon ik Marc 32 inhalen en was de weg vrij naar Reind maar die was mega ver weg inmiddels. Maar ik reed continu snelle ronden. (snelste race ronde) en ik kreeg hem in het vizier. De race duurde helaas te kort om aansluiting te krijgen. Dus toch een mooie 2e plek.
Race 2
Wouter had nu een super start. En pakte de 1e positie zelfs tussen de z4 en mustangs 3e overal. Maar moest al snel toegeven aan de snellere mustangs en Z4 die op regenbanden reden. Maar hij kon toch iets weglopen bij Reind. Ik hield de monitor goed in de gaten. Hij was 1 van de snelste op de baan. Maar op gegeven moment waren er andere rijders sneller en werd het tijd om Wouter binnen te halen om het verlies zoveel mogelijk te beperken. De baan was opdrogend. Maar zeer moeilijk om te rijden en de grip te vinden. Ik zag Reind in me spiegels komen toen ie zijn pitstop net had gedaan. Maar ik kon al snel weg rijden. Probeerde stabiele ronde tijden te rijden maar niet te veel snijden vanwege evt lekke banden. Ik weet namelijk dat je op Spa makkelijk lek rijdt bij veel snijden. 3.5 ronde voor het einde hoorde ik een donker zwaar geluid dacht eerst uitlaat er onder vandaan maar kwam er al snel achter dat het de versnellings bak was. Op start finish met nog 2 ronden te gaan en ca. 20 sec voorsprong op nr 2 had ik alleen nog de 5e versnelling. Alle tandwielen waren kaal behalve de 5. Zoveel mogelijk snelheid overal houden en proberen maximale punten te scoren. Reind kwam makkelijk voorbij en voor mij was het proberen uit te rijden. Nipt 2e geworden met een bak die compleet aan braad was. Op de paddock was de 5e versnelling ook weg.
Met 4 man de auto op de kar gedrukt. En met een prachtig en gezellig weekend achter de rug het brlilliante spa verlaten.
Oprit bij stavelot lag eruit en met de VW navi zijn we op de meest vreemde plekken geweest. Maar de berg route door de ardennen was ronduit prachtig te noemen. Jammer dat je dan een kar en bus mee hebt. Maar we hebben genoten. De rest van het team was iets minder blij met de route. Die hadden een bus en aanhanger met 90 pk:)
Thuis gekomen in Assen gezellig met ze allen gegeten. Een mooie afsluiter.
Autosport Assen wederom bedankt voor een Top Weekend.
Vrijdag eerst naar Assen daar de race auto ophalen en alles inpakken. Gezellig nog een bak koffie voor we weggingen. We hadden een lange reis voor de boeg met ca. 100km per uur naar spa. 150km voor een spa een grote plof, band van de kar explodeerde. Dre had zowel 2 reserve banden voor de bus als 2 reserve banden voor de kar meegenomen. Dus we dachten dat zit wel goed. We stonden op de vlucht strook voor een tunnel best wel link. Maar wat echt super is dat ze ergens op een meldkamer via camera beelden het zagen en dat ze 1 rijstrook afsloten, zodat we de band in redelijke veiligheid konden wisselen. We zagen al gauw dat het niet alleen 1 band die weg was maar dat de andere ook niet best meer was. Dus alle 2 wisselen. Betekend geen reserve banden meer. Wouter en Peter iedereen afbellen en uiteindelijk in Maastricht iemand gevonden die 12 inch banden had. Alleen was de maat wat anders. Zonder reserve banden is het niet leuk om af te reizen dus dan maar 4 nieuwe met dezelfde maat. Dat was gelukkig goed opgelost.
Vrijdag auto s afgeladen het was een mega drukte daar en voordat je in de pit box staat ben je zo 3 uren verder. Reind kwam ook binnen en vroeg s avonds om een biertje. Dat had ik wel mee. Reind hoeveel moet je hebben stuk of 2 om mee te beginnen:) Heb er later nog 2 in kunnen krijgen. Was eigenlijk net te weinig.

We hadden 2 huisjes gehuurd in Landal greenparks waar we vrijdag avond heen gingen met het complete team. Veel gezelligheid een biertje en dre cola light:) en vele sterke verhalen en winden.

Zaterdag ochtend vroeg naar het circuit met de kruid dampen van gister avond nog in de neus.
Ik heb Wouter de vrije training laten laten rijden. Het was behoorlijk nat op Spa en ik zei tegen wouter niet binnen komen maximale ronden rijden en de baan zo snel mogelijk leren.
Ik deed de quali maar had dus nog geen ronde gereden met een aprisco daar. Ik kwam al snel in me ritme en het ging ronde na ronde een paar tiende sneller. Laatste ronden waren het snelst maar had geen vrije ronde meer. Uiteindelijk een 2e tijd in de Aprisco Cup met 90 kg ballast. Eigenlijk nog meer ik was 1421 kg op de weegschaal veel te zwaar dus en op Spa werkt dat mega door. Dus voor de race snel gewicht eruit.
Race 1
Wouter ging de start doen. Ik zag dat ie veel wiel spin had naar schakelen 2e versnelling. Verloor wat plekken en de ruitenwissers weigerden ook nog. (wat later het wel weer deed hmmm) Maar wouter reed toch weer naar de 3e plek. Na de wissel kon ik Marc 32 inhalen en was de weg vrij naar Reind maar die was mega ver weg inmiddels. Maar ik reed continu snelle ronden. (snelste race ronde) en ik kreeg hem in het vizier. De race duurde helaas te kort om aansluiting te krijgen. Dus toch een mooie 2e plek.
Race 2
Wouter had nu een super start. En pakte de 1e positie zelfs tussen de z4 en mustangs 3e overal. Maar moest al snel toegeven aan de snellere mustangs en Z4 die op regenbanden reden. Maar hij kon toch iets weglopen bij Reind. Ik hield de monitor goed in de gaten. Hij was 1 van de snelste op de baan. Maar op gegeven moment waren er andere rijders sneller en werd het tijd om Wouter binnen te halen om het verlies zoveel mogelijk te beperken. De baan was opdrogend. Maar zeer moeilijk om te rijden en de grip te vinden. Ik zag Reind in me spiegels komen toen ie zijn pitstop net had gedaan. Maar ik kon al snel weg rijden. Probeerde stabiele ronde tijden te rijden maar niet te veel snijden vanwege evt lekke banden. Ik weet namelijk dat je op Spa makkelijk lek rijdt bij veel snijden. 3.5 ronde voor het einde hoorde ik een donker zwaar geluid dacht eerst uitlaat er onder vandaan maar kwam er al snel achter dat het de versnellings bak was. Op start finish met nog 2 ronden te gaan en ca. 20 sec voorsprong op nr 2 had ik alleen nog de 5e versnelling. Alle tandwielen waren kaal behalve de 5. Zoveel mogelijk snelheid overal houden en proberen maximale punten te scoren. Reind kwam makkelijk voorbij en voor mij was het proberen uit te rijden. Nipt 2e geworden met een bak die compleet aan braad was. Op de paddock was de 5e versnelling ook weg.
Met 4 man de auto op de kar gedrukt. En met een prachtig en gezellig weekend achter de rug het brlilliante spa verlaten.
Oprit bij stavelot lag eruit en met de VW navi zijn we op de meest vreemde plekken geweest. Maar de berg route door de ardennen was ronduit prachtig te noemen. Jammer dat je dan een kar en bus mee hebt. Maar we hebben genoten. De rest van het team was iets minder blij met de route. Die hadden een bus en aanhanger met 90 pk:)
Thuis gekomen in Assen gezellig met ze allen gegeten. Een mooie afsluiter.
Autosport Assen wederom bedankt voor een Top Weekend.
Laatst gewijzigd door Andre op 10 okt 2011, 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Algemeen Aprisco cup topic
@Andre en Wouter: Kwamen jullie nog tegen op de terugweg thv Vervier.
- Knot
- Berichten: 40103
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Mooie verhalen weer mannen, met plezier zitten lezen net.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten