BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 04 jul 2011, 12:47

@Knot, GTT's en EVO's zijn ook niet moeders mooiste maar ze gaan als 'n kogel. Daartegenovergezet vind ik de 1M meer dan gelukt. Maar GTT's/STi's en EVO vind ik ook niet te versmaden. :df:

Tja, te snel op binnenweggetjes...dat riep Juha Kankkunnen ook in 1986 toen ie z'n 205 T16 E2 kreeg van Peugeot Sport. 550pk en 910(?) kg . Ding had op droog asfalt wielspin tot in z'n 3, met 4wd...de headsets lagen in 't motorcompartiment tijdens't accellereren zei hij zelf, gewoon te gek.
Dus toen kreeg ie van 'Les Ingenieurs' van Peugeotsport 'n 530pk versie, iets 'milder'. Heeft ie nog als aandenken.

Dus wat is dan 340-50-60pk op 1490kg? Het probleem kan en zal ook bij de/een rijder kunnen liggen. Neem 'n abonnement op kampeerkampioen en kijk of er 'n trekhaak onder kan.

Turbogat. Zie verhaal van Juha Kankkunnen hierboven of blijf geabonneerd op de gaykrant(heb ik van horen zeggen)

Kritiek is goed, maar dan moet het wel onderbouwde kritiek zijn. Dat kun je hebben op de vormgeving:smaak. De massa, ok....de prijs in NL, prima, maar dat is 't dan ook.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 04 jul 2011, 12:51

Tja, als je met een Golf GTI er goed voor gaat zitten op de Nederlandse wegen gaat het ook al snel te hard. Dus dat vond ik wel een merkwaardig stukje uit Rico z'n verslag. Verder is het zijn mening en gevoel bij die auto, dus daar heb ik geen commentaar op.

Andre

Bericht door Andre » 04 jul 2011, 12:59

Rico krijgt straks alleen nog de huisvader artikelen:)

Prachtige verhalen Robin. Ja dat waren tijden. Turbo gaten als kraters, auto s waren super lichtgewicht. Das hart in de keel elke keer de turbo erin klapt.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 jul 2011, 13:14

Robin schreef:
Kritiek is goed, maar dan moet het wel onderbouwde kritiek zijn. Dat kun je hebben op de vormgeving:smaak. De massa, ok....de prijs in NL, prima, maar dat is 't dan ook.
Dus jij bepaalt met de andere 5 BMW fappers die elkaars goedkeuring keer op keer zoeken waar je wel en geen kritiek op mag hebben?

Het is dat ik moeilijker aan een proefrit in een 1M kan komen dan dat ik met een doorgeladen Kalashnikov in de buurt van Barack Obama weet te verschijnen :tooth:

Als het gebeurt, dan volledig onderbouwd, zoals het hoort :coffee: :wink:

Robin

Bericht door Robin » 04 jul 2011, 13:22

Hielke, je kunt 't ook omdraaien:Waarom bepaalt Rico of jij dat dan? Jullie kijk op de 1M is altijd al gematigd negatief geweest. Bij Rico omdat 't 'n turbo is die geen 8000 draait, bij jou omdat ie te duur is.

Dat laatste zei ik ook in m'n betoogje. Dat het een turbo is hebben we al pagina's over volgeluld. Groundhog Day.

Rico hoeft 'm niet(te kopen) , is z'n goed recht. Punt is dat z'n eigen motoren ook niet verder komen dan 7000 dus waar gaat 't weer over? Over' teveel vermogen', wordt er dan met de haren bijgesleept, ja zo ken ik er nog wel 'n paar. :kikker:

En Hielke, wel eens overdacht waarom je nog amper in 'n 1M hebt kunnen rijden? :D

Kijk naar de 911 blindheid van sommigen hier. Die motor zit nog steeds totaal verkeerd, ook 'n GT3 heeft daar nog last van, maar er wordt gewoon overheen geluld. Dan valt deze 'blindheid' meer dan mee. :cool:

Tom

Bericht door Tom » 04 jul 2011, 13:41

Robin schreef:
Punt is dat z'n eigen motoren ook niet verder komen dan 7000 dus waar gaat 't weer over?
Daar staat geen M badge op...

Robin

Bericht door Robin » 04 jul 2011, 13:42

Tom schreef:
Robin schreef:
Punt is dat z'n eigen motoren ook niet verder komen dan 7000 dus waar gaat 't weer over?
Daar staat geen M badge op...
Hier wél op:
Afbeelding

achterop denk ik. :D

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 jul 2011, 14:11

Mijn kleine kritiekpunten op de 1M zijn:
(als ik die afzet tegen mijn 135i met Schnitzer tjip en wat onderstel tweaks)

1) Bij lage snelheden, voelt de 1M/// auto wat lomp (de auto voelt over het geheel een tikkie ongebouwen, rauw, maar ok, dat is het concept, ook wel gaaf vind ik. Maar verfijnd is het niet).
2) Bij hoge snelheden (230kmh+) , is de 1M/// niet zo stabiel.
3) Stuurgevoel is ok, indraaien is ok, maar geen 'fijn geslepen' stuurgevoel (gelijk aan de 135i, alleen ietsjes lomper. Denk dat het komt door de grote voorwielen icm. onderstel).
4) Dreun bij pakweg 2200-2500revs (vergelijkbaar met de Schnitzer uitlaat die ik er onder had). Ik vind die dreun vermoeiend op den duur. Beetje te vergelijken met de Performance Part uitlaat van BMW onder een 135i. Anderen horen die dreun overigens weer niet.
5) Gasrespons had nog een tikkie beter gekund. Iets aggressiever aan het gas. Het 'de auto hangt aan een elastiekgevoel' is net iets te sterk. De gehele vermogensafgifte is toch wat kunstmatig (vooral merkbaar bij de lage toeren, eigenlijk een standaard 135i, maar dan over de hele linie weer wat beter). Het lijkt wel of de acs1 dat net iets beter voor elkaar heeft.

Nogmaals, dit zijn wat kleine punten waar ik de 135i wat beter vind. Ook afgezet tegen de wijze waarop ik een auto rijd.

Andre

Bericht door Andre » 04 jul 2011, 14:18

Hielke schreef:
Robin schreef:
Dus jij bepaalt met de andere 5 BMW fappers die elkaars goedkeuring keer op keer zoeken waar je wel en geen kritiek op mag hebben?

Het is dat ik moeilijker aan een proefrit in een 1M kan komen dan dat ik met een doorgeladen Kalashnikov in de buurt van Barack Obama weet te verschijnen :tooth:

Als het gebeurt, dan volledig onderbouwd, zoals het hoort :coffee: :wink:

Volgens mij gaat de Notaris ook een 1M kopen. Had je weer een kans gehad. Maar het M3 CSL verhaal daar loopt het denk ik op vast. :)

Hielke jij ziet het allemaal veel te serieus. Dat heb ik je al eerder verteld. Wil jij je profileren als kritische auto journalist en wil je alle cijftertjes en testjes er op los laten dan moet je daar wat mee doen. Afwachtend thuis zitten en denken dat alles en iedereen in de houding gaat staan om jou de spullen voor de deur te brengen met volle tank vanuit Rijswijk en na een uur alles weer leeg op te halen gaat nergens over. Dat lijkt meer op een Diva status van een hollywood ster dan iemand die een keer een stukje wil schrijven over een auto. Ik heb je al eens eerder de wijze les gegeven. Je krijgt niks voor niks. Dus je moet zelf keuzes maken wat je wil. En als autojournalistiek je leven is doe er dan ook wat moeite voor. Zeggen dat je moeite alleen een test verslag is is wat mij betreft wat kort door de bocht. En dan nu het afserveren dat het een Bmw onderonsje is, omdat je er zelf niet meer moeite voor wil doen tja.

De reden waarom DF die auto van Bmw Rijswijk heeft meegekregen is niet, omdat ze met smart zitten te wachten op iemand die thuis achter de geraniums zit en een kritisch verslag wil typen zoals hem dat uitkomt.

Nee natuurlijk niet vraag maar eens aan Perry dat ze niet zomaar die auto meekregen. Daar moeten ze wel even voor praten. Bmw hoopt natuurlijk dat er potientiele klanten uitkomen. En als er een autojournalist is die status heeft opgeworpen door eerst eens onder aan de ladder te beginnen zal de insteek heel anders zijn. En als de auto slecht was dan waren de toon aangevende bladen zeker niet mals geweest.

Dus je mag het BMW feestje noemen. Ik noem het een verkeerde kijk op de situatie en misschien moet je daar ondernemer voor zijn om het te zien.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jul 2011, 14:36

Nou, 1 klant erbij..........that`s me.....................moet ik alleen nog even weten of ze mijn eindvoorstel accepteren.............

Zal wel niet, het blijft veel te lang stil...................

Andre

Bericht door Andre » 04 jul 2011, 14:41

Er zijn meer dealers Romo.

Ik moest ook uitwijken naar de andere kant van Nederland.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 jul 2011, 15:04

FerdiACS1 schreef:Mijn kleine kritiekpunten op de 1M zijn:

1) Bij lage snelheden, voelt de 1M/// auto wat lomp (de auto voelt over het geheel een tikkie ongebouwen, rauw, maar ok, dat is het concept, ook wel gaaf vind ik. Maar verfijnd is het niet).
3) Stuurgevoel is ok, indraaien is ok, maar geen 'fijn geslepen' stuurgevoel (gelijk aan de 135i, alleen ietsjes lomper. Denk dat het komt door de grote voorwielen icm. onderstel).
4) Dreun bij pakweg 2200-2500revs (vergelijkbaar met de Schnitzer uitlaat die ik er onder had). Ik vind die dreun vermoeiend op den duur. Beetje te vergelijken met de Performance Part uitlaat van BMW onder een 135i. Anderen horen die dreun overigens weer niet.
5) Gasrespons had nog een tikkie beter gekund. Iets aggressiever aan het gas. Het 'de auto hangt aan een elastiekgevoel' is net iets te sterk. De gehele vermogensafgifte is toch wat kunstmatig (vooral merkbaar bij de lage toeren, eigenlijk een standaard 135i, maar dan over de hele linie weer wat beter). Het lijkt wel of de acs1 dat net iets beter voor elkaar heeft.

Nogmaals, dit zijn wat kleine punten waar ik de 135i wat beter vind. Ook afgezet tegen de wijze waarop ik een auto rijd.
Kijk, het is dus niet allemaal zaligmakend.

Michel P

Bericht door Michel P » 04 jul 2011, 15:07

Alle reden om hem niet te kopen Ferdi, is dat ook weer duidelijk :wave:

Geen enkele auto is perfect. In zijn klasse lijkt mij dit een speciaal stukje speelgoed, die mij 100x meer aanspreekt dan de huidige M3.

Michel

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 04 jul 2011, 15:08

Dat is geen enkele auto.
Maar verder lees ik telkens maar weer hoe die ASC1 toch telkens net iets beter is dan een 1M. Is er dan niets wat een tikkeltje minder is bij die Schnitzel?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 jul 2011, 15:09

Ruben schreef:

Nja Ruben, normaal telt de mening van Ferdi voor 2%, maar als ie negatief is klopt het helemaal, mwoah....
(neemt niet weg dat het idd niet allemaal zaligmakend is overigens, maar das bij geen enkele auto zo....)

Robin

Bericht door Robin » 04 jul 2011, 15:11

Richardt. schreef:
Dat is geen enkele auto.
Maar verder lees ik telkens maar weer hoe die ASC1 toch telkens net iets beter is dan een 1M. Is er dan niets wat een tikkeltje minder is bij die Schnitzel?
Prijs voor 't gebodene. Kijk wat Ferdi dagelijks rijdt, 'n kar die voor 'n 'prikkie' voor 80% (beter) doet en meer power heeft dan de 1M. Dus de kijk van Ferdi is 'n prima kijk op een 1M vanuit een meer powerful auto(iets wat ie waardeert) en die stance /banden geven 'm misschien minder comfort, maar wel stukkie hogere bochtsnelheid. You win some, you lose some, compromis, en dat blijft 't.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 jul 2011, 15:24

Kasteel schreef:
Ruben schreef:

Nja Ruben, normaal telt de mening van Ferdi voor 2%, maar als ie negatief is klopt het helemaal, mwoah....
(neemt niet weg dat het idd niet allemaal zaligmakend is overigens, maar das bij geen enkele auto zo....)
Gesnapt! Maar, jouw verhaal heb ik ook nog niet gehoord of heb je amper gereden? Als je je best doet, moet je vast een fatsoenlijk stukje kunnen schrijven :ga weg:

Rupie

Bericht door Rupie » 04 jul 2011, 15:27

Robin schreef:
Richardt. schreef:
Dat is geen enkele auto.
Prijs voor 't gebodene. Kijk wat Ferdi dagelijks rijdt, 'n kar die voor 'n 'prikkie' voor 80% (beter) doet en meer power heeft dan de 1M. Dus de kijk van Ferdi is 'n prima kijk op een 1M vanuit een meer powerful auto(iets wat ie waardeert) en die stance /banden geven 'm misschien minder comfort, maar wel stukkie hogere bochtsnelheid. You win some, you lose some, compromis, en dat blijft 't.
Dat omschrijft Ferdi volgens mij aardig. Deze auto is een compromis op een aantal gebieden (waaronder het uiterlijk...). Een compromis die op de lange termijn de minder die hard rijders wel eens tegen zou kunnen vallen als ik de stukjes zo lees.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 jul 2011, 15:43

Andre, laat ik over de situatie eerlijk zijn. Ik erger me mateloos aan de opstelling van DF jegens de 1M. In plaats van de hype te kanaliseren en te trachten de schijn van neutraliteit jegens alle automerken op te houden, doen ze actief en leidend mee in de verheerlijking van die auto. Jouw ondernemersinstelling van "voor wat, hoort wat" geldt niet in de wereld van de reviews en tests. Niemand neemt je dan meer serieus. Het zou wat zijn, de consumentenbond die een staafmixer of LED televisie van merk A een leuke review geeft omdat ze bang is in de toekomst geen nieuwe staafmixers van dat merk in handen te krijgen.

Je zou zoals in het geval van een magazine of website die zich op autotests of rijverslagen concentreert jezelf nog tactisch kunnen opstellen door kritiekpunten in verbloemde termen neer te schrijven. Daar heb ik geen moeite mee. Het leest minder aantrekkelijk. De vlees noch vis benadering is nooit een formule voor succes.

Maar wat DF met de 1M afgelopen zaterdag heeft uitgehaald gaat tegen iedere ethiek van een objectieve autotest in. De genodigden kwamen rechtstreeks uit de 1M database van de importeur! Alsof Rijswijk een reizend gezelschap op poten heeft gezet. Zo krijgt het Noorden met de hulp van DF ook eens de kans om aan de geneugten van de 1M te proeven. Nooit eerder heb ik van een dergelijke constructie gehoord. Wat moeten de importeurs van andere merken wel niet denken als ze lucht van deze BMW-mindedness vwb de autotesten krijgt? Over de BMW mindedness van grote delen van het forum heb ik het niet. Het gaat me om het testgedeelte van DF. Of krijgen alle importeurs straks de kans om via DF kosteloos en voor niks hun produkten middels promotiefilmpjes en demonstraties aan de man te brengen. Zo'n constuctie is volstrekt onmogelijk als je van je lezers/bezoekers ook nog verwacht dat ze de tests serieus nemen.

Over mijn ambities als tester hebben we het veel vaker gehad. Ik ben daar altijd eerlijk in geweest. Ik zou het graag willen doen. Ik weet een auto redelijk te besturen, ik weet redelijk goed hoe ik de sterktes en zwaktes van een auto aan een lezerspubliek kan overbrengen, over het algemeen schrijf ik redelijk goed, en ik ben in m'n oordeel goudeerlijk en bloedconsistent. Evenmin heb ik onder stoelen of banken gestoken dat ik me terdege realiseer dat het gezien mijn thuissituatie waarschijnlijk niets met die tests wordt. Ik kan het land niet in om een auto te halen, ik kan niet uren wegblijven. So be it. Ik heb DF nooit om een auto gevraagd en zal dat gezien mijn beperkte inzetbaarheid ook nooit doen. Bieden ze hem me aan en rijden ze in Heerenveen langs, dan zal ik m'n uiterste best doen om gratis en voor niks een leuke review in elkaar te timmeren. Zo is het en meer niet.

Weet je nog hoeveel werk we in 2005 van de review en filmpjes van die 130i hebben gemaakt? Hoeveel lol we daarin hadden? Ik heb toen geen blad voor de mond genomen. Die auto was van jou. Ik heb nooit een blad voor de mond hoeven houden vwb mijn neergeschreven mening van jouw auto's. Dat is nu met de 1M heel anders. Zo ken ik je niet. Heeft het met de auto te maken? Je zult wel zeggen van niet maar net als veel van de resterende forumbezoekers die BMW minded zijn en zonder een meter in de 1M gereden te hebben lyrisch over die auto zijn, kun je kritiek niet meer verdragen. Het lijkt wel of die auto geen bestaansrecht heeft zonder het massale applaus van anderen. Alsof die auto voor de goedkeuring door anderen gekocht wordt in plaats van dat je zelf achter je keuze staat en het je geen zier scheelt wat anderen erover denken. Moet ik me nu iedere keer bij de vorming van een mening gaan afvragen of ik mensen kwets? We hebben het nog steeds over een dom stuk blik he. Zo zit ik niet in elkaar. Ik respecteer jouw mening en jouw verzoek aan mij om een auto van 80.000 euro niet te bekritiseren omdat ie van jou is en omdat jij met erin hebt laten rijden. Maar net zoals je zelf zegt, zodra ik op een andere manier de kans krijg (en niet op de lange tenen hoef te letten) dan geef ik m'n mening over die auto. Over iedere auto. Omdat ik het leuk vind en omdat we op een forum zitten.

Even over Rico's verslag. Hoe tekenend de reacties op zijn 'mening' voor de staat van DF zijn. Robin, je hebt het over Rico's en mijn negatieve mening over de 1M. Hoe kom je daarbij? Mijn enige uitspraak die eventueel als negatief geïnterpreteerd zou kunnen worden is dat ik gezegd heb dat voor de meerprijs van de 1M boven de 135i je ook een behoorlijk stuk sportiviteit extra mag verwachten. Maar daarmee ben ik nog niet negatief over de auto. En Rico heeft continue zijn afkeur van de motorkeuze van de M 1-serie uitgesproken. In zijn rijverslag zie ik die kritiek op de motor nauwelijks terugkomen. Het is vooral de beleving van de auto waar hij moeite mee heeft (mijn interpretatie). En alhoewel ik positief verrast ben over de durf van Rico om een afwijkende mening neer te schrijven, steun of veroordeel ik zijn kijk op die auto niet. Ik heb namelijk nog geen kijk op de kwaliteiten van die auto omdat ik er niet mee gereden heb.

Robin, je verwijt aan mij "je hebt kritiek omdat ie te duur is" slaat als een tang op een varken. Je komt er iedere keer mee terwijl jij de enige op DF bent waarbij de relatie prijs/waardering overduidelijk aanwezig is en steeds terugkomt. Mijn "lijst" van lekkere auto's heeft geen enkele relatie met prijs. Dat heb ik bij de eerste keer dat ik de lijst plaatste ook direct duidelijk geprobeerd te maken. Jij hebt daar vanaf het begin moeite mee gehad (om dat te geloven?) en nadien heb je jouw eigen zienswijze aan mijn meningen over auto's proberen te koppelen. Dat is toch heel vreemd? Robin, ik herhaal het nog maar een keer, ik heb ook nooit anders beweerd. Er bestaat bij mij geen relatie tussen de lekkerte van een auto en z'n prijs. Is er nooit geweest en zal er nooit komen ook.

Hoop dat ik mijn plaatsgenoten niet teveel tegen de skenen heb geskopt :blink: Ons Friezen staan erom bekend mensen. Geen twist zo mooi als een broedertwist :tong:

Robin

Bericht door Robin » 04 jul 2011, 15:47

Hielke jij vond dat je net zo goed 'n 135i kon kopen en die dan a la Andre op zou kunnen bouwen met wat goodies, iets in die richting, als je dat niet meer weet , ziet 't er slecht voor je uit. Herinner je je de notaris nog? Of ook al weer vergeten. :kikker:

Kortom, lees ook Andre's post nog eens , van niks komt uiteindelijk niks.

Oh, ja de consumentenbond, dat zijn geen ondernemers Hielke, dat zijn 'n stelletje consumenten die alles voor 'n dubbeltje op de eerste rang willen en service tot het einde der tijden. Vertel mij wat. De consumentenbond en onderneming is 't zelfde als Hitler en de nobelprijs voor de vrede, komaan. :banging:

Een BMW en Merc komen er altijd slecht vanaf bij die lui, want te duur en te krap en te weinig kofferruimte....maar verrek, nu snap ik je , dat is wel erg in jouw straatje. :mrgreen:
Hielke schreef:Over mijn ambities als tester hebben we het veel vaker gehad. Ik ben daar altijd eerlijk in geweest. Ik zou het graag willen doen. Ik weet een auto redelijk te besturen, ik weet redelijk goed hoe ik de sterktes en zwaktes van een auto aan een lezerspubliek kan overbrengen, over het algemeen schrijf ik redelijk goed, en ik ben in m'n oordeel goudeerlijk en bloedconsistent. :
Tot aan 't vetgedrukte ga ik daarin redelijk mee. Maar dat vetgedrukte hangt af of er wel of niet 'n notaris aanwezig is, Hielke. Dus daar ga je. :hungry:
Laatst gewijzigd door Robin op 04 jul 2011, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 jul 2011, 15:58

Richardt. schreef:
Dat is geen enkele auto.
We hebben 237 bladzijden in deze draad. Waarvan ik er 200 heb gevuld met lofzangen over de 1M. Al mijn bijdragen zijn van grote waarde :D Nu heb ik voor het eerst een kleine post met wat - in mijn beleving - wat kleine minpuntjes opgenoemd die me opvallen, want geen enkele auto is helemaal perfect.
Nee, er is niets dat wat een tikkeltje minder is bij die Schnitzel, is dan de reactie :P .
Nietsche had zo gelijk, mensen onthouden niets en we vinden steeds opnieuw het wiel uit. Het ergste is opportunisme.

Robin

Bericht door Robin » 04 jul 2011, 16:06

Opportunisme is in de kern niks mis mee, je moet er dan natuurlijk wel wat voor doen.

En niet vanachter de geraniums bijna alles van de negatieve kant bekijken, dat neerpennen en hopen/afwachten dat je ook 'n rondje mag/kan. Dat is welzeker opportunisme, maar werken doet 't allerminst.

Ook dat selectieve geheugen is bij sommigen 'n probleem.

Nietzsche had gelijk, Ferdi, inderdaad, ben ook wel into zijn denkwijzes( alsmede fan van Columbus, Galilei, Voltaire en Churchill)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 jul 2011, 16:06

Ruben schreef:
Kasteel schreef:
Ruben schreef: Kijk, het is dus niet allemaal zaligmakend.
Gesnapt! Maar, jouw verhaal heb ik ook nog niet gehoord of heb je amper gereden? Als je je best doet, moet je vast een fatsoenlijk stukje kunnen schrijven :ga weg:
Die komt ook zeer zeker wel Ruben :), zal als ik tijd heb ws wel ff eea uiteenzetten in dit draadje :)

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jul 2011, 16:16

hebben we het andere 1-serie draadje al ingehaald?
kan me nog herinneren dat die ook zo enorm uitliep :D

Andre

Bericht door Andre » 04 jul 2011, 16:18

Hielke even heel simpel.

Hoe denk je dat sportauto, car, evo groot is geworden.

Denk je dat ze de eerste de beste persoon die nog nooit in de autojournalistiek gewerkt heeft een auto laten reviewen die wereldwijd hoog staat aangeschreven. Want daar praten we nu over. Wat maakt jou nou zo speciaal dat jij die 1M moet reviewen. Alleen omdat jij zegt dat jij onpartijdig bent en een aantal hier niet. Wat voor referentie kader heb je. Pak een Chris Harris die rijdt alles en kan zo n auto in het juiste perspectief zetten. Wie is DF en wie ben jij in vergelijk. Chris Harris is ook niet begonnen met auto s te reviewen die hoog zijn aangeschreven.

Ik kan mijn eigen mening wel geven. De auto heeft mij overtuigd zelfs zoveel dat ik niet eens op de duitse 1M wil wachten. Hoeveel waarheid wil je hebben.

Als ik hier nou de enige ben die er positief over is. Maar de hele wereld qua autojournalistiek is er lovend over. Dus wie ben ik dan.

DF mag blij zijn dat ze uberhaubt zo n 1M hebben mogen ophalen. DF is een autoforum voor liefhebbers. DF is geen Sportauto Car of Evo verre van dat. Het haalt lang de kijkcijfers niet van autoweek of autoblog.

DF is een liefhebbers forum. Een forum waar ook potientiele klanten lopen. Met dat idee is naar mijn mening ook die auto meegegeven en niet om de ultieme publiciteit te creeeren op een Liefhebbers Forum van dit formaat.

Hielke jij haalt zaken doorelkaar. Jij haalt een liefhebbers forum doorelkaar met gerenomeerde autobladen/internet sites.

Het is jou eigen nieuwsgierigheid naar die auto en de testrit mag nu niet lukken en nu zijn wij met ze allen niet goed genoeg om een verslag te schrijven. Want jij bent in je eigen ogen de enige echte die auto s kan testen.

Nooit ben je zo tekeer gegaan bij andere type auto's die getest zijn op DF zelfs de Cayman R niet. Ik lees gewoon 1 grote frustratie.
Laatst gewijzigd door Andre op 04 jul 2011, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie