Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Xave30

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Xave30 » 13 mar 2013, 23:39

dvh schreef:Zoiets vind ik ook fraai:

Afbeelding
:beer:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 mar 2013, 23:48

Tom schreef:Afbeelding
Potver, eerste Breitling die ik mooi vind :)

dvh

Bericht door dvh » 14 mar 2013, 00:04

Steinhart , wat is dat voor iets ?
Want enerzijds maken ze redelijke replica's. Anderzijds maken ze eigen gemodificeerde eta uurwerken.

Een soort serieuzer alternatief op bijv een Parnis ofzo ?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 08:13

Steinhart is goed Duits spul voor 500-1000 euro ETA dacht ik. Beetje Fliegeruhr dingen toch?

Die getoonde Navitimer 92 is dus 21 jaar oud:) Geinig ding

En wat 'Tom' zegt ook helemaal mee eens hoor , die duiker is netjes. De rest sucks. Maar de cheap ass look is de buitenkant. Binnenin zit 't meer dan goed.

Er zijn denk ik 'n 5 tal modelletjes die ik leuk vind bij Breitling. Bij andere merken vaak niet anders of nog erger:)
Sub DS GMT2, 3 stuks bij Rolex...LOL
Omega: Speedmaster 9300 en Seamaster 9300. 2 stuks...

Panerai 524, 320 (had ik) 233, 270, 4 stuks.

Dat Bentley verhaal bij Breitling is ook shit, net als dat IWC met Mercedes weer samenwerkt. Samenwerking toendertijd met Porker was wel leuk vond ik toen. Omega met Bond, Clooney etc. Heb ik niet veel mee. Bond = Rolex.:)

JLC met Aston, tja ver van m'n bed. Laat wel zien dat ze qua beleving aan mekaar gewaagd zijn ofzo?

Ze doen allemaal maar:)

Breitling wordt dan de Mercedes van de horlogewereld genoemd, mag ook BMW zijn hoor.
Dan is dit 'n C63 AMG of 'n M3 CSL:)

Ben crapfotograaf, dit met 'n magnifier x 3 op m'n iPhone5.... :whistle:

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 14 mar 2013, 08:39

Voor mij een Breitling.

Liever dan een Rolex!

En dan vooral degene die DVH laat zien, nee nog liever degene die om Robin's pols zit.... :love:

Gruwelijk vet. Dat ding wat tom laat zien vind ik dan weer niks an.

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2013, 08:44

Gelukkig verschillen smaken

Die Tom laat zien is lekker rustig, de andere modellen vind ik wat patserig overkomen.
Ik hou meer van rustig voor het oog, maar volgens mij is dat gelijk ook een dure smaak :?

///Joost

Bericht door ///Joost » 14 mar 2013, 09:30

Luco schreef:Gelukkig verschillen smaken

Die Tom laat zien is lekker rustig, de andere modellen vind ik wat patserig overkomen.
Ik hou meer van rustig voor het oog, maar volgens mij is dat gelijk ook een dure smaak :?
+1. helemaal mee eens. Breitling staat bij mij gelijk aan 'drukke patserige wijzerplaat met veel karakters op een te klein oppervlak', dus dat plaatje van Tom is een geweldige afwisseling. Echt een mooie klok vind ik dat!

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 09:45

Dure smaak LOL :)

Over smaak valt niet te twisten.

Een drukke Patek chrono, 2.5 milijoen US $

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mar 2013, 09:59

Smaken verschillen inderdaad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mar 2013, 10:00

Nog eentje dan. Omdat ik vandaag zo'n foute smaak heb :blink:

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 10:03

De eerste 2 foto's van Ruben zeg ik geen nee tegen . B04 (?) en B01 caliber.

Beauty is more than skindeep:)

De rest is redelijk tot niks.

Verder leuke facepalm van Jerry in 1990 want it's all about nothing :tooth:
Afbeelding

Tiff draagt nu vaker 'n Amvox 2 maar ook vooral:
Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2013, 10:18

Bram schreef:
Tom schreef:Afbeelding
Potver, eerste Breitling die ik mooi vind :)

Deze is inderdaad erg clean/mooi. Breitling was ook compleet van mijn horlogeradar verdwenen. Ik vind/vond dat de collectie te groot was, teveel op elkaar lijkende modellen en een te hoog bling gehalte/te drukke horloge wijzerplaten (al begrijp ik dat het deels functionaliteit is). Vanaf het begin dat ik me met horloges bezig heb ik Breitling als interessant merk links laten liggen. Voornamelijk een smaak kwestie want over de kwaliteit en afwerking kan ik niks zeggen, domweg omdat ik me er nooit in verdiept hebt. Dat de Navitimer een klasieker is die past in het bekende rijtje, Submariner, Speedmaster etc ect. Kan ik me wel voorstellen. Hoe zit het eigenlijk met de restwaarde/wederverkoopwaarde van zo'n Breitling?

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 10:22

Rico idem hier hoor, zelfde verhaal. Restwaarde van Breitling zit op Omega niveau, maar bij lange na niet dat van Rolex en Panerai.(ook weer bepaalde hardlopers natuurlijk)

Dat dit een van de 2000 limited is is nog wat geinigs. Tja.

Een 92er Navi waar ze nog 2750 voor vragen is ook niet helemaal gratis:)

B01 caliber. Netjes. Ze zeggen zelf in hun advertenties dat het onomwonden de beste chronograaf is die er überhaupt is by far........pfff. Hij is wel modern en robuust, maar het Daytona caliber, de El Primero lijn, bepaalde topSeiko chronos (!!! serieus) en de 9300 van Omega, vlak die ook niet uit....

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2013, 10:55

Hij heeft wel charme zo'n Navitimer. Ik zal me weer eens in de Breitling collectie verdiepen. Blijkbaar hebben ze toch een aantal mooie klokjes. Is het verschil in afwerking tov IWC behoorlijk groot? Ten nadele van IWC? Ben ook niet echt een IWC liefhebber ofzo, hebben een paar knappe klokken maar echt serieus tot aanschaf ben ik nooit gegaan.

Maar soms moet je iets herondekken om de schoonheid er in te zien. Zo draag ik al weer een paar weekjes mijn Omega Speedmaster day date staal/goud. Ook wel wat bling. En je zult er niet voor in de rij gaan staan. Maar even los gezien van alle iconen, historisch correcte modellen etc. Ik ben de Speedmaster (mijn eerste horloge) weer echt gaan waarderen. Elke dag draag ik hem weer met plezier. Uurwerk heeft nog nooit onderhoud gehad in 16 jaar tijd. Dagelijkse afwijking is slechts 4 seconden.

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 11:11

IWC is 'n hoop blabla voor nog meer $$$$ ben ik wel achter. M'n BP liep steevast 8-10 s voor in 24h. Dat mag niet met zo'n duur paradepaardje. Ze doen 't wereldwijd allemaal blijkt.... en dan wel de 3 dubbele hoofdprijs vragen. Enorm groot uurwerk, dus die kan uitmuntend afgeregeld en nauwkeurig. Nee hoor....

Afwerking Breitling vs IWC : Zelfde, alleen kost Breitling ff wat minder. Wil je prachtafwerking voor 'n faire prijs : Omega 8500/9300 imho.

Ik blijf erbij : Casio-Seiko-Oris-Omega-Breitling-Rolex wil je prijskwaliteit....

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 14 mar 2013, 19:07

Robin schreef:IWC is 'n hoop blabla voor nog meer $$$$ ben ik wel achter. M'n BP liep steevast 8-10 s voor in 24h. Dat mag niet met zo'n duur paradepaardje. Ze doen 't wereldwijd allemaal blijkt.... en dan wel de 3 dubbele hoofdprijs vragen. Enorm groot uurwerk, dus die kan uitmuntend afgeregeld en nauwkeurig. Nee hoor....

Afwerking Breitling vs IWC : Zelfde, alleen kost Breitling ff wat minder. Wil je prachtafwerking voor 'n faire prijs : Omega 8500/9300 imho.

Ik blijf erbij : Casio-Seiko-Oris-Omega-Breitling-Rolex wil je prijskwaliteit....
Zal ik je zeggen dat mijn SKX007 maar +-1 seconde per dag af lijkt te wijken van mijn aardig nauwkeurige quartz chronograaf?

Macboy

Bericht door Macboy » 15 mar 2013, 07:16

Mijn enige probleem met Breitling is dat dit het enige merk is waarvan de horloges op plaatjes mooier zijn dan in het echt. Meestal is dat juist andersom. Maar bij Breitling denk ik bij fotos vaak woow en in het echt denk ik dan hmmm terwijl het met andere merken juist vaak andersom is.

Ben ik de enige ?

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2013, 08:07

Macboy schreef:Mijn enige probleem met Breitling is dat dit het enige merk is waarvan de horloges op plaatjes mooier zijn dan in het echt. Meestal is dat juist andersom. Maar bij Breitling denk ik bij fotos vaak woow en in het echt denk ik dan hmmm terwijl het met andere merken juist vaak andersom is.

Ben ik de enige ?
Zit wat in.Al vind ik wel dat dat niet opgaat voor dat ding wat ik nu draag. Ik heb nog nooit zo'n gedetailleerde dial gehad en met het ontspiegelde glas lijkt 't wel alsof dat er niet opzit. Grote klasse. Serieus.

Bij Breitlingsource.com op 't Forum was er de verkiezing Greatest Breitling Ever 2012. Dat werd dus dat ding:)

Hier in 't midden. De bruine croco komt er nog aan.

Afbeelding

Verder in 2x 24h loopt ie nu één seconde voor....tja. Dan kan iedereen wel lullen maar dit is het hoogste niveau van vakmanschap in de industrie wat nog 'betaalbaar' is.
Laatst gewijzigd door Robin op 15 mar 2013, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 15 mar 2013, 08:09

Op staal is het niet zo mooi alleen.
De rechter heeft mijn voorkeur. Met zwarte wijzerplaat.

Robin

Bericht door Robin » 15 mar 2013, 08:12

Op staal is 't stront met vliegjes:)

Die rechter is ook skitterend. Geen ltd, zoals de middelste en alles is al 'uitverkocht' dus tja.
Op die rechter stoort me alleen de geelgouden 'Flying B'...

Nu net die nauwkeurigheidsmeting gedaan. Kan er niet over uit. Met en zonder de chrono aan geeft geen krimp. Amliptude van 295-300 ALTIJD. Op de zijkant /kop naar beneden , kop omhoog 310. Rolex doet dat niet eens bijna:)

Dijk van 'n caliber blijkt dus echt.

Alle nieuwe fabriek verlatende Breitlings zijn COSC Chronometer. Alle.
Bij Rolex bijna alle . Idem Omega.

Ben er nu achter dat wat al die andere topmerken doen (JLC 1000 uren test bijv) en geen onafhankelijke COSC test (merendeel) dat dat juist betekent dat ze niet scherp blijven. Bij de COSC (onafh instituut, Zwitserse overheid zegmaar) val je door de mand. Hoeveel tophorloges veel luxer beter mooier dan Breitling ik wel niet heb gehad met 'n precizie van janlikmehetvestje, relatief....

COSC is the way:)

Dit is Hyper COSC, voor 'n chronograaf....niet normaal. :bloemetje:

En dan kwam ik die advert weer tegen: 2 paginas totaal zwart. Ene kant:

'The world's best chronograph movement' Andere kant 'No discussion'

Wel 'n beetje arrogant/autoritair en eigenroem.(Understatement) Maar het begin is er. Ze hebben er 'n fan bij:)

ErikS

Bericht door ErikS » 15 mar 2013, 10:06

Robin schreef:
Macboy schreef:Mijn enige probleem met Breitling is dat dit het enige merk is waarvan de horloges op plaatjes mooier zijn dan in het echt. Meestal is dat juist andersom. Maar bij Breitling denk ik bij fotos vaak woow en in het echt denk ik dan hmmm terwijl het met andere merken juist vaak andersom is.

Ben ik de enige ?
Zit wat in.Al vind ik wel dat dat niet opgaat voor dat ding wat ik nu draag. Ik heb nog nooit zo'n gedetailleerde dial gehad en met het ontspiegelde glas lijkt 't wel alsof dat er niet opzit. Grote klasse. Serieus.

Bij Breitlingsource.com op 't Forum was er de verkiezing Greatest Breitling Ever 2012. Dat werd dus dat ding:)

Hier in 't midden. De bruine croco komt er nog aan.

Afbeelding

Verder in 2x 24h loopt ie nu één seconde voor....tja. Dan kan iedereen wel lullen maar dit is het hoogste niveau van vakmanschap in de industrie wat nog 'betaalbaar' is.

:love: :love: :love: :love:

350 Z

Bericht door 350 Z » 15 mar 2013, 10:41

+1
Ik wil de middelste :love: :love: :love:

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2013, 11:33

Mooi om je reactie te lezen Robin! Gezien je achtergrond en merkervaring weet ik hoe ik hem moet inschatten :thumbup:

Elmar

Bericht door Elmar » 15 mar 2013, 12:17

Ik ben het wel met Macboy eens, op de foto zijn ze vaak mooier dan irl.
Zo ook de nieuwe Transocean met B01 uurwerk. Schitterend op foto, maar in het echt viel het toch tegen.
Enkel de Superocean Heritage die Tom postte vind ik echt mooi. Zeker met een Milanese stalen band.

Tom

Bericht door Tom » 15 mar 2013, 12:51

Ook eens met macboy, zoals ik al zei vind ik ze in de showroom al goedkoop overkomen.

Plaats reactie