vooruit, 1tje dan
[img:500:333]http://farm4.static.flickr.com/3159/272 ... 096e51.jpg[/img]
verder ook meer zon en kansloos gedoe gezien, maar wat wil je als je naar Kreta gaat

Daarom koop ik altijd gewoon voor iedere lens een polafilter, ideaal tijdens autoshoots.Johan Hutting schreef:Polarisatiefilter is gewoon geniaal als er genoeg licht is... ik had eerst zoiets van duur/onpraktisch etc. maar gezien ik vooral auto's met af en toe een landschap/architectuur fotografeer is het echt een uitkomst. Het is alleen wat vervelend om elke keer ook het filter te wisselen als ik van lens wissel.
Dat is balenDennis Cavallino schreef:Net alle foto's op pc gezet van de vakantie. Maar 90% is onscherp.![]()
Dat is toch wel echt heel erg balen. Zal wellicht komen door het polarisatiefilter op de kut/kitlens icm verkeerde instelling in de AV-stand van onze 300d (en mijn trilhandjes). Zowel met manuele als automatische focus is het op de pc toch echt een mislukte foto, terwijl 't op 't schermpje van de camera er prima uitzag. Alles maar in 200x300 afdrukken, hehe.
Een polafilter scheelt een stop en kan er op die manier voor zorgen dat je autofocus net te weinig licht heeft om goed scherp te stellen.Dennis Cavallino schreef:Net alle foto's op pc gezet van de vakantie. Maar 90% is onscherp.![]()
Dat is toch wel echt heel erg balen. Zal wellicht komen door het polarisatiefilter op de kut/kitlens icm verkeerde instelling in de AV-stand van onze 300d (en mijn trilhandjes). Zowel met manuele als automatische focus is het op de pc toch echt een mislukte foto, terwijl 't op 't schermpje van de camera er prima uitzag. Alles maar in 200x300 afdrukken, hehe.
Dat kost veelMartijn Koevoets schreef:Daarom koop ik altijd gewoon voor iedere lens een polafilter, ideaal tijdens autoshoots.Johan Hutting schreef:... Het is alleen wat vervelend om elke keer ook het filter te wisselen als ik van lens wissel.
+1. Ik heb ook op al mijn lenzen polarisatieflters.Martijn Koevoets schreef:Daarom koop ik altijd gewoon voor iedere lens een polafilter, ideaal tijdens autoshoots.Johan Hutting schreef:Polarisatiefilter is gewoon geniaal als er genoeg licht is... ik had eerst zoiets van duur/onpraktisch etc. maar gezien ik vooral auto's met af en toe een landschap/architectuur fotografeer is het echt een uitkomst. Het is alleen wat vervelend om elke keer ook het filter te wisselen als ik van lens wissel.
...die gedachte had ik eigenlijk ook, want het contrast tussen scherp en wazig is gewoon veel te groot (en zeker op zo'n korte afstand).Mark Nauta schreef:Geen idee Joop. Het zou kunnen dat je scherpstelveld hier linksboven heeft gezeten, maar dan kan hij eigenlijk onderin niet zo onscherp/wazig zijn.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten