Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Bericht door Arthur » 07 jan 2025, 18:25

Mooie verzameling auto's heb je staan hoor. Zelfs beide Alfa's kunnen me bekoren ;) Zijn wel de 2 mooiste modellen, vind ik.

Alfata
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Bericht door Alfata » 07 jan 2025, 18:39

Arthur schreef: 07 jan 2025, 18:25 Mooie verzameling auto's heb je staan hoor. Zelfs beide Alfa's kunnen me bekoren ;) Zijn wel de 2 mooiste modellen, vind ik.
Thanks! Beide zijn oprecht ook leuke auto's met veel karakter. dat wordt zeldzaam in de huidige tijd.

BMWDennis

Bericht door BMWDennis » 07 jan 2025, 19:16

Leuke update! Hele gave Alfa's inderdaad, maar de XKR past er ook goed bij. Een paar keer met een 4C mogen rijden en sindsdien toch regelmatig even een rondje AutoScout/Marktplaats met wat er te koop staat. Zo gaan ze niet meer gemaakt worden.

Geertmans

Bericht door Geertmans » 08 jan 2025, 06:25

Goeie update! En die XK-R is een erg leuke aanvulling…
Wat voor tours organiseer je precies?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 jan 2025, 08:28

Mooie update en wat een waanzinnig mooi wagenpark heb je zo :df:

Alfata

Bericht door Alfata » 08 jan 2025, 10:01

BMWDennis schreef: 07 jan 2025, 19:16 Leuke update! Hele gave Alfa's inderdaad, maar de XKR past er ook goed bij. Een paar keer met een 4C mogen rijden en sindsdien toch regelmatig even een rondje AutoScout/Marktplaats met wat er te koop staat. Zo gaan ze niet meer gemaakt worden.
De 4C is een goede investering de waarde zal niet meer dalen. Het is de alle lichtste laatst gebouwde sportwagen. In combinatie met het carbon, de rauwe rijbeleving en na paar kleine tweaks toch wel zeer serieuze prestaties is het echt een leuke derde auto. Ik merk wel dat 5000km per jaar voldoende is haha!
Geertmans schreef: 08 jan 2025, 06:25 Goeie update! En die XK-R is een erg leuke aanvulling…
Wat voor tours organiseer je precies?
De XKR is wat mij betreft een beetje onbeminde auto. Man, wat rijdt dat lekker! Comfort en sportiviteit in een heerlijke mix. De marktintroductie was net precies tijdens de uitbraak van de kredietcrisis. Dat deed de verkopen geen goed. Maar hij droogt erg goed op en combinatie met de Youngtimerregeling nu interessant zakelijk ook te rijden.

Ik organiseer tours vanuit www.theitaliantour.nl
Mijn vrouw organiseerde al bruiloften in Italie en ik wou vanuit het bestuurslidmaatschap bij Club Alfa Romeo Nederland ook wat activiteiten voor Alfisti in Italie organiseren. Dat is wat verder uit de hand gelopen en nu organiseren we dagtours, weekendtours en weektours in Nederland, Italie en andere plekken in Europa voor alle autoliefhebbers. We proberen in alle evenementen wel altijd een Italiaans tintje in te brengen en we kenmerken ons veel kwaliteit te leveren door autorijden te combineren met gave ervaringen en activiteiten.
Martijn_bmw schreef: 08 jan 2025, 08:28 Mooie update en wat een waanzinnig mooi wagenpark heb je zo :df:
Thanks. Een V8 cabrio ontbrak nog naar mijn gevoel en de Jag sprak mij meer aan dan de Italiaanse alternatieven. Er komt nog een kleine Topolino bij voor in de stad en wellicht komt er nog wat anders voor de Stelvio, maar dan is het wel even klaar vermoed ik.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 08 jan 2025, 12:53

Leuke update! Zo'n XKR lijkt me erg leuk om mee te cruisen. Zelf eens met een XK 4.2 langs de Italiaanse kust gereden, dat was erg leuk, klinken prima!

Leuk ook die tours die je organiseert!

ArjanB
Auto: Alfa Giulietta QV / 156 GTA Q2

Bericht door ArjanB » 09 jan 2025, 19:55

Alfata schreef: 08 jan 2025, 10:01 Er komt nog een kleine Topolino bij voor in de stad
Leuk! Dat is echt de leukste van het elektrische trio.
Met deuren, of zou je de open versie met touw aandurven?

Afbeelding

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 09 jan 2025, 20:09

Wow gaaf zeg! Wat een gave update, die Jag is ook niet normaal mooi! Goede smaak!

Philipoo

Bericht door Philipoo » 10 jan 2025, 11:00

Gaaf die Jag! Snel, gooi er karrewielen onder en ga er mee het circuit op.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 10 jan 2025, 12:35

Misschien kan je nog wel wat tips vinden voor remkoeling!

Nee, even zonder dollen, leuke update! Fantastisch wagenpark zo.

Alfata

Bericht door Alfata » 14 jan 2025, 10:07

@Arjan
Hi Arjan! Nee, het wordt wel de versie met deurtjes, gezien de versie zonder deuren in Nederland echt onbruikbaar is.

@Euwe
Die Jag is echt ongekend mooi inderdaad. Droogt door de jaren heen heerlijk op. Zeker in cabriovorm, is het een heerlijk slanke, mooi gelijnde auto.

@Philipoo
De Jag heb ik nou precies voor alles behalve het circuit haha. Als cabrio ook niet echt torsie stijf genoeg om echt pret te hebben. Cruisen daarentegen...

@Joel D.
Ja, wagenpark bij elkaar is wel heel erg tof. Veel afwisseling, maar elk auto's waarin iedere meter plezier brengt en auto's met een eigen kwaliteit.

Nu nog wachten. Levering van de Jag op NL kenteken waarschijnlijk 2de week februari. Nog even geduld dus.

Plaats reactie