Bijna net zoveel beleving als de TT-RS bedoel ik hier, niet de Spyder natuurlijk !Macboy schreef:Audi TT-S spyder is overigens bijna net zoveel beleving, wel een vette achterkant, niet te druk en ook nog eens tienduizenden euro's goedkoper.
Porsche Boxster Spyder
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Boxster Spyder
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Porsche Boxster Spyder
Hmmm, Drie, 5, 6, 8, 10 of 12 cylinders, prima, ze hebben elk hun eigen melodie. 4? Nee. Keukenmachine van moulinex springs to mind.... (Uitzonderingen als Coventry Climax, S14, Lotus Twin Cam, Autodelta Nord, 3,0 Porsche, Lancia V4 en Honda F20C daargelaten, maar in die categorie valt een TFSI in geen 500 jaar!)Macboy schreef:Bijna net zoveel beleving als de TT-RS bedoel ik hier, niet de Spyder natuurlijk !Macboy schreef:Audi TT-S spyder is overigens bijna net zoveel beleving, wel een vette achterkant, niet te druk en ook nog eens tienduizenden euro's goedkoper.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Porsche Boxster Spyder
Gaat het hier over het geluid wat ze maken of de prestaties!? Die TFSI is niet echt een stumper.. maar spannend klinkt die idd niet! Boeien.. die Kever motor is ook niet echt spannend, geef maar die 5 cilinder van Audi TT-RS 340pk 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Boxster Spyder
achter in je 340RHans R schreef:Gaat het hier over het geluid wat ze maken of de prestaties!? Die TFSI is niet echt een stumper.. maar spannend klinkt die idd niet! Boeien.. die Kever motor is ook niet echt spannend, geef maar die 5 cilinder van Audi TT-RS 340pk 8)

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Porsche Boxster Spyder
Haha.. nee hoor, mijn K-serie 4 pitter maakt een heerlijk geluid en is snel zat! Ik wil niet zo'n zwaar ding achterin hebben liggen..


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Boxster Spyder


je bent zo wel erg betrokken met zo'n puur ding das wel fijn qua DF.
-
- Berichten: 22355
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche Boxster Spyder
Het ligt er gewoon aan hoe een motor klinkt, aan het gas hangt en vermogensopbouw. Aantal cilinders vind ik dan minder belangrijk. M'n ex-S2000 vond ik fantastisch. Qua motor leuker dan de Z4 3.0i (al waardeer ik dat blok weer op andere dingen).
Lotus 111R (Toyota) lijkt mij ook top. Terwijl ik het blok van de Speedster juist compleet ruk vond. Beide zelfde concept maar de motor maakt in dat geval de auto.
Moet wel zeggen dat ik boven een bepaalde nieuwprijs toch wel weer iets meer cilinders wil, maar dat zit vast tussen de oren.
Lotus 111R (Toyota) lijkt mij ook top. Terwijl ik het blok van de Speedster juist compleet ruk vond. Beide zelfde concept maar de motor maakt in dat geval de auto.
Moet wel zeggen dat ik boven een bepaalde nieuwprijs toch wel weer iets meer cilinders wil, maar dat zit vast tussen de oren.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Porsche Boxster Spyder
Idd, het zit bij vele tussen de oren..
sommige van ons hebben gewoon 10 cilinders nodig 


- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Porsche Boxster Spyder
En 1000pkHans R schreef:Idd, het zit bij vele tussen de oren..sommige van ons hebben gewoon 10 cilinders nodig

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche Boxster Spyder
Na mijn debakel met de AMV8 roadster, was de moed mij in de schoenen gezakt dat ik open rijden leuk zou vinden. Misschien toch niets voor mij, Vandaag nog even langs geweest bij PCR om toch maar een proefritje te doen in een vonkelnieuwe Porsche Boxter non-S (255 pk/PDK). Stond iets van 500 km op de teller. Als ik op en rijden klote zou vinden, dan dus geen Spyder. Starten en rijden maar...
conclusie:
FUCK. Wat een tering goeie kar die Porsche. Fuck wat is dat PDK toch ontzettend goed. Wat een allejezus goeie stuurmans plek heb in zo'n hok. Wat is een middenmotor ontzettend goed. Geen nose-heavy drive!! Dat is een verademing. Fuck, wat is dat sportchrono toch heerlijk. Fuck wat is dat open rijden wel leuk, als je dat maar in een goed hok doet. Kortom, wel enthousiast dus. Hoopte stiekum dat ik het open rijden in die Boxster shit zou vinden, want dan had ik een meevaller van 100k. Maar nee dus..
conclusie:

-
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Porsche Boxster Spyder
Verwijderd. Iets te impulsieve tekst...
- pimmetje
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 23:46
- Locatie: Spijkenisse
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche Boxster Spyder
Dus Ferdinand......als ik morgen bij Rogier kom heb jij getekend???
-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche Boxster Spyder
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan sport chrono. Kan iemand mij dat uitleggen.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Porsche Boxster Spyder
Veel mensen denken dat dat alleen dat klokkie is dat op het dashboard staat, maar het is wel meer dan dat.Andre schreef:Wat is er eigenlijk zo speciaal aan sport chrono. Kan iemand mij dat uitleggen.
Het is een extra instelling voor je onderstel, een snellere. Je kunt meer instellen in de vorm van
demping, gasprespons etc. Daarnaast zit er inderdaad zo'n klokje op je dashboard. Die gaat samen met je
navischerm en geeft daar bijvoorbeeld acceleratietijden, maar ook rondetijden op weer.
Een Cayman S is bijvoorbeeld mét Sports Chrono nog 3 seconden sneller dan de Cayman S zonder. Wat de
exacte functies op een GT3 zijn weet ik even niet, dat verschilt namelijk per model.
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche Boxster Spyder
Nou, meevaller van 40K dan, als een gewone Boxster ook al leuk is?!FerdiACS1 schreef:Na mijn debakel met de AMV8 roadster, was de moed mij in de schoenen gezakt dat ik open rijden leuk zou vinden. Misschien toch niets voor mij, Vandaag nog even langs geweest bij PCR om toch maar een proefritje te doen in een vonkelnieuwe Porsche Boxter non-S (255 pk/PDK). Stond iets van 500 km op de teller. Als ik op en rijden klote zou vinden, dan dus geen Spyder. Starten en rijden maar...
conclusie:
FUCK. Wat een tering goeie kar die Porsche. Fuck wat is dat PDK toch ontzettend goed. Wat een allejezus goeie stuurmans plek heb in zo'n hok. Wat is een middenmotor ontzettend goed. Geen nose-heavy drive!! Dat is een verademing. Fuck, wat is dat sportchrono toch heerlijk. Fuck wat is dat open rijden wel leuk, als je dat maar in een goed hok doet. Kortom, wel enthousiast dus. Hoopte stiekum dat ik het open rijden in die Boxster shit zou vinden, want dan had ik een meevaller van 100k. Maar nee dus..
De spyder is wel porn, zie die foto hierboven, man o man, wat mooi!

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche Boxster Spyder
Een spyder is gewoon keiharde Porsche pornografie..
Sportchrono zet je aan met de knop 'supersport' en dan voel ik (in een 255 pk Porsche Boxster)
1. Een iets stijver onderstel, wat je merkt in de bochten. flat out, voel ik geen verschil.
2. De versnelling schakelt pas door bij alleen maar max. rev.
3. Hij maakt gebruik van 6 versnelling, ipv. de 7 (gaat dus langer door in rev's en de spreiding van het vermogen verandert dus daardoor, langere versnellingen dus)
4. Een superaggresieve gasrespons vanaf pakweg 5k tot redline (en dat is echt pittig, dat heb ik nog nooit meegemaakt in een normale straatauto).
o ja,
5. en een klokkie
(< edit)
Wat het lekkerste rijdt is met 'supersport stand' en dan handmatig op - en af schakelen. Dat is voor de echte coureur. Dat gaat echt perfect! Maar ben je een debielo zoals ik, laat je die PDK het werk doen, en dat gaat ook heel goed. 't Is bijna een cursus schakelen van Porsche: 'hoe en wanneer moet je schakelen.
'. Want wanneer de auto terugzakt in rev's dan pakt die PDK dat razendsnel op, dot tussengas, en hij zit weer in het juiste verzet/rev's. Zelfs ik kan met tussengas rijden woehaa
Je voelt jezelf een hele boy, maar dat hok doet alles voor je!.
Het leukste is om stoplichtsprintjes te doen met PDK. Dan ben je echt bloedsnel. Ding jankt door tot aan 7000+rpm en schakelt dan met de snelheid van het licht, je voelt opnieuw een duw in je rug (met venijnige dot tussengas) en je versnelt door. Dus om gewoon van 0 naar 200 re racen is die PDK briljant. De felheid van het systeem verbaast mij wel. Nee, het is geen PP kralenpakket zeg maar
Zijn er geen mindere punten te noemen aan de Boxster?
Jawel, ik weet er twee:
1) Ik vind het stuur net iets te dun. Het M stuur voelt beter aan
2) Hoe gek ook, maar volgens mij kan de besturingen preciezer, of anders gezegd, met een direkter gevoel. Dus de Boxster kan meer focus hebben. Ik denk dus dat de Spyder hier de grote klappen gaat maken, dus meer focus.

Sportchrono zet je aan met de knop 'supersport' en dan voel ik (in een 255 pk Porsche Boxster)
1. Een iets stijver onderstel, wat je merkt in de bochten. flat out, voel ik geen verschil.
2. De versnelling schakelt pas door bij alleen maar max. rev.
3. Hij maakt gebruik van 6 versnelling, ipv. de 7 (gaat dus langer door in rev's en de spreiding van het vermogen verandert dus daardoor, langere versnellingen dus)
4. Een superaggresieve gasrespons vanaf pakweg 5k tot redline (en dat is echt pittig, dat heb ik nog nooit meegemaakt in een normale straatauto).
o ja,
5. en een klokkie

Wat het lekkerste rijdt is met 'supersport stand' en dan handmatig op - en af schakelen. Dat is voor de echte coureur. Dat gaat echt perfect! Maar ben je een debielo zoals ik, laat je die PDK het werk doen, en dat gaat ook heel goed. 't Is bijna een cursus schakelen van Porsche: 'hoe en wanneer moet je schakelen.


Het leukste is om stoplichtsprintjes te doen met PDK. Dan ben je echt bloedsnel. Ding jankt door tot aan 7000+rpm en schakelt dan met de snelheid van het licht, je voelt opnieuw een duw in je rug (met venijnige dot tussengas) en je versnelt door. Dus om gewoon van 0 naar 200 re racen is die PDK briljant. De felheid van het systeem verbaast mij wel. Nee, het is geen PP kralenpakket zeg maar

Zijn er geen mindere punten te noemen aan de Boxster?
Jawel, ik weet er twee:
1) Ik vind het stuur net iets te dun. Het M stuur voelt beter aan
2) Hoe gek ook, maar volgens mij kan de besturingen preciezer, of anders gezegd, met een direkter gevoel. Dus de Boxster kan meer focus hebben. Ik denk dus dat de Spyder hier de grote klappen gaat maken, dus meer focus.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 16 apr 2010, 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
- Berichten: 5454
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Porsche Boxster Spyder
Klokkie mogen ze houden en de rest std svpMark Nauta schreef:Veel mensen denken dat dat alleen dat klokkie is dat op het dashboard staat, maar het is wel meer dan dat.Andre schreef:Wat is er eigenlijk zo speciaal aan sport chrono. Kan iemand mij dat uitleggen.
Het is een extra instelling voor je onderstel, een snellere. Je kunt meer instellen in de vorm van
demping, gasprespons etc. Daarnaast zit er inderdaad zo'n klokje op je dashboard. Die gaat samen met je
navischerm en geeft daar bijvoorbeeld acceleratietijden, maar ook rondetijden op weer.
Een Cayman S is bijvoorbeeld mét Sports Chrono nog 3 seconden sneller dan de Cayman S zonder. Wat de
exacte functies op een GT3 zijn weet ik even niet, dat verschilt namelijk per model.

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche Boxster Spyder
Met de opmerking dat Herr Kasteel de sport knop in zijn M niet gebruikt
Ff kort door de bocht Ferdinand; standaard Boxster met 255 pk beter dan AM V8 roadster?

Ff kort door de bocht Ferdinand; standaard Boxster met 255 pk beter dan AM V8 roadster?
- Kasteel
- Berichten: 5454
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Porsche Boxster Spyder
Omdat dat een waardeloze knop is, doet alleen pedaal input x2, niks reponse of wat dan ook. Het resultaat is dus dat gas ondoseerbaar wordtRuben schreef:Met de opmerking dat Herr Kasteel de sport knop in zijn M niet gebruikt![]()
Ff kort door de bocht Ferdinand; standaard Boxster met 255 pk beter dan AM V8 roadster?

Als het een 'echte' 'sportknop'zou zijn was het oke (ter verdediging, rijd nooit met DSC aan

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Boxster Spyder
audi schijnt ook te komen met zoiets als de boxter spyder....zal wel heel anders rijden, maar toch best fraai als ie er zo uit komt te zien, tis ook wel de baby R8 genoemd....de R4
zowel gewone versie als ook een elec versie


zowel gewone versie als ook een elec versie
The R4 electric supercar comes equipped with a lithium-ion battery pack and an elecrtic motor in each wheel, helping it achieve a 0-to-60 acceleration speed of under 5 seconds, an all-electric range of around 155 miles, and a top speed reaching 140 mph.
And so …
Audi intends to build an R4 with an electric powertrain as well as a regular gas version. Seems safe to think we'll see the latter first. Either way, this is one beautiful sports car. Price point remains unknown at this point, but for the time being nobody should be looking under six figures.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche Boxster Spyder
ja, no doubts at allRuben schreef:Met de opmerking dat Herr Kasteel de sport knop in zijn M niet gebruikt![]()
Ff kort door de bocht Ferdinand; standaard Boxster met 255 pk beter dan AM V8 roadster?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Porsche Boxster Spyder
+1.Kasteel schreef:Omdat dat een waardeloze knop is, doet alleen pedaal input x2, niks reponse of wat dan ook. Het resultaat is dus dat gas ondoseerbaar wordtRuben schreef:Met de opmerking dat Herr Kasteel de sport knop in zijn M niet gebruikt![]()
Ff kort door de bocht Ferdinand; standaard Boxster met 255 pk beter dan AM V8 roadster?. Dus eigenlijk geen voordelen...
Als het een 'echte' 'sportknop'zou zijn was het oke (ter verdediging, rijd nooit met DSC aan).
De enige auto waar ik die knop fijn vind is in CSL, in M3 en M5 zit er gewoon een overdreven gasreactie ingeprogrammeerd. Finesse gaat volledig om zeep, zeker als je vergelijkt met de super-lineare respons van ITB's met gaskabel op M88, S38 en S50. Op S62 is het een twijfelgeval, die vind ik "trapsgewijs" zonder de sportknop maar dat kan aan de leeftijd liggen.
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
Re: Porsche Boxster Spyder
Mark, reed jij vandaag vanaf Rotterdam richting Gorinchem in een zwarte Panamera?Mark Nauta schreef:Dus Ferdinand......als ik morgen bij Rogier kom heb jij getekend???
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Gijzert en 14 gasten