Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Macboy » 08 apr 2010, 16:26

Macboy schreef:Audi TT-S spyder is overigens bijna net zoveel beleving, wel een vette achterkant, niet te druk en ook nog eens tienduizenden euro's goedkoper.
Bijna net zoveel beleving als de TT-RS bedoel ik hier, niet de Spyder natuurlijk !

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door steve smith » 08 apr 2010, 16:39

Macboy schreef:
Macboy schreef:Audi TT-S spyder is overigens bijna net zoveel beleving, wel een vette achterkant, niet te druk en ook nog eens tienduizenden euro's goedkoper.
Bijna net zoveel beleving als de TT-RS bedoel ik hier, niet de Spyder natuurlijk !
Hmmm, Drie, 5, 6, 8, 10 of 12 cylinders, prima, ze hebben elk hun eigen melodie. 4? Nee. Keukenmachine van moulinex springs to mind.... (Uitzonderingen als Coventry Climax, S14, Lotus Twin Cam, Autodelta Nord, 3,0 Porsche, Lancia V4 en Honda F20C daargelaten, maar in die categorie valt een TFSI in geen 500 jaar!)

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Hans R » 08 apr 2010, 16:47

Gaat het hier over het geluid wat ze maken of de prestaties!? Die TFSI is niet echt een stumper.. maar spannend klinkt die idd niet! Boeien.. die Kever motor is ook niet echt spannend, geef maar die 5 cilinder van Audi TT-RS 340pk 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door GTRene » 08 apr 2010, 16:50

Hans R schreef:Gaat het hier over het geluid wat ze maken of de prestaties!? Die TFSI is niet echt een stumper.. maar spannend klinkt die idd niet! Boeien.. die Kever motor is ook niet echt spannend, geef maar die 5 cilinder van Audi TT-RS 340pk 8)
achter in je 340R :df:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Hans R » 08 apr 2010, 19:20

Haha.. nee hoor, mijn K-serie 4 pitter maakt een heerlijk geluid en is snel zat! Ik wil niet zo'n zwaar ding achterin hebben liggen..

:mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door GTRene » 08 apr 2010, 19:56

:mrgreen: geluid en snelheid genoeg to start with :thumbup:
je bent zo wel erg betrokken met zo'n puur ding das wel fijn qua DF.

Tom
Berichten: 22355
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Tom » 08 apr 2010, 21:10

Het ligt er gewoon aan hoe een motor klinkt, aan het gas hangt en vermogensopbouw. Aantal cilinders vind ik dan minder belangrijk. M'n ex-S2000 vond ik fantastisch. Qua motor leuker dan de Z4 3.0i (al waardeer ik dat blok weer op andere dingen).
Lotus 111R (Toyota) lijkt mij ook top. Terwijl ik het blok van de Speedster juist compleet ruk vond. Beide zelfde concept maar de motor maakt in dat geval de auto.
Moet wel zeggen dat ik boven een bepaalde nieuwprijs toch wel weer iets meer cilinders wil, maar dat zit vast tussen de oren.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Hans R » 09 apr 2010, 07:59

Idd, het zit bij vele tussen de oren.. :mrgreen: sommige van ons hebben gewoon 10 cilinders nodig :whistle:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Michel P » 09 apr 2010, 09:26

Hans R schreef:Idd, het zit bij vele tussen de oren.. :mrgreen: sommige van ons hebben gewoon 10 cilinders nodig :whistle:
En 1000pk :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Sperdy » 15 apr 2010, 20:39

Na mijn debakel met de AMV8 roadster, was de moed mij in de schoenen gezakt dat ik open rijden leuk zou vinden. Misschien toch niets voor mij, Vandaag nog even langs geweest bij PCR om toch maar een proefritje te doen in een vonkelnieuwe Porsche Boxter non-S (255 pk/PDK). Stond iets van 500 km op de teller. Als ik op en rijden klote zou vinden, dan dus geen Spyder. Starten en rijden maar...


conclusie:


:shocking: FUCK. Wat een tering goeie kar die Porsche. Fuck wat is dat PDK toch ontzettend goed. Wat een allejezus goeie stuurmans plek heb in zo'n hok. Wat is een middenmotor ontzettend goed. Geen nose-heavy drive!! Dat is een verademing. Fuck, wat is dat sportchrono toch heerlijk. Fuck wat is dat open rijden wel leuk, als je dat maar in een goed hok doet. Kortom, wel enthousiast dus. Hoopte stiekum dat ik het open rijden in die Boxster shit zou vinden, want dan had ik een meevaller van 100k. Maar nee dus..

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Rupie » 15 apr 2010, 20:55

Nou..

Rnd
Berichten: 2325
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Rnd » 15 apr 2010, 22:06

Verwijderd. Iets te impulsieve tekst...

Gebruikersavatar
pimmetje
Berichten: 197
Lid geworden op: 24 jul 2007, 23:46
Locatie: Spijkenisse

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door pimmetje » 15 apr 2010, 23:13

Nice

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Mark Nauta » 15 apr 2010, 23:36

Dus Ferdinand......als ik morgen bij Rogier kom heb jij getekend???

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Andre » 16 apr 2010, 00:37

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan sport chrono. Kan iemand mij dat uitleggen.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Mark Nauta » 16 apr 2010, 07:15

Andre schreef:Wat is er eigenlijk zo speciaal aan sport chrono. Kan iemand mij dat uitleggen.
Veel mensen denken dat dat alleen dat klokkie is dat op het dashboard staat, maar het is wel meer dan dat.
Het is een extra instelling voor je onderstel, een snellere. Je kunt meer instellen in de vorm van
demping, gasprespons etc. Daarnaast zit er inderdaad zo'n klokje op je dashboard. Die gaat samen met je
navischerm en geeft daar bijvoorbeeld acceleratietijden, maar ook rondetijden op weer.

Een Cayman S is bijvoorbeeld mét Sports Chrono nog 3 seconden sneller dan de Cayman S zonder. Wat de
exacte functies op een GT3 zijn weet ik even niet, dat verschilt namelijk per model.

ErikS
Berichten: 18971
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door ErikS » 16 apr 2010, 10:12

FerdiACS1 schreef:Na mijn debakel met de AMV8 roadster, was de moed mij in de schoenen gezakt dat ik open rijden leuk zou vinden. Misschien toch niets voor mij, Vandaag nog even langs geweest bij PCR om toch maar een proefritje te doen in een vonkelnieuwe Porsche Boxter non-S (255 pk/PDK). Stond iets van 500 km op de teller. Als ik op en rijden klote zou vinden, dan dus geen Spyder. Starten en rijden maar...


conclusie:


:shocking: FUCK. Wat een tering goeie kar die Porsche. Fuck wat is dat PDK toch ontzettend goed. Wat een allejezus goeie stuurmans plek heb in zo'n hok. Wat is een middenmotor ontzettend goed. Geen nose-heavy drive!! Dat is een verademing. Fuck, wat is dat sportchrono toch heerlijk. Fuck wat is dat open rijden wel leuk, als je dat maar in een goed hok doet. Kortom, wel enthousiast dus. Hoopte stiekum dat ik het open rijden in die Boxster shit zou vinden, want dan had ik een meevaller van 100k. Maar nee dus..
Nou, meevaller van 40K dan, als een gewone Boxster ook al leuk is?!

De spyder is wel porn, zie die foto hierboven, man o man, wat mooi! :beer:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Sperdy » 16 apr 2010, 10:37

Een spyder is gewoon keiharde Porsche pornografie.. :)

Sportchrono zet je aan met de knop 'supersport' en dan voel ik (in een 255 pk Porsche Boxster)
1. Een iets stijver onderstel, wat je merkt in de bochten. flat out, voel ik geen verschil.
2. De versnelling schakelt pas door bij alleen maar max. rev.
3. Hij maakt gebruik van 6 versnelling, ipv. de 7 (gaat dus langer door in rev's en de spreiding van het vermogen verandert dus daardoor, langere versnellingen dus)
4. Een superaggresieve gasrespons vanaf pakweg 5k tot redline (en dat is echt pittig, dat heb ik nog nooit meegemaakt in een normale straatauto).

o ja,

5. en een klokkie :lol: (< edit)

Wat het lekkerste rijdt is met 'supersport stand' en dan handmatig op - en af schakelen. Dat is voor de echte coureur. Dat gaat echt perfect! Maar ben je een debielo zoals ik, laat je die PDK het werk doen, en dat gaat ook heel goed. 't Is bijna een cursus schakelen van Porsche: 'hoe en wanneer moet je schakelen. :) '. Want wanneer de auto terugzakt in rev's dan pakt die PDK dat razendsnel op, dot tussengas, en hij zit weer in het juiste verzet/rev's. Zelfs ik kan met tussengas rijden woehaa :lol: Je voelt jezelf een hele boy, maar dat hok doet alles voor je!.

Het leukste is om stoplichtsprintjes te doen met PDK. Dan ben je echt bloedsnel. Ding jankt door tot aan 7000+rpm en schakelt dan met de snelheid van het licht, je voelt opnieuw een duw in je rug (met venijnige dot tussengas) en je versnelt door. Dus om gewoon van 0 naar 200 re racen is die PDK briljant. De felheid van het systeem verbaast mij wel. Nee, het is geen PP kralenpakket zeg maar :D

Zijn er geen mindere punten te noemen aan de Boxster?
Jawel, ik weet er twee:
1) Ik vind het stuur net iets te dun. Het M stuur voelt beter aan
2) Hoe gek ook, maar volgens mij kan de besturingen preciezer, of anders gezegd, met een direkter gevoel. Dus de Boxster kan meer focus hebben. Ik denk dus dat de Spyder hier de grote klappen gaat maken, dus meer focus.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 16 apr 2010, 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5454
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Kasteel » 16 apr 2010, 10:57

Mark Nauta schreef:
Andre schreef:Wat is er eigenlijk zo speciaal aan sport chrono. Kan iemand mij dat uitleggen.
Veel mensen denken dat dat alleen dat klokkie is dat op het dashboard staat, maar het is wel meer dan dat.
Het is een extra instelling voor je onderstel, een snellere. Je kunt meer instellen in de vorm van
demping, gasprespons etc. Daarnaast zit er inderdaad zo'n klokje op je dashboard. Die gaat samen met je
navischerm en geeft daar bijvoorbeeld acceleratietijden, maar ook rondetijden op weer.

Een Cayman S is bijvoorbeeld mét Sports Chrono nog 3 seconden sneller dan de Cayman S zonder. Wat de
exacte functies op een GT3 zijn weet ik even niet, dat verschilt namelijk per model.
Klokkie mogen ze houden en de rest std svp :P,

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Rupie » 16 apr 2010, 11:29

Met de opmerking dat Herr Kasteel de sport knop in zijn M niet gebruikt :wink:

Ff kort door de bocht Ferdinand; standaard Boxster met 255 pk beter dan AM V8 roadster?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5454
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Kasteel » 16 apr 2010, 11:39

Ruben schreef:Met de opmerking dat Herr Kasteel de sport knop in zijn M niet gebruikt :wink:

Ff kort door de bocht Ferdinand; standaard Boxster met 255 pk beter dan AM V8 roadster?
Omdat dat een waardeloze knop is, doet alleen pedaal input x2, niks reponse of wat dan ook. Het resultaat is dus dat gas ondoseerbaar wordt :D. Dus eigenlijk geen voordelen...
Als het een 'echte' 'sportknop'zou zijn was het oke (ter verdediging, rijd nooit met DSC aan ;)).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door GTRene » 16 apr 2010, 11:56

audi schijnt ook te komen met zoiets als de boxter spyder....zal wel heel anders rijden, maar toch best fraai als ie er zo uit komt te zien, tis ook wel de baby R8 genoemd....de R4

zowel gewone versie als ook een elec versie
The R4 electric supercar comes equipped with a lithium-ion battery pack and an elecrtic motor in each wheel, helping it achieve a 0-to-60 acceleration speed of under 5 seconds, an all-electric range of around 155 miles, and a top speed reaching 140 mph.

And so …
Audi intends to build an R4 with an electric powertrain as well as a regular gas version. Seems safe to think we'll see the latter first. Either way, this is one beautiful sports car. Price point remains unknown at this point, but for the time being nobody should be looking under six figures.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door Sperdy » 16 apr 2010, 12:16

Ruben schreef:Met de opmerking dat Herr Kasteel de sport knop in zijn M niet gebruikt :wink:

Ff kort door de bocht Ferdinand; standaard Boxster met 255 pk beter dan AM V8 roadster?
ja, no doubts at all

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door steve smith » 16 apr 2010, 12:26

Kasteel schreef:
Ruben schreef:Met de opmerking dat Herr Kasteel de sport knop in zijn M niet gebruikt :wink:

Ff kort door de bocht Ferdinand; standaard Boxster met 255 pk beter dan AM V8 roadster?
Omdat dat een waardeloze knop is, doet alleen pedaal input x2, niks reponse of wat dan ook. Het resultaat is dus dat gas ondoseerbaar wordt :D. Dus eigenlijk geen voordelen...
Als het een 'echte' 'sportknop'zou zijn was het oke (ter verdediging, rijd nooit met DSC aan ;)).
+1.

De enige auto waar ik die knop fijn vind is in CSL, in M3 en M5 zit er gewoon een overdreven gasreactie ingeprogrammeerd. Finesse gaat volledig om zeep, zeker als je vergelijkt met de super-lineare respons van ITB's met gaskabel op M88, S38 en S50. Op S62 is het een twijfelgeval, die vind ik "trapsgewijs" zonder de sportknop maar dat kan aan de leeftijd liggen.

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door cooldragon » 17 apr 2010, 02:13

Mark Nauta schreef:Dus Ferdinand......als ik morgen bij Rogier kom heb jij getekend???
Mark, reed jij vandaag vanaf Rotterdam richting Gorinchem in een zwarte Panamera?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, Bing [Bot] en 1 gast