AV Time Attack 8-6

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Luco

Bericht door Luco » 30 jun 2008, 21:12

Elmar schreef:Luco, ik snap wat je bedoelt, wat ik niet snap is:

Waar maak je je eigen druk om, Calimero!!! :wink:
:D :D :D Ik is klein en zij zijn groot :lol:
Das nieeeeeeeeeeeeeeee eerlijk :P :P

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 30 jun 2008, 21:17

luco hornsveld schreef:
Jeroen van Emmerik schreef:Power to Weight Ratio... That's the question! en 4-wiel aandrijving, ga je net iets harder mee de bocht door.
ik kan begrijpen dat elmar of cor gewoon minder hard een bocht door komen. heb meegereden in de zwaaaaaaaar opgefokte Nissan (beeR) skyline 33 van een vriend en de bocht snelheid van zo'n ding is fenominaal, daar win je echt seconden mee.
met wat meer ervaring voor en kevin en gaskleppie, gaan die zeker nog enkele seconden van de rondetijden afhalen.
Power to weight ratio
Bekijk dat nog eens goed met bv de auto van elmar en de skyline.
Dan zal je zien dat de skyline daar met een straatlengte voorsprong wint.
Vandaar mijn opmerking dat 2.00 nou echt geen bijzonder snelle tijd is in vergelijking tot de power to weight ratio.
Dat sommige mensen dan op hun pikkie getrapt zijn kan ik niks aan doen, het is nu eenmaal mijn mening :)
ja, maar dan zit je weer met de afdeling ervaring. als het zo is dat Kevin, ondanks zijn kart-ervaring, niet meer dan 5 rondjes op CPZ heeft gedaan mag je zeggen dat Elmar de weg beter weet op CPZ dan Kevin en dat zijn ook seconden.
geef de beste jongen 20 rondjes op CPZ en kijk dan eens naar de tijd.

of zet Elmar in de skyline en kijk wat voor tijd hij neerzet in 3 ronden.
zoals de vergelijkingen nu gaan zie ik appels en peren.

ja, ik denk dat die skyline sneller over CPZ kan, maar dat heeft vooral met ervaring te maken. danwel met de auto, danwel het CPZ. :wink:

Elmar

Bericht door Elmar » 30 jun 2008, 21:42

Dit was voor mij ook pas de 2e keer op CPZ. :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jun 2008, 21:59

ik dacht de eerste keer, tenminste dat zeg je steeds weer 8) :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jun 2008, 22:44

Elmar schreef:Dit was voor mij ook pas de 2e keer op CPZ. :mrgreen:
ja haha met time attack je 2d keer op CPZ smart ass :lol: :lol:
benieuwd hoe het je op Assen vergaat, als je maar niet achter het net vist daar...immers daar zit ik al :wink:

gaskleppie

Bericht door gaskleppie » 30 jun 2008, 23:11

Luco,
Allereerst wil ik even duidelijk maken dat je waanzinnige tijden neer zet met je 5je. Dat doe ik je echt niet zomaar na als ik in jou auto zou mogen rijden.
Maar,
Bekijk het filmpje maar eens en zeg dan eerlijk alsof dat iemand is die voor het eerst op cpz rijdt.
BULLSHIT
Als ik idd naar het filmpje kijk zie ik idd iemand die toch hier en daar veel laat liggen door vreemde lijnen. Let maar eens op de Marlboro bocht of hoe die tegenwoordig ook mag heten. Daar snijd hij hem heel scherp de hoek om en laat hij veel snelheid liggen. En zo zijn er nog wel een paar plaatsen waar het anders sneller zou kunnen zijn.
Meningen zijn als ass holes, iedereen heeft er 1......
Soms is met een makkelijke auto met weinig vermogen snelle tijden neerzetten minder moeilijk dan met semtex onder je gaspedaal en een zogenaamd "slimme vermogens verdeling van voor naar achter" auto.

Je kan lullen wat je wil maar ondertussen waren we gewoon de snelste aan het eind van de dag! ha!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 30 jun 2008, 23:19

En hopende dat nu iedereen weer is uitgeraasd over dit deel.

Dat gezanik altijd......

Elmar

Bericht door Elmar » 30 jun 2008, 23:21

Nou Frank de Jonge, dan heb ik nieuws veur je, Time Attack is eurlog, eurlog met jezelf, eurlog met de auto en eurlog met de baan. Dan kan het zelfs lange tijd daarna nog heet aan toe gaan.... :wink:

Luco

Bericht door Luco » 30 jun 2008, 23:21

@ gaskleppie, :D :D

@ frank, zonder verschillende meningen en discussie wordt het ook zo saai :lol:

go4it

Bericht door go4it » 30 jun 2008, 23:23

luco hornsveld schreef:
frank de jonge schreef:Ervaring telt ook zwaar mee Luco.

Ik heb 0,0 ervaring dus ik zal never een snelle tijd rijden.
Maar oefening baart kunst en met een goeie setup zal je dan nog meer bereiken lijkt me ;)
Helemaal mee eens
Maar als je zelf 900 pk opgeeft en een ervaren rijder achter het stuur zet (want kevin heeft vaker op cpz gereden) die vorig jaar al even iedereen zoek zou rijden maar er toen ineens niet was omdat zijn auto niet klaar was, moet je je niet zo uitsloven dat je gewonnen hebt, want als je met die auto en die rijder niet had gewonnen had je je moeten gaan schamen.
Ze doen nu net alsof het een hele prestatie is.
Natuurlijk is het leuk dat je wint, maar met deze combinatie was het met twee vingers in de neus.

Sterker nog (om maar even Niki Lauda aan te halen) zelfs een AAP had met deze auto TA gewonnen.

Maar schijnbaar mogen deze twee heren alles roepen en zijn ze bij het minste of geringste stukje kritiek over de pis en proberen dan de boel een beetje om te draaien, beetje kinderachtig.

Bekijk het filmpje maar eens en zeg dan eerlijk alsof dat iemand is die voor het eerst op cpz rijdt.
BULLSHIT
Luco ik blijf elke keer gewoon rustig en gezellig. Maar je begint me toch echt te irriteren met je lompe opmerkingen. Als ik zeg dat de auto niet met 900pk reed en dat ik deze time attack voor de tweede keer op zandvoort reed en jij blijft het tegenovergestelde zeggen dan heb je echt een bord voor je kop. Geen wonder dat ze je de aanmoedigingsprijs gegeven hebben..
Succes verder adios

Ohwja en trouwens wat lul je nou met dat wij alles mogen zeggen? Sterker nog we zeggen helemaal niks aan het begin van dit topic of wat dan ook. Je hebt echt een klap op je kop gekregen of niet?

Doe is gezellig man, spreek met passie over je hobbie/sport en hou je gewoon bezig met jezelf als andere je irriteren door wat dan ook.
Maar ik zie bij jou alleen maar negativiteit zodra het over een skyline gaat. Beetje moe van aan het worden i'm sorry. Ik word of werd helemaal nergens boos over zo vat jij dat misschien op dit is het eerste moment dat ik me nu zwaar irriteer aan je. Maar goed je zal wel ergens een probleem mee hebben hou dat ff lekker voor je dan please :)

Grtzzz Kevin

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 30 jun 2008, 23:31

Dan hannis maar weer lekker verder met mekaar Elmar :lol:

Maareh, zou wel zo leuk zijn dat op de baan te doen ;) en dan filmkes posten please ;)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 jul 2008, 00:03

Elmar schreef:Laten we het maar op houden dat het mooi is voor het concept Time Attack dat de Skyline gewonnen heeft. Het is een auto die naar mijn mening grondig door Pro Imports is aangepakt. TA gaat over getunede auto's. Dus maar goed dat een zwaar getunede auto wint.
Was vorig jaar dus best wel lullig dat een standaard (motorisch) BMW de Semi Pro Street won. :mrgreen:
Zie je wel dat die M3's goed zijn ;)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 jul 2008, 00:37

Elmar schreef:Nou Frank de Jonge, dan heb ik nieuws veur je, Time Attack is eurlog, eurlog met jezelf, eurlog met de auto en eurlog met de baan. Dan kan het zelfs lange tijd daarna nog heet aan toe gaan.... :wink:
:lol: :mrgreen:

volgens mij wordt er nog wat ouwe afgewerkte olie op 't vuurtje gegooid. :wink:

frank de jonge schreef: Maareh, zou wel zo leuk zijn dat op de baan te doen ;) en dan filmkes posten please ;)
Er staan al verschillende filmpjes in dit topic. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2008, 00:42

tis geen "time attack" topic meer maar bijna een "personal attack" topic :lol:

mannen kom op..en luco niet te lang door emmeren :wink:

gaskleppie

Bericht door gaskleppie » 01 jul 2008, 07:03

Juistem......

Waarom lopen we eigenlijk niet te miereneuken op die andere Evo's, Skylines en Supra die ergens rondjes van 2.25 hebben gereden? Lijkt me logischer..

Btw, weet iemand de tijden die Pastorelli vorig jaar reed met de auto van Fili?
Hij schakelde zichzelf wel uit, maar hij heeft toch wel wat andere tijden staan?

Edit, Al gevonden...

[img:661:673]http://www.carpcatcher.nl/users/sixdtm/ ... ining2.jpg[/img]

[img:626:662]http://www.carpcatcher.nl/users/sixdtm/ ... catie2.jpg[/img]

Volgens mij zijn onze tijden zo gek nog niet.... Als een profi coureur die welliswaar ook voor het eerst met een Skyline deze tijden neerzet hoeven wel ons volgens mij niet zo te schamen....
Maargoed, genoeg geouwehoerd hierover,

Verder was het dagje wel leuk :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 jul 2008, 08:04

Dat was niet Nicky Pastorelli maar zijn broer die volgens mij toen reed.
Die wagen kwam de avond voor de time-attack pas aan geloof ik en daarvan stonden alle wielen een andere kant op.

Aan die auto mankeerde dus ook alles plus dat het voor die Francesco ook de eerste keer was dat hij in zo`n auto reed met het stuur aan de verkeerde kant.

Grtz,Hanz06 :wink:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 01 jul 2008, 12:48

Elmar schreef: Time Attack is eurlog, eurlog met jezelf, eurlog met de auto en eurlog met de baan.
En de beurman dan?

allen

Bericht door allen » 01 jul 2008, 12:49

Die is vissen...

Metchu

Bericht door Metchu » 01 jul 2008, 15:40

Aram schreef:
Elmar schreef: Time Attack is eurlog, eurlog met jezelf, eurlog met de auto en eurlog met de baan.
En de beurman dan?

:mrgreen:
allen schreef:Die is vissen...

is ook eurlog schijnt :lol:

Luco

Bericht door Luco » 01 jul 2008, 17:53

go4it schreef:
luco hornsveld schreef:
frank de jonge schreef:Ervaring telt ook zwaar mee Luco.

Ik heb 0,0 ervaring dus ik zal never een snelle tijd rijden.
Maar oefening baart kunst en met een goeie setup zal je dan nog meer bereiken lijkt me ;)
Helemaal mee eens
Maar als je zelf 900 pk opgeeft en een ervaren rijder achter het stuur zet (want kevin heeft vaker op cpz gereden) die vorig jaar al even iedereen zoek zou rijden maar er toen ineens niet was omdat zijn auto niet klaar was, moet je je niet zo uitsloven dat je gewonnen hebt, want als je met die auto en die rijder niet had gewonnen had je je moeten gaan schamen.
Ze doen nu net alsof het een hele prestatie is.
Natuurlijk is het leuk dat je wint, maar met deze combinatie was het met twee vingers in de neus.

Sterker nog (om maar even Niki Lauda aan te halen) zelfs een AAP had met deze auto TA gewonnen.

Maar schijnbaar mogen deze twee heren alles roepen en zijn ze bij het minste of geringste stukje kritiek over de pis en proberen dan de boel een beetje om te draaien, beetje kinderachtig.

BULLSHIT
Luco ik blijf elke keer gewoon rustig en gezellig. Maar je begint me toch echt te irriteren met je lompe opmerkingen. Als ik zeg dat de auto niet met 900pk reed en dat ik deze time attack voor de tweede keer op zandvoort reed en jij blijft het tegenovergestelde zeggen dan heb je echt een bord voor je kop. Geen wonder dat ze je de aanmoedigingsprijs gegeven hebben..
Succes verder adios

Ohwja en trouwens wat lul je nou met dat wij alles mogen zeggen? Sterker nog we zeggen helemaal niks aan het begin van dit topic of wat dan ook. Je hebt echt een klap op je kop gekregen of niet?

Doe is gezellig man, spreek met passie over je hobbie/sport en hou je gewoon bezig met jezelf als andere je irriteren door wat dan ook.
Maar ik zie bij jou alleen maar negativiteit zodra het over een skyline gaat. Beetje moe van aan het worden i'm sorry. Ik word of werd helemaal nergens boos over zo vat jij dat misschien op dit is het eerste moment dat ik me nu zwaar irriteer aan je. Maar goed je zal wel ergens een probleem mee hebben hou dat ff lekker voor je dan please :)

Grtzzz Kevin
De ene keer post henk, de andere keer kevin :?
Ja en ik ben zeker niet positief richting de skyline, daar heb je gelijk in.
Mede doordat die auto zo opgehemeld wordt maar naar mijn mening onder de maat presteert ten opzicht van andere auto's.
Niet meer en niet minder
Iedereen mag hier dacht ik zijn eigen mening over hebben.
Als jij daardoor geirriteerd raakt is jammer, misschien zit er dan toch een kern van waarheid in :D :wink:

go4it

Bericht door go4it » 01 jul 2008, 19:13

Ja Kevin ga eens even jezelf registreren onder je eigen log-in :D

Kijk Luco, het is vrij simpel. Iedereen mag achter z'n keyboard van alles beweren en een eigen mening hebben. Maar in de racerij geldt een gouden regel, en dat is:

When the flag drops, the bullshit stops.

maar jij blijft doorgaan en probeert iemands sportieve prestatie naar beneden te halen op een haast kinderlijk jaloerse wijze. Niet erg sportief.

Gr. Henk

Luco

Bericht door Luco » 01 jul 2008, 19:45

Dan verschillen wij duidelijk van mening over wat een sportieve prestatie is.
Laten we het daar maar op houden :idea:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 jul 2008, 19:55

Wat is dat nou weer voor een gelul Luco?

Ieder z'n auto en ieder z'n ervaringen en daardoor prestaties. Ik snap niet wat jij tegen de Skyline of in dit geval de winnaars hebt. Volgens mij hebben ze jou niets gedaan, of zie ik iets over het hoofd?

Luco

Bericht door Luco » 01 jul 2008, 20:13

partyondude schreef:Wat is dat nou weer voor een gelul Luco?

Ieder z'n auto en ieder z'n ervaringen en daardoor prestaties. Ik snap niet wat jij tegen de Skyline of in dit geval de winnaars hebt. Volgens mij hebben ze jou niets gedaan, of zie ik iets over het hoofd?
Party,
Jij mag het gelul vinden, maar als mensen gaan jokken over hun ervaringen en over hun pk's vind ik het weinig sportief meer.
Kevin werd vorig jaar al door diverse mensen op andere fora bekritiseerd vanwege bepaalde uitspraken en opschepperij, daar heb ik hem zelfs nog verdedigd.
Hij heeft vaker dan twee keer gereden op zandvoort, dat is 1

Twee is dat ze aan de organisatie 900 pk opgeven en nu ze met marginaal verschil gewonnen hebben, had de auto ineens "maar" 600 pk.

Komt op mij en beetje over alsof ze zich een beetje willen indekken tegen kritiek omadat met 900 pk meer mogelijk moet zijn.

Ik ben dan de enige die er wat over zegt en dan ben ik onsportief :shock:

Maar jullie hebben gelijk hoor ik ben een zielige stumperd die niet tegen zijn verlies kan :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Nog even een rekensommetje voor de duidelijkheid en dan hou ik erover op.
rechte stuk van zandvoort reed Kevin 267 km/h
weet je hoeveel meter je dan aflegt?
Voor het gemak doe je over het rechte stuk een seconde of 6?
dan hier de verschillen met deze snelheden.
Dan pakt die dus op het rechte stuk bijna zijn volledige winst
Daarom vind ik het dus niet echt een sportieve prestatie
267 km/h= 74,16666667 m/s
210 km/h= 58,33333333 m/s
200 km/h= 55,55555556 m/s
6x 16 meter is 96 meter is dus gewoon 1,2 sec
6x 20 meter is 120 meter is dus gewoon 1,8 sec

Ja ik weet dat je niet heel het rechte stuk die snelheid rijd, maar is een indicatie van wat een recht stuk doet.

Trouwens wel knap dat je 900 pk uit een motorblokkie kan halen, dat meen ik echt, wou dat ik dat kon een blok bouwen en tunen.
Laatst gewijzigd door Luco op 01 jul 2008, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 jul 2008, 20:23

Ik zeg niet dat jij een zielige stumpert bent die niet tegen zijn verlies kan, maar ben wel benieuwd waar jij dan allemaal stoere verhalen van die mannen gelezen zou hebben, welke fora waren dat dan?

Daarnaast vind ik dit hele issue echt onzin, jullie hebben beiden duidelijk een goede auto en beschikken over stuurmanskunst, al denk ik dat jij daar wat verder in bent dan de concurrentie. Dat zijn dan winnen zal ongetwijfeld met het verschil in vermogen te maken hebben.

Sja, dat hoort toch ook bij de sport?

Plaats reactie