Pagina 23 van 25
Geplaatst: 19 feb 2008, 18:30
door Downforce Hans
sorry 8)
Geplaatst: 19 feb 2008, 18:33
door Elmar
Karel schreef:Trouwens, er schijnen ook laptimers die via GPS werken en dus geen losse baken nodig hebben
Leest Rene alleen posts van Ollanders of zijn zijn ogen te ver naar achter getrokken ivm het imense koppel van de Hartge?
Rene is zo druk met het posten van zijn eigen verhaaltjes, dat ie geen tijd heeft postings van anderen te lezen.
Geplaatst: 19 feb 2008, 18:35
door Karel
.
Grappig is ook dat op welk circuit je ook zit je altijd je tijd kan meten zelfs als het circuit zelf geen baken heeft.
Kan dus leuk zijn wanneer je op een circuit in Frankrijk of Engeland terecht komt
Yep,
je kan het dan nog verder doen en het hele circuit in een file uploaden,
zo kan je dan grafisch al je rondes met elkaar vergelijken en zien waar je wel of geen tijd verliest.
Maar dat heb ik nog niet kunnen testen
Geplaatst: 19 feb 2008, 18:40
door Bert ///M3
Ook makkelijk is dat je voor een hoop circuits al overlay files kan krijgen volgens mij.
Ik dacht dat ze hun eigen forum hadden waar je al dat soort spul kon downloaden.
Geplaatst: 19 feb 2008, 18:50
door Karel
Geplaatst: 19 feb 2008, 18:57
door Hielke
Zandvoort staat er niet op en Assen is het oude circuit. Dat schiet niet op

Geplaatst: 19 feb 2008, 19:35
door Corvette
Leuk hulpmiddeltje Bert, maar toch heb ik het zelf even in de praktijk gemeten en berekend en dan kom ik toch op andere getallen.
Waarschijnlijk omdat ik mijn maat eigenlijk niet kan selecteren.
Er zitten zowiezo verschillen in de hoogte en dus ook omtrek van de banden tussen de verschillende banden(merken)fabriekanten.
Daarom heb ik ze gewoon opgemeten. Mijn ene set is Michelin PS met de maat 345/30 19" en de andere set is Toyo R888 met de maat 335/30 18".
Ik heb de omtrekken gemeten en de zooi berekend en ik kom op een afwijking van bijna
5,9 %.
Volgens het programmaatje wat via jou link tevoorschijn komt is het verschil maar
3,7 %.
M.a.w. als ik 200 op de teller rij ..... rij ik dus maar 188
Bij 270 ( was de max. afgelopen donderdag ) rij ik dus in werkelijkheid 254 km/uur. Dat is dan wel geen 270 maar 254 is toch ook best wel een aardige gang....toch

:
Los van deze correctie door de bandenverschillen is er natuurlijk ook nog een correctie nodig voor het afwijken van de teller zelf. Dat kan ook wel enkele procenten zijn. De politie houdt volgens mij rekening met 3 %.
Al met al zal mijn echte maximale snelheid +/- 250 echte kilometers zijn.
Dus zo'n apparaat lijkt me verdomd aardig al was het maar voor de hebbe, hebbe, hebbe.
Gr.
Cor
Geplaatst: 19 feb 2008, 19:51
door Elmar
Doe maar niet Cor. Straks geeft dat ding 230 aan (ech wel...) en dan is het gelijk een pruts apparaat. 8)
Geplaatst: 19 feb 2008, 20:01
door Corvette
Elmar schreef:Doe maar niet Cor. Straks geeft dat ding 230 aan (ech wel...) en dan is het gelijk een pruts apparaat. 8)
Al zou die 230 aangeven dan betekent dat ook de andere wagens geen 200 aantikken, maar
170 MAX
Dus laat dat apparaat maar gauw komen dan hebben we ook dat kinderachtige gezeik over snelheid en remweg niet meer, want dan mogen ze er voor mijn part van de hele DF groep een apparaat in hangen
Volgens mij gaat het in werkelijkheid maar om 1 ding en dat is de rondetijd en of je dat nou met een max van 180 doet of met een piek van 270 zal me worst wezen........toch

:
Gr.
Cor
He gipsklodderaar....ga er nou maar van uit dat mijn berekeningen kloppen .........................prutser.
Shit. Heb ik toch niet goed opgelet.
Ik lijk wel een prutser.
Bij de berekeningen ben ik uitgegaan van de wielen met banden die ik nu bezit. Dus de Michelins tegenover de Toyo's, maar dat klopt eigenlijk niet, want de originele banden zijn de Goodyears F1 met de maten 325/30 en 19". Als je die vergelijkt met de Toyo's die er nu onder zitten dan is het verschil nog maar 3 %.
Dus nog 1 keer......bij 270 op de teller.......in werkelijkheid 262 km/uur
............................bij 200 op de teller........in werkelijkheid 194 km/uur. Heb ooit met GPS gemeten en zat toen op 192 km/uur.
............................bij 100 op de teller........in werkelijkheid 97 km/uur
Groeten
Cor
Geplaatst: 19 feb 2008, 21:04
door GTRene
Geplaatst: 19 feb 2008, 21:18
door DownforceJan
@Cor: Koop nou eindelijk eens een Stinger DSI. Spaart je bekeuringen en je krijgt er een echte snelheidsmeter gratis bij. Het ding scheidt meteen prive en zakelijke km's, dus is hij zakelijke aan te schaffen. Met een beetje optimisme reken je uit dat het nog een verstandige investering is ook.

Geplaatst: 19 feb 2008, 23:53
door Bert ///M3
Klopt Cor

Dat prog zit fout omdat je niet de juiste maat invullen kan. Dat ding is nou eenmaal door MX5 gebruikers geschreven, die hebben nog nooit van die maten gehoord
Als ik jouw maten door mijn eigen sheet heen haal dan kom ik op 95.4% aanwijzing tov 345/30/19.
Dus rij je idd in werkelijkheid ongeveer rond de 257. Dus zal wel kloppen. Die maten die op banden staan zijn vaak iets afwijkend tov de maat die je daardwerkelijk meet dus die paar km verschil is eigenlijk triviaal.
Dat is nog steeds f^&king hard natuurlijk

Geplaatst: 20 feb 2008, 01:02
door Opa
Hier kan je wel de juiste maat invullen:
http://www.205gti.com/techtyrecalc.htm
Cor gaf net aan dat die 345/30/19 ook niet de orginele maat is, maar dat je van 325/30/19 uit moet gaan.

Geplaatst: 20 feb 2008, 10:02
door René130i
Jan Ozephius schreef:@Cor: Koop nou eindelijk eens een Stinger DSI. Spaart je bekeuringen en je krijgt er een echte snelheidsmeter gratis bij. Het ding scheidt meteen prive en zakelijke km's, dus is hij zakelijke aan te schaffen. Met een beetje optimisme reken je uit dat het nog een verstandige investering is ook.

+1 fijn ding. Komt nog een laser module ook
Geplaatst: 20 feb 2008, 11:43
door DownforceJan
Rene / Hazze schreef:Jan Ozephius schreef:@Cor: Koop nou eindelijk eens een Stinger DSI. Spaart je bekeuringen en je krijgt er een echte snelheidsmeter gratis bij. Het ding scheidt meteen prive en zakelijke km's, dus is hij zakelijke aan te schaffen. Met een beetje optimisme reken je uit dat het nog een verstandige investering is ook.

+1 fijn ding. Komt nog een laser module ook
Die lasermodule staat al 3 jaar in de wacht. Daar zou ik niet meer op rekenen.

Geplaatst: 20 feb 2008, 11:53
door Roel SpeedCars
Jan hier moet je wel warme handen hebben
[img:800:533]
http://www.speedcars.nl/Roel/40.jpg[/img]
Roel.
Geplaatst: 20 feb 2008, 12:01
door GTRene
een lasermodulle hangt in het zicht...dus ben je strafbaar lijkt me
Overigens heb ik nog een spik splinternieuwe nooit gebruikte lasermodulle hier in huis liggen voor de stinger van dat type ventura e.d.of zoiets...koste 100,- of 110,- euro geloof ik...zal toch ook wel passen? bij deze te koop

Geplaatst: 20 feb 2008, 12:14
door Macboy
Een TomTom volstaat ook prima voor de echte snelheid !
Geplaatst: 20 feb 2008, 12:25
door GTRene
Macboy schreef:Een TomTom volstaat ook prima voor de echte snelheid !
zoiets
[img

100]
http://www.driving-fun.com/forum/images ... 4a84b3.jpg[/img][img

100]
http://www.driving-fun.com/forum/images ... 4a84b3.jpg[/img]Tom-Tom

Geplaatst: 20 feb 2008, 12:30
door Tom
Geplaatst: 20 feb 2008, 12:32
door Tom
Geplaatst: 20 feb 2008, 12:48
door Downforce Hans
Volgens mij kreeg hij van dat blauwe hok jeuk aan zijn zak

Geplaatst: 20 feb 2008, 12:53
door DownforceJan
Waarom sluiten de Mod's dit draadje nou niet? Wegens belediging van aanstormend talent of zo.

Geplaatst: 20 feb 2008, 12:53
door Roel SpeedCars
Ik wil het niet weten Hans
Roel.
Geplaatst: 20 feb 2008, 13:21
door Scooby Leo
Geen aandacht aan dat gefrusteerde ventieltje schenken Jan.
Volgende keer heeft ie weer een ander smoesje
gr Leo