Nog even opgezocht, een E36 is 1,69m "breed" ter vergelijk in de link dat is gelijk aan een tegenwoordig nieuwe Fiat 500
"we" klagen hier vaak over gewicht maar auto's zijn ook enorm veel groter geworden de afgelopen jaren.

Als spirituele opvolger van de AE86 is de GR natuurlijk wel een reus en een zwaargewicht (los van dat ik de gr86 een parel van een auto vind, waarbij ze in de ontwikkeling heel veel erg goed gedaan hebben).
+1 wat hij zegtMartijn_bmw schreef: 12 sep 2025, 22:08 Leuke update! En ik heb de i3 ook altijd een erg fijn rijdende auto gevonden.
Toen die uitkwam vond ik hem ronduit lelijk maar inmiddels toch gewend aan het model en vind ik hem wel wat hebben!
Verbruik is ook mooi laag zie je wat gewicht en formaat van banden en carrosserie doen.
(...)
Kan zeker met bijvoorbeeld zo’n ding uit knot zijn topic.Arthur schreef: 13 sep 2025, 10:13 Kan die ook aan een gewoon stopcontact? Of duurt het dan te lang? Is idd een leuke 2e auto![]()
Paskal schreef: 28 aug 2025, 09:59 (...)
Ik heb ook zo'n instelbare lader binnen in de garage hangen voor de I3 en die voldoet vooralsnog prima![]()
lader.jpg
Moest ik ook even opzoeken
Martijn_bmw schreef: 13 sep 2025, 10:17
Kan zeker met bijvoorbeeld zo’n ding uit knot zijn topic.
Doet max 3,6kwh per uur met het zuinige verbruik van de i3 kan je daarmee dus zo’n 100km range per 4u laden. Nachtje laden is dus 250km range erbijprima als tweede (stads/omgeving) auto
Zo kijk ik er ook naar nu. Nu is het denk ik wel zo dat de S versie sowieso wat beter smoelt dan de standaard i3.Martijn_bmw schreef: 12 sep 2025, 22:08 Toen die uitkwam vond ik hem ronduit lelijk maar inmiddels toch gewend aan het model en vind ik hem wel wat hebben!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten