130i Cup 2007 (incl 'onze' André)

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2354
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Bericht door Will F. » 16 jul 2007, 14:09

Andre schreef: Ze dachten dat ik van mijn stokje ging in de laatste ronden omdat ik wat slingerde maar dat was om de laatste benzine druppels nog kon gebruiken.:)
Machtig mooi resultaat, proficiat! Die laatste hylarische quote is natuurlijk typerend voor de lol in de dsc :lol: Top!

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Bericht door GarreTT » 16 jul 2007, 14:50

Mooi resultaat Andre.
Als ik het verschil in stemming in de verhalen over de 130i cup en de DSC lees heb je de juiste keuze gemaakt.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 16 jul 2007, 19:33

[img:500:333]http://www.robbertmaas.nl/export/f4/f46 ... bWJaI.jpeg[/img]



Ja het was heet en ja ik was brak:)

[img:333:500]http://www.robbertmaas.nl/export/f4/f46 ... 44WyX.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 16 jul 2007, 19:39

Gefeli, Andre!

Top resultaat. Denk dat je veel meer plezier beleeft aan de DSC, merk ik aan je verhaal.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7267
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 16 jul 2007, 19:42

haha, mooie foto's! :D

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10883
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 16 jul 2007, 19:44

Mooi resultaat. Wat een hitte overigens, 60 graden... en dan ook nog geconcentreerd moeten blijven.
Was dit een invalbeurt of mag je op reguliere basis komen rijden ?

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 16 jul 2007, 19:48

Ik race normaal samen met de eigenaar van die E46 M3 GTR maar die was op vakantie dus mocht ik alleen. En heb dit weekend ook nog 1 race samen met richard gereden in de sport klasse.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 16 jul 2007, 20:14

Heftige foto´s ja. Als je auto van binnen zó warm is kan je daar nauwelijks tegenaan drinken. High-tech sportdrankjes veranderen daar weinig aan, gewoon water met flinke hoeveelheden per keer werkt het beste. Eigenlijk moet je daar al een paar dagen voor de wedstrijd zelf mee beginnen en dan nog is het normaal dat je een halve week later pas fatsoenlijk opgeknapt bent.

Als je het zo bekijkt is het helemaal geen gek idee van de FIA om temperatuur-regulering in raceauto´s verplicht te gaan stellen. De huidige FIA-GT auto´s mogen qua temperatuur binnenin niet meer boven de 37° celcius komen. Dat is best een verstandig idee als je ziet hoe temperatuur een rijder (én zijn concentratie) kan slopen. Endurance racen kan erg ongezond worden zo.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 jul 2007, 20:16

Beneden 37 graden? Hoe doen ze dat dan AC systeem er in laten zitten :shock:

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 16 jul 2007, 20:20

Niet meer boven 37° celcius is wat ik begrepen heb. En inderdaad, er moet een soort van ventilatie ingeklust worden. Daarnaast scheelt het natuurlijk als je een hoop van de hitte die van de motor komt van de rijder af te houden. Bij mijn weten werken de meeste teams aan een combinatie van ventilatie en afschermen van hitte. Daarnaast is er ook koelende onderkleding verkrijgbaar maar dat staat nog een beetje in de kinderschoenen.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 16 jul 2007, 20:45

Bij bijvoorbeeld Le Mans is het ook verplicht de temperatuur max iets van 37 graden te hebben in de auto en als men airco gebruikt mag men een iets grotere restrictor gebruiken ( dit laatste niet helemaal zeker ). Vanwege die regels waren bijvoorbeeld ook de daken van de Aston Martins ook wit dit jaar :).

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7267
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 16 jul 2007, 20:51

Sja, levert het voordeel van de lagere temp door een airco, en dus betere concentratie etc etc niet op tegen die 5 pk minder en die 30kg extra in je race auto?

Heb me dat lang geleden als eens afgevraagd eigenlijk, komt nu ineens weer boven :D

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6832
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 16 jul 2007, 20:57


Gebruikersavatar
Wilbert
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34

Bericht door Wilbert » 16 jul 2007, 21:01

Goed bezig andré. En nu op naar assen 12 augustus.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 16 jul 2007, 21:15

@Opa: Die werkt toch op de stylings afdeling van subaru?











<rent weg voor vliegende roze sti stickers>

:wink:

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 16 jul 2007, 21:16

Fabian schreef:Sja, levert het voordeel van de lagere temp door een airco, en dus betere concentratie etc etc niet op tegen die 5 pk minder en die 30kg extra in je race auto?

Heb me dat lang geleden als eens afgevraagd eigenlijk, komt nu ineens weer boven :D
Goede vraag. Algemeen gezien gaat men uit van 25% concentratieverlies bij 1liter vochtverlies. Een precies antwoord op je vraag is er (nog) niet bij gebrek aan onderzoek maar ik denk dat het in het voordeel van de aircosystemen uitpakt. Kijk naar raceklassen die met strafgewicht werken, de beste rijders komen daar ook bovendrijven.

Los daarvan zou de FIA een standaard airco-systeem kunnen verplichten waardoor iedereen met hetzelfde aantal extra kilo´s moet rijden.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6832
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 16 jul 2007, 21:18

Dennis Cavallino schreef:@Opa: Die werkt toch op de stylings afdeling van subaru?
Dat mochten ze willen bij Subaru. :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jul 2007, 21:19

gvd Dre wat zie je eruit man.. En dit nog maar na één neukbeurt met big fat mamma.. Dann ik wil niet weten hoe je eruit ziet na een gangbang :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 jul 2007, 21:28

Tomaz schreef:
Fabian schreef:Sja, levert het voordeel van de lagere temp door een airco, en dus betere concentratie etc etc niet op tegen die 5 pk minder en die 30kg extra in je race auto?

Heb me dat lang geleden als eens afgevraagd eigenlijk, komt nu ineens weer boven :D
Goede vraag. Algemeen gezien gaat men uit van 25% concentratieverlies bij 1liter vochtverlies. Een precies antwoord op je vraag is er (nog) niet bij gebrek aan onderzoek maar ik denk dat het in het voordeel van de aircosystemen uitpakt. Kijk naar raceklassen die met strafgewicht werken, de beste rijders komen daar ook bovendrijven.

Los daarvan zou de FIA een standaard airco-systeem kunnen verplichten waardoor iedereen met hetzelfde aantal extra kilo´s moet rijden.
Nou ja zoals in de DSC zit je toch al een maximale PK/KG verhouding.

Weet niet of dat PK's aan de wielen zijn, maar in dat geval is het makkelijk te tackelen natuurlijk. Op de rollebank met AC aan en klaar is kees.

Alleen vraag ik me af of je uit komt met je capaciteit, als alle warmtewerende materialen weg zijn van het tussenschot en de baktunnel bijvoorbeeld kan dat wel eens te weinig zijn.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 16 jul 2007, 21:45

In de DSC meet men met een rollenbank geloof ik. Ofwel zware wielen, zware banden & remschijven, tank maximaal volgooien, AC aan en rollen maar. ;)

En dan nu ff serieus. Als iedereen hetzelfde systeem moet gebruiken is het verlies in vermogen en toename in kilo´s voor iedereen hetzelfde. De mensen die ermee prutsen kom je tegen op de rollenbank of bij weging van de auto lijkt me.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 jul 2007, 21:47

Ja ze moeten dan alleen een regeltje toevoegen dat wagens met AC dat niet uitschakelbaar mogen hebben denk ik.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 16 jul 2007, 21:50

Klopt inderdaad, vooralsnog is het alleen van toepassing in de LMES, FIA-GT´s en LeMans 24h dacht ik.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 16 jul 2007, 22:05

Andre,

Stuur je foto eens naar L'Oreal :lol:

Wetlook is weer helemaal in.

[img:361:500]http://www.marketing-blog.biz/blog/uploads/garnier.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Wilbert
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34

Bericht door Wilbert » 17 jul 2007, 16:38

Tomaz schreef:In de DSC meet men met een rollenbank geloof ik. Ofwel zware wielen, zware banden & remschijven, tank maximaal volgooien, AC aan en rollen maar. ;)

En dan nu ff serieus. Als iedereen hetzelfde systeem moet gebruiken is het verlies in vermogen en toename in kilo´s voor iedereen hetzelfde. De mensen die ermee prutsen kom je tegen op de rollenbank of bij weging van de auto lijkt me.
In de DSC wordt het vermogen per computer gemeten. http://www.supercarchallenge.nl/userima ... s_2007.pdf

Hier in staat het omschreven.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 jul 2007, 22:44


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten