Tomaz schreef:Fabian schreef:Sja, levert het voordeel van de lagere temp door een airco, en dus betere concentratie etc etc niet op tegen die 5 pk minder en die 30kg extra in je race auto?
Heb me dat lang geleden als eens afgevraagd eigenlijk, komt nu ineens weer boven

Goede vraag. Algemeen gezien gaat men uit van 25% concentratieverlies bij 1liter vochtverlies. Een precies antwoord op je vraag is er (nog) niet bij gebrek aan onderzoek maar ik denk dat het in het voordeel van de aircosystemen uitpakt. Kijk naar raceklassen die met strafgewicht werken, de beste rijders komen daar ook bovendrijven.
Los daarvan zou de FIA een standaard airco-systeem kunnen verplichten waardoor iedereen met hetzelfde aantal extra kilo´s moet rijden.
Nou ja zoals in de DSC zit je toch al een maximale PK/KG verhouding.
Weet niet of dat PK's aan de wielen zijn, maar in dat geval is het makkelijk te tackelen natuurlijk. Op de rollebank met AC aan en klaar is kees.
Alleen vraag ik me af of je uit komt met je capaciteit, als alle warmtewerende materialen weg zijn van het tussenschot en de baktunnel bijvoorbeeld kan dat wel eens te weinig zijn.