BMW M4 Concept
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M4 Concept
Nieuwe M3 en M4 kopen is na 1e jaar ca. 30 a 35k afschrijven. Ik bedank even.
Ja inderdaad na 3 jaar ruil je zo een 1M om met een M4:) Kosten neutraal:)
Stoelen zitten wel perfect die mogen ze wel in een M2 zetten.
Ja inderdaad na 3 jaar ruil je zo een 1M om met een M4:) Kosten neutraal:)
Stoelen zitten wel perfect die mogen ze wel in een M2 zetten.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
Dit moet wel haast een record zijn, First BMW M4 Crash


http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1001779" onclick="window.open(this.href);return false;
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1001779" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M4 Concept
oeps...
ff scheuren als 20 jarige in de nwe kar.
ff scheuren als 20 jarige in de nwe kar.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M4 Concept
Sneu...maar leedvermaak is het beste vermaak toch?
Anyway, André en ik zaten gisteren te filosoferen over de M3/4 hoe en wat. Mooi zijn ze. Kwestie van juist aankleden/kleurtje wielen etc. Wel 19 inch want 18 standaard is geen porum. Leder? In mijnn ogen wel. Maar at the end of the day is 't het prijskaartje wat het verschil maakt. 110k. Veel geld. 120k met die ceramische remmerij en stuff komt eerder.
Alweer die verdomde centenkwestie. 'Je' wil zo'n ding, maar wat schiet 'n mens er mee op?:)
Retorisch: 'Hoe goed moet zo'n ding rijden om de doorslag te geven tov m'n eigen kar' etc.
En 'Rijdt dat ding voor het bij te betalen bedrag rondjes om de mijne en 100den meters zoek, geeft ie me een totaal andere belevingswereld qua rijden?"
Natuurlijk niet. Ja als je uit 'n Kever komt dan wel natuurlijk:)
Maar daar gaat 't niet om. Het gaat om de centen en: "Het is 'n mooi ietwat groot compromis/daily die ramwerk niet schuwt en snel zat is. " Gewoon lekker ding.
Dus. Proefrijden eerst.

Anyway, André en ik zaten gisteren te filosoferen over de M3/4 hoe en wat. Mooi zijn ze. Kwestie van juist aankleden/kleurtje wielen etc. Wel 19 inch want 18 standaard is geen porum. Leder? In mijnn ogen wel. Maar at the end of the day is 't het prijskaartje wat het verschil maakt. 110k. Veel geld. 120k met die ceramische remmerij en stuff komt eerder.
Alweer die verdomde centenkwestie. 'Je' wil zo'n ding, maar wat schiet 'n mens er mee op?:)
Retorisch: 'Hoe goed moet zo'n ding rijden om de doorslag te geven tov m'n eigen kar' etc.
En 'Rijdt dat ding voor het bij te betalen bedrag rondjes om de mijne en 100den meters zoek, geeft ie me een totaal andere belevingswereld qua rijden?"
Natuurlijk niet. Ja als je uit 'n Kever komt dan wel natuurlijk:)
Maar daar gaat 't niet om. Het gaat om de centen en: "Het is 'n mooi ietwat groot compromis/daily die ramwerk niet schuwt en snel zat is. " Gewoon lekker ding.
Dus. Proefrijden eerst.

Laatst gewijzigd door Robin op 24 jun 2014, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M4 Concept
110K vind ik echt een redelijk prijs voor deze auto als je weet wat de E9x M3 destijds kostte. Groot vind ik 'm zeker niet (M3 dan), het is geen sportwagen.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M4 Concept
Tov de E9x is de prijs wel redelijk te rechtvaardigen. Maar wat krijg je meer voor minder? Wat kost de concurrentie inderdaad.Tristan schreef:110K vind ik echt een redelijk prijs voor deze auto als je weet wat de E9x M3 destijds kostte. Groot vind ik 'm zeker niet (M3 dan), het is geen sportwagen.
De E90M3 vond ik toen nogal lomp en taai achtig als daily.
Groot/klein is relatief. Naast m'n 1M is de M4 echt wel 'groot'

Het is geen sportwagen in een bepaalde definitie, maar sportief genoeg denk ik. En hij zal vele 'sportwagens' het nakijken geven.

- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M4 Concept
Vind het echt een schitterend ding. Zie hier wel eens een 435 rijden met m pakket, maar zo groot vind ik hem niet aan doen. Wat weegt deze tov de vorige m3 coupe en de 1m?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW M4 Concept
Als je deze vraag na toepassing van Man-maths nog steeds wilt beantwoorden is een M4 idd niks voor je. Zo'n ding moet je gewoon willen, klaar.Robin schreef:Sneu...maar leedvermaak is het beste vermaak toch?
Anyway, André en ik zaten gisteren te filosoferen over de M3/4 hoe en wat. Mooi zijn ze. Kwestie van juist aankleden/kleurtje wielen etc. Wel 19 inch want 18 standaard is geen porum. Leder? In mijnn ogen wel. Maar at the end of the day is 't het prijskaartje wat het verschil maakt. 110k. Veel geld. 120k met die ceramische remmerij en stuff komt eerder.
Alweer die verdomde centenkwestie. 'Je' wil zo'n ding, maar wat schiet 'n mens er mee op?
Retorisch: 'Hoe goed moet zo'n ding rijden om de doorslag te geven tov m'n eigen kar' etc.
En 'Rijdt dat ding voor het bij te betalen bedrag rondjes om de mijne en 100den meters zoek, geeft ie me een totaal andere belevingswereld qua rijden?"
Natuurlijk niet. Ja als je uit 'n Kever komt dan wel natuurlijk:)
Maar daar gaat 't niet om. Het gaat om de centen en: "Het is 'n mooi ietwat groot compromis/daily die ramwerk niet schuwt en snel zat is. " Gewoon lekker ding.
Dus. Proefrijden eerst.

Een M3 naast de 1M is wel een leuke combi voor jullie.

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M4 Concept
Voor jullie?
Als er geen 1M was en er kwam geen M2 dan zou ik het misschien overwegen. Ik heb nog steeds heel veel plezier in de 1M en die schrijft relatief weining af.
Als een daily/familie car zou een m3 mooi zijn. Maar niet als vervanger voor een fun car zoals dat voor mij de 1m is.
Als er geen 1M was en er kwam geen M2 dan zou ik het misschien overwegen. Ik heb nog steeds heel veel plezier in de 1M en die schrijft relatief weining af.
Als een daily/familie car zou een m3 mooi zijn. Maar niet als vervanger voor een fun car zoals dat voor mij de 1m is.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW M4 Concept
Precies wat ik zei dus.Andre schreef:Voor jullie?
Als er geen 1M was en er kwam geen M2 dan zou ik het misschien overwegen. Ik heb nog steeds heel veel plezier in de 1M en die schrijft relatief weining af.
Als een daily/familie car zou een m3 mooi zijn. Maar niet als vervanger voor een fun car zoals dat voor mij de 1m is.

-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M4 Concept
@WJ. Hij weegt 100kg meer in de praktijk dan 'n 1M en heeft praktisch 100pk meer.
@Robin, daarom ook de smiley. En tuurlijk snap ik dat. Anders reed ik (vroeger) geen M3s en nu een 1M.
Pure 'geldverspilling', maar gewoon mooi, skitterend kicke. Genieten.Met de 1M is genieten op lagere snelheid al 'n feest. Uitwringen hoeft niet. Idem de M3/4 denk,hoop ik.
Of willen 'we' t allemaal op 't eind van de rit 60+ als 'we' d'r geen lol meer aan hebben?
@Robin, daarom ook de smiley. En tuurlijk snap ik dat. Anders reed ik (vroeger) geen M3s en nu een 1M.

Pure 'geldverspilling', maar gewoon mooi, skitterend kicke. Genieten.Met de 1M is genieten op lagere snelheid al 'n feest. Uitwringen hoeft niet. Idem de M3/4 denk,hoop ik.
Of willen 'we' t allemaal op 't eind van de rit 60+ als 'we' d'r geen lol meer aan hebben?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW M4 Concept
Gelukkig.Robin schreef: @Robin, daarom ook de smiley. En tuurlijk snap ik dat. Anders reed ik (vroeger) geen M3s en nu een 1M.
Pure 'geldverspilling', maar gewoon mooi, skitterend kicke. Genieten.Met de 1M is genieten op lagere snelheid al 'n feest. Uitwringen hoeft niet. Idem de M3/4 denk,hoop ik.

Zat gisteren een filmpje te bekijken van die M4 met performance parts. Dat klinkt toch wel behoorlijk lekker.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M4 Concept
Is een M4/M3 ook "sneller" dan een 1M ? Zijn er testtijden van vergeleken met een 1M?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M4 Concept
Rondetijden vind ik irrelevant voor een straatauto. Het geeft aan hoe goed de auto is, maar niet per se hoe ´leuk´ de auto rijdt. Vind het belangrijker hoe goed hij op straat rijdt.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M4 Concept
Voor het bij te betalen bedrag zou hij dat wel moeten zijn toch?:)RVV schreef:Is een M4/M3 ook "sneller" dan een 1M ? Zijn er testtijden van vergeleken met een 1M?
Maar ja 'een 10 jaar oude M3 CSL' is ook nog steeds 'sneller' (op de Ring dus) dan ongeveer elke//M BMW. In theorie is dat dus...
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M4 Concept
Tristan, exact, met zo'n ding gaat ohet om de 'leuk' als daily, wat ramwerk/bochtenwerk en ook in 'n treintje op de A6 of A1 relaxed op de plaats van bestemming aankomen:)
Hardcore trackdaycar zie ik er totaal niet in. Maar lol kun je daar dan wel hebben schat ik zo in.En weer terug naar huis rijden. 'Alleskunner'(?)
Hardcore trackdaycar zie ik er totaal niet in. Maar lol kun je daar dan wel hebben schat ik zo in.En weer terug naar huis rijden. 'Alleskunner'(?)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M4 Concept
Ik bedoelde niet sneller in de zin van ronde tijden maar qua acceleratie.
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M4 Concept
Vragen naar de bekende weg:)RVV schreef:Ik bedoelde niet sneller in de zin van ronde tijden maar qua acceleratie.
4.2 naar 100
8.8 naar 160
13,7 naar 200
0-200-0
18,8 zelfde als Carrera 991S, AMG PP.
18,4 M5 F10
E92 M3 20,5
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M4 Concept
Ik had me verder nog niet verdiept in die cijfers 

- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M4 Concept
Je had die foto vanaf de andere kant, met het licht in de rug, moeten nemen. Stonden er begin deze week twee naast elkaar. Zelfde kleur, een met donkerachtige wielen, een met zilveren wielen. In dit geval vond ik degene met de donkere wielen (meer grijsachtig) het mooist.
Vind het een mooie auto om te zien die M4.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW M4 Concept
Toch wel leuk varen daar in het Noorden.
(om maar even in DF termen te blijven)
(om maar even in DF termen te blijven)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M4 Concept
Mooie karren, daar niet van, maar hoe meer ik er naar kijk, des te minder wil ik ze, die M3-4............das wel eens anders geweest
Te groot, te gestrekt, te lomp, te massief, een M4 van achter zie er "puffy" uit, een soort van Jabba the Hut
Snel, rete snel, dat zijn ze, 12-13 tellen naar 200 is echt serieus snel, maar als ik in reviews lees dat deze karren te groot zijn geworden om ergens achteraf wat lekkere bochten te pakken dan weet ik genoeg. Dan zijn ze toch hun doel voorbij geschoten daar in München IMHO
Dus blij met 340 Porker Paarden en minus >100kg, dat is mij goed genoeg.

Te groot, te gestrekt, te lomp, te massief, een M4 van achter zie er "puffy" uit, een soort van Jabba the Hut

Snel, rete snel, dat zijn ze, 12-13 tellen naar 200 is echt serieus snel, maar als ik in reviews lees dat deze karren te groot zijn geworden om ergens achteraf wat lekkere bochten te pakken dan weet ik genoeg. Dan zijn ze toch hun doel voorbij geschoten daar in München IMHO
Dus blij met 340 Porker Paarden en minus >100kg, dat is mij goed genoeg.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M4 Concept
Waar vroeger de 3 series M een fun auto was. Is de huidige M3 nu meer een daily die de familie op een snelle en sportieve manier kan vervoeren will je daarnaast ook nog een keer een circuit over varen kan dat ook.
Daar is niks mee maar vroeger was dat de M5. Het is nu eigenlijk jammer dat je dus nagenoeg 2 keer dezelfde type auto hebt. Waarbij de M3 wel iets sportiever zal zijn dan de M5. Maar de verschillen zijn niet zo heel groot meer. Zoals dat destijds was met de E30 vs E28 of E36 vs E34 etc. De 3 en 5 serie kruipen de laatste jaren steeds meer naar elkaar toe.
Daar is niks mee maar vroeger was dat de M5. Het is nu eigenlijk jammer dat je dus nagenoeg 2 keer dezelfde type auto hebt. Waarbij de M3 wel iets sportiever zal zijn dan de M5. Maar de verschillen zijn niet zo heel groot meer. Zoals dat destijds was met de E30 vs E28 of E36 vs E34 etc. De 3 en 5 serie kruipen de laatste jaren steeds meer naar elkaar toe.
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M4 Concept
Dat creëert natuurlijk wel ruimte voor een 1M/2M