Het grote 'DF racefiets' topic
- RobS
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
niet lullen maar fietsen 

- Petrolhead Tom
Het gaat steeds beter met de kilometers!RobS schreef:niet lullen maar fietsen

- ///Joost
Beter over je fiets lullen dan...RobS schreef:niet lullen maar fietsen
- Petrolhead Tom
Ik denk niet dat het morgen wat gaat morgen. Lig ziek op de bank. 

- ///Joost
Ik morgen pas...zit nu aan de wijn.Petrolhead Tom schreef:Ik denk niet dat het morgen wat gaat morgen. Lig ziek op de bank.

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
OnlineBram
Sowieso aan je wielen. Carbon kan dan sowieso niet voor zover ik weet, gaat tot globaal 85 kg. Meer bijzonderheden weet ik nietJeroen Watermulder schreef:Leuk dit fietstopic.
Ik ben zelf sinds een kleine 2 maanden ook aan het fietsen geslagen, maar doe dit nu nog op niet echt geschikt materiaal. Een Gazelle Medeo.
Dit soort rondjes rij ik hier mee. Dit is van vandaag.
http://www.strava.com/activities/78519002
Nu wil ik voor volgend jaar een racefiets kopen, maar wat?
Ik hoor de wildste verhalen over fietsen voor zwaargewichten. Ik ben een zwaargewicht. Tegen de tijd dat ik voor een racefiets ga denk ik dat ik rond de 110kg ben (nu 135kg) Minder dan 110kg is in mijn geval niet echt mogelijk. Voor de mensen die mij kennen weten wel waarom.![]()
Waar moet je aan denken als je als zwaargewicht aan de slag gaat?

- Jeroen Watermulder
En qua frame. Daar hoor je ook de gekste verhalen over. Ik las iets dat Gazelle hele sterke frames maakt en dat Trek standaard tot 125kg garandeerd.Bram schreef:Sowieso aan je wielen. Carbon kan dan sowieso niet voor zover ik weet, gaat tot globaal 85 kg. Meer bijzonderheden weet ik niet
-
OnlineBram
Daar zit wat in ja, maar dat weet ik niet. Heb je in jouw omgeving niet een goede fietsenmaker?
- Jeroen Watermulder
Ik woon praktisch naast de Gazelle-fabriek. Hier op de veluwe geen gebrek aan fietsenmakers. Laat ik dat maar eens doen ja, gewoon een keer langs gaan en mezelf laten informeren.Bram schreef:Daar zit wat in ja, maar dat weet ik niet. Heb je in jouw omgeving niet een goede fietsenmaker?
- Petrolhead Tom
Vanmiddag toch maar op pad gegaan. Madone 2.1 triple is binnen. Al vroeg ik om een compact. Maandag dus maar even bellen. Mooie zaak trouwens!
- ///Joost
Gefeliciteerd! Welke kleur is het nu geworden?Petrolhead Tom schreef:Vanmiddag toch maar op pad gegaan. Madone 2.1 triple is binnen. Al vroeg ik om een compact. Maandag dus maar even bellen. Mooie zaak trouwens!
- Petrolhead Tom
De zwart grijze. Maar in het echt is hij meer grijs dan zwart. Wel echt supergaaf. Ben er heel erg blij mee. Ik zal binnenkort even betere foto's plaatsen.///Joost schreef:Gefeliciteerd! Welke kleur is het nu geworden?Petrolhead Tom schreef:Vanmiddag toch maar op pad gegaan. Madone 2.1 triple is binnen. Al vroeg ik om een compact. Maandag dus maar even bellen. Mooie zaak trouwens!
- Joop
Maar nu wel met een triple dan? Of is dat nog iets wat je moet/wilt veranderen?
Verder gewoon een geweldig fietsje voor dat geld.

- Petrolhead Tom
Het is een triple terwijl ik een compact wilde hebben. De fiets is inderdaad prachtig! Hopelijk morgen weer opgeknapt zodat ik een stukje kan fietsen. Schoenen en pedalen kwamen vandaag ook binnen maar de schoenen passen niet dus maar een maatje groter besteld.Joop schreef:Maar nu wel met een triple dan? Of is dat nog iets wat je moet/wilt veranderen?
- Petrolhead Tom
Nou vanmorgen de maiden voyage gemaakt. Kilometer of twee. Ik ben echt zwaar grieperig. Dus vandaag maar eerst even uitzieken.
- RobS
Afgelopen zaterdagavond de Veldhoven 10 miles gelopen, het ging redelijk maar ook niet meer dan dat, het was alweer een half jaar geleden dat ik m'n hardloopschoenen had aangehad
Wel een leuk en goed geregeld evenement:
http://app.strava.com/activities/78973948" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervolgens zondag lusje 3 gereden met een groepje van 4 waarvan 2 wat minder ervaren, dus veel 'boven wachten' wat ik niet vervelend vond aangezien de benen niet al te best voelde na die ongetrainde 10 miles
http://app.strava.com/activities/79188550" onclick="window.open(this.href);return false;

http://app.strava.com/activities/78973948" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervolgens zondag lusje 3 gereden met een groepje van 4 waarvan 2 wat minder ervaren, dus veel 'boven wachten' wat ik niet vervelend vond aangezien de benen niet al te best voelde na die ongetrainde 10 miles

http://app.strava.com/activities/79188550" onclick="window.open(this.href);return false;
- RobS
Heb je mooi tijd om foto's te makenPetrolhead Tom schreef:Nou vanmorgen de maiden voyage gemaakt. Kilometer of twee. Ik ben echt zwaar grieperig. Dus vandaag maar eerst even uitzieken.

- Petrolhead Tom
Dat is even het vervelende dan moet ik weer terug naar Gouda en daar zie ik ook niet echt wat in. Ik zal ze straks eens bellen.
- Petrolhead Tom
Vriendinnetje is zaterdag jarig dus wij gaan lekker uit eten bij pistenklause. Net even een ker geboekt in het rennhotel. Zaterdag die kant op. Even inschrijven en lekker rustig aan doen. Zondag mooi een (paar) rondje(s) fietsen. 

- RobS
Wat/waar spreken we af? 10:00 bij?
- Bijlagen
-
- weer.png (42.43 KiB) 2307 keer bekeken
-
Ik rij nu zelf al 3 jaar op een Specialized Tarmac met mijn 120+ kg.Jeroen Watermulder schreef:En qua frame. Daar hoor je ook de gekste verhalen over. Ik las iets dat Gazelle hele sterke frames maakt en dat Trek standaard tot 125kg garandeerd.Bram schreef:Sowieso aan je wielen. Carbon kan dan sowieso niet voor zover ik weet, gaat tot globaal 85 kg. Meer bijzonderheden weet ik niet
Gaat tot nu toe zonder problemen.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
10 uur lijkt me een goede tijd, is de rotonde bij het Lidner Hotel een goede plek om af te spreken? Zal wel redelijk druk zijn aangezien iedereen daar (of Hatzenbach tunnel) naar binnen moet...RobS schreef:Wat/waar spreken we af? 10:00 bij?
- Petrolhead Tom
Zo! Vanavond de Trek zijn maiden voyage gegeven. Lekker ritje. Al kan ik goed merken dat ik ziek ben geweest dit weekend.
http://app.strava.com/activities/79787628
- RobS
Lekker bezig Tom, en een premium account genomen zag ik, aanrader?Petrolhead Tom schreef:Zo! Vanavond de Trek zijn maiden voyage gegeven. Lekker ritje. Al kan ik goed merken dat ik ziek ben geweest dit weekend.
Mijn doel was gister om de KOM weer terug te pakken en dat is gelukkig gelukt, sorry Joost

http://app.strava.com/activities/79789901" onclick="window.open(this.href);return false;