Algemeen Aprisco cup topic
-
- Berichten: 11398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Gisteren met 85kg toch een mooie prestaties gehaald.
3e in quali
eerste race 2e.
tweede race 4e.
Met 85kg onboard is inhalen heel moeilijk geworden. Je komt nauwelijks uit de slipstream. De winst zat er met die KG er helaas niet in. Maar dat wisten we van te voren. Gewoon maximaal punten scoren was dan ook wat ons te doen stond.
Race 1
Wouter verloor 2 plekken bij de start. Ging van 3 naar 5. Maar maakte 1 plekje goed en kwam als 4e de pits in voor de wissel. Met een velle strijd kon ik naar de 3e plek rijden. Ik was sneller in de bochten maar met de extra kg kon ik bijna geen uitremactie maken. Ik had zicht op tappel ik kroop er langzaam heen. Maar had niet genoeg tijd. Maar in de 1 na laatste ronde viel tappel stil. Geloof schokbreker stuk / afgebroken. De hoge putten als je die neemt zijn zwaar voor carrosserie en dempers. Dus mooi 2e geworden goed punten gescoord.
Race 2
Wouter had een mooie start en kon meteen achter van Renselaar aansluiten. Kon zelfs zijn tempo rijden en de druk nog wat opvoeren. Was prachtig om te zien. Tja dan zie je Tappel aankomen die van achter moest komen. Normaal lukt dat nooit om in een paar ronden zo door een veld te komen. Maar ja iedereen is doodsbang op schade van die man. En gaat ruimschoots aan de kant. Zo had ik wouter ook instructie gegeven. Na een keer bij de wedstrijdleiding te hebben gezeten met die tappel. Was mij al heel snel duidelijk dat er helemaal geen verstand in die man zit. Alles wat een wedstrijdleider zegt is 1 sec later het andere oor al weer uit. Het helpt niks. Ik heb geprobeerd om het bespreekbaar te maken. Heeft geen zin. Dus ik heb Wouter ook instructie gegeven komt tappel eraan, gewoon voorbij laten en op gepaste afstand houden en gewoon volgen. Ook niet op de bumper gaan zitten, want je kan van hem van alles verwachten. Hij is van alles in staat zoals brake tests en andere gekkigheid laat je niet verleiden daartoe. Ga hem zoveel mogelijk uit de weg was het Credo. Zo ook geschiede hij liet tappel gaan en ging er op gepaste afstand mooi achteraan. Van Renselaar kent tappel ook tja wie niet en gaat ook mooi netjes aan de kant en wijst hem voorbij.
Wouter ligt mooi derde. Perfect uitgangspunt voor de 2e stint. Dan kijk ik wel hoe ver ik kom. Maar Van Renselaar komt slecht uit de GT bocht Wouter doet een inhaal actie bij Van Renselaar maar remt te laat. En kan de bocht niet meer halen. Tappel zit daar nog voor en stuurt in. Wouter knalt zo in de zijkant bij tappel. Van Renselaar en Tappel rijden door en houden positie. Wouter gaat rond maar de auto rijdt gelukkig nog en sluit aan als 9e. Dus ik wouter vroeg binnen halen, ik denk die heeft het wel gehad en tempo is dan niet zoals het moet zijn. Dus wissel.
Ik de pits uit maximaal tempo rijden. Proberen de schade minimaal te houden en nog wat puntjes verzamelen. Ik voelde al wel dat de auto niet meer was zoals het moest zijn. Stuur stond scheef. En waren motorsteunen en baksteunen afgebroken. Bij aanremmen ging de bak/motor naar voren en bij terug schakelen naar 3 wou hij bijna niet. Midcorner schoot ie vaak uit 3e versnelling. Het werd na het einde van de race steeds erger. Soms met 1 hand insturen en 1 hand op de versnelling houden dat ie er in bleef zitten. Mega inhaal race gehad en toch nog 4e. Met alle ellende van dien zijn wij blij met deze resultaten.
Maar het is toch ongelooflijk dat je als complete veld ruimte moet maken voor 1 coureur door zijn rijgedrag om schades te voorkomen. Ik snap trouwens ook niet wat je als rijder er nog aan vindt om überhaupt nog mee te doen. Je kan net zo goed een trackday rijden. Niemand wil met hem samen door de bocht in competitie sfeer iedereen gaat die man uit de weg. Zelfs op een trackday is het verstandiger om niet bij deze man in de buurt te rijden. Je moet je dan zelf eens gaan afvragen wat de betekenis is als je een race wint als iedereen voor je aan de kant gaat.
Maar al met al was het een leuke race wij hebben mega genoten. Als je binnen de aprisco cup 1 persoon negeert dan kan je hier heel mooi racen. Soms moet je het maar zo zien. Je bent nooit te oud om te leren. Ik ben ook vaak iemand die meteen zegt hoe die er over denkt. Maar met sommige mensen valt niet te praten dus is negeren het allerbeste. Een leerzame dag zullen we maar zeggen.
3e in quali
eerste race 2e.
tweede race 4e.
Met 85kg onboard is inhalen heel moeilijk geworden. Je komt nauwelijks uit de slipstream. De winst zat er met die KG er helaas niet in. Maar dat wisten we van te voren. Gewoon maximaal punten scoren was dan ook wat ons te doen stond.
Race 1
Wouter verloor 2 plekken bij de start. Ging van 3 naar 5. Maar maakte 1 plekje goed en kwam als 4e de pits in voor de wissel. Met een velle strijd kon ik naar de 3e plek rijden. Ik was sneller in de bochten maar met de extra kg kon ik bijna geen uitremactie maken. Ik had zicht op tappel ik kroop er langzaam heen. Maar had niet genoeg tijd. Maar in de 1 na laatste ronde viel tappel stil. Geloof schokbreker stuk / afgebroken. De hoge putten als je die neemt zijn zwaar voor carrosserie en dempers. Dus mooi 2e geworden goed punten gescoord.
Race 2
Wouter had een mooie start en kon meteen achter van Renselaar aansluiten. Kon zelfs zijn tempo rijden en de druk nog wat opvoeren. Was prachtig om te zien. Tja dan zie je Tappel aankomen die van achter moest komen. Normaal lukt dat nooit om in een paar ronden zo door een veld te komen. Maar ja iedereen is doodsbang op schade van die man. En gaat ruimschoots aan de kant. Zo had ik wouter ook instructie gegeven. Na een keer bij de wedstrijdleiding te hebben gezeten met die tappel. Was mij al heel snel duidelijk dat er helemaal geen verstand in die man zit. Alles wat een wedstrijdleider zegt is 1 sec later het andere oor al weer uit. Het helpt niks. Ik heb geprobeerd om het bespreekbaar te maken. Heeft geen zin. Dus ik heb Wouter ook instructie gegeven komt tappel eraan, gewoon voorbij laten en op gepaste afstand houden en gewoon volgen. Ook niet op de bumper gaan zitten, want je kan van hem van alles verwachten. Hij is van alles in staat zoals brake tests en andere gekkigheid laat je niet verleiden daartoe. Ga hem zoveel mogelijk uit de weg was het Credo. Zo ook geschiede hij liet tappel gaan en ging er op gepaste afstand mooi achteraan. Van Renselaar kent tappel ook tja wie niet en gaat ook mooi netjes aan de kant en wijst hem voorbij.
Wouter ligt mooi derde. Perfect uitgangspunt voor de 2e stint. Dan kijk ik wel hoe ver ik kom. Maar Van Renselaar komt slecht uit de GT bocht Wouter doet een inhaal actie bij Van Renselaar maar remt te laat. En kan de bocht niet meer halen. Tappel zit daar nog voor en stuurt in. Wouter knalt zo in de zijkant bij tappel. Van Renselaar en Tappel rijden door en houden positie. Wouter gaat rond maar de auto rijdt gelukkig nog en sluit aan als 9e. Dus ik wouter vroeg binnen halen, ik denk die heeft het wel gehad en tempo is dan niet zoals het moet zijn. Dus wissel.
Ik de pits uit maximaal tempo rijden. Proberen de schade minimaal te houden en nog wat puntjes verzamelen. Ik voelde al wel dat de auto niet meer was zoals het moest zijn. Stuur stond scheef. En waren motorsteunen en baksteunen afgebroken. Bij aanremmen ging de bak/motor naar voren en bij terug schakelen naar 3 wou hij bijna niet. Midcorner schoot ie vaak uit 3e versnelling. Het werd na het einde van de race steeds erger. Soms met 1 hand insturen en 1 hand op de versnelling houden dat ie er in bleef zitten. Mega inhaal race gehad en toch nog 4e. Met alle ellende van dien zijn wij blij met deze resultaten.
Maar het is toch ongelooflijk dat je als complete veld ruimte moet maken voor 1 coureur door zijn rijgedrag om schades te voorkomen. Ik snap trouwens ook niet wat je als rijder er nog aan vindt om überhaupt nog mee te doen. Je kan net zo goed een trackday rijden. Niemand wil met hem samen door de bocht in competitie sfeer iedereen gaat die man uit de weg. Zelfs op een trackday is het verstandiger om niet bij deze man in de buurt te rijden. Je moet je dan zelf eens gaan afvragen wat de betekenis is als je een race wint als iedereen voor je aan de kant gaat.
Maar al met al was het een leuke race wij hebben mega genoten. Als je binnen de aprisco cup 1 persoon negeert dan kan je hier heel mooi racen. Soms moet je het maar zo zien. Je bent nooit te oud om te leren. Ik ben ook vaak iemand die meteen zegt hoe die er over denkt. Maar met sommige mensen valt niet te praten dus is negeren het allerbeste. Een leerzame dag zullen we maar zeggen.
Laatst gewijzigd door Andre op 12 sep 2011, 13:22, 6 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40107
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Mooi beschreven Andre en idd zonde van de schade, net teveel adrenaline bij zien van een foutje/gaatje.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Kun je die Tappert dan niet op voorhand uitroepen tot Kampioen Aprisco Cup 2011.
Hoeft hij niet meer mee te doen
Hoeft hij niet meer mee te doen

-
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Jammer van het race ongeval, hoort erbij natuurlijk. Wel fijn dat Tappel er dan ook nog wat schade aan over heeft gehouden (klein doekje voor het bloeden
)
Wel jammer dat die Tappel zo naar de overwinning kan rijden. Maar hopelijk gaat de lol er voor hem zo snel af en stopt ie er mee of gaat ie zich gedragen zoals de rest ook doet.
Gezien de omstandigheden prima resultaten

Wel jammer dat die Tappel zo naar de overwinning kan rijden. Maar hopelijk gaat de lol er voor hem zo snel af en stopt ie er mee of gaat ie zich gedragen zoals de rest ook doet.
Gezien de omstandigheden prima resultaten

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Voor mij was het de slechte racedag van het seizoen tot nu toe
QF P12
R1 P22
R2 P7
Quali
Mijn auto lag in de kwali voor geen meter. Ik had het extra succesgewicht (90kg totaal) helemaal op de verkeerde plek zitten waardoor de balans totaal weg was. Gek want op de weegschalen leek nog aardig goed. Dit icm met een niet al te snelle motor kon ik geen potten breken. Daarnaast reden de eerste 12 binnen 1,5 seconden. En P12 was het maximale.
Race 1
Na stevige discussie wat met de balans te doen hebben we achter hardere veren gemonteerd. Dit moest het onderstuur een beetje elimineren. P5 was het maximaal haalbare en dan ook het doel voor R1. Zoals Andre al schreef is het met die extra kilo’s lastig inhalen. Nou, dat heb ik ook ondervonden. Het leek wel of ik in een 320i reed, niet voorruit te branden dat ding. Inhalen was dan eigenlijk ook onmogelijk. Ik had echt geluk dat ik wat coureurs in een foutje kon dwingen anders was ik er nooit langsgekomen. Vooral het stuk Manderveen helemaal naar de Ramshoek was het snelheidsverschil enorm. In het filmpje is dat ook goed te zien, je ziet ze gewoon wegspuiten. Maargoed, ik reed op een gegeven moment wel lekker op P6 en liep in op Laurens de Wit. Volgens planning dus, totdat de achterkant van mijn auto heel vreemd begon te doen. Alsof de schokdempers het niet meer deden. Het werd elke ronden erger en voelde de bui al hangen. Ik naar binnen waar bleek dat de bevestiging van de schokdemper op de carrosserie aan beide kanten volledig was uitgescheurd. Kortom, einde race.
Race 2
Na wat bakken en braden de schokdempers weer vastgezet. Ik startte vanaf P22. Mijn start was redelijk en kon me weg redelijk door het veld heen werken. Toch was het inhalen echt een opgave. Op een gegeven moment kwam ik achter Wouter terecht die een aanvaring had gehad met Tappel. Ik ben er toen toch even flink voor gaan zitten en liep wel wat in. Echter hoorde ik de carrosserie geluiden achterin de auto steeds luider worden en was bang de schokdempers weer problemen zouden gaan geven dus heb mijn snelheid aangepast met P7 als resultaat.
Tappel startte in R2 op de P20. Ik op P22 dus heb op beeld staan hoe hij de eerste paar bochten rijd. Het is duidelijk te zien (buiten het feit dat hij helemaal buitenom over de uitloopstrook rijd) dat hij alles kan flikken omdat iedereen hem de ruimte geeft.
Ik vroeg hem overigens na de race hoe hij het voor elkaar kreeg binnen een aantal ronden van P 20 naar P3 te rijden. Wat denk je dat zijn antwoord was: geen idee kan ik me niet meer herinneren, ofwel de bekende waas voor de ogen.
QF P12
R1 P22
R2 P7
Quali
Mijn auto lag in de kwali voor geen meter. Ik had het extra succesgewicht (90kg totaal) helemaal op de verkeerde plek zitten waardoor de balans totaal weg was. Gek want op de weegschalen leek nog aardig goed. Dit icm met een niet al te snelle motor kon ik geen potten breken. Daarnaast reden de eerste 12 binnen 1,5 seconden. En P12 was het maximale.
Race 1
Na stevige discussie wat met de balans te doen hebben we achter hardere veren gemonteerd. Dit moest het onderstuur een beetje elimineren. P5 was het maximaal haalbare en dan ook het doel voor R1. Zoals Andre al schreef is het met die extra kilo’s lastig inhalen. Nou, dat heb ik ook ondervonden. Het leek wel of ik in een 320i reed, niet voorruit te branden dat ding. Inhalen was dan eigenlijk ook onmogelijk. Ik had echt geluk dat ik wat coureurs in een foutje kon dwingen anders was ik er nooit langsgekomen. Vooral het stuk Manderveen helemaal naar de Ramshoek was het snelheidsverschil enorm. In het filmpje is dat ook goed te zien, je ziet ze gewoon wegspuiten. Maargoed, ik reed op een gegeven moment wel lekker op P6 en liep in op Laurens de Wit. Volgens planning dus, totdat de achterkant van mijn auto heel vreemd begon te doen. Alsof de schokdempers het niet meer deden. Het werd elke ronden erger en voelde de bui al hangen. Ik naar binnen waar bleek dat de bevestiging van de schokdemper op de carrosserie aan beide kanten volledig was uitgescheurd. Kortom, einde race.
Race 2
Na wat bakken en braden de schokdempers weer vastgezet. Ik startte vanaf P22. Mijn start was redelijk en kon me weg redelijk door het veld heen werken. Toch was het inhalen echt een opgave. Op een gegeven moment kwam ik achter Wouter terecht die een aanvaring had gehad met Tappel. Ik ben er toen toch even flink voor gaan zitten en liep wel wat in. Echter hoorde ik de carrosserie geluiden achterin de auto steeds luider worden en was bang de schokdempers weer problemen zouden gaan geven dus heb mijn snelheid aangepast met P7 als resultaat.
Tappel startte in R2 op de P20. Ik op P22 dus heb op beeld staan hoe hij de eerste paar bochten rijd. Het is duidelijk te zien (buiten het feit dat hij helemaal buitenom over de uitloopstrook rijd) dat hij alles kan flikken omdat iedereen hem de ruimte geeft.
Ik vroeg hem overigens na de race hoe hij het voor elkaar kreeg binnen een aantal ronden van P 20 naar P3 te rijden. Wat denk je dat zijn antwoord was: geen idee kan ik me niet meer herinneren, ofwel de bekende waas voor de ogen.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Hierbij filmbeelden van race 1. Het snelheidsverschil is goed te zien. Op het laatst beelden waarbij de achterste dempers een beetje los zitten 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Algemeen Aprisco cup topic
begrijp ik het nu goed dat die Tappel de volgende race ook iets van 90kg straf gewicht mee krijgt?
hij zal dat waarschijnlijk inzetten als extra duw kracht
of gewoon zorgen dat ie als ie weer zo bezig is...hem voorbij te laten en dan in een leuke bocht "iets" later remmen en hem net op het puntje iets "perongeluk" raken op de hoek (zonder schade) zodat hij eraf spint, opgeruimd staat netjes. (ik hou daar helemaal niet van, ben veel meer van een faire strijd, doch als ze zo doen dan...)
hij zal dat waarschijnlijk inzetten als extra duw kracht

of gewoon zorgen dat ie als ie weer zo bezig is...hem voorbij te laten en dan in een leuke bocht "iets" later remmen en hem net op het puntje iets "perongeluk" raken op de hoek (zonder schade) zodat hij eraf spint, opgeruimd staat netjes. (ik hou daar helemaal niet van, ben veel meer van een faire strijd, doch als ze zo doen dan...)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Algemeen Aprisco cup topic
net een klein stukje van de video gezien, je kan inderdaad qua acceleratie niet echt een vuist maken zo lijkt het...
zou je bv met dat strafgewicht bv een ander diff mogen monteren met kortere overbrenging? of bv kleinere (omtrek) banden zodat je ook iets makkelijker in toeren kan klimmen? beetje compenseren zeg maar, natuurlijk kom je dan wel met anders schakelen (qua punten) te zitten...maar weet niet of zoiets is toegestaan?
zou je bv met dat strafgewicht bv een ander diff mogen monteren met kortere overbrenging? of bv kleinere (omtrek) banden zodat je ook iets makkelijker in toeren kan klimmen? beetje compenseren zeg maar, natuurlijk kom je dan wel met anders schakelen (qua punten) te zitten...maar weet niet of zoiets is toegestaan?
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Gisteren de E36 ook weer eens uit de hoek gehaald en een erg leuke dag gehad.
Kwalificatie: Tijdens de vrije training niet echt vrije rondjes gehad en ook niet echt het onderste uit de kan gehaald. Dus tijdens de kwalificatie kon ik pas zien wat de veranderingen na vorige keer voor invloed hadden gehad. Uiteindelijk kwam ik uit op een 2:07:1 wat resulteerde in de 11e positie. Maar met de nummer 2 t/m 12 binnen een seconde waren de verschillen erg klein.
Race 1: Eerste half uur leuke strijd met Reind gehad die achter me startte. Na de start kwam Reind me voorbij, maar na een paar rondjes kon hij zijn voorganger niet voorbij komen. Ik was op sommige punten net wat sneller. Onder andere doordat Reind 90kg meer mee mocht vervoeren. Zo kon ik hem en diegene daarvoor inhalen. Daarna kon Reind er ook voorbij komen waarna het gat van ongeveer een halve seconde elke ronde gelijk bleef. Halverwege de race maakte ik een klein foutje met het aanremmen van de eerste bocht waardoor Reind er voorbij kwam, maar nog geen halve ronde viel hij helaas uit. Na de stop helaas minder strijd en uiteindelijk als 7e over de streep gekomen.
Race 2: Nu dus als 7e van start met de eerste bocht kwamen we met 4 auto's naast elkaar aan dat dat niet ging lukken was me al snel duidelijk dus maar verstandig en wat eerder geremd. Dat bleek geen slechte keuze want naast me spinden er 2. Vervolgens had ik prima aansluiting bij de top 8. De tijden waren onderling zo goed als gelijk en inhalen was wachten op een foutje van de voorganger. Dat lukte dan soms ook en zo kwam ik na hele leuke gevechten zonder elkaar te raken (op 1 tikje op het achterwiel na) als 3e over de streep. Helaas bleek mijn pitsstop net iets te kort te zijn geweest en zakte ik terug naar de 6e plek. Maar met een 2:06:7 zeker niet ontevreden en een erg leuke dag gehad.
Kwalificatie: Tijdens de vrije training niet echt vrije rondjes gehad en ook niet echt het onderste uit de kan gehaald. Dus tijdens de kwalificatie kon ik pas zien wat de veranderingen na vorige keer voor invloed hadden gehad. Uiteindelijk kwam ik uit op een 2:07:1 wat resulteerde in de 11e positie. Maar met de nummer 2 t/m 12 binnen een seconde waren de verschillen erg klein.
Race 1: Eerste half uur leuke strijd met Reind gehad die achter me startte. Na de start kwam Reind me voorbij, maar na een paar rondjes kon hij zijn voorganger niet voorbij komen. Ik was op sommige punten net wat sneller. Onder andere doordat Reind 90kg meer mee mocht vervoeren. Zo kon ik hem en diegene daarvoor inhalen. Daarna kon Reind er ook voorbij komen waarna het gat van ongeveer een halve seconde elke ronde gelijk bleef. Halverwege de race maakte ik een klein foutje met het aanremmen van de eerste bocht waardoor Reind er voorbij kwam, maar nog geen halve ronde viel hij helaas uit. Na de stop helaas minder strijd en uiteindelijk als 7e over de streep gekomen.
Race 2: Nu dus als 7e van start met de eerste bocht kwamen we met 4 auto's naast elkaar aan dat dat niet ging lukken was me al snel duidelijk dus maar verstandig en wat eerder geremd. Dat bleek geen slechte keuze want naast me spinden er 2. Vervolgens had ik prima aansluiting bij de top 8. De tijden waren onderling zo goed als gelijk en inhalen was wachten op een foutje van de voorganger. Dat lukte dan soms ook en zo kwam ik na hele leuke gevechten zonder elkaar te raken (op 1 tikje op het achterwiel na) als 3e over de streep. Helaas bleek mijn pitsstop net iets te kort te zijn geweest en zakte ik terug naar de 6e plek. Maar met een 2:06:7 zeker niet ontevreden en een erg leuke dag gehad.
-
- Berichten: 11398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Reind mooi. Ik moest wel lachen om die frustratie van je.
Zondag kan je de frustratie eruit driften.
Jij bent weer mooi wat kg kwijt voor spa. Wij gaan met 90kg heen. Op Spa betekend dat nagenoeg geen kans om voorin te komen met die lange rechte stukken.
Dat Tappel zo snel weg was bij de start is volgens mij ook mede dat ie met sper rijdt. Ik heb alweer onboard beelden gezien vanuit verschillende auto s dat ie strepen neerzet zoals alleen auto s met sper dat doen en dan nog de aansluiting met ze voorganger kunnen houden. Ben bijna zeker dat ie ook deze race weer met sper reed.
Als ik wielspin heb met 1 wiel met de sperloze aprisco auto ben ik meteen de aansluiting kwijt met me voorganger.
Ik snap ook niet dat de TC gewoon keer zegt achterdeksels van Diff demonteren. Olie bakje eronder en je ziet het binnen een oogopslag.
Ben trouwens wel voor een sper. Het rijden/racen is veel mooier met sper. Voor volgend jaar zou dat een mooie update zijn voor de Aprisco cup. Dan zakken de tijden iets en ben je ook van die controle af.

Jij bent weer mooi wat kg kwijt voor spa. Wij gaan met 90kg heen. Op Spa betekend dat nagenoeg geen kans om voorin te komen met die lange rechte stukken.
Dat Tappel zo snel weg was bij de start is volgens mij ook mede dat ie met sper rijdt. Ik heb alweer onboard beelden gezien vanuit verschillende auto s dat ie strepen neerzet zoals alleen auto s met sper dat doen en dan nog de aansluiting met ze voorganger kunnen houden. Ben bijna zeker dat ie ook deze race weer met sper reed.
Als ik wielspin heb met 1 wiel met de sperloze aprisco auto ben ik meteen de aansluiting kwijt met me voorganger.
Ik snap ook niet dat de TC gewoon keer zegt achterdeksels van Diff demonteren. Olie bakje eronder en je ziet het binnen een oogopslag.
Ben trouwens wel voor een sper. Het rijden/racen is veel mooier met sper. Voor volgend jaar zou dat een mooie update zijn voor de Aprisco cup. Dan zakken de tijden iets en ben je ook van die controle af.
- Hielke
- Berichten: 11634
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Algemeen Aprisco cup topic
@Reind,
die frustratie tussen minuut 8 en 9. Zo voorstelbaar
Jammer van het maleur. Maar er moest ooit een prijs voor het vol over de schotels klappen worden betaald. Dat was nu. Die 90 kg op droog hakt er best in. Heeft je minstens 2 tellen per ronde gekost.
@Laurens,
mooi dat je weer meedoet. Goede prestatie. Het gemiddelde niveau in de cup is hoog en wordt steeds beter.
die frustratie tussen minuut 8 en 9. Zo voorstelbaar

Jammer van het maleur. Maar er moest ooit een prijs voor het vol over de schotels klappen worden betaald. Dat was nu. Die 90 kg op droog hakt er best in. Heeft je minstens 2 tellen per ronde gekost.
@Laurens,
mooi dat je weer meedoet. Goede prestatie. Het gemiddelde niveau in de cup is hoog en wordt steeds beter.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Strafgewicht is natuurlijk bedacht om je langzamer te maken. Dat compenseren is dan een beetje tegenstrijdig. Je moet er gewoon het beste van proberen te maken. Bij mij was het gewoon extra zuur omdat de motor niet top is. Aan de andere kant maakt het alles wel spannender doordat de snelle jongens nu handicap hebben.GTRene schreef:net een klein stukje van de video gezien, je kan inderdaad qua acceleratie niet echt een vuist maken zo lijkt het...
zou je bv met dat strafgewicht bv een ander diff mogen monteren met kortere overbrenging? of bv kleinere (omtrek) banden zodat je ook iets makkelijker in toeren kan klimmen? beetje compenseren zeg maar, natuurlijk kom je dan wel met anders schakelen (qua punten) te zitten...maar weet niet of zoiets is toegestaan?
Voor de volgende race kan er bij mij weer 30 kilo uit en bij andere komen er dan weer kilo's bij. Word het weer wat makkelijker voor mij.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
De frustratie was hoog, enorm hoog. En dat komt er dan ook uit.
Andre, heb echt zin in zondag. Heerlijk wat spanning weg driften in die ouwe boot van je
Ik ben ook voor een sper, en dan liefs met een kortere overbrenging. Maar er zijn veel verschilende soorten waardoor je ook weer onderlinge verschillen krijgt. Blijft een issue.
Laurens, je hebt nu meegemaakt hoe leuk de klasse is en dat de competitie hoog is. Kunnen we je vanaf nu als vaste deelnemer zien?
Andre, heb echt zin in zondag. Heerlijk wat spanning weg driften in die ouwe boot van je

Laurens, je hebt nu meegemaakt hoe leuk de klasse is en dat de competitie hoog is. Kunnen we je vanaf nu als vaste deelnemer zien?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Algemeen Aprisco cup topic
denk dat je niet eens de difplaat hoeft te verwijderen...Andre schreef:.
Ik snap ook niet dat de TC gewoon keer zegt achterdeksels van Diff demonteren. Olie bakje eronder en je ziet het binnen een oogopslag.
Ben trouwens wel voor een sper. Het rijden/racen is veel mooier met sper. Voor volgend jaar zou dat een mooie update zijn voor de Aprisco cup. Dan zakken de tijden iets en ben je ook van die controle af.
in theorie als je de vulplug eruit draait en er dan met zo'n flex inspectie kamera ingaat dan kun je denk wel zien of het een sper of niet is? of is dat moeilijk te zien zo.
tegenwoordig kost zo'n kamera met houder/schermpje ook maar "weinig"
zoiets zeg maar
-
- Berichten: 11398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Das mooi spul rene.
Zoiets zou een perfecte oplossing zijn.
Zoiets zou een perfecte oplossing zijn.
- Hielke
- Berichten: 11634
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Hoort dat bij de PSU van verkopers bij BMW dealers René?

Mooi ding. Wat kost zoiets?

Mooi ding. Wat kost zoiets?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Algemeen Aprisco cup topic
kreeg laatst een mailtje van volgens mij van Conrad waar ze in de aanbieding waren voor iets van 80,-euro normaal ben snel meer dan 200,- kwijt, zal ff zoeken...en zeker handig ook voor lastig te bereiken delen met klussen e.d. geeft ook licht en je kan meteen meekijken in de houder.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Algemeen Aprisco cup topic
waren toen in de aanbieding, nu iets duurder weer
hier de hele rij>>
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... results=20" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier bv het type wat alles in 1 heeft voor onder de 100
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... results=20" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
zitten ook zaken bij om dingen ergens uit te halen met een haakje of magneetje

hier de hele rij>>
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... results=20" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier bv het type wat alles in 1 heeft voor onder de 100
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... results=20" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
zitten ook zaken bij om dingen ergens uit te halen met een haakje of magneetje
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Beelden van Race 2. Starten van P22 betekend altijd veel actie. Let op Tappel die voor mij start. Die vliegt door het veld heen. Ik had nog iets meer auto's kunnen pakken na de eerste bocht maar heb met wat marge gereden ivm het kampioenschap.
Enjoy
Enjoy
- Knot
- Berichten: 40107
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Je had er 2 bij kunnen pakken maar ging toch prima zo? Die Tappel lanceert idd wel extreem weg zeg.....
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Inderdaad leuke strijd en eigenlijk alleen maar nette eerlijke gevechten gehad. Spa ben ik er ook weer bij dan samen met een 2e rijder. Ga proberen in november ook mee te doen. Neem aan dat er dan ook Toyo's met spikes geleverd zullen wordenReind schreef:De frustratie was hoog, enorm hoog. En dat komt er dan ook uit.
Andre, heb echt zin in zondag. Heerlijk wat spanning weg driften in die ouwe boot van jeIk ben ook voor een sper, en dan liefs met een kortere overbrenging. Maar er zijn veel verschilende soorten waardoor je ook weer onderlinge verschillen krijgt. Blijft een issue.
Laurens, je hebt nu meegemaakt hoe leuk de klasse is en dat de competitie hoog is. Kunnen we je vanaf nu als vaste deelnemer zien?

- Hielke
- Berichten: 11634
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Je kunt ook wel wat extra pk's geruiken Laurens. Je bent qua acceleratie nauwelijks sneller dan Reind met 90 kilo's strafgewicht terwijl zijn motor ook al niet bijzonder krachtig was.
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Dat is inderdaad wel de bedoeling ja, vooral onderin gebeurt er weinig. Alleen nog even de vraag wat ik er aan kan veranderen zodat hij net wat feller op pakt.
- drent
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15 aug 2011, 16:48
Re: Algemeen Aprisco cup topic
zo uitslag plus strafgewicht voor spa staat op acnn.nl
lekker zwaar voor andre en wout en autosportassen
zag ook dat racing team harms nog geeen punten heeft
en dan hebben we marc32 nog zeer goed gedaan man

lekker zwaar voor andre en wout en autosportassen
zag ook dat racing team harms nog geeen punten heeft
en dan hebben we marc32 nog zeer goed gedaan man
- Downforce Hans
- Berichten: 12605
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Algemeen Aprisco cup topic
Over nog geen punten gesproken........................Hoofdletters trouwens ook niet.drent schreef:zo uitslag plus strafgewicht voor spa staat op acnn.nl
lekker zwaar voor andre en wout en autosportassen
zag ook dat racing team harms nog geeen punten heeft
en dan hebben we marc32 nog zeer goed gedaan man
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten