Pagina 23 van 27
Geplaatst: 28 jun 2008, 19:31
door Steven N.
erg leuk om te zien, wat een power zit er in die Skyline zeg! Er zijn nog wel wat stukjes waar wat tijdswinst in zit.
Geplaatst: 28 jun 2008, 19:57
door Downforce Hans
Cor Dame schreef:HANZ06 schreef:ja ja, je weet nu toch wel dat wanneer ze bij A.P.P. zeggen morgen klaar DAT JE ER DAN DRIE WEKEN bij moet rekenen
Bij mij is dat zelfs 3 MAANDEN...............
Gloeiende Gloeiende Gloeiende Gloeiende Gloeiende Gloeiende Gloeiende gvdrdthrjtudiksdnhdgdtryfhfbcfgrrrrrrrrrrr
Wordt maandagmiddag. :twisted:

:twisted:

:twisted:

:twisted:

:twisted:

:twisted:

:twisted:

:twisted:
En ik doe niet de groeten aan.................................APP
Ik begin te vrezen dat mijn auto dan ook niet op dinsdag aanstaande klaar is.
Ze zeggen wel een dag ,alleen niet van welke week,maand, of jaar.
Daar ben ik nu ook wel achter.......

Geplaatst: 29 jun 2008, 21:11
door wimprezawrx
FF een vraagje... wie was die hele grote fotograaf...zag er professioneel uit had een stuk of 6 camera's bij zich en een safari vest aan...
Zag hem ook altijd bij de rally´s....
Stond een hele foto sessie te maken van de `Time attack girls`
voor mij auto...
Kan ze alleen niet vinden....Hellup!!!
Geplaatst: 30 jun 2008, 01:45
door Opa
Is dat niet de fotograaf van Automaxx?
Geplaatst: 30 jun 2008, 12:28
door gaskleppie
of Henk vd Hurk (of zoiets) van Autovisie. Is ook best groot.
Het probleem met de skyline zit hem niet in het vermogen, te veel mensen denken met zulk vermogen moet je ook hard gaan.
Het is en blijft een auto van 1550kg. zonder mij erin en zonder benzine. En iedere coureur weet wat gewicht in een auto doet...
De remmen zijn van AP maar kunnen het gewicht/snelheid niet aan.. Verder is het onstel op een setje draagarmen en suspensie na standaard..
Nu ik ook een keer met een Skyline heb mogen rijden weet ik nu ook dondersgoed dat veel vermogen niet zaligmakend is. Het helpt zeker wel maar veel vermogen in een straat auto valt echt niet mee om dat om te zetten in snelle tijden.
Ik rij wel vaker op Zandvoort in mn Integra. Snelste tijd met semi's op (toen nog) standaard onderstel en een pk of 250 (NA) was 2.08. Na de eerste tijd training met de skyline stond die zelfde tijd op de klok! En het was echt moeilijker met de skyline dan met mn Integra om die tijd te rijden! Nou zat tijdens die rondjes de Hicas nog knap dwars en ging het later wel beter maar toch.....
Ik zou zeggen tegen iedereen die deze tijden "ouwe wijven rijgedrag" noemt dat ze dat dan maar even na doen.
In de Integra is heel sloten maker gewoon volgas, de Skyline is daar een handvol. Bos uit is met de integra gewoon volgas, met de Skyline bedenk je je wel even voor je je poot naar de vloer trapt, en ga zo nog maar even door.
oja, die 267km/h geloof ik ook wel. Ik had op de standaard teller al in de trainingen boven de 250 staan. Daarna heb ik er niet meer naar gekeken maar omdat mn tijden later nog 5 sec naar beneden gegaan zijn en ik minder vermogen had twijfel ik geen seconde.
Dus....... Nogmaals gefeliciteerd Kevin! Dat het sneller kan weet jij ook wel. Ik kon ook nog sneller, maar dat gaat met dit soort monsters niet zo maar even in 1 dag.
Komt goed....... 8)
Geplaatst: 30 jun 2008, 12:50
door RutgerK
wimprezawrx schreef:FF een vraagje... wie was die hele grote fotograaf...zag er professioneel uit had een stuk of 6 camera's bij zich en een safari vest aan...
Zag hem ook altijd bij de rally´s....
Stond een hele foto sessie te maken van de `Time attack girls`
voor mij auto...
Kan ze alleen niet vinden....Hellup!!!
Degene die bij de finales bij het begin van de Tarzan stond?
Geplaatst: 30 jun 2008, 16:07
door Downforce Hans
gaskleppie schreef:of Henk vd Hurk (of zoiets) van Autovisie. Is ook best groot.
Het probleem met de skyline zit hem niet in het vermogen, te veel mensen denken met zulk vermogen moet je ook hard gaan.
Het is en blijft een auto van 1550kg. zonder mij erin en zonder benzine. En iedere coureur weet wat gewicht in een auto doet...
De remmen zijn van AP maar kunnen het gewicht/snelheid niet aan.. Verder is het onstel op een setje draagarmen en suspensie na standaard..
Nu ik ook een keer met een Skyline heb mogen rijden weet ik nu ook dondersgoed dat veel vermogen niet zaligmakend is. Het helpt zeker wel maar veel vermogen in een straat auto valt echt niet mee om dat om te zetten in snelle tijden.
Ik rij wel vaker op Zandvoort in mn Integra. Snelste tijd met semi's op (toen nog) standaard onderstel en een pk of 250 (NA) was 2.08. Na de eerste tijd training met de skyline stond die zelfde tijd op de klok! En het was echt moeilijker met de skyline dan met mn Integra om die tijd te rijden! Nou zat tijdens die rondjes de Hicas nog knap dwars en ging het later wel beter maar toch.....
Ik zou zeggen tegen iedereen die deze tijden "ouwe wijven rijgedrag" noemt dat ze dat dan maar even na doen.
In de Integra is heel sloten maker gewoon volgas, de Skyline is daar een handvol. Bos uit is met de integra gewoon volgas, met de Skyline bedenk je je wel even voor je je poot naar de vloer trapt, en ga zo nog maar even door.
oja, die 267km/h geloof ik ook wel. Ik had op de standaard teller al in de trainingen boven de 250 staan. Daarna heb ik er niet meer naar gekeken maar omdat mn tijden later nog 5 sec naar beneden gegaan zijn en ik minder vermogen had twijfel ik geen seconde.
Dus....... Nogmaals gefeliciteerd Kevin! Dat het sneller kan weet jij ook wel. Ik kon ook nog sneller, maar dat gaat met dit soort monsters niet zo maar even in 1 dag.
Komt goed....... 8)
Kan je na gaan als je een viper zoals Elmar of corvette zoals Cor hebt met alleen maar achterwiel aandrijving

Geplaatst: 30 jun 2008, 16:14
door Elmar
Dat is niet te doen Hans...

Geplaatst: 30 jun 2008, 16:51
door gaskleppie
Het zal best wennen, maar als je net als Kevin pas voor de 2e keer op Zandvoort rijd, of als ik die voor het eerst met een Skyline rijd kan je niet gelijk verwachten dat we dik onder de 2 minuten duiken.
Het blijven straat auo's. Je kan ze wel gaan vergelijken met leeggehaalde, doorgelaste, uitgetunde, volledig geprepareerde cup auto's maar naar mijn idee zijn dat een beetje appel peren vergelijkingen....
Geplaatst: 30 jun 2008, 17:03
door allen
Nou, die Corvette van Cor valt toch in exact hetzelfde straatje als de Skyline van jullie? Gewoon wat doorgetuned. Die van Elmar heeft misschien iets aan het onderstel gehad? Motorisch heeft het alleen een stickerkuur ondergaan. Dat levert hooguit een pk of -/-30 op.
Als ik lees wat je met een fwd itr doet tov een skyline zie ik zelf overigens echt het nut niet meer in van zo'n dikke bak met hightech aandrijflijn / onderstel. Zinloze brandstofverspilling.

Geplaatst: 30 jun 2008, 17:13
door Jeroen van Emmerik
Power to Weight Ratio... That's the question! en 4-wiel aandrijving, ga je net iets harder mee de bocht door.
ik kan begrijpen dat elmar of cor gewoon minder hard een bocht door komen. heb meegereden in de zwaaaaaaaar opgefokte Nissan (beeR) skyline 33 van een vriend en de bocht snelheid van zo'n ding is fenominaal, daar win je echt seconden mee.
met wat meer ervaring voor en kevin en gaskleppie, gaan die zeker nog enkele seconden van de rondetijden afhalen.
Geplaatst: 30 jun 2008, 17:13
door Downforce Hans
Zinloos brandstof verspillen is " the name of the game"

Geplaatst: 30 jun 2008, 17:18
door Elmar
It's a men's right to own a gas guzzler once in his life. (Al Bundy)
Geplaatst: 30 jun 2008, 17:25
door Mathieu
Volgens mij is het niet vanzelfsprekend dat een 4wd op een droge baan sneller de bochten rond dan een 2wd.
4wd op een natte baan dan weer wel.
Ik keek vroeger altijd naar de BTTC en daar reed de Audi A4 (4x4) mee en die was alleen sneller in de regen, in de bochten.
[img:400:221]
http://www.timlaw.supanet.com/btcc9645.jpg[/img]
Geplaatst: 30 jun 2008, 17:31
door wimprezawrx
RutgerK schreef:wimprezawrx schreef:FF een vraagje... wie was die hele grote fotograaf...zag er professioneel uit had een stuk of 6 camera's bij zich en een safari vest aan...
Zag hem ook altijd bij de rally´s....
Stond een hele foto sessie te maken van de `Time attack girls`
voor mij auto...
Kan ze alleen niet vinden....Hellup!!!
Degene die bij de finales bij het begin van de Tarzan stond?
Ja volgens mij wel... hij heeft ook een site.. maar weet het niet meer welke...

Geplaatst: 30 jun 2008, 17:51
door wimprezawrx
Geplaatst: 30 jun 2008, 17:56
door Bert ///M3
Mathieu schreef:Volgens mij is het niet vanzelfsprekend dat een 4wd op een droge baan sneller de bochten rond dan een 2wd.
4wd op een natte baan dan weer wel.
Ik keek vroeger altijd naar de BTTC en daar reed de Audi A4 (4x4) mee en die was alleen sneller in de regen, in de bochten.
[img:400:221]
http://www.timlaw.supanet.com/btcc9645.jpg[/img]
Correct.
Als je een voordeel van AWD zou zien dan is het met uitacceleren.
Bij insturen heb je niks aan je AWD, midcorner ook niet echt. Want als jij op de limit rijd glij je over 4 wielen weg en heb je dus nog steeds geen tractie over om gas te geven of dat nou met 2 of 4 wielen is.
Kom je op uitacceleren aan. Dan kan AWD je tegenwerken of meezitten.
Als de RWD auto met gelijk vermogen geen tractieproblemen heeft en meteen na de apex vol op het gas kan dan heeft een AWD variant geen voordeel. Kan zelfs een nadeel zijn als ze wat veel front bias hebben ivm onderstuur.
Heeft de auto nu heel veel vermogen of is het glad dan kan een AWD gewoon veel makkelijker zijn vermogen kwijt en zal je zien dat de AWD sneller is.
Geplaatst: 30 jun 2008, 17:59
door Luco
Jeroen van Emmerik schreef:Power to Weight Ratio... That's the question! en 4-wiel aandrijving, ga je net iets harder mee de bocht door.
ik kan begrijpen dat elmar of cor gewoon minder hard een bocht door komen. heb meegereden in de zwaaaaaaaar opgefokte Nissan (beeR) skyline 33 van een vriend en de bocht snelheid van zo'n ding is fenominaal, daar win je echt seconden mee.
met wat meer ervaring voor en kevin en gaskleppie, gaan die zeker nog enkele seconden van de rondetijden afhalen.
Power to weight ratio
Bekijk dat nog eens goed met bv de auto van elmar en de skyline.
Dan zal je zien dat de skyline daar met een straatlengte voorsprong wint.
Vandaar mijn opmerking dat 2.00 nou echt geen bijzonder snelle tijd is in vergelijking tot de power to weight ratio.
Dat sommige mensen dan op hun pikkie getrapt zijn kan ik niks aan doen, het is nu eenmaal mijn mening

Geplaatst: 30 jun 2008, 19:41
door frank de jonge
Ervaring telt ook zwaar mee Luco.
Ik heb 0,0 ervaring dus ik zal never een snelle tijd rijden.
Maar oefening baart kunst en met een goeie setup zal je dan nog meer bereiken lijkt me

Geplaatst: 30 jun 2008, 19:57
door HSR
Ik ben overigens wel van mening dat je, als je inzicht en feeling voor autorijden hebt, binnen zeker 10 ronden wel de meest essentiele lijnen kunt pikken op een circuit. Nu heeft cpz wel een aantal erg lastige bochten maar daar laat je ook gaan hele secondes liggen.
Geplaatst: 30 jun 2008, 20:02
door Luco
frank de jonge schreef:Ervaring telt ook zwaar mee Luco.
Ik heb 0,0 ervaring dus ik zal never een snelle tijd rijden.
Maar oefening baart kunst en met een goeie setup zal je dan nog meer bereiken lijkt me

Helemaal mee eens
Maar als je zelf 900 pk opgeeft en een ervaren rijder achter het stuur zet (want kevin heeft vaker op cpz gereden) die vorig jaar al even iedereen zoek zou rijden maar er toen ineens niet was omdat zijn auto niet klaar was, moet je je niet zo uitsloven dat je gewonnen hebt, want als je met die auto en die rijder niet had gewonnen had je je moeten gaan schamen.
Ze doen nu net alsof het een hele prestatie is.
Natuurlijk is het leuk dat je wint, maar met deze combinatie was het met twee vingers in de neus.
Sterker nog (om maar even Niki Lauda aan te halen) zelfs een AAP had met deze auto TA gewonnen.
Maar schijnbaar mogen deze twee heren alles roepen en zijn ze bij het minste of geringste stukje kritiek over de pis en proberen dan de boel een beetje om te draaien, beetje kinderachtig.
Bekijk het filmpje maar eens en zeg dan eerlijk alsof dat iemand is die voor het eerst op cpz rijdt.
BULLSHIT
Geplaatst: 30 jun 2008, 20:18
door Miesjel
Nou, ik vind z'n bochtsnelheden wel tamelijk laag voor zo'n auto.
Tsja
Zonder gein, ik vind het moeilijk om hier een mening over te geven. Ik ben slechts jaloers op jullie lol. Ik hoop ook ooit een keer mee te kunnen doen aan TA en dan ben ik al blij als ik door de eliminatieronde kom.
Je zou kunnen zeggen dat de 1e plaats voor de Skyline niet bepaald uit de lucht komt vallen. Het is tenslotte een Skyline en indien goed geprepareerd is het een zeer competitieve auto, daar staan ze wereldwijd bekend om. In hoeverre de bestuurder van deze Skyline een invloed heeft gehad op de rondetijd ? Mwah lijkt me niet dat het een noob was zonder enige ervaring ?
Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen in Assen.
Geplaatst: 30 jun 2008, 20:38
door Elmar
Laten we het maar op houden dat het mooi is voor het concept Time Attack dat de Skyline gewonnen heeft. Het is een auto die naar mijn mening grondig door Pro Imports is aangepakt. TA gaat over getunede auto's. Dus maar goed dat een zwaar getunede auto wint.
Was vorig jaar dus best wel lullig dat een standaard (motorisch) BMW de Semi Pro Street won.

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:40
door Luco
Elmar schreef:Laten we het maar op houden dat het mooi is voor het concept Time Attack dat de Skyline gewonnen heeft. Het is een auto die naar mijn mening grondig door Pro Imports is aangepakt. TA gaat over getunede auto's. Dus maar goed dat een zwaar getunede auto wint.
Was vorig jaar dus best wel lullig dat een standaard (motorisch) BMW de Semi Pro Street won.

Die verrassingen vind ik juist leuker
Dat die wint prima hoor, maar jij snapt ook wel wat ik bedoel Elmar 8)
Geplaatst: 30 jun 2008, 21:07
door Elmar
Luco, ik snap wat je bedoelt, wat ik niet snap is:
Waar maak je je eigen druk om, Calimero!!! 