BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Andre » 23 jun 2011, 21:31

Romo als jij een 1M koopt dan moet RTL en SBS er maar bij. :)

Hans die man met die RS3 kwam gisteren tegen. Moet je pagina 1 of 2 teruggaan.

Die man wou een sprintje trekken. LOL tegen mij nog wel de sprinter bij uitstek.:)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 jun 2011, 21:40

Ik zie het nu pas, mooi verhaal! Daar heb je de 1M// ook voor gekocht natuurlijk :wink:
Kwa lol moet ik je helemaal gelijk geven, niet zo spannend namelijk 4WD.
Maar hij ziet er wel dik uit, grappige combi met die velgen (al zal die nooit nemen)

Hielke

Bericht door Hielke » 23 jun 2011, 21:43

romo schreef:
Hielke schreef:
romo schreef:Morgen middag hoor ik wat er mogelijk is...............als het al mogelijk is een 1M op de kop te tikken..........
335i coupé is geen optie? Mooiste BMW met de beste motor. Goede overbrugging naar toekomstige M's.

De pre face lift mee eens....................de huidige is verneukt met de koplampen.................dus laat maar.........
Pre facelift is inderdaad de mooiste. Maar de bombarie op de M3 Coupé vind ik nog veel lelijker dan de huidige non M3 Coupé's. Ik vind die auto gewoon on Duits mooi. En dan die Horst von Saurma Ringtijd van 8.26. Zonder jetsers van banden, zonder sper, zonder M3 remmen, zonder gekietelde 3 liter turbo. Heel indrukwekkend. Zet me een revolver op het hoofd en dwing me een BMW te kopen en ik kom met zo'n ding thuis.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jun 2011, 21:58

Andre schreef:Romo als jij een 1M koopt dan moet RTL en SBS er maar bij. :)

Hans die man met die RS3 kwam gisteren tegen. Moet je pagina 1 of 2 teruggaan.

Die man wou een sprintje trekken. LOL tegen mij nog wel de sprinter bij uitstek.:)

Zie PB.............

Als er een beschikbaar is, dus op zeer korte termijn, dan komt ie er........................

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 23 jun 2011, 22:01

Hans R schreef:http://www.autogespot.com/nl/viewimages ... 2011101405" onclick="window.open(this.href);return false;

DIK! :cool:
Gewicht: 1650KG!!! :crazy:
En dan zeggen dat de 1M zwaar is. LOL

Ik vind de velgen niet staan bij de rest... Die zijn namelijk sportief en de rest is gewoon.. normaal :hmmm:

Rupie

Bericht door Rupie » 23 jun 2011, 22:09

Mooie auto die RS3, mist alleen het aura van de BMW :ongeveer als:

Hans R

Bericht door Hans R » 23 jun 2011, 22:30

BamiesGTA schreef:
Hans R schreef:http://www.autogespot.com/nl/viewimages ... 2011101405" onclick="window.open(this.href);return false;

DIK! :cool:
Gewicht: 1650KG!!! :crazy:
En dan zeggen dat de 1M zwaar is. LOL

Ik vind de velgen niet staan bij de rest... Die zijn namelijk sportief en de rest is gewoon.. normaal :hmmm:

Ik zeg ook niet dat de Audi licht is.. zijn beide boten! :kikker:

Andre

Bericht door Andre » 23 jun 2011, 22:54

Ja hans in vergelijk tot lotus is alles een boot.

Maar als ik 380 km naar de ring rij dan wil ik liever ook nog op de ring rijden zeg maar. Dan wil ik A liever niet eerst naar een doktor toe voor rugklachten en B moet ik hopen als ik uberhaubt wel aankom bij de NRing:)

:bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 23 jun 2011, 23:01

Leuk Andre, maar die opmerking slaat dus nergens op. Stoelen zijn prima te doen en met oordopen in (zonder heb ik het ook gered) rijd je gewoon open 220 over de autobahn. Nee, natuurlijk is een BMW 1M comfortabeler, maar overdrijf niet. Net zoals ik vind dat je overdrijft met de GT3. Maar het zal vast aan je grijze haren liggen. Alles is vast al wat gevoeliger bij jou :tooth:

Macboy

Bericht door Macboy » 23 jun 2011, 23:53

Mooi filmpje van Fonkert trouwens :TV kijken:
Andre schreef:Ja klopt maar ik ben zelf de lichtste ook niet meer:)
Hielke @ PC Andre ?

Hans R

Bericht door Hans R » 24 jun 2011, 07:21

Ruben schreef:Leuk Andre, maar die opmerking slaat dus nergens op. Stoelen zijn prima te doen en met oordopen in (zonder heb ik het ook gered) rijd je gewoon open 220 over de autobahn. Nee, natuurlijk is een BMW 1M comfortabeler, maar overdrijf niet. Net zoals ik vind dat je overdrijft met de GT3. Maar het zal vast aan je grijze haren liggen. Alles is vast al wat gevoeliger bij jou :tooth:
+1 heb je uberhaupt wel eens gereden met een Lotus? Trek je geruite broek aan en rijd eens met zo'n ding en trek dan je conclusie, maar nee BMW en Porsche dat is gewoon het beste wat er is.. zo jammer die oogkleppen bij de meeste hier.

markk

Bericht door markk » 24 jun 2011, 07:26

OK Andre en dan nu de million-$ question:

Je bent volledig failliet. Geen cent meer te makken. Maar BMW ///M Gmbh komt je redden en biedt je voor gegenereerde omzet uit het verleden een gloednieuwe 1M-Coupe aan, inclusief onderhoud. Gratis en voor niets.

Echter je mag ook kiezen voor een gloednieuwe e46 M3 CSL die ze nog in het museum hadden staan. 0km, gloedje nieuwe en volledig gratis, inclusief het onderhoud.

Wat kies je ?

Mark.
PS: Dit is een gesloten vraag. Kortom je mag optie A (1M-coupe) of optie B (M3 csl) kiezen. Andere opties zijn niet mogelijk. Auto blijft eigendom van BMW M Gmbh. Kortom verkopen kan je hem ook niet... ;-)

Michel P

Bericht door Michel P » 24 jun 2011, 07:55

Andre kiest de 1M.

Voor mij de CSL alleen de 150 kilo minder is al plus, maar ook de racy motor, en uiteraard de looks, E46 M3 CSL is gewoon een plaatje.

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 24 jun 2011, 08:10

Hans R schreef:
Ruben schreef:Leuk Andre, maar die opmerking slaat dus nergens op. Stoelen zijn prima te doen en met oordopen in (zonder heb ik het ook gered) rijd je gewoon open 220 over de autobahn. Nee, natuurlijk is een BMW 1M comfortabeler, maar overdrijf niet. Net zoals ik vind dat je overdrijft met de GT3. Maar het zal vast aan je grijze haren liggen. Alles is vast al wat gevoeliger bij jou :tooth:
+1 heb je uberhaupt wel eens gereden met een Lotus? Trek je geruite broek aan en rijd eens met zo'n ding en trek dan je conclusie, maar nee BMW en Porsche dat is gewoon het beste wat er is.. zo jammer die oogkleppen bij de meeste hier.
Lotus heeft natuurlijk best wat leuke auto's gemaakt, maar jullie bekijken het wel een beetje (....) door een roze bril. Laatst had ik mijn geruite broek aan en kon ik een rondje met Hans meerijden op Spa. Lastig was dat ik een helm op moest, waardoor ik mijn alpinopet af moest zetten. Los daarvan was het leuk, echt waar.
Maar dat maakt Lotus nog niet de heilige graal. Zelfs met glijmiddel en een schoenlepel moest ik me in de raarste bochten wringen om in te stappen, en dan moet je bedenken dat Andre nog eens twee keer zo oud en grijs is als ik. Heb ik het nog niet over het stuur dat aan de verkeerde kant zit, wat de dagelijkse bruikbaarheid er niet beter op maakt. En ik denk niet dat er veel Lotus-eigenaren zijn die na een paar dagen hun eerste driftfilmpjes online zetten. Dat is allemaal niet erg, maar als je dat wel (of ook) zoekt in een auto, is een Lotus bepaald niet ideaal.

Over 1 M vs. M3 CSL: dat lijkt me duidelijk. Een CSL ziet er niet alleen mooier uit, maar heeft ook nog eens meer vermogen en minder turbo's. Maar als je er enthousiast mee rijdt, snap ik ook wel weer dat je de voorkeur aan een verse 1 M geeft.

Hans R

Bericht door Hans R » 24 jun 2011, 08:57

Een Lotus is zeker niet ideaal, dat zeg ik ook niet, als daily al helemaal niet.. de instap is gewoon ruk zeker als je Perry heet :wink: Maar er zijn wel degelijk lange afstanden mee te rijden zonder pijn in je rug te hebben etc.. zo'n rit naar Spa is al actief sturen en best vermoeiend maar dat maakt het alleen maar leuker zeker als je gelijk door kan rijden het circuit op want het blijft het enige merk die circuit auto's maakt die straat geschikt zijn.
Het is ook maar net wat je zoekt, ik vind het wel knap dat jullie 216 pagina's kunnen vollullen over zo'n hangbuikzwijntje en dan zie je tekst voorbij komen als "de perfecte trackday tool" haha.. jullie kunnen lullen wat je wil maar een perfecte trackday tool wordt dit nooit maar een heerlijke daily is het zeker! (hoewel ik mijn €80000,- ergens anders aan zal uitgeven)

Snipe

Bericht door Snipe » 24 jun 2011, 09:15

Hans R schreef:want het blijft het enige merk die circuit auto's maakt die straat geschikt zijn.
Seriously?
Lotus-eigenaren passen toch juist altijd van alles aan. Andere wielen, andere onderstellen, superchargers en weet ik wat al niet meer. Loop een rondje bij Van der Kooi door de showroom en tel hoeveel standaard auto's daar staan (mag je de originele Lotus-accessoires meetellen).
Dan denk ik niet dat Lotus het veel beter doet dan KTM, Porsche, Donkervoort of misschien zelfs BMW M. Heb ik het nog even niet over de betrouwbaarheid van Lotus, die in mijn ogen niet helemaal in overeenstemming is met het prijskaartje.

Vergis je niet, ik vind het gave auto's, maar wel met een paar behoorlijke nadelen.

Christoph

Bericht door Christoph » 24 jun 2011, 09:26

Wie heeft zijn 1M ingeruild voor de M3 CRT? :bag:

Hans R

Bericht door Hans R » 24 jun 2011, 10:00

Snipe schreef:
Hans R schreef:want het blijft het enige merk die circuit auto's maakt die straat geschikt zijn.
Seriously?
Lotus-eigenaren passen toch juist altijd van alles aan. Andere wielen, andere onderstellen, superchargers en weet ik wat al niet meer. Loop een rondje bij Van der Kooi door de showroom en tel hoeveel standaard auto's daar staan (mag je de originele Lotus-accessoires meetellen).
Dan denk ik niet dat Lotus het veel beter doet dan KTM, Porsche, Donkervoort of misschien zelfs BMW M. Heb ik het nog even niet over de betrouwbaarheid van Lotus, die in mijn ogen niet helemaal in overeenstemming is met het prijskaartje.

Vergis je niet, ik vind het gave auto's, maar wel met een paar behoorlijke nadelen.
Het kan altijd beter :wink:
Ik heb weinig aangepast alleen een Nitron onderstel en binnenkort dan LHD is toch fijner op straat want je ziet geen ruk in een Exige met een RHD.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 jun 2011, 10:28

Na mijn uitstapje naar het circuit met de Punto Evo heb ik nog niet de behoefte gehad iets aan te passen. Alles 100 punten bij Fiat :whistle:

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 24 jun 2011, 12:05

Andre, ben je van plan om motorisch nog wat te gaan tunen? Een chip oid, of laat je hem voorlopig zo?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jun 2011, 12:20

Bij deze wil ik nogmaals een oproep doen om mij, eventueel middels PB, te melden waar een 1M te koop staat, liefst zwart, oranje mag, wit is no go...............

Bij voorbaat dank......................

Erik K kom der maar in met je tip...................

Andre

Bericht door Andre » 24 jun 2011, 12:30

Zonder gekheid een Lotus is natuurlijk uber een racer pur sang. Daar kan bmw off factory niet aan tippen. Maar ik zoek dat niet dan rij ik liever een race in dedicated raceauto met kooi etc. Maar is het natuurlijk uber dat Lotus zoiets brengt.

De grens van acceptatie ligt bij ieder anders.

Qua rijden zou een een GT3 best wel kunnen al ligt ie iets te laag voor dagelijks. Het is alleen het punt dat je altijd in de picture rijdt met zo n auto wat voor mij daily gebruik er niet leuker op maakt. Voor anderen is dat juist weer een positief aspect.

De 1M zit er dik uit maar in het zwart zijn er alleen een handvol liefhebbers die omkijken de rest ziet het gewoon als de zoveelste bmw. Dat is voor mij perfect. In het wit of oranje zou het veel opvallen. Nu met 18 inch is het helemaal een sleeper.

Ik heb al vaker gezegd ik heb het liefst een WRC in grijs of zwart donkere ramen er in. En dan vindt ik het juist leuk dat men zegt leuk ds3 leasertje heeft die man. Hoe anoniemer hoe meer je zelf kan genieten van de auto en het rijden. Mocht ik echter naast de ring wonen. Ja dan wil je natuurlijk graag gt3 rs, lotus in je garage hebben staan.

1M of CSL hmmmm. Das een pittige.

Onderstel en sturen, handbak daar zijn de meeste punten voor de 1M
Motorisch zijn de meeste punten voor de CSL

De SMG bak van de CSL zou mij er voor doen besluiten om voor de 1M te kiezen.

Mocht de CSL handbak hebben dan denk ik de CSL.

Motorisch doe ik er zo bi zo niks aan. Of bmw moet zelf met garantie iets aanbieden.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 24 jun 2011, 12:38

@Romo,

PB send :thumbup:

Joost

Bericht door Joost » 24 jun 2011, 12:40

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v4gsdsrqt3a2" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre

Bericht door Andre » 24 jun 2011, 13:55

Romo gaat het lukken allemaal.

Plaats reactie