Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 03 jun 2008, 23:12

Andre, in het reglement staat dat enkel de Powerlogger geldt als referentie voor de pk's aan de wielen. Een rollenbankmeting telt niet mee. Als de Powerlogger dus een dusdanige afwijking heeft, geldt dit wel voor alle wagens. Dat betekent dat je er dus lood uit kan gaan halen om mee te komen met de Porsches. Goed nieuws toch? ;-)

Ik ben overigens ook voorstander dat elk team hun eigen Powerlogger mag uitlezen om zodanig hun wagen hierop af te stemmen. Ik weet niet of dit hapklare brokken zijn, maar daar is vast een stukje software voor te krijgen/maken.

Dutch

Bericht door Dutch » 03 jun 2008, 23:21

Dexter schreef:Wat volgens mij wél belangrijk is, is het feit dat er door de DNRT in samenwerking met Creventic in de 24H series blijkbaar duidelijk werk gemaakt wordt van een klasse waarin van alles en nog wat door elkaar rijdt onder het motto: Zolang het spektakel oplevert komen de toeschouwers wel! (En hun entreegeld uiteraard! :D)

[...]

Dutch, heb jij hier een beter gefundeerde mening over? :wink:
Ja, namelijk dat het spul in de nieuwe 24H-series helemaal niet 'door elkaar' rijdt, maar keurig ingedeeld in (heel veel) klassen, vergelijkbaar met de 24 uur van de Nürburgring:

http://www.24hseries.com/default.asp?hID=17&p_ID=179

De datalogger is dus vooral ingevoerd voor die speciale nieuwe klasse SP2. Beetje vergelijkbaar met D3 van Belcar (of Belgian GT, moet ik nu zeggen), waarin ouder spul er toch nog met een (zware) handicap wordt bijgehouden, als veldvulling omdat er nog niet genoeg GT3's (in de FIA-betekenis, niet in de Porsche-betekenis) en GT4's zijn, maar ook om mooie maar gedateerde auto's een langer leven te gunnen met de kans om toch nog voor een klasseoverwinning te strijden.

Van concurrentie met de DSC lijkt me sowieso geen sprake. Er is nogal een verschil tussen 24-uursraces en de sprintraces van de DSC. Als ik het deelnemersveld bekijk, zitten er hier en daar wat Belcar- en ETCS/EGTS-teams bij, die met dit bescheiden kampioenschap een leuke variatie toevoegen aan hun gebruikelijke bezigheden.

Kortom, ik denk dat je door de betrokkenheid van de DNRT op een dwaalspoor bent gezet...

En tot slot, als ik lees dat André's co-equipier een 430 GT2 wil kopen (is dat serieus, André?), dan moet die ook maar de lef hebben om die auto in te schrijven in de FIA GT, de LMS of (goedkoper) de Open GT. Ik ben heel benieuwd hoe André het zou doen in een heel veld met 430 GT2's en 997 GT3-RSR's. Dáár zou hij dus moeten rijden, Luco... :D

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2008, 23:49

Dutch, met respect naar iedereen hoor, maar de uitdaging om in een gelijkwaardige wagen te rijden neemt die niet aan.
Beetje jammer, iedereen gaat er nu een beetje vanuit dat het aan zijn mindere wagen ligt, voorlopig ben ik daar niet van overtuigd.

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2008, 00:04

luco doel je er op dat ik in jou auto moet rijden. Geen probleem hoor als je daar nou zo kwaad om bent.

:)

Luco ik meet me altijd graag met anderen daarom was de 130i cup ook mooi

hier nog wat kwalificaties van 2007 waar ik trots op ben.

http://www.cpz.nl/results/2007-paasraces/run-443.pdf

http://www.cpz.nl/results/2007-pinkster ... un-507.pdf

http://www.cpz.nl/results/2007-pinkster ... un-508.pdf
Laatst gewijzigd door Andre op 04 jun 2008, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2008, 00:19

Ik ga even niet in op de on topic discussie zelf, daarvoor heb ik te weinig kijk de op de situatie, maar ik volg van de zijlijn wel met alle interesse het verloop van de discussie en steek daar veel van op. Opmerkingen, in de trand van "al 22 pagina's en we halen de 50 wel, alles is al gezegd, het is allemaal kift en frustratie.. blabla" vind ik als een tang op een varken slaan.

Ten eerste is er nog nooit een maximum limiet voor een interessante discussie vastgesteld, ten tweede komen er steeds nieuwe insteken naar voren die alleen al opzich weer een discussie waard zijn en ten derde.. JE hoeft niet deze discussie te volgen hoor.

Het is jammer en doodzonde als er forum members zijn die vinden dat ze beter zich stil kunnen houden omdat andere forummembers hun commentaar niet (meer) slikken. weg is dan de discussie... kan gelijk heel het forum op slot :wink:

Kortom OF inhoudelijk mee discusiëren OF gewoon wel of niet meelezen, maar commentaar leveren op commentaar valt onder de de catagorie dooddoeners. imho..

Dit is overigens een PERSOONLIJKE standpunt van mij en geen DF/modteam member standpunt.. voordat er weer moord en brand word geroepen over censuur en de mond snoeren oid :wink:

Luco

Bericht door Luco » 04 jun 2008, 06:01

Andre schreef:luco doel je er op dat ik in jou auto moet rijden. Geen probleem hoor als je daar nou zo kwaad om bent.

:)

Luco ik meet me altijd graag met anderen daarom was de 130i cup ook mooi

hier nog wat kwalificaties van 2007 waar ik trots op ben.

http://www.cpz.nl/results/2007-paasraces/run-443.pdf

http://www.cpz.nl/results/2007-pinkster ... un-507.pdf

http://www.cpz.nl/results/2007-pinkster ... un-508.pdf
Nee hoor daar doel ik niet speciaal op, en kwaad ben ik al helemaal niet.
Verder meen ik me te herinneren dat je d 130i cup ook te illegaal vond buiten de beukers om (daar heb je ook gelijk in) :D
Alleen denk ik dat je dan echt bijna nergens meer kan rijden, er zijn altijd teams/mensen die de grens opzoeken of er overheen gaan qua regels.

Verder vind ik het hier een beetje overkomen alsof je er alleen maar de pest in hebt dat je niet vooraan rijdt, je kan het ook anders zien.
Je bent naar mijn mening erg bevoorrecht om op deze manier te mogen/kunnen rijden, je wordt uitgenodigd en het kost je niks.
Er zijn een heleboel mensen die graag (al is het als veldvulling) in zon serie mee zouden willen rijden.
Dus geniet ervan dat je in ieder geval mee kan doen 8)

Dexter

Bericht door Dexter » 04 jun 2008, 08:49

Dutch schreef:
Dexter schreef:Wat volgens mij wél belangrijk is, is het feit dat er door de DNRT in samenwerking met Creventic in de 24H series blijkbaar duidelijk werk gemaakt wordt van een klasse waarin van alles en nog wat door elkaar rijdt onder het motto: Zolang het spektakel oplevert komen de toeschouwers wel! (En hun entreegeld uiteraard! :D)

[...]

Dutch, heb jij hier een beter gefundeerde mening over? :wink:
Ja, namelijk dat het spul in de nieuwe 24H-series helemaal niet 'door elkaar' rijdt, maar keurig ingedeeld in (heel veel) klassen, vergelijkbaar met de 24 uur van de Nürburgring:

http://www.24hseries.com/default.asp?hID=17&p_ID=179

De datalogger is dus vooral ingevoerd voor die speciale nieuwe klasse SP2. Beetje vergelijkbaar met D3 van Belcar (of Belgian GT, moet ik nu zeggen), waarin ouder spul er toch nog met een (zware) handicap wordt bijgehouden, als veldvulling omdat er nog niet genoeg GT3's (in de FIA-betekenis, niet in de Porsche-betekenis) en GT4's zijn, maar ook om mooie maar gedateerde auto's een langer leven te gunnen met de kans om toch nog voor een klasseoverwinning te strijden.

Van concurrentie met de DSC lijkt me sowieso geen sprake. Er is nogal een verschil tussen 24-uursraces en de sprintraces van de DSC. Als ik het deelnemersveld bekijk, zitten er hier en daar wat Belcar- en ETCS/EGTS-teams bij, die met dit bescheiden kampioenschap een leuke variatie toevoegen aan hun gebruikelijke bezigheden.

Kortom, ik denk dat je door de betrokkenheid van de DNRT op een dwaalspoor bent gezet...

En tot slot, als ik lees dat André's co-equipier een 430 GT2 wil kopen (is dat serieus, André?), dan moet die ook maar de lef hebben om die auto in te schrijven in de FIA GT, de LMS of (goedkoper) de Open GT. Ik ben heel benieuwd hoe André het zou doen in een heel veld met 430 GT2's en 997 GT3-RSR's. Dáár zou hij dus moeten rijden, Luco... :D
Even puntsgewijs:

Dat ze letterlijk door elkaar rijden is inherent aan het concept van een 24 uurs race uiteraard. :wink:
Het ging mij meer om de vulling van hun nieuwe SP2 klasse waarin van alles en nog wat door elkaar rijdt gebaseerd op Gewicht/PK verhouding, minimumgewichten en datalogging om alles te controleren, op dezelfde wijze als dat nu in de hier zo bekritiseerde DSC SS1 klasse gebeurt.
Therefore a new class will be introduced based on a “weight/power” (KG/HP) ratio of the car. By choosing the right “weight/power” ratio and an adequate and proved measurement method a new class in the 24hSeries is born.
Voor mij houdt deze nieuwe klasse bij de 24H Series een bevestiging in dat het concept van Dick van Elk wat hier zo sterk als zijnde oneerlijk en niet sportief bekritiseerd wordt, blijkbaar wel degelijk aanspreekt en nu dus ook elders 1 op 1 navolging gaat krijgen.
En ik wil nog maar herhalen dat het er daarbij veel meer om gaat dat het publiek tevreden naar huis gaat en in veel mindere mate dat de rijders de overwinning, de bloemen en de plastic beker mee mogen nemen.
Ik begrijp het standpunt van Andre heel goed dat zoiets volledig indruist tegen zijn sportieve en rechtvaardigheidsgevoelens en dat hij daarom uit principe het liefste niet meer mee zou willen rijden, maar daarmee zet hij zichzelf dan wel volledig buiten het spel zoals het de komende jaren gespeeld gaat worden.
De mensen die niet zo principieel zijn zullen je dankbaar zijn.....

Met betrekking tot de concurrentiepositie tussen de DSC en de 24H Series had ik wat duidelijker moeten zijn.
Uiteraard zijn het geen rechtstreekse concurrenten maar doelde ik meer op het gegeven dat het publiek in de toekomst uit meerdere evenementen kan kiezen met zo'n Gewicht/PK'spektakelklasse'.
Stel dat de DSC inderdaad in het voorprogramma van de 24h Dubai 2009 en de andere drie Europese 24H Series races gaat rijden dan gaat dat geheid meer publiek opleveren.
Het is volgens mij slechts een kwestie van tijd voordat het grote publiek dit soort Gewicht/PK 'spektakelklasses' omarmt en er dus ook heel fanatiek voor naar circuits gaat komen.
Dat levert namelijk geld op en zorgt daarmee voor het voortbestaan van de series. "Money makes the world go round......"
Eens kijken hoe lang het gaat duren voordat de teams en rijders dat doorhebben......:wink:

Dutch

Bericht door Dutch » 04 jun 2008, 09:04

luco hornsveld schreef:Dutch, met respect naar iedereen hoor, maar de uitdaging om in een gelijkwaardige wagen te rijden neemt die niet aan.
Daar doelde ik ook helemaal niet op, Luco. De GT2-klasse is helemaal niet gelijkwaardig of althans, wordt niet sportief gelijkwaardig gemaakt zoals de FIA GT3. Daar kan een fabrikant gewoon de beste auto volgens de technische reglementen bouwen. Daarin is nu de 430 GT2 (marginaal) de beste.

Ik duid meer op het internationale podium waarop André zou moeten optreden als hij serieus wil racen tegen serieuze tegenstanders. Zelf heeft hij daar de poet niet voor, maar het zou mooi zijn als iemand dat voor hem zou kunnen betalen... Vandaar mijn vraag naar de ernst van dat idee om een 430 GT2 te kopen. Daar moet je inderdaad niet mee in de DSC gaan rijden, maar in de FIA GT, LMS of GT Open.

Dutch

Bericht door Dutch » 04 jun 2008, 09:10

Fair enough, Dexter, maar met één kanttekening, waarover we nu al 22 pagina's discussiëren:
Dexter schreef:Voor mij houdt deze nieuwe klasse bij de 24H Series een bevestiging in dat het concept van Dick van Elk wat hier zo sterk als zijnde oneerlijk en niet sportief bekritiseerd wordt, blijkbaar wel degelijk aanspreekt en nu dus ook elders 1 op 1 navolging gaat krijgen.
Niemand bekritiseert hier het concept van Van Elk. Sterker nog, dat vind ik geniaal en ik maak me sterk dat André en Hielke dat ook vinden. Het probleem zit 'm in de handhaving. Dan kan het concept nog zo sterk zijn, als je het niet handhaaft, heb je er niks aan.

Als Creventic de spullen overneemt en de regels wél handhaaft, is er opeens sprake van een heel ander verhaal - dat dan meteen wel eerlijk en sportief is. 1 op 1 overnemen zou zijn: de regel invoeren voor die nieuwe SP2-klasse en hem vervolgens niet handhaven... Dus het feit dat Creventic het concept van de DSC overneemt, zegt op zichzelf niets over de sportieve kwaliteit van de DSC.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jun 2008, 09:19

Deze hele discussie draait puur om de visies die diverse mensen hebben op het DSC. De één vindt het een podium voor talent en competitie, de ander vindt het een plek voor een erg leuk tijdverdrijf. En die visies zijn door de organisatie van het DSC enigszins dezelfde kant op gedrukt, met succes (imho). Vandaar dat de term DNRT praktijken niet zozeer moet worden gezien als een belediging, maar als compliment, vind ik. Het DSC is een mooie klasse, maar de meeste deelnemers hebben niet die competitiedrang zoals André. André is een competitiebeest en leeft voor maximale prestaties. Het is gewoon onwijs jammer dat de 130i cup gerund werd door mensen met tegengestelde belangen, want André had daar kunnen schitteren. In het DSC wordt al snel gezegd: 'ja, maar hij kan toch beter sturen'. En dat is precies het punt waarop André zijn frustraties uit, hij kan in het DSC niet helemaal zijn ei kwijt. Voor zover ik heb begrepen uit de posts van Dick van Elk en uit de verhalen van Jordy (en berichten op de dsc site), is er wel degelijk naar mensen als André geluisterd. Zo wordt de meest professionele amateurklasse van Nederland nog weer iets beter. Maar het wordt nooit een professionele raceklasse en competitie, en dat moet het ook niet worden. Want dan haken al die gasten die nu voor de lol meedoen (en er desondanks verschrikkelijk veel geld in pompen...), snel af. En dat is jammer, want de groei van deze klasse heb ik als vrij bijzonder gevonden. Er valt net als in het DNRT niet zo heel veel te winnen. Je komt in 't jaarboek en er zijn wat dvd's en foto's die later kunt bekijken als je in je rolstoel voor de geraniums zit, maar het blijft een hobbyklasse. Je wordt geen wereldkampioen DSC. :lol:
Accepteer dat en leer ermee leven. Tussentijds feedback geven om de competitie eerlijker te maken, daar is in mijn ogen niets mis mee, zolang er maar wat mee wordt gedaan. En dat gebeurt. Dan is het toch goed?

Dexter

Bericht door Dexter » 04 jun 2008, 09:47

Dutch schreef:Fair enough, Dexter, maar met één kanttekening, waarover we nu al 22 pagina's discussiëren:
Dexter schreef:Voor mij houdt deze nieuwe klasse bij de 24H Series een bevestiging in dat het concept van Dick van Elk wat hier zo sterk als zijnde oneerlijk en niet sportief bekritiseerd wordt, blijkbaar wel degelijk aanspreekt en nu dus ook elders 1 op 1 navolging gaat krijgen.
Niemand bekritiseert hier het concept van Van Elk. Sterker nog, dat vind ik geniaal en ik maak me sterk dat André en Hielke dat ook vinden. Het probleem zit 'm in de handhaving. Dan kan het concept nog zo sterk zijn, als je het niet handhaaft, heb je er niks aan.

Als Creventic de spullen overneemt en de regels wél handhaaft, is er opeens sprake van een heel ander verhaal - dat dan meteen wel eerlijk en sportief is. 1 op 1 overnemen zou zijn: de regel invoeren voor die nieuwe SP2-klasse en hem vervolgens niet handhaven... Dus het feit dat Creventic het concept van de DSC overneemt, zegt op zichzelf niets over de sportieve kwaliteit van de DSC.
Okay Matthijs, dan is dat een persoonlijke interpretatie van mijn kant. :oops:
Ik kreeg sterk de indruk dat het concept al genoeg aanleiding gaf tot kritiek, maar zoals jij het nu schrijft is het inderdaad ook naar voren gekomen.
Komt omdat ik na 22 pagina's soms ook het overzicht van alle standpunten een beetje kwijt raak..... :wink:

Dexter

Bericht door Dexter » 04 jun 2008, 09:50

Dennis Cavallino schreef:Deze hele discussie draait puur om de visies die diverse mensen hebben op het DSC. De één vindt het een podium voor talent en competitie, de ander vindt het een plek voor een erg leuk tijdverdrijf. En die visies zijn door de organisatie van het DSC enigszins dezelfde kant op gedrukt, met succes (imho). Vandaar dat de term DNRT praktijken niet zozeer moet worden gezien als een belediging, maar als compliment, vind ik. Het DSC is een mooie klasse, maar de meeste deelnemers hebben niet die competitiedrang zoals André. André is een competitiebeest en leeft voor maximale prestaties. Het is gewoon onwijs jammer dat de 130i cup gerund werd door mensen met tegengestelde belangen, want André had daar kunnen schitteren. In het DSC wordt al snel gezegd: 'ja, maar hij kan toch beter sturen'. En dat is precies het punt waarop André zijn frustraties uit, hij kan in het DSC niet helemaal zijn ei kwijt. Voor zover ik heb begrepen uit de posts van Dick van Elk en uit de verhalen van Jordy (en berichten op de dsc site), is er wel degelijk naar mensen als André geluisterd. Zo wordt de meest professionele amateurklasse van Nederland nog weer iets beter. Maar het wordt nooit een professionele raceklasse en competitie, en dat moet het ook niet worden. Want dan haken al die gasten die nu voor de lol meedoen (en er desondanks verschrikkelijk veel geld in pompen...), snel af. En dat is jammer, want de groei van deze klasse heb ik als vrij bijzonder gevonden. Er valt net als in het DNRT niet zo heel veel te winnen. Je komt in 't jaarboek en er zijn wat dvd's en foto's die later kunt bekijken als je in je rolstoel voor de geraniums zit, maar het blijft een hobbyklasse. Je wordt geen wereldkampioen DSC. :lol:
Accepteer dat en leer ermee leven.
Tussentijds feedback geven om de competitie eerlijker te maken, daar is in mijn ogen niets mis mee, zolang er maar wat mee wordt gedaan. En dat gebeurt. Dan is het toch goed?
+1 Dennis, maar of dat voor Andre ook zo is? :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 04 jun 2008, 10:05

Wat Dennis zegt kan ik, zeker na zondag, alleen maar beamen!

Wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen :)

Moet ik nu +1 neerzetten?

N.

Michel P

Bericht door Michel P » 04 jun 2008, 10:15

Blijft een mooi topic!!

Ik begrijp Andre maar al te goed, als je je krachten wenst te meten wil je dat doen op gelijke basis, anders is het geen krachtmeting, en er dus ook gelijk geen flikker meer aan!

Ik herken dit erg goed, omdat in op NK nivo RC racen heb beoefend er daar ook door een aantal flink werd gerommeld, als je zo moet winnen dan hoeft het voor mij niet meer, wat heb je er aan als je met vals spelen kampioen word??

Ik heb mijn concurent in het kampioenschap wel eens electronica geleend, anders kon hij de finale niet rijden, velen verklaarden mij voor gek, waarop ik zij, competitie heb met elkaar en niet alleen, door te winnen doordat een ander technische problemen heeft is niet leuk, dan verlies ik liever in een close race met mooie gevechten!!

Michel

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2008, 10:43

Luco je laat je eigen frustratie erop los dat jij moet betalen voor het racen en ik niet. En dat ik daarom maar blij moet zijn omdat ik gratis rondjes mag rijden.

Dan zal ik je even heel snel uit de droom helpen. Ik zou liever betalen voor een leuke competatieve klasse dan gratis rijden in een optocht al zou ik een bugatti veyron kunnen racen. Vandaar dat ik ook zelf 130i cup naast de dsc reed. Dus om vorig jaar er nog even bij te pakken. Ik reed in de dsc sport klasse met een e36 m3 halverwege overstappen in e46 GTR voor de SS1. Volledig gesponsord en toch nog 130i cup rijden wat mij zelf geld kost. Dan weet je nu even wat competitie voor mij betekend. Maar wat ik al eerder vertelde ik leg de discusse neer wat betreft de DSC regels alles is er over gezegd. De DSC is dat wat het nu is daar moet je het mee doen. Maar inderdaad zoals anderen posten mijn EI daar kwijt kunnen NEE. En dat komt omdat ik met een verkeerde visie naar de DSC kijk. Als ik DNRT zou rijden dan weet ik wat hun visie is en ga ik lekker voor plezier een weekendje weg. Bij DSC wordt voor de buitenwacht een andere visie gesuggereerd die er dus niet is. Dan ben je teleurgesteld that s all.

Nog even over de 130i cup. Tuurlijk werd er veel gebeukt tuurlijk werd geknoeid met de wagens maar als je naar de pdf files kijk zit het veld wel lekker close qua tijden. Ik moet toch concluderen die races die ik in de 130i cup gehad waren toch wel heel mooi. De schade posten en kosten werden me teveel had wel een paar kleine sponsors maar de kosten liepen hoog op. Had ik grotere sponsors dan had ik misschien nog wel een seizoen gedaan.

leonard

Bericht door leonard » 04 jun 2008, 11:08

Andre schreef:Dan zal ik je even heel snel uit de droom helpen. Ik zou liever betalen voor een leuke competatieve klasse dan gratis rijden in een optocht al zou ik een bugatti veyron kunnen racen. Vandaar dat ik ook zelf 130i cup naast de dsc reed. Dus om vorig jaar er nog even bij te pakken. Ik reed in de dsc sport klasse met een e36 m3 halverwege overstappen in e46 GTR voor de SS1. Volledig gesponsord en toch nog 130i cup rijden wat mij zelf geld kost. Dan weet je nu even wat competitie voor mij betekend. Maar wat ik al eerder vertelde ik leg de discusse neer wat betreft de DSC regels alles is er over gezegd. De DSC is dat wat het nu is daar moet je het mee doen. Maar inderdaad zoals anderen posten mijn EI daar kwijt kunnen NEE. En dat komt omdat ik met een verkeerde visie naar de DSC kijk. Als ik DNRT zou rijden dan weet ik wat hun visie is en ga ik lekker voor plezier een weekendje weg. Bij DSC wordt voor de buitenwacht een andere visie gesuggereerd die er dus niet is. Dan ben je teleurgesteld that s all.

Nog even over de 130i cup. Tuurlijk werd er veel gebeukt tuurlijk werd geknoeid met de wagens maar als je naar de pdf files kijk zit het veld wel lekker close qua tijden. Ik moet toch concluderen die races die ik in de 130i cup gehad waren toch wel heel mooi. De schade posten en kosten werden me teveel had wel een paar kleine sponsors maar de kosten liepen hoog op. Had ik grotere sponsors dan had ik misschien nog wel een seizoen gedaan.

heel simpel op te lossen andré

Golf TDI cup bij de DNRT !!! Even snel en 99 % vergelijkbaar !!
Ronde tijden van de top 15 binnen de seconde!! Wat wil je nog meer ??

Overigens kan ik me wel vinden in het verhaal van andré.Ook ik ben iemand die graag met vergelijkbare auto's strijd.

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2008, 11:12

Moet ik daar maar een keer een raceje doen. FWD is niet zo mijn ding maar als de gelijkwaardigheid goed is maakt dat ook weer niks uit.

leonard

Bericht door leonard » 04 jun 2008, 11:29

Andre schreef:Moet ik daar maar een keer een raceje doen. FWD is niet zo mijn ding maar als de gelijkwaardigheid goed is maakt dat ook weer niks uit.
gezellig!! Ik moest ook wennen aan FWD.Het is gewoon een beetje gooien met die kont en dan komt het allemaal wel goed :lol: :lol: Je hebt zelf voldoende contacten maar als ik wat voor je kan betekenen m.b.t. een plek laat je het maar weten.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jun 2008, 11:36

Mooie oplossing, want zolang je goede rijtalenten tegenover elkaar zet, dan maakt het inderdaad niet uit in wat voor gelijkwaardige auto's je ze zet. Zolang het maar eerlijk blijft. Dacia's lijken mij wat te langzaam, maar daardoor juist ook wel weer leuk. Je moet echt pietje precies sturen om de snelheid erin te houden. Die Golfjes zijn gewoon leuk om in te racen, vol veld, redelijk rappe bakkies en veel mensen zijn er gewoon heel snel in. Dat maakt 't spannend. Mooie klasse, jammer van de FWD, maar desondanks toch veel gooi en smijtwerk... en dat is gaaf.

RVV

Bericht door RVV » 04 jun 2008, 11:39

Andre was/is er ook niet iets van een 120d cup ofzo ? Vorig jaar reden die dingen toch wel rond ?!

leonard

Bericht door leonard » 04 jun 2008, 11:41

Dacia is ook echt te langzaam.Ik heb er ,nadat ik werd gevraagd, 1 race mee gedaan maar ik vind het gewoon te langzaam.Het was leuk om te doen maar ik mis gewoon de racebeleving.Daarom is de Golf zo leuk.Voldoende snelheid,goede remmen en weggedrag en ,als je voorin wilt rijden,redelijk veel overstuur waardoor het toch wel werken is!! Makkelijker dan een E30 maar voldoende plezier :lol:

leonard

Bericht door leonard » 04 jun 2008, 11:53

Rico v Velzen schreef:Andre was/is er ook niet iets van een 120d cup ofzo ? Vorig jaar reden die dingen toch wel rond ?!
Ja dat klopt maar dat is een A evenement met (volgens mij) bijbehorend gesteggel mbt legaliteit.Ook is het starveld niet zo groot.(Golf min. 40 auto's) 120d is op cpz ca. 2 sec.sneller dan de golf

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2008, 11:58

Leonard als er ergens een keer plekje vrij komt bij een goed team doe me dan eens een PM.

leonard

Bericht door leonard » 04 jun 2008, 12:02

Andre schreef:Leonard als er ergens een keer plekje vrij komt bij een goed team doe me dan eens een PM.
ok

Luco

Bericht door Luco » 04 jun 2008, 17:33

Andre schreef:Luco je laat je eigen frustratie erop los dat jij moet betalen voor het racen en ik niet. En dat ik daarom maar blij moet zijn omdat ik gratis rondjes mag rijden.

Dan zal ik je even heel snel uit de droom helpen. Ik zou liever betalen voor een leuke competatieve klasse dan gratis rijden in een optocht al zou ik een bugatti veyron kunnen racen. Vandaar dat ik ook zelf 130i cup naast de dsc reed. Dus om vorig jaar er nog even bij te pakken. Ik reed in de dsc sport klasse met een e36 m3 halverwege overstappen in e46 GTR voor de SS1. Volledig gesponsord en toch nog 130i cup rijden wat mij zelf geld kost. Dan weet je nu even wat competitie voor mij betekend. Maar wat ik al eerder vertelde ik leg de discusse neer wat betreft de DSC regels alles is er over gezegd. De DSC is dat wat het nu is daar moet je het mee doen. Maar inderdaad zoals anderen posten mijn EI daar kwijt kunnen NEE. En dat komt omdat ik met een verkeerde visie naar de DSC kijk. Als ik DNRT zou rijden dan weet ik wat hun visie is en ga ik lekker voor plezier een weekendje weg. Bij DSC wordt voor de buitenwacht een andere visie gesuggereerd die er dus niet is. Dan ben je teleurgesteld that s all.

Ik vind het helemaal niet erg om te betalen om te rijden :D
Hobby kost nu eenmaal geld.

Maar mijn gevoel was dat jij erg gefrustreerd bent en je nu dus niet met plezier rijdt, dat is gewoon jammer denk ik.

Ondanks dat ik weet dat ik niet echt vooraan mee kan rijden, probeer ik wel mijn momentjes te pakken :)
Helaas is er op oschersleben altijd een kleiner startveld, maar auto's die op zandvoort 3 sec sneller zijn rijden me daar niet los en dat vind ik kicken, dus ergens begrijp ik je wel, maar aan de andere kant als je dan zon moment pakt is de voldoening des te groter toch :P

Plaats reactie