
Ik ben overigens ook voorstander dat elk team hun eigen Powerlogger mag uitlezen om zodanig hun wagen hierop af te stemmen. Ik weet niet of dit hapklare brokken zijn, maar daar is vast een stukje software voor te krijgen/maken.
Ja, namelijk dat het spul in de nieuwe 24H-series helemaal niet 'door elkaar' rijdt, maar keurig ingedeeld in (heel veel) klassen, vergelijkbaar met de 24 uur van de Nürburgring:Dexter schreef:Wat volgens mij wél belangrijk is, is het feit dat er door de DNRT in samenwerking met Creventic in de 24H series blijkbaar duidelijk werk gemaakt wordt van een klasse waarin van alles en nog wat door elkaar rijdt onder het motto: Zolang het spektakel oplevert komen de toeschouwers wel! (En hun entreegeld uiteraard!)
[...]
Dutch, heb jij hier een beter gefundeerde mening over?
Nee hoor daar doel ik niet speciaal op, en kwaad ben ik al helemaal niet.Andre schreef:luco doel je er op dat ik in jou auto moet rijden. Geen probleem hoor als je daar nou zo kwaad om bent.
Luco ik meet me altijd graag met anderen daarom was de 130i cup ook mooi
hier nog wat kwalificaties van 2007 waar ik trots op ben.
http://www.cpz.nl/results/2007-paasraces/run-443.pdf
http://www.cpz.nl/results/2007-pinkster ... un-507.pdf
http://www.cpz.nl/results/2007-pinkster ... un-508.pdf
Even puntsgewijs:Dutch schreef:Ja, namelijk dat het spul in de nieuwe 24H-series helemaal niet 'door elkaar' rijdt, maar keurig ingedeeld in (heel veel) klassen, vergelijkbaar met de 24 uur van de Nürburgring:Dexter schreef:Wat volgens mij wél belangrijk is, is het feit dat er door de DNRT in samenwerking met Creventic in de 24H series blijkbaar duidelijk werk gemaakt wordt van een klasse waarin van alles en nog wat door elkaar rijdt onder het motto: Zolang het spektakel oplevert komen de toeschouwers wel! (En hun entreegeld uiteraard!)
[...]
Dutch, heb jij hier een beter gefundeerde mening over?
http://www.24hseries.com/default.asp?hID=17&p_ID=179
De datalogger is dus vooral ingevoerd voor die speciale nieuwe klasse SP2. Beetje vergelijkbaar met D3 van Belcar (of Belgian GT, moet ik nu zeggen), waarin ouder spul er toch nog met een (zware) handicap wordt bijgehouden, als veldvulling omdat er nog niet genoeg GT3's (in de FIA-betekenis, niet in de Porsche-betekenis) en GT4's zijn, maar ook om mooie maar gedateerde auto's een langer leven te gunnen met de kans om toch nog voor een klasseoverwinning te strijden.
Van concurrentie met de DSC lijkt me sowieso geen sprake. Er is nogal een verschil tussen 24-uursraces en de sprintraces van de DSC. Als ik het deelnemersveld bekijk, zitten er hier en daar wat Belcar- en ETCS/EGTS-teams bij, die met dit bescheiden kampioenschap een leuke variatie toevoegen aan hun gebruikelijke bezigheden.
Kortom, ik denk dat je door de betrokkenheid van de DNRT op een dwaalspoor bent gezet...
En tot slot, als ik lees dat André's co-equipier een 430 GT2 wil kopen (is dat serieus, André?), dan moet die ook maar de lef hebben om die auto in te schrijven in de FIA GT, de LMS of (goedkoper) de Open GT. Ik ben heel benieuwd hoe André het zou doen in een heel veld met 430 GT2's en 997 GT3-RSR's. Dáár zou hij dus moeten rijden, Luco...
Voor mij houdt deze nieuwe klasse bij de 24H Series een bevestiging in dat het concept van Dick van Elk wat hier zo sterk als zijnde oneerlijk en niet sportief bekritiseerd wordt, blijkbaar wel degelijk aanspreekt en nu dus ook elders 1 op 1 navolging gaat krijgen.Therefore a new class will be introduced based on a “weight/power” (KG/HP) ratio of the car. By choosing the right “weight/power” ratio and an adequate and proved measurement method a new class in the 24hSeries is born.
Daar doelde ik ook helemaal niet op, Luco. De GT2-klasse is helemaal niet gelijkwaardig of althans, wordt niet sportief gelijkwaardig gemaakt zoals de FIA GT3. Daar kan een fabrikant gewoon de beste auto volgens de technische reglementen bouwen. Daarin is nu de 430 GT2 (marginaal) de beste.luco hornsveld schreef:Dutch, met respect naar iedereen hoor, maar de uitdaging om in een gelijkwaardige wagen te rijden neemt die niet aan.
Niemand bekritiseert hier het concept van Van Elk. Sterker nog, dat vind ik geniaal en ik maak me sterk dat André en Hielke dat ook vinden. Het probleem zit 'm in de handhaving. Dan kan het concept nog zo sterk zijn, als je het niet handhaaft, heb je er niks aan.Dexter schreef:Voor mij houdt deze nieuwe klasse bij de 24H Series een bevestiging in dat het concept van Dick van Elk wat hier zo sterk als zijnde oneerlijk en niet sportief bekritiseerd wordt, blijkbaar wel degelijk aanspreekt en nu dus ook elders 1 op 1 navolging gaat krijgen.
Okay Matthijs, dan is dat een persoonlijke interpretatie van mijn kant.Dutch schreef:Fair enough, Dexter, maar met één kanttekening, waarover we nu al 22 pagina's discussiëren:
Niemand bekritiseert hier het concept van Van Elk. Sterker nog, dat vind ik geniaal en ik maak me sterk dat André en Hielke dat ook vinden. Het probleem zit 'm in de handhaving. Dan kan het concept nog zo sterk zijn, als je het niet handhaaft, heb je er niks aan.Dexter schreef:Voor mij houdt deze nieuwe klasse bij de 24H Series een bevestiging in dat het concept van Dick van Elk wat hier zo sterk als zijnde oneerlijk en niet sportief bekritiseerd wordt, blijkbaar wel degelijk aanspreekt en nu dus ook elders 1 op 1 navolging gaat krijgen.
Als Creventic de spullen overneemt en de regels wél handhaaft, is er opeens sprake van een heel ander verhaal - dat dan meteen wel eerlijk en sportief is. 1 op 1 overnemen zou zijn: de regel invoeren voor die nieuwe SP2-klasse en hem vervolgens niet handhaven... Dus het feit dat Creventic het concept van de DSC overneemt, zegt op zichzelf niets over de sportieve kwaliteit van de DSC.
+1 Dennis, maar of dat voor Andre ook zo is?Dennis Cavallino schreef:Deze hele discussie draait puur om de visies die diverse mensen hebben op het DSC. De één vindt het een podium voor talent en competitie, de ander vindt het een plek voor een erg leuk tijdverdrijf. En die visies zijn door de organisatie van het DSC enigszins dezelfde kant op gedrukt, met succes (imho). Vandaar dat de term DNRT praktijken niet zozeer moet worden gezien als een belediging, maar als compliment, vind ik. Het DSC is een mooie klasse, maar de meeste deelnemers hebben niet die competitiedrang zoals André. André is een competitiebeest en leeft voor maximale prestaties. Het is gewoon onwijs jammer dat de 130i cup gerund werd door mensen met tegengestelde belangen, want André had daar kunnen schitteren. In het DSC wordt al snel gezegd: 'ja, maar hij kan toch beter sturen'. En dat is precies het punt waarop André zijn frustraties uit, hij kan in het DSC niet helemaal zijn ei kwijt. Voor zover ik heb begrepen uit de posts van Dick van Elk en uit de verhalen van Jordy (en berichten op de dsc site), is er wel degelijk naar mensen als André geluisterd. Zo wordt de meest professionele amateurklasse van Nederland nog weer iets beter. Maar het wordt nooit een professionele raceklasse en competitie, en dat moet het ook niet worden. Want dan haken al die gasten die nu voor de lol meedoen (en er desondanks verschrikkelijk veel geld in pompen...), snel af. En dat is jammer, want de groei van deze klasse heb ik als vrij bijzonder gevonden. Er valt net als in het DNRT niet zo heel veel te winnen. Je komt in 't jaarboek en er zijn wat dvd's en foto's die later kunt bekijken als je in je rolstoel voor de geraniums zit, maar het blijft een hobbyklasse. Je wordt geen wereldkampioen DSC.![]()
Accepteer dat en leer ermee leven. Tussentijds feedback geven om de competitie eerlijker te maken, daar is in mijn ogen niets mis mee, zolang er maar wat mee wordt gedaan. En dat gebeurt. Dan is het toch goed?
Andre schreef:Dan zal ik je even heel snel uit de droom helpen. Ik zou liever betalen voor een leuke competatieve klasse dan gratis rijden in een optocht al zou ik een bugatti veyron kunnen racen. Vandaar dat ik ook zelf 130i cup naast de dsc reed. Dus om vorig jaar er nog even bij te pakken. Ik reed in de dsc sport klasse met een e36 m3 halverwege overstappen in e46 GTR voor de SS1. Volledig gesponsord en toch nog 130i cup rijden wat mij zelf geld kost. Dan weet je nu even wat competitie voor mij betekend. Maar wat ik al eerder vertelde ik leg de discusse neer wat betreft de DSC regels alles is er over gezegd. De DSC is dat wat het nu is daar moet je het mee doen. Maar inderdaad zoals anderen posten mijn EI daar kwijt kunnen NEE. En dat komt omdat ik met een verkeerde visie naar de DSC kijk. Als ik DNRT zou rijden dan weet ik wat hun visie is en ga ik lekker voor plezier een weekendje weg. Bij DSC wordt voor de buitenwacht een andere visie gesuggereerd die er dus niet is. Dan ben je teleurgesteld that s all.
Nog even over de 130i cup. Tuurlijk werd er veel gebeukt tuurlijk werd geknoeid met de wagens maar als je naar de pdf files kijk zit het veld wel lekker close qua tijden. Ik moet toch concluderen die races die ik in de 130i cup gehad waren toch wel heel mooi. De schade posten en kosten werden me teveel had wel een paar kleine sponsors maar de kosten liepen hoog op. Had ik grotere sponsors dan had ik misschien nog wel een seizoen gedaan.
gezellig!! Ik moest ook wennen aan FWD.Het is gewoon een beetje gooien met die kont en dan komt het allemaal wel goedAndre schreef:Moet ik daar maar een keer een raceje doen. FWD is niet zo mijn ding maar als de gelijkwaardigheid goed is maakt dat ook weer niks uit.
Ja dat klopt maar dat is een A evenement met (volgens mij) bijbehorend gesteggel mbt legaliteit.Ook is het starveld niet zo groot.(Golf min. 40 auto's) 120d is op cpz ca. 2 sec.sneller dan de golfRico v Velzen schreef:Andre was/is er ook niet iets van een 120d cup ofzo ? Vorig jaar reden die dingen toch wel rond ?!
Ik vind het helemaal niet erg om te betalen om te rijdenAndre schreef:Luco je laat je eigen frustratie erop los dat jij moet betalen voor het racen en ik niet. En dat ik daarom maar blij moet zijn omdat ik gratis rondjes mag rijden.
Dan zal ik je even heel snel uit de droom helpen. Ik zou liever betalen voor een leuke competatieve klasse dan gratis rijden in een optocht al zou ik een bugatti veyron kunnen racen. Vandaar dat ik ook zelf 130i cup naast de dsc reed. Dus om vorig jaar er nog even bij te pakken. Ik reed in de dsc sport klasse met een e36 m3 halverwege overstappen in e46 GTR voor de SS1. Volledig gesponsord en toch nog 130i cup rijden wat mij zelf geld kost. Dan weet je nu even wat competitie voor mij betekend. Maar wat ik al eerder vertelde ik leg de discusse neer wat betreft de DSC regels alles is er over gezegd. De DSC is dat wat het nu is daar moet je het mee doen. Maar inderdaad zoals anderen posten mijn EI daar kwijt kunnen NEE. En dat komt omdat ik met een verkeerde visie naar de DSC kijk. Als ik DNRT zou rijden dan weet ik wat hun visie is en ga ik lekker voor plezier een weekendje weg. Bij DSC wordt voor de buitenwacht een andere visie gesuggereerd die er dus niet is. Dan ben je teleurgesteld that s all.
Nog even over de 130i cup. Tuurlijk werd er veel gebeukt tuurlijk werd geknoeid met de wagens maar als je naar de pdf files kijk zit het veld wel lekker close qua tijden. Ik moet toch concluderen die races die ik in de 130i cup gehad waren toch wel heel mooi. De schade posten en kosten werden me teveel had wel een paar kleine sponsors maar de kosten liepen hoog op. Had ik grotere sponsors dan had ik misschien nog wel een seizoen gedaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten