Napraten, foto's & filmpjes van DF @ Zandvoort part III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
NSXRS

Bericht door NSXRS » 19 feb 2008, 12:11

ZUCHT... :roll:
Ik ben er niet geweest, heb dit topic gelezen en ik denk.....
:?
Kan er nu misschien weer on-topic gegaan worden??

Iedereen is mans genoeg om zelf te bepalen wat hij wil mbt gratis dan wel betaalde plaatjes.

Alle meningen/opinies mbt de foto's zijn uitgebreid aan het licht gebracht en er zal waarschijnlijk verder weinig/niets nuttigs meer boven komen?!

Reltopics passen niet op DF lijkt mij :evil:

Tom

Bericht door Tom » 19 feb 2008, 12:11

Mark Nauta schreef:
Metchu schreef:klik ik op pagina 23, bestaat ie niet meer! En terecht... :lol:
Vind ik niet....maar ja.....vond het wel een zinnige discussie, ben ik net mijn betoog aan het typen kan ik het niet meer toevoegen.
Mark hopelijk heb je je betoog gecopy/paste, want je kunt verder gaan in het andere topic :) heb het gesplitst omdat de discussie weinig meer te maken had met onze dag op Zandvoort.
NSXRS schreef: Reltopics passen niet op DF lijkt mij :evil:
Het is geen reltopic, er is alleen een verschil in mening. Ik zie iedereen gewoon op een volwassen manier reageren.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 19 feb 2008, 12:29

Tom schreef:
Mark Nauta schreef:
Metchu schreef:klik ik op pagina 23, bestaat ie niet meer! En terecht... :lol:
Vind ik niet....maar ja.....vond het wel een zinnige discussie, ben ik net mijn betoog aan het typen kan ik het niet meer toevoegen.
Mark hopelijk heb je je betoog gecopy/paste, want je kunt verder gaan in het andere topic :) heb het gesplitst omdat de discussie weinig meer te maken had met onze dag op Zandvoort.
NSXRS schreef: Reltopics passen niet op DF lijkt mij :evil:
Het is geen reltopic, er is alleen een verschil in mening. Ik zie iedereen gewoon op een volwassen manier reageren.
Helaas, dat had ik dus niet Tom......Heb dus een nieuw betoog moeten schrijven :P.

En ik vind het zeker geel reltopic, is gewoon een topic waar volwassen gerageerd kan worden op een verschil in meningen.

@ Peter, is het nu Assen of Zandvoort in mei???

Tim Kloes

Bericht door Tim Kloes » 19 feb 2008, 12:29

Aiko schreef:
Eindelijk iemand die foto's van het spinnen van ons in de MR2 hebben gemaakt. Zijn er nog meer?

Ik zal mij eens even snel voorstellen, ik ben Eva, 21, vriendin van Harm Koks. Zat samen met een vriend van Harm in de MR2 en vond het heel stiekem erg leuk om te spinnen. Puur en alleen gedaan wanneer er geen andere auto's in de buurt waren om het veilig te houden, en natuurlijk wanneer de vangrails en banden op grotere afstand waren. Moet niet te gevaarlijk worden voor ons en de mederijders.

Eef
Tim, Harm, Eef,
wie er ook reed, ik wordt hier niet echt vrolijk van. Ik moet er niet aan denken dat ik jullie met 150 in de zijkant pak.
Een foutje maken is prima, maar bewust op zo'n trackday er af gaan is volgens mij niet de bedoeling. Ik las ergens 7x.....
Jongens,

Excuus voor het feit dat mijn rijstijl een beetje ophef heeft veroorzaakt. Natuurlijk zijn er altijd 2 kanten aan een verhaal, dus hierbij mijne ;)

Van opzettelijk spinnen was uiteraard geen sprake. Het is wel zo dat ik een aantal keer de MR2 driftend door de bocht wilde zetten. Een aantal keer resulteerde dat in een 180 graden draai waarbij ik 2 keer naast de baan terecht kwam. Dit gebeurde in de 5 á 6 rondjes die ik heb gereden. Ik wil met klem benadrukken dat ik goed weet waar ik mee bezig was. Ik heb al heel vaak op Zandvoort gereden en weet goed wat/waar wel en niet kan. Ik beperkte me dan ook tot voornamelijk de Mastersbocht en de Renaultbocht. Daarnaast, ik ben slechts 1x ingehaald tijdens die paar rondjes dat ik met mijn ex-auto reed. Ik heb er goed op gelet dat er geen andere deelnemers in de buurt waren. Ter onderbouwing hiervan; niemand heeft iets over mijn rijgedrag gepost totdat mijn bijrijder er hier iets over zei. Het is uitgesloten dat iemand mij heeft zien rondgaan vanuit de auto.

Echter, omdat de nadruk bij een DF dag nog méér op veiligheid ligt dan elders, zal ik er in het vervolg wat meer rekening mee houden :wink:

Ik hoop dat we met z'n allen nog veel veilige rondjes kunnen racen :)

Tim

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 19 feb 2008, 12:34

Steven Nauta schreef:Harry, het no-brakes incident gebeurde recht voor me. Helaas was de tape van de camera letterlijk een halve ronde ervoor vol :oops: Had je de actie nog even terug kunnen zien. De onderkant van een 944 is best lelijk :wink:
mijn maatje was meteen weer wakker, we wisten dat de blokken (bijna) op waren maar de zin om nog even te rijden was te groot..... (wel de snelste rondetijd neergezet trouwens)

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 19 feb 2008, 12:35

Nogmaals mijn excuses voor het eraf schieten van mijn kant. Voor mij ook de eerste keer in 1 jaar circuit rijden dat ik eraf ben geschoten. En dat ging ook zeker niet expres ;)

Tim Kloes

Bericht door Tim Kloes » 19 feb 2008, 12:40

Harm Koks schreef:Nogmaals mijn excuses voor het eraf schieten van mijn kant. Voor mij ook de eerste keer in 1 jaar circuit rijden dat ik eraf ben geschoten. En dat ging ook zeker niet expres ;)
Ik hoop dat je gebanned wordt :twisted:

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 19 feb 2008, 12:43

Cor Dame schreef:
Harry-944 schreef:
volgende keer mag je van mij een transponder lenen, heb ik ook een keer rondetijden die onder de 2 minuten komen :wink:
Excuus geaccepteerd Harry.

Die transponder zou ik wel van je willen lenen, want zelf heb ik er geen. Dus als je er de volgende keer bij bent......graag. Trouwens wat kost zo'n ding en hoe kom ik er aan, want dat is zowiezo handig om te hebben.

Vriendelijke groet

Cor
ik leen mijn transponder graag aan je uit, ik heb er twee dus kan er makkelijk 1 ff missen.

de transponders zijn hier te koop:

http://www.amb-it.com/images/AMB%20-%20 ... 0Large.jpg

kosten € 310 of € 275, al naar gelang de uitvoering.

gezien jouw gebruik zou ik eerder een on-board laptimer adviseren, die werken met een baken aan de pitmuur en zie direct je in je wagen welke tijd je gereden hebt

ik heb deze in mijn wagen:

[img:613:409]http://www.albi-engineering.nl/AIM___DA ... _rosso.jpg[/img]

en hier te koop:

http://www.albi-engineering.nl/

Hielke

Bericht door Hielke » 19 feb 2008, 14:18

Leuk spul die onboard laptimer maar ook leuke prijsjes.

Die AIM Light versie moet er nu ook met een Log functie zijn. Je kunt dan snelheid, toerental, motortemperatuur en natuurlijk de rondetijden loggen en in een stukje gratis software op een laptop zichtbaar maken. Ik heb die "Race Studio 2" software al draaien en dat ziet er heel mooi uit. De Micron Light TGLog kost slechts iets van 100 euro meer dan de standaard Light.

Anderzijds is de stap naar een echt display met logfunctie (hij kan dan in theorie met accessoires zelfs je scheten loggen :lol: ) weer erg gering. Andre rijdt geloof ik met de AIM Mychron 3. Dat ziet er dan ineens heel erg professioneel uit voor iets van 900 euro. De infrarood of optische zender voor aan de kant van de weg zal bij die prijs zijn inbegrepen. Het spul wordt allemaal met kabels geleverd die je in staat stellen de apparatuur rechtstreeks op het motormanagement van de auto aan te sluiten. BMW en Corvette genereren standaard al heel veel data via hun ECU (wielsnelheden per wiel, temperaturen, drukken, welke versnelling etc. etc.) die dan simpel gelogd, afgelezen en later ingelezen en geanalyseerd kunnen worden.

Macboy

Bericht door Macboy » 19 feb 2008, 15:08

Tim Kloes schreef:Van opzettelijk spinnen was uiteraard geen sprake. Ik wil met klem benadrukken dat ik goed weet waar ik mee bezig was.Ter onderbouwing hiervan; niemand heeft iets over mijn rijgedrag gepost totdat mijn bijrijder er hier iets over zei. Het is uitgesloten dat iemand mij heeft zien rondgaan vanuit de auto.
Tim ik had dit vermoeden al, vandaar dat ik postte dat Eef dit (als vrouw zijnde ;) ) niet zou snappen en dat van bewust spinnen dus geen sprake was.

Misverstand hiermee uit de wereld.

Probeer het driften inderdaad te beperken, want is andere tak van sport dan een reguliere driftday.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 19 feb 2008, 15:17

Cor, en anderen die hun eigen tijden willen meten: je moet om het goed te doen 2 installaties in je auto hebben:

- een laptimer die met een baken aan de pitmuur samenwerkt, zodat je tijdens het rijden de tijden kan zien;
- een transponder van AMD die de tijden naar mylaps doorstuurt, zodat je na het rijden thuis de tijden nog eens rustig kan doornemen of iemand op internet je tijden real live kan bekijken. Deze tijden worden lange tijd bewaard, zodat je na bijvoorbeeld een jaar kan kijken wat voor tijden je vorig jaar reed.

T's natuurlijk niet goedkoop, maar wel zo doe je het wel optimaal.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 feb 2008, 15:34

Waarom moet je daar dan 2 systemen voor hebben. Er zijn toch ook zat systemen die dat alles in 1 bieden, laptiming in de auto en later uitleesbaar met bijvoorbeeld Laptop oid?

Alleen kan de rest van de wereld zo te tijden opzoeken, maar verder zie ik het voordeel van mylaps.com niet.

Ronnie

Bericht door Ronnie » 19 feb 2008, 15:38

zo een transponder is natuurlijk wel superhandig als je bijvoorbeeld ook schaatsen nog als hobbie heb :wink:

Corvette

Bericht door Corvette » 19 feb 2008, 17:22

GTRene schreef:Lijkt me leuk Cor, en ik denk dat ik beter bij jou in kan zitten dan jij bij mij, want dat is zum kotsen voor jou op de passagiersstoel, en ach rijden is altijd leuker, maar ben erg benieuwd hoe je Z06 nu op de baan plakt, dus next time ga ik een stukkie mee als het kan, ik heb nog redelijk die net zo aangepaste David Yu Z06 in m'n kop qua weggedrag...en daar was ik erg van onder de indruk hoe "makkelijk" alles ging...en jou machine vloog ook over de baan 8) en je hebt volgens mij bijna dezelfde set-up als hij had...

[IMG:640:427]http://img218.imageshack.us/img218/7014 ... ddarf0.jpg[/img]
Rene je bent van harte welkom aan boord de eerst volgende gelegenheid. :lol:

Groeten

Cor

Trouwens die snelheidsmeter van mij klopt niet meer, omdat er nu 18" i.p.v. 19" onder zit.
Ik zal het verschil eens opmeten en berekenen hoeveel de afwijking is. Ben benieuwd.

Karel

Bericht door Karel » 19 feb 2008, 17:33

Als jullie interesse hebben kan ik een groupbuy organiseren van de RaceLogic Performance box.
Hiermee kan je via GPS je rondetijden klokken en dat ding kan nog veel meer.

http://www.performancebox.co.uk/

Geen gedoe met beacons aan de pitmuur maar gewoon effe op een lap, op een knopje drukken voor de start/finish te bepalen.
(zo kan je die beacons ook niet vergeten :wink: )
Je kan zelfs nog splits definieëren in een ronde.

Heb dit toestel zelf aangekocht en eerste maal getest op de Zandvoorttrackday,
ben er zeer tevreden over.
(geeft ook bij elke ronde je huidige tijd weer alsook je beste tijd tot dan toe)(andere functies: Power mode, laptiming, accel times, ...)

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2008, 17:40

ligt eraan wat je band omtrek verschil is en wat je op de 19 inch had zitten en nu op de 18 inch qua maten, dan kun je de omtrek meten...ongeveer immers banden slijten ook nog en wordt de omtrek ook weer minder, er zijn hier vast wat handige wiskundige rekenaars die de omtrek kunnen uitrekenen en wat dat kan betekenen, weet wel dat als het daadwerkelijk minder je wel een stukje sneller kan optrekken maar ook eerder wheelspin hebt en de kans op een iets enthousiastere km aanduiding :roll:

Volgende circuitdag als je in hebt gereden die dag ga ik graag een paar rondjes mee 8) ff voelen hoe het ook kan, thx alvast. :wink:

Trouwens tijdens de vijverberg dagen op Assen krijg je een transponder met je nummer mee, maarja dan kun je nog niet in de auto zien hoe je het doet op dat moment...
Zou mooi zijn als je die kon huren op dat moment met gewoon 1 vaste baken op de pitmuur voor allen die dag en dan een kastje huren per auto :roll: maarja dan wordt het weer zo'n "race" toch wel leuk om te volgen.
Laatst gewijzigd door GTRene op 19 feb 2008, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 feb 2008, 17:44

Karel schreef:Als jullie interesse hebben kan ik een groupbuy organiseren van de RaceLogic Performance box.
Hiermee kan je via GPS je rondetijden klokken en dat ding kan nog veel meer.

http://www.performancebox.co.uk/

Geen gedoe met beacons aan de pitmuur maar gewoon effe op een lap, op een knopje drukken voor de start/finish te bepalen.
(zo kan je die beacons ook niet vergeten :wink: )
Je kan zelfs nog splits definieëren in een ronde.

Heb dit toestel zelf aangekocht en eerste maal getest op de Zandvoorttrackday,
ben er zeer tevreden over.
(geeft ook bij elke ronde je huidige tijd weer alsook je beste tijd tot dan toe)(andere functies: Power mode, laptiming, accel times, ...)
Lijkt mij wel een grappig ding.....
Wat zouden de kosten ongeveer gaan worden?

Corvette

Bericht door Corvette » 19 feb 2008, 17:46

Harry-944-basic schreef:
Cor Dame schreef:
Harry-944 schreef:
volgende keer mag je van mij een transponder lenen, heb ik ook een keer rondetijden die onder de 2 minuten komen :wink:
Excuus geaccepteerd Harry.

Die transponder zou ik wel van je willen lenen, want zelf heb ik er geen. Dus als je er de volgende keer bij bent......graag. Trouwens wat kost zo'n ding en hoe kom ik er aan, want dat is zowiezo handig om te hebben.

Vriendelijke groet

Cor
ik leen mijn transponder graag aan je uit, ik heb er twee dus kan er makkelijk 1 ff missen.

de transponders zijn hier te koop:

http://www.amb-it.com/images/AMB%20-%20 ... 0Large.jpg

kosten € 310 of € 275, al naar gelang de uitvoering.

gezien jouw gebruik zou ik eerder een on-board laptimer adviseren, die werken met een baken aan de pitmuur en zie direct je in je wagen welke tijd je gereden hebt

ik heb deze in mijn wagen:

[img:613:409]http://www.albi-engineering.nl/AIM___DA ... _rosso.jpg[/img]

en hier te koop:

http://www.albi-engineering.nl/
Bedankt voor de info Harry.

Ik kreeg pas ook een mailtje van Hans en die heeft die onboard timer met dat ding op de pitmuur. Vind ik ook wel leuk denk ik.........dat je direkt je tijd kunt zien. Ik zal het overwegen en zoiets aanschaffen.

Groeten

Cor

Corvette

Bericht door Corvette » 19 feb 2008, 17:49

[quote="GTRene"]ligt eraan wat je band omtrek verschil is en wat je op de 19 inch had zitten en nu op de 18 inch qua maten, dan kun je de omtrek meten...ongeveer immers banden slijten ook nog en wordt de omtrek ook weer minder, er zijn hier vast wat handige wiskundige rekenaars die de omtrek kunnen uitrekenen en wat dat kan betekenen, weet wel dat als het daadwerkelijk minder je wel een stukje sneller kan optrekken maar ook eerder wheelspin hebt en de kans op een iets enthousiastere km aanduiding :roll:

Ik zal het straks wel ff posten heb nu ff geen tijd. Het zal best wel veel schelen denk ik.

Gr.

Cor

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 feb 2008, 17:58

Gewoon invullen en klaar is kees:

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Weet je meteen hoeveel je afwijkt :)

Elmar

Bericht door Elmar » 19 feb 2008, 17:59

Karel, is zeker een leuk ding om aan boord te hebben. Begin maar vast te rekenen voor eeb groupbuy. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2008, 18:02

Trouwens, er schijnen ook laptimers die via GPS werken en dus geen losse baken nodig hebben :roll:
Zou je dan in theorie zo'n soort programma op je navigatie systeem kunnen maken? zal wel niet :lol: maar op zich handig zonder extra baken , kun je die niet vergeten.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 feb 2008, 18:06

Je hebt wel PDA software die dat kan. Maar het hangt nogal van de kwaliteit van je GPS ontvanger af hoe nauwkeurig het is.

Evt GB van dat racelogic apparaat heb ik ook wel oren naar.

Karel

Bericht door Karel » 19 feb 2008, 18:30

Trouwens, er schijnen ook laptimers die via GPS werken en dus geen losse baken nodig hebben
Leest Rene alleen posts van Ollanders of zijn zijn ogen te ver naar achter getrokken ivm het imense koppel van de Hartge? :wink:
Je moet eens een paar posts terug lezen, daar staat zo eentje via GPS 8)

Zal alvast eens horen bij RaceLogic welke prijzen we kunnen krijgen en hoeveel er dan moeten zijn....
shit...heb ik net volle pot op mijn eentje betaald omdat ik dacht dat er wel geen interesse zou zijn, hahahaa
Laatst gewijzigd door Karel op 19 feb 2008, 18:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 feb 2008, 18:30

Grappig is ook dat op welk circuit je ook zit je altijd je tijd kan meten zelfs als het circuit zelf geen baken heeft.
Kan dus leuk zijn wanneer je op een circuit in Frankrijk of Engeland terecht komt :wink:

Plaats reactie