Ja dacht ik ook gelijk aan, diagnose ff afwachten
Denk dat voor de klepstoters de kop er niet is afgeweest? Wel flink balen dit weer.Reind schreef: 25 feb 2019, 09:05 Aan de rook is te herleiden dat er niet alleen brandstof wordt verbrand. Dus olie en of koelvloeistof. Bij koelvloeistof duidt het op lekke koppakking of scheurtje in cilinderkop. Dit kunt je zien aan de koelvloeitof die nog in het systeem zit. Indien het olie is ben ik bang dat er iets mis is met een zuiger of zuigerveer of dat een uitlaatklep is gebroken en een gat in je zuiger heeft geslagen.
Ik krijg toch ergens het idee dat deze auto/motor in verhouding heel erg intensief is gebruikt. Ik meen dat de vorige eigenaar er ook al mee dirfte.
Het is mijn bescheiden mening dat de motor in deze auto gewoon op zijn eind is. Ik heb zoveel BMW raceauto´s gezien waarvan de std niet gereviseerde motor na een half seizoen plofte.
Als blijkt dat het de koppaking is zou ik nogeens even het gesprek aangaan met de reparateur. Dan is de kans groot dat er iets niet goed is gegaan met het monteren van de cilinderkop.
Heb je overigens onlangs een keer misgeschakeld. Van 3 naar 2 ipv 4 ofzo?
Ik snap echt niet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft. Hij heeft hem van 120k tot 200k gereden. Had graag willen weten welk onderhoud hij er in die periode aan gehad heeft. Ik geloof niet dat ie ermee gedrift heeft, tenminste niet op circuit/driftdagen. Hij gaf aan dit niet met zijn dagelijkse auto te doen, maja, hij had wel meer vertelt dat niet waar was.Reind schreef: 25 feb 2019, 09:05 Ik krijg toch ergens het idee dat deze auto/motor in verhouding heel erg intensief is gebruikt. Ik meen dat de vorige eigenaar er ook al mee dirfte.
Het is mijn bescheiden mening dat de motor in deze auto gewoon op zijn eind is. Ik heb zoveel BMW raceauto´s gezien waarvan de std niet gereviseerde motor na een half seizoen plofte.
Als blijkt dat het de koppaking is zou ik nogeens even het gesprek aangaan met de reparateur. Dan is de kans groot dat er iets niet goed is gegaan met het monteren van de cilinderkop.
Heb je overigens onlangs een keer misgeschakeld. Van 3 naar 2 ipv 4 ofzo?
Ik merkte verder niks. Koelvloeistof heb ik niet gepeild.///Joost schreef: 25 feb 2019, 10:47 Het is niet te geloven zeg, Stefan. Echt balen.
Dat tikken duidt wel op een mechanisch defect. Had je al eerder last van KVS verlies? Ik neem aan dat de reparateur je ook wel een seintje had gegeven als er KVS bij de olie zat, mocht dat gesignaleerd zijn tijdens het vervangen van de klepstoters. Mijn eerste ingeving zegt inderdaad een smeringsprobleem in het kleppentraject, waardoor nu een klep de zuiger heeft gekust.
Gebruikers op dit forum: Rob33, Semrush [Bot] en 24 gasten