Nou, het blijft een drama auto
Eerst het goede nieuws, er zit inmiddels een dakspoiler op en ben er blij mee. Kontje is beter zo, helaas maar 1 foto.
Gisteren de zomerwielen alvast helemaal clean gemaakt.
In november heb ik de klepstoters laten vervangen. Toch was het geluid niet weg en leek het weer naar het oude geluid te gaan. Garage gebeld en de auto er weer neergezet. Ze vinden het vreemd, omdat ze laatst bij een andere 130i dezelfde handeling gedaan hadden en daar was het geluid wel weg. Ze hebben een olieflush gedaan, maar dit hielp ook niet.
Na een hoop uitzoekwerk denken ze dat de nokkenas ingesleten is en de volgende stap is om de nokkenas te vervangen. Als "coulance" hoef ik alleen de nokkenas te betalen en doen zij alle arbeid. Dit was de laatste update van afgelopen week en de exacte kosten zouden nog even teruggekoppeld worden.
Gisteravond rij ik op de snelweg en met gas geven springt het motormanagement aan, merk gelijk dat ie anders loopt, dus naar de vluchtstrook, als ik gas geef merk ik dat trilt en geen vermogen heeft, het lijkt alsof een cilinder niet meer meewerkt. Op de vluchtstrook doe ik hem uit en aan, maar loopt nog steeds beroerd en als ik achter mij kijk zie ik gigantisch veel rook. Ik dacht dat de auto in de fik stond, maar het een hoop witte rook uit de uitlaat. Dit is foute boel, dus ter plekke lid geworden van de ANWB. Ze hebben de auto netjes afgesleept naar de garage en ik ben thuis afgezet.
De ANWB heeft hem nog wel even uitgelezen, 3 storingen, geen compressie cilinder 5, mengsel te arm en lambda melding. Ik hoop het een lambda sensor is, maar ik verwacht het niet. Zeker vanwege de rook en als je hem nu start tikt ie gigantisch.
Zo sta je binnen 3 maanden 2x stil met een auto die niet meer rijdbaar is...
Vanochtend de racer uit de stalling gehaald. Dat is het enige leuke hieraan, want de Rallye rijdt gewoon erg leuk.